Harman Kardon SUB-TS11

Hallo Allemaal,

Ik heb thuis een HK-SUB-TS11 staan (onderdeel van de HKTS-11 serie speakers van dit merk). Voor mijn vakantie heb ik hiervan de stekker uit het stopcontact gehaald en natuurlijk bij terugkomst er weer ingestopt, echter dit was helaas geen succes.

Vanaf dat moment doet hij het niet meer. Het volgende symptoom geeft ede sub af:
Om de x aantal seconden een harde boom (volle kracht knal). Zelfs als de sub niet is aangesloten op de versterker.

Diverse instellingen geprobeerd maar niks heeft geholpen. Vervolgens open gemaakt en de sub zelf (speaker) los gekoppeld. Aanzetten en dan is het normaal, oftewel hij springt niet meer van stand-by naar operatie en weer terug wat hij wel doet bij zijn knal proces met speaker aangesloten.

graag wil ik dit opgelost hebben en zoek dan ook iemand die Mij hier bij kan helpen. Iemand met ervaring en welke een rokende soldeerbout heeft. Aangezien de electronika winkels in de stad Culemborg dat niet meer hebben helaas.

Wie woont in omgeving Culemborg en kan mij (tegen vergoeding) helpen de sub weer tot leven te wekken?

Ik lees graag jullie reacties.

Met vriendelijke groeten,
Alexander Seelen.

Zit de remote kabel nog wel goed/juist aangesloten? Of als je hieraan rommelt gaat hij dan wel aan? En staat de schakelaar voor de remote aansturing wel in de juiste stand?

Ik heb door zelfde gebruik als jij een condensator in de eindtrap opgeblazen. Ik zou eerst alle aansluitingen controleren, en doet hij het wel wanneer je de schakelaar voor remote aansturing op 'On' zet? Of geeft hij dan ook problemen?

Henry S.

Moderator

Op 17 augustus 2011 17:51:26 schreef Aseelen:
graag wil ik dit opgelost hebben en zoek dan ook iemand die Mij hier bij kan helpen. Iemand met ervaring en welke een rokende soldeerbout heeft. Aangezien de electronika winkels in de stad Culemborg dat niet meer hebben helaas.

Wie woont in omgeving Culemborg en kan mij (tegen vergoeding) helpen de sub weer tot leven te wekken?

Gebruik hier voor de V&A, het topic blijft alleen open voor elektronische tips.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ik heb de sub helemaal los gekoppeld en op tafel geplaatst. Enkel de stekker is nog in het stopcontact.
Ook dan maakt hij het bewuste boom geluid om de paar seconden of bij het aanraken van de kast.

Ook geprobeerd de schakelaar van 'auto' op 'on' te zetten om zo resultaat te krijgen. Helaas blijft het euvel gelijk.

Bij het openhalen van de sub is mij wel opgevallen dat als de sub-speaker niet is aangesloten deze geen kuren geeft. Zodra de sub- speaker er weer bij aangesloten is dan begint de boom boom boom storing weer. Let wel, bij het boom geluid hoor je het circuit ook schakelen en is dit zichtbaar aan een LED aan de bovenkant van de kast.

Ik ben dus radeloos...

[Bericht gewijzigd door Henry S. op vrijdag 19 augustus 2011 00:17:57 (10%)

Alexander,

Ook ik heb exact hetzelfde probleem.

Voor mijn vakantie alles losgekoppeld van de spanning.
Nu bij terugkomst een paar dagen later wilde ik een DVDtje gaan kijken.

HK receiver en alles aangezet alleen sprint de sub niet meer aan.

Indien ik de sub nu spanningsloos maak en de schakelaat op ON zet aan de achterzijde en dan de sub na een tijdje weer insteek hoor ik een plof, springt hij even aan maar ook direct weer uit.

Google leer me dat we niet de enige met het probleem zijn.

Helaas ben ik net buiten de garantie.

Ik heb gisteren een mail gezonden naar support van harman kardon.

Persoonlijk dacht ik dat harman kardon wel een goed a merk zou zijn maar valt me dit nu erg tegen. (mede door diverse berichten op internet en forums met hetzelfde probleem).

Heb jij reeds een oplossing gevonden ??

Ik heb precies hetzelfde probleem, ook alle steeker eruit gehaald wegens vakantie en vervolgens weer alle stekkers erin. Vanalles geprobeerd, maar subwoofer blijft die klik en boom geven!

maartenbakker

Golden Member

Bekende opstartproblemen bij afgekoelde schakelende voedingen. De kans is groot dat er elco's rot zijn.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Het is toch wel zeer bedroevend als een subwoofer van zo'n prijsklasse door een dergelijke handeling defect raakt? Dat kan toch niet zo maar.

maartenbakker

Golden Member

HK staat toch gewoon voor Hong Kong, kan niet helpen dat je er teveel voor betaalt ;)

Maar zonder gekheid: als het defecte elco's zijn is het probleem in principe doodsimpel op te lossen voor een monteur. Gezien de verwachte levensduur en de prijsklasse dient de verkoper tussenbeide te komen en een flink deel van de reparatie te betalen. Dat kan je voor de rechter afdwingen, maar een briefje van de rechtsbijstandsverzekering zou al wonderen kunnen doen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Laatst ook zo'n sub hier ter spraken gehad.

Het ingangs IC TL074 is van een slecht type, op de een af andere manier gaat het ingangs IC vaak defect, merk maakt niet zoveel uit.

Misschien door de lange ongebalanceerde kabel.

