Je mooiste meetapparatuur. Deel 4

Dit topic is gesloten

free_electron

Silicon Member

Op 23 september 2011 09:11:25 schreef Blackfin:
[...]

Als het geen 3458A of VNA is ben ik niet onder de indruk :D

okee, je hebt er om gevraagd ...
Het begint met Inf... en eindigt op iium ... en tis van Agilent...

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

@Free
Agilent / HP 54810A 500 MHz 2 CH Infiniium Oscilloscope
zeker (das een mooie dingetje heb er gister op me stage ff mee moge spellen)
draait onder windhoos 95

free je hebt toch niet zo'n ding http://www.testworldinc.com/wp-content/uploads/wpsc/product_images/HP%… geritseld op t werk zeker , en zeurt hier de belasting al als je mee eet op het werk... :)

t is gewoon te erg , maar ja daar is de winter ook streng dus moet je wat tijd te overbruggen hebben ,hoewel er bij jou in de regio niet veel sneeuw valt zeker .. ..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 23 september 2011 20:32:41 schreef free_electron:
[...]

okee, je hebt er om gevraagd ...
Het begint met Inf... en eindigt op iium ... en tis van Agilent...

Dat is toch niet zo'n scoop waar je tegen kan praten hè :P

Alles minder dan 1GHz bandbreedte is niet indrukwekkend ;)

This is the world we know best, the world of madness
rbeckers

Overleden

Het hoeft geen 1GHz te zijn. Wat lager mag ook.
Dat hangt van de overige specs af. ;)

@RF_Wizard

Dat is heel mooi speelgoed wat je daar hebt staan. Die SA heb ik ook alleen heb ik helaas geen TG optie erbij. Dat werd mij een beetje te duur.

Op 23 september 2011 20:40:51 schreef geek:
@Free
Agilent / HP 54810A 500 MHz 2 CH Infiniium Oscilloscope
zeker (das een mooie dingetje heb er gister op me stage ff mee moge spellen)
draait onder windhoos 95

Ja, heerlijke dingen, 2 minuten opstarttijd, iedere twee uur een keiharde crash, en soms gewoon helemaal niet op willen starten.
(maar als ie dan een keertje werkt zitten er wel leuke opties op)

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.

snap ik wel , als het ding nog op windhoos 95 draait , dan is er door de ingenieurs van hp toch wel een control , alt en delete knop opgezet :P

maar voor free kan de 1Ghz lat wel wat hoger , ik zou zeggen minimaal 1,5Ghz en 10 jaar oud anders is het geen aanwinst meer ....:)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
fred101

Golden Member

Precies, ik heb een 1GHz scoop uit 1968 dus dat 1GGz is al lang passe, we willen grof geschut, zo'n nieuwe trekopnix 33GHz met spectrum analyser ingebouwd. ( denk niet dat die hier binnenkort voorbij komt gezien zijn prijs van 250 K)

Maar zonder gekheid, We zijn gewoon jaloers hoor ;-) die Agilent is verrekte mooi spul.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Op 23 september 2011 21:43:04 schreef (Z)weetvoetje:
[...]
Ja, heerlijke dingen, 2 minuten opstarttijd, iedere twee uur een keiharde crash, en soms gewoon helemaal niet op willen starten.
(maar als ie dan een keertje werkt zitten er wel leuke opties op)

Ik ken die win95 machine ook, ik greep altijd direct naar een 'antieke' LeCroy of Tek. Soms had je de bandbreedte nodig maar als dat niet het geval was dan liet ik het ding mooi uit.

This is the world we know best, the world of madness
free_electron

Silicon Member

Allez vooruit.

4 kanalen 500MHz , 2Gs/s op alle kanalen SIMULTAAN ! ( dus geen gezever als je 2 kanalen aanzet dat de sampling halveert zoals bij trektopnix)

Windows98 lockdown. Pentium II processortje op 266Mhz , 64 meg ram. Boot in 68 seconden (gecronometreerd) . Crasht NOOIT. ( ik weet trouwens niet waar jullie vandaan halen dat die infiniium crashen.. [ ik weet het wel : omdat onnozel kiekens van het bedrijfs IT departement zondogi willen dat er een virusscanner op neer gepltst wordt , en omdat de mesnen er troep op installeren die er niet thuis hoort ! ]).

Je moet dat machien beschouwen als een meetapparaat en niet als ene computer. Met andere woorden : je blijft van dat ding AF !
en dan werkt dat dinge vlekkeloos.

als je dan weet dat het mij 75$ heeft gekost...

