Het "wat is/doet dit onderdeel" topic Deel 3

Dit topic is gesloten

Henry S.

Moderator

Op 10 oktober 2011 20:39:06 schreef Jochem:
[...]Toch wel. Heb een vervanger van NXP besteld, PDTC144ET, is ook SOT-23 (wel andere top-marking).

Arg, ik heb alleen exemplaren van Rhom gezien.

Op 10 oktober 2011 23:04:26 schreef MAH:
[...]
oeps, google foutje. zal een sot-32 zijn.

Is gelijkwaardig aan TO-126.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 11 oktober 2011 12:44:36 schreef Henry S.:
[...]
Arg, ik heb alleen exemplaren van Rhom gezien.

Die hebben hem ook wel als iets dat je SOT-23 kan noemen (SC-59).

If you want to succeed, double your failure rate.

Ik heb er weer een. Komt uit een inventaris van een reparatie bedrijf voor kopieermachines printers en aanverwanten. Veel NEC en OKI spul uit de jaren 80/90.

DIP-32 : OKI BU6152S 44H95

Kan er zelf geen datasheet van vinden. Op het doosje waar ze in zitten (4 stuks) staat "Front Panel X34299 OKI"

Zou dus kunnen gaan om een controller voor druktoetsen en ledjes oid.

Verder nog een hele oude National Semiconductor in DIL-14 met opdruk :

(NS logo) /719
RA13-5.1KN
3281

maartenbakker

Golden Member

BU6152S zou een typenummer van ROhm kunnen zijn, maar als er ook OKI opstaat zal het wel iets customs zijn.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Het is wel in het bekende lettertype van Rhom gedrukt zoals je dat ook zag op de motordrivers in oude cassette recorders etc.

Die moet je vooral in en rond Japan zoeken. (OKI, NEC, Sanyo, Sharp, Panasonic,...)

Die RA13-5.1KN, daar ontbreekt volgens mij nog een cijfer achter de RA13.

[Bericht gewijzigd door Luckyboy op dinsdag 11 oktober 2011 21:43:49 (31%)

Zoeken doe ik ze niet, wel zoek ik een datasheet (duh)

Die National daar ontbreekt niks aan. De opdruk is zo duidelijk als wat en is duidelijk een dikke - die er staat. Kan er ook niks aan meten (dacht eerst aan een resistor array)

Is het geen opamp "uA719" klinkt een beetje als een uA709?

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Tidak Ada

Golden Member

Heb naar een µA719 gezocht, maar die is niet te vinden, ook niet in oude databoeken uit de 70-er en 80-er jaren

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

een klasgenoot van me heeft een leuk ICtje.
het enige dat we weten is dat het een D/A converter is (dat staat erop), maar het datablad hebben we nog niet kunnen vinden.

dit staat erop:

code:


(logo)PULSEFLOW     (L)
 D/A converter
 PD2026B          9412Y

het is een 28 pins TH IC, maar de spacing is zo te zien kleiner als bij DIP.

Op Google is wel wat te vinden. Schijnt in Pioneer audiospul gebruikt te worden en te lijken op de PD2028B.

Hier een schema waar die in zit:
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/da%20and%20analog%20stage.jpg

If you want to succeed, double your failure rate.
maartenbakker

Golden Member

Zal wel custom voor Pioneer zijn, zo aan het nummer te zien.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

ja het is inderdaad van pioneer.

ik om hem alleen tegen op bijvoorbeeld fora (waar hij over het algemeen de lucht in wordt geprezen).

Op 13 oktober 2011 14:30:56 schreef timberleek:
(waar hij over het algemeen de lucht in wordt geprezen).

Tja, daar zal dan wel weer één gek mee begonnen zijn. De rest van de -fielen roept hard mee.

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Hier wat onbekend "zand"

Eerst iets wat vermoedelijk een microcontrasoller is

©SUNCUPID
ICTR777C-C
HD4048812A56H
OL1

Verder:
Transistor met opdruk
C114

Zeners met opdruk
12B2
en
6C2

Alles komt uit een broodbakmachine van Inventum

De MC is voor de eerlijke 'vinder'

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Packages van die dingen?

Kan die C114 mogelijk nog een cijfer missen? Dat het een 2SC1141 ofzo is?

If you want to succeed, double your failure rate.

Of een letter?

EDIT: En de zener met 6C2 is een 6,2V zener 300mW denk ik, al wordt meestal C6V2 op de package gezet en 12B2 zal misschien 12,2V zijn.

[Bericht gewijzigd door Benadski op vrijdag 14 oktober 2011 14:58:24 (48%)

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

@Benadski: denk niet dat het zo oud is, waarschijnlijk zal het smd al zijn.

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

De 2SC114 bestaat ook hoor, is van Hitachi.
NPN tor: Uni, 50V, 0,2A, 0,75W, 80MHz,<-/135ns
Vervangers: BC 140..141, BSV 77, 2N3723..3725, ++

I'm not a complete idiot -- Some parts are just missing.
maartenbakker

Golden Member

C114 zal wel een DTC114 zijn, de letters erachter geven de waarde van de weerstanden aan.

De microcontroller is er een van Hitachi, zal wel met maskergeprogrammeerd ROM zijn.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 14 oktober 2011 15:10:13 (33%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

Hé, P. van Dee ik heb ze niet kunnen vinden bijde All-Datasheet en Datasheet Pro.
Natuurllijk had ik ook naar die 2SCxxx gezocht.
Het zijn echt gewonen transistoren (met 3 draadjers ;) ) Niks SMD, noch weerstanden. Alles trough-hole, op die microcontroller na dan.

Jochem, ze zijn iets kleiner dan een BCx47en hebben geen ronde kanten. Staat iets van E S K op ter indicatie van de aansluitingen.

Die zeners zou kunnen.

Die MC ZOU dus een echt koekebakkers geval (lees broodbaKkers)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;
maartenbakker

Golden Member

Toch kom ik alleen op DTC114ES van Rohm uit, zeker weten dat er geen basisweerstanden inzitten?

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 14 oktober 2011 18:52:43 (71%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Robin F.

Golden Member

Die microcontroller is trouwens een vierbitter met on-chip PROM uit deze serie.

Ook benieuwd wat er in al die chips zit? Kijk op Tiny Transistors!
Tidak Ada

Golden Member

Foto's dan maar

De C114
Daar douwen ze toch geen weerstanden in, nietwaar ;) ?

http://www.uploadarchief.net/files/download/c114.jpg
Sorry voor de slechte foto, maar een onderwerp van 4×4mm uit de hand....

En de MC:

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/suncupid%20ic-tr777c-c%20-%20hd4048812a56h.jpg

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;

Op 14 oktober 2011 21:05:22 schreef Tidak Ada:
De C114
Daar douwen ze toch geen weerstanden in, nietwaar ;) ?

Waarom niet?

Toevalligerwijs was ik op de vorige pagina (en deze pagina bovenaan de nabespreking) ook met zo'n DTC114 in de weer. Die van mij was echter SMD. Maar hij is er ook in jouw package. Waarom ik daar nu net niet meteen op kwam is me een raadsel :D

Meet maar eens op de ohm-stand tussen de twee buitenste poten, ergens tussen 94 - 98 kΩ?

If you want to succeed, double your failure rate.

Dit topic is gesloten