Klinkt als een level shifter of zo. Maar ook met zoektermen als "sc70 level shifter" krijg ik niet 123 resultaten.
Dit topic is gesloten
Klinkt als een level shifter of zo. Maar ook met zoektermen als "sc70 level shifter" krijg ik niet 123 resultaten.
Case SC70 = Japans oid.
Dan denk ik bij een 5 pins behuizing aan een digital transistor (ook wel biased transistor).
Misschien een ding van Rohm. Philips kan ook.
SC70 is er toch ook in 6-pins? (of heet het dan ineens anders?)
Je hebt SC70-5 of SC70-6
Het lijkt het meeste op deze.
Een 1 bit bus switch with level shifter zeker omdat ze bi-directioneel op de pcb geplaatst zijn.
http://www.vishay.com/docs/72072/dg2302.pdf
Weer wat geleerd: lijkt een beetje op de single gate logic van TI (74xx1Gxx). Dit zou dan een 1/4 van een 4066 of zoiets kunnen zijn.
Dit is de TI variant, markering is anders.
http://focus.ti.com/lit/ds/symlink/sn74cb3t1g125.pdf
Wat toch nog steeds ook een mogelijkheid is een dual transistor met resistors. Dus een NPN + PNP transistor. Maar die zijn meestal 6 pins.
[Bericht gewijzigd door henri62 op zondag 19 juni 2011 14:02:12 (17%)
Op 17 juni 2011 17:22:39 schreef rew:
Bij Niels vandaan:
[afbeelding]Het is een relais....
Wie weet waarom ze twee ratings bij 240V opgeven? edit: (i.e. waarom dus TWEE ratings, niet waarom 240. Dat is enerzijds 230+marge anderzijds oud-engels (daar zijn ze toch ook over naar 230?))
Volgens mij heeft dat niet met inductieve belastingen te maken. Beide zijn resistieve waardes, maar de verschillende keurinstanties hebben verschillende maxima aangehouden, waarschijnlijk te vinden in de datasheet.
Duh! Er staat gewoon een fabrikant op en die heeft een website met een datasheet... http://www.tianbo-relay.com/bigimg/18.pdf
De string "5A" komt niet voor in de hele datasheet, behalve dan op drie plekken waar "15A" staat.
Zucht. Op de verzameling datasheets site staat een link naar een andere PDF: http://www.fotorele.net/images/tianbo/HJR-3FF-SPEC.pdf waar de "5A" wel in staat.
Die tweede legt tenminste uit wat een Form C is. En inderdaad lijkt het er op dat de 5A de TUV max is....
[Bericht gewijzigd door rew op zondag 19 juni 2011 15:10:45 (38%)
Bij het opruimen kom ik nog wat LU1014D power J-FETs tegen. Valt me op dat er weinig zoniet geen andere power J-FETs zijn, hoe komt dat?
Zijn ze juist niet heel bruikbaar in mooie versterkers of andere toepassingen vraag ik me af. J-FETs zijn toch een beetje de moderne opvolger van de radiobuis audiologisch gesproken?
Een Jfet is volgens mij onhandiger dan een MOSFET, maar wel eerder uitgevonden. Kortom, een gepasseerd station. Anderzijds, je hebt misschien gelijk dat het net als buizen een groep aanhangers heeft die vinden dat het 't geluid zo mooi vervormd.
Ik heb een onbekende trafo, ziet eruit als een tonnetje waar 6 draadjes uitkomen en het opschrift is: T 4365/1.
Er zat ook een blaadje bij met een schema.
Lijntrafo; kopeltrafo; microfoontrafo ??
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op woensdag 22 juni 2011 09:55:48 (38%)
Maar waar zou ik het voor kunnen gebruiken, ik zat te denken aan deze AM bug:
Waarschijnlijk een laag impedante dynamische microfoon aan de ingang van een versterker.
Anders tussen twee transistor trappen in in plaats van een koppel C.
Staat er een merk op? Afmetingen? Maak eens foto's...
Al héééééél lang, heb ik een paar onderdelen die ik niet goed thuis kan brengen. Vooral de "Quadratron" is zo'n goed voorbeeld. Ook de glazen buis hieronder, die volgens mij uit een toonfrequent relais kwam. De laatste 3 zijn dioden, een van philips, een van? en en een van AEG. Maar die AEG kan nooit 20A zijn, de aansluitingen zijn te dun, maar als ie 20mA 250V is, waarom is ie dan weer zo groot.
Omdat van de meeste de glazen bollen allemaal kapot zijn heb klikbare foto's gemaakt.
Hopelijk komen we eruit wat het is.
Wat is dit? edit: precisie weerstand
Het onderdeel is gemaakt door Bourns en heet 'QUADRATRON' Model 4107A-1-100.
En dit? edit: opto koppelaar of pulse trafo
En deze diode? edit: Normaal cel van 1.02V
En dit? edit: selenium diode 250V/20mA
Op 16 juni 2011 23:24:52 schreef Bert M:
Wat vraagjes van mijn kant.Daarnaast ook nog een "transistor-achtige". Eén van de ogenschijnlijk geïsoleerde pinnen maakt kortsluiting met de behuizing (in alle vier stuks die ik heb liggen), de andere meet een diodewerking met ongeveer 500mV forward voltage.
Volgens mij is het een referentie zener diode, waarschijnlijk 30V welke de tuners voorziet van een stabiele tuning spanning.