10$ toegang tot de public auction ( was een veiling van government meterial . de scoop komt van de US navy)
50$ voor het machien ( niemand wou het want het botte niet ..
15$ voor een tweedehands ide laptop harddiskje van 10Gbyte van weirdstuff warehouse

En een paar uur werk om win98 te installeren , steadystate erop te pletsen en de agilent firmware te downloaden van hun website...

Model 54825N ( De N is de militaire uitvoering. )
ik heb de laatste hardware generatie met USB erop , audio en 100Mbit netwerp in plaats van 10Mbit netwerk )

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
fred101

Golden Member

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

@free: Heb hier een HP 54522A staan, ook 500MHz/2Gs, maar da's toch van een totaal andere orde dan 't ding wat jij op de kop heb getikt...

nog even en je kunt dingen in het gratis topic gaan zetten , 75 dollar dat is al niks , mis wel nog een typenummer trouwens :)

draait het ding op win98 of 98se ? want se is stabieler en zeker beter als windhoos 95 . dat was het windhoos me van de 90's en vista is het win 95 van de zero's :)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
free_electron

Silicon Member

Op 23 september 2011 21:56:46 schreef fred101:
we willen grof geschut, zo'n nieuwe trekopnix 33GHz met spectrum analyser ingebouwd.

en dat ding heeft meer dan 3 minuten boottijd (dank u loonix ...], en is traag als siroop als je aan een knop draait... if that is the answerr , i want the problem back ...

[Bericht gewijzigd door free_electron op vrijdag 23 september 2011 22:32:05 (27%)

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
free_electron

Silicon Member

Op 23 september 2011 22:20:42 schreef testman:
nog even en je kunt dingen in het gratis topic gaan zetten , 75 dollar dat is al niks , mis wel nog een typenummer trouwens :)

54825N

en er staat nu win98SE op.'ik heb een 54845 op het werk ( 1.5GHz analoog 8gs/s ) die loopt nog win95. dat ding draait haast 24/7 en dat is nog nooi plat gegaan.

foto's vanavond

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
fred101

Golden Member

Steve test er een in EEV blog, dat booten is inderdaad traaaaaag.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Op 23 september 2011 22:13:33 schreef free_electron:
Allez vooruit. 4 kanalen 500MHz , 2Gs/s
Model 54825N

Mais enfin. Kan de verenigde naties niet eens iets doen aan al dat onrecht? :)

Veel geluk ermee. Maar ik ben wel een beetje groen.

Suffering from wiseass oneliner blackout

Op 23 september 2011 22:13:33 schreef free_electron:
Windows98 lockdown. Pentium II processortje op 266Mhz , 64 meg ram. Boot in 68 seconden (gecronometreerd) . Crasht NOOIT. ( ik weet trouwens niet waar jullie vandaan halen dat die infiniium crashen.. [ ik weet het wel : omdat onnozel kiekens van het bedrijfs IT departement zondogi willen dat er een virusscanner op neer gepltst wordt , en omdat de mesnen er troep op installeren die er niet thuis hoort ! ]).
..

Nee, dat was zeker niet het probleem. Er waren waarschijnlijk meerdere dingen fout in de hardware die zo nu en dan glitches veroorzaakten.

a. Zo nu en dan wilde de voeding niet opstarten (Aan-knop werkt een paar uur niet)
b. Errormelding dat er een bepaalde chip uit sync loopt, waardoor niets meer werkt.
c. algemene vastloper

Zonder die fouten vond ik het wel aardig om mee te werken voor een meetopstelling waar verder niets meer aan verandert. Maar voor even een snelle meting is het een onding met alle menu'tjes die je toch eigenlijk alleen met de muis handig kunt bereiken en de toch vrij stroperige interface.
Vergeet trouwens niet de wiskunde functies die je kunt toepassen op een kanaal, ze zijn wel handig, maar erg omslachtig en dat geld voor meer dingen.

Het is een leuke scoop "voor erbij", maar ik moet er niet aan denken het ding als standaard-oscilloscoop te moeten gebruiken. (ik ben een PM3295 gewend, analoog dus lekker snel maar wel hier en daar wat digitale gadgets erop, ik kan maar niet wennen aan het lelijke glitcherige beeld van betaalbare digitale scoops)

Begrijp me niet verkeerd, het is geen slecht apparaat, maar voor het geld dat het ding kost vind ik het tegenvallen.

Op 23 september 2011 22:27:16 schreef free_electron:
en dat ding heeft meer dan 3 minuten boottijd (dank u loonix ...], en is traag als siroop als je aan een knop draait... if that is the answerr , i want the problem back ...

tsja, dat ze bij agilent slecht programeren kan linux ook niets aan doen. Mijn HP jornada 690 (PDA met een trage 133MHz SH3 RISC en 32mb RAM) start al een stuk sneller in linux.

