Het "wat is/doet dit onderdeel" topic Deel 3

Dit topic is gesloten

D'r is ook een iets bredere uitvoering van SOT23. Dan is het huisje tussende pootjes breder, terwijl de pootjes op ongeveer dezelfde plekken zitten.
Hier is een SOT23: BAT54.
http://prive.bitwizard.nl/DSC04265_crop.JPG
[update: Mijn BAT54/sot23 is volgens mijn schuifmaat 1.30 x 2.90 mm....)
[update2: Dat is binnen 10 micrometer precies halverwege min en max van het NXP datasheet!)

[Bericht gewijzigd door rew op woensdag 14 december 2011 13:02:02 (13%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Het lijkt me eerder een SOT-416 (die van Elektroozz).

[Bericht gewijzigd door Benadski op woensdag 14 december 2011 12:52:32 (26%)

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

kan iemand mij vertellen wat een stabisor diode is? wat heeft dit voor functie? het is een bzx75c

[Bericht gewijzigd door Murmeltier op zondag 18 december 2011 13:50:44 (10%)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Is een zenerdiode. Die kan je gebruiken om een spanning te stabiliseren.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

wie weet waarvoor dit onderdeel dient? het is een groen iets ongeveer ter grootte van een accu van een mobiel, er zitten vier pinnen onder , en die zijn ongeveer zo geplaatst: 0 0
0 0

als opschrift heeft hij 'GTE sylvania
Sol 145

aangezien dit uit een restpartij van een zendamateur komt moet er rekening gehouden worden met hoogfrequent spul.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Op 14 december 2011 12:51:07 schreef Benadski:
Het lijkt me eerder een SOT-416 (die van Elektroozz).

Dat dacht ik ook. Maar ik kan dus aannemen dat het om een 2N7002 gaat?

Thanks!

wie kent er hier de pc74hc244p van philips semiconductor? zoja, wat doet hij?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Naar de omschrijving van dat groene ding te oordelen gaat het hier om een PAL vertragingslijn uit een oude kleuren TV.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

pc74hc244p: 74xxx244 was/is een bidirectionele buffer, 8 bit. Bestond wellicht reeds in standaard TTL, zeker in LS-TTL, en het lijkt erop dat het hier nu een HCMOS-versie betreft.
Werd typisch gebruikt als buffer van de databus, op het systeembord of op uitbreidingskaarten van Apple ][ en dergelijke. Ging snel achteruit toen de 74245 ten tonele verscheen want daarmee was het makkelijker layouten.

[Bericht gewijzigd door big_fat_mama op zondag 18 december 2011 15:35:48 (38%)

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Ik vermoed deze: http://www.nxp.com/documents/data_sheet/74HC_HCT244.pdf

Tri-state octal buffer/linedriver. Werd (wordt) volgens mij onder andere gebruikt om randapparatuur te koppelen aan de databus van een microprocessor-systeem.

[EDIT]
@big_fat_mama: Als ik naar het plaatje kijk, is het geen bi-directioneel type.

oke, cool. bedankt allemaal!

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

ik ben al enige tijd om zoek naar iets zoals op onderstaande foto,
maar ik vind nergens er een nederlandse benaming voor en de sites waar ik ze vind verkopen ze enkel bij aankoop van 1000 stuks of meer

weet iemand hoe dit noemt en waar ik ze in kleine hoeveelheid kan kopen?
^(liefst een belgische winkel zodat ik erom kan gaan en geen verzending moet betalen die groteris dan het bedrag van de aankoop :p)

http://image.made-in-china.com/2f1j00MBdtcJjoekqw/Female-Pre-Insulating-Joint-Easy-Entry-Copper-Sleeve-.jpg

Sine

Moderator

Eidere auto en elektro zaak moet die dingen hebben.

Fastons of ampjes

amp stekkers of faston

edit: te laat :(

[Bericht gewijzigd door Kareltje op dinsdag 20 december 2011 18:18:20 (31%)

Henry S.

Moderator

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

@Henry:
Van deze benaming nog nooit gehoord, maar google geeft wel méér resultaten.

Tidak Ada

Golden Member

Bij de garage suppliers kun je doosjes met 20-50 stuks (afhankelijk van de grootte) krijgen voor 7 à 10 Euro. Vergelijk dat eens met de onderdelenboer en de grote 'C'
Ik ga meestal bij Akkermans (Zeeland; West Brabant) Alle soorten em maten. Ze hebben bovendien montagesnoer tegen een schappelijke prijs (ook per meter). Let op: officiëel alleen voor laagspanning !

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 20 december 2011 18:26:08 schreef Tidak Ada:
Let op: officiëel alleen voor laagspanning !

dus niet echt goed voor 230v~ toepasingen zeker :p

Die faston stekkertjes mogen wel degelijk gebruikt worden voor netspanning. Op voorwaarde dat je geïsoleerde gebruikt of zelf isoleert met krimpkous.

Mvg Oswald

Op 20 december 2011 20:26:31 schreef hurricane:
Die faston stekkertjes mogen wel degelijk gebruikt worden voor netspanning. Op voorwaarde dat je geïsoleerde gebruikt of zelf isoleert met krimpkous.

thx!

dan zal ik maar geisoleerde kopen of mijn krimpkous verzameling wat uitbreiden

Het begint een beetje op het topic "waar krijg ik dit onderdeel" te lijken?
Excuus aan de mods, die ik het gras voor de voeten wegmaai!

[Bericht gewijzigd door henri62 op dinsdag 20 december 2011 20:53:16 (29%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Op 20 december 2011 20:26:31 schreef hurricane:
Die faston stekkertjes mogen wel degelijk gebruikt worden voor netspanning. Op voorwaarde dat je geïsoleerde gebruikt of zelf isoleert met krimpkous.

Ik weet ook niet precies hoe het zit, maar ik weet wel dat ze met meer of minder drukcontact te krijgen zijn. Wellicht is de ene soort beter geschikt dan de andere? Ik heb ze laatst ook nog voor netspanning gebruikt.

If you want to succeed, double your failure rate.

In de meeste wasautomaten en dergelijke worden er juist 6,3mm Faston-Vlak stekers gebruikt, dus 230 Volt.
Zie _hier_ , daar hebben ze het in alle soorten en maten, en de _tangen_ .
MVG Gerard.;)

[Bericht gewijzigd door GerardMonique op dinsdag 20 december 2011 22:16:17 (27%)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

Ik zou toch verwachten dat een faston geschikt is om een stroom te voeren die overeenkomt met het kaliber van de draad waarvoor hij bedoeld is? Dat is net zo belangrijk bij 12V als bij 230V.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Dit topic is gesloten