Moderator
Op 26 juni 2011 20:44:25 schreef flash2b:
En deze diode?
[afbeelding]
Zie http://www.gloeidraad.nl/radioforum/index.php?mode=thread&id=61140
En dit?
[afbeelding]
250V 20mA diode, vermoedelijk selenium.
Dat glazen buisje is dat geen gas arrestor?
En dat Technitrol blokje zal wel een impuls of HF trafootje zijn. Als daar geen data van te vinden is gewoon testen met een functiegenerator en scoop. Of in plaats van de scoop een multimeter. Met een diode, weerstand en C secundair is al een hoop uit te vogelen denk ik.
From its founding to the beginning of the 1970s, Technitrol had depended heavily on the demand for its pulse transformers, a breakthrough invention during the company's early years, but no longer a technological marvel years after its development.
[Bericht gewijzigd door Benadski op zondag 26 juni 2011 22:51:59 (30%)
Golden Member
Dat Philips geval is niet zozeer een losse component, maar een accesoire voor meetinstrumenten. Op het GM-nummer zelf heb ik nog niet gezocht, maar dan zit je alvast in de richting.
Op 26 juni 2011 22:48:40 schreef Henry S.:
GM4569 Zie http://www.gloeidraad.nl/radioforum/index.php?mode=thread&id=61140250V 20mA diode, vermoedelijk selenium.
De discussie van die link zijn ze er nog niet uit. Het zou daar om een normaalcel van 1V gaan, maar hij meet oneindig en 0V.
Die AEG is dus toch een 250V 20mA diode, maar ik heb nog nooit een selenium diode gezien die erzo uit ziet. Meestal zien ze er als een koelplaat uit.
Op 26 juni 2011 22:50:17 schreef Benadski:
Dat glazen buisje is dat geen gas arrestor?En dat Technitrol blokje zal wel een impuls of HF trafootje zijn.
Een gas arrestor dus een protectie component die overslaat op een bepaalde spanning door het inwendige gas bepaald.
Dat Technitrol blokje zat als ik het goed heb, helemaal ingegoten in witte rubberachtige melk. Zal um eens doormeten.
Dank jullie beide iig !!
Op 26 juni 2011 23:24:13 schreef maartenbakker:
Dat Philips geval is niet zozeer een losse component, maar een accesoire voor meetinstrumenten. Op het GM-nummer zelf heb ik nog niet gezocht, maar dan zit je alvast in de richting.
Als je er meer over kan vinden, zeker omdat het Philips is, graag !
Nu nog de QUADRATRON ook al zo'n coole naam als Gas Arrestor of Technitrol.... misschien moet ik eens een nickname change aanvragen bij de moderators.
[Bericht gewijzigd door flash2b op zondag 26 juni 2011 23:36:34 (13%)
Moderator
Die quadratron lijk me een precisie weerstand, ik ben wel vaker ronde tonnetjes weerstanden tegengekomen in oude veel-digit voltmeters.
Die technitrol zou een broertje kunnen zijn van de vactrol.
Een vactrol is een led + LDR in één huisje, meet er eens aan ... gloeilampje + ldr ?
Moderator
Die GM4569 is een normaal element. Spanning referentie van 1,02V.
Maar hij meet 0V op mijn Fluke, dus hij is zeker kapot?
Wel jammer want ik wilde een concurrent kalibratie bedrijf starten om meetapparatuur te kalibreren..... en nu in de normaal cel stuk
Ach ik pak mijn special geselecteerde LM317 wel die is nu stabiel op 1.200000000000 Volt !!
[Bericht gewijzigd door flash2b op maandag 27 juni 2011 15:58:10 (68%)
Moderator
Inderdaad stuk (ding is ten slotte al oud) of de Fluke is nog een te grote belasting. Normaal elementen belast je met 100M+ ohms.
Dit zit de behuizing van jouw exemplaar.
Foto met dank aan PA2E, van een ouder exemplaar met dezelfde type aanduiding.
De ene pool is kwik en de andere pool bestaat uit een verzadigde zoutoplossing,
Welke stekker is een rechtse en welke een linkse uitvoering? Ik kom er niet uit. Ik weet dat het een IEC 60320 C13 stekker is (die vaak bij computers word gebruikt), en dat het een haakse uitvoering is.
Bij meetapparatuur komt het vaak voor dat een haakse stekker beter past, zodat je het apparaat dichter tegen de muur kan krijgen. Echter bij mijn Fluke zit de grijze er netjes is en de zwarte steekt uit. Ook mijn Rigol heeft ditzelfde probleem. Maar de meeste haakse stekkers dit ik vind zijn als de zwarte uitvoering, dus andersom.
Mij Conrad heb ik ook naar losse stekkers gezocht, die vinden de grijze links en de zwarte rechts. Dat lijkt me fout, en als ik google naar plaatjes dan lijkt het net andersom.
Dat heet Eurostekker. Even google en afbeeldingen geeft het antwoord compleet met typenummer voor de div. uitvoeringen.
Groetjes Hans.
[Bericht gewijzigd door Zoef de Haas. op maandag 27 juni 2011 17:28:52 (56%)
Zoef, dank voor je antwoord.
Alleen geeft google nogal een tegenstrijdig resultaat. Ik wil weten of de grijze of de zwarte de links-haaks uitvoering is of andersom.
Dit topic is gesloten