[Bericht gewijzigd door (Z)weetvoetje op zaterdag 24 september 2011 00:17:16 (12%)

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
free_electron

Silicon Member

Op 24 september 2011 00:12:37 schreef (Z)weetvoetje:
[...]
dingen fout in de hardware

-snip-
tsja, dat ze bij agilent slecht programeren kan linux

Als de hardware problemen geeft kan je moeilijk het operating systeem verwijten dat het onderuit gaat he.

Laat het ding dan repareren he. In sommige infiniiums zaten moerborden van acer met rotte condensatoren. ik heb er al zo een paar gerepareerd. werken terug vlekkeloos.
Later is men moederborden van intel gaan gebruiken en die zijn bulletproof.

dat uit sync lopen is ook gekend. om de zoveel tijd moet je een calibratiedoen. tools-config - calibaration -self cal . je laat de trigger een self cal doen en dat gaat weg.

Die machienes zijn oud en in die tijd driftte de synchro . self cal en weg. maar dat gebeurt alleen als je het toestel van koud naar warm laat gaan. als je hem calibreert oet ie eigenlijk 4 uur op staan. en dan issie rotsvast.

enne dat linuxding is die nieuwe trektnopnix scoop met spectrum analyser. die is traaaaaag tijdens het booten. en ook als je een trace verplaatst. dat pijltje wiebelt op en neer maar de trace verzet zich niet... ze slaan niks op maar gebruiken de pixels zelf als 'opslag' met andere woorden ze kunnen dat niet zomaar verplaatsen : het beeld zou corrupt geraken. alle sampling stopt ook terwijl je een ptrace verplaatst. je scoop is dus blind als je aan knopjes zit te draaien... catastrofale design fout !

[Bericht gewijzigd door free_electron op zaterdag 24 september 2011 01:13:54 (16%)

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Dat niemand van de aanwezigen daar voor $50 de gok wou nemen, je zou hem op ebay al voor het x-voudige in dezelfde staat door kunnen stoten MOCHT je hem niet aan de gang krijgen.

Gefeliciteerd, een mooie slag geslagen.

If you want to succeed, double your failure rate.
free_electron

Silicon Member

Op 24 september 2011 09:46:28 schreef Jochem:
Dat niemand van de aanwezigen daar voor $50 de gok wou nemen, je zou hem op ebay al voor het x-voudige in dezelfde staat door kunnen stoten MOCHT je hem niet aan de gang krijgen.

Gefeliciteerd, een mooie slag geslagen.

dit zijn auctions waar dergelijk ebay ritselaars komen. en die kopen alleen spul wat werkt.

Er stond nog ander defect spul. rf generatoren , spectrum analysers maar die dingen zijn haast onrepareerbaar. als je er 2 of 3 koopt kan je misschien 1 werkende maken. meestal zijn de attenuators kapot, de oven is eruit en dergelijke. dat is ondoenbaar. sommige dingen gaan alleen per pallet. 5000$ voor een pallet apparatuur. toestand ongekend. je moet het wel meteen betalen en meenemen ook..

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Op 24 september 2011 19:17:56 schreef free_electron:

Er stond nog ander defect spul. rf generatoren , spectrum analysers maar die dingen zijn haast onrepareerbaar. als je er 2 of 3 koopt kan je misschien 1 werkende maken.

Moet je ook nog de mazzel hebben dat de versies niet al te veel uitelkaar lopen -- SA's met software versie van serienummer 300 en printplaten uit serienummer 100 en 400 is een gokje. Maar als die dingen van een instantie afkomstig zijn dan kan ik me voorstellen dat de serienummers wel dicht bij elkaar zitten, omdat die dingen dan wel tegelijkertijd aangeschaft zijn.

fred101

Golden Member

Een amerikaan had laatst op ebay een DSO gekocht als zijnde defect bedoeld voor onderdelen en de advertentie niet goed bekenen, je scheen het op de fotos te kunnen zien. Al het leuke spul was er uit. Ik dacht dat hij feitelijk een kast met voeding en display en PCB over had. En van die PCBs waren de belangrijkste dingen af gehaald.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Kan nog nuttig zijn -- ik heb laatst de frontplaat van een HP 3336A gekocht. Niet dat ik een HP 3336A heb, maar op dat ding zaten wel de knoppen voor een ander ding van HP waar precies dat type knoppen op ontbraken.

Dit topic is gesloten