Vaak onweergeluiden met knallen en een beetje ruis.

Vervang eerst het ingangs IC TL074, dit werkt meestal en zijn de kosten niet, als dat niet help dan kun je dat iig uitsluiten.

Beste mensen

Ik heb mijn ts 11 uit elkaar gehaald en wil nu de IC gaan bestellen met voet.

Alleen wil ik hier mee nog even wachten tot dat ik weet welke Caps ik moet verwijderen of moet vervangen.

Heb zelf al even gekeken omdat er word gesproken over een caps weg halen op de stereo ingang. Maar volgens mij heb ik meerdere stereo ingangen op de ts 11 zitten.

Kan iemand mij hierbij helpen AUB (welke caps )

Beste mensen

Ik heb nog een vraag Heeft iemand het schema van de print leggen.Hiermee zou ik ook geholpen kunnen zijn.

Als vast bij voor baat dank.

Rob

dank je wel super

Weet je mischien ook welke caps het zijn ?

Ik heb van een ander topic deze reactie ge copieerd.

Gepost maandag 24 oktober 2011 20:58:07 |

Quoten

caps=condensators.
Ik heb de ontkoppelcondensator voor het (low level-) stereoinput gedeelde verwijderd en sindsdien blijkt hij het weer prima te doen .
Vraag mij af of ik deze nog zou vervangen. Ik gebruik toch de mono sub ingang, dus heb deze toch niet nodig...
En ondertussen zijn we toch weer al enkele weken verder zonder onweer ...[/sup]

Ik zit nu te kijken op het schema dat zouden dan caps C210 en C211 moeten wezen.

Alleen zijn deze caps ten opzichte van massa gemonteerd volgens mij moet je deze weer terug plaatsen.

Weet iemand dit ??

Heb jij je sub weer aan het werk gekregen?en zo ja kun je mij mss verder helpen want ik heb ook onweer uit de sub komen

hoe weet je dat die 210 en 211 een probleem veroorzaken?volgens mijn elektroboer is dat bijna onmogelijk!

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 4 februari 2013 14:01:59 (31%)

klopt dit was niet het geval. Ik ben er wel verder mee gegaan. Maar nog niet gevonden. Het probleem lijkt voor de power amp te zitten en na pin 1 van W201 te zitten. Maar heb het nog niet gevonden. Dus als je het weet hoor ik het graag.

Ik heb gewoon nieuwe prints besteld op advies van iemand op het net!

http://www.webshop.cerepair-mijdrecht.nl/

1 Harman kardon - sub-ts11
051-B00012A-E - CLAS D MODULE (*VERVANGER*)
1 Harman kardon - sub-ts11
051-A00404B-E - PCB AMP ASSY

van de website, Class D is dat rechtopstaande bordje en PCB AMP ASSY de lange liggende.

Ben je zo wel weer 70 euro kwijt,maar dat is het voor mij makkelijk waard.
zou je jou sub of set weg willen doen dan hoor ik het ook graag!
voor meer info ...

het ingangs IC TL074,heb jij dat al gedaan?ik niet want ik had mijn print verbrand!en ook niet veel zin om voor 70 euro veel werk te verrichten

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 4 februari 2013 14:02:20 (14%)

Dit was bij mij bij een SUB-TS2BQ alias HKTS 2BQ, en komt overeen met HKTS-11.
Dus de condensatoren er even eruit en meten en eventueel vervangen.
Kan zowel de 2 X 56Volt als de 2 X 15Volt zijn.
En controleer de zener D502 16Volt.
http://www.uploadarchief.net/files/download/h_k-sub-ts11_voeding.png
Meten is Weten.
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

ik heb alle tl 074 al vervangen en zit nu te meten na uit gang van de TL 074 D pootje 14. Daar meet ik het nog goed en op pootje 3 van de TL074 A meet ik een fout. nou heb ik al het een en ander vervangen maar nog niet het juiste component.

@GerardMonique
Ik zie dat jij op het stukje van de voeding problemen had. had je dan het zelfde probleem als wat ik nu heb ? Want dan zou ik een foute conclusie hebben getrokken. Dan zou het kunnen weze dat de nul aan het zweven gaat ?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 4 februari 2013 15:18:15 (33%)

@rob123: Bij mij was zoals ik al vermelde de C's minderwaardig, de zener open,
zodat er geen 15V - 0 - 15V was maar zo'n 25V - 0 - 25V en dat werkte 2 á 3 seconden en weg was het geluid.
En de twee power toren TIP31C en TIP32C werden behoorlijk heet, nu gaat het goed,
en voor de zekerheid koelsterren erop gemonteerd, let wel dat daar onderling spanning op staat.
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

oke dank je Ik heb het probleem dat de sub in eenkeer vol uitslaat. Zonder dat er signaal op staat.
Ik moet nog verder componenten vervangen op dit moment kan het meerdere componenten zijn.

Kan zowel de 2 X 56Volt als de 2 X 15Volt zijn?? dit begrijp ik niet gerard!?ps werk jij bij CE??gr crxRob

Ik had mijn signaal gegeven met een functiegenerator op ca 65Hz en van laag signaal tot het hoorbaar was,
en toen met de Scoop volgen waar het fout ging.
@crxrob: De 56V is achter de gelijkrichter en de 15V achter de TIP31/TIP32.
En ik ben gewoon een eindgebruiker en electro-hobby.
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

zie net pas dat er drie tl 074 op de printen zitten hoe meet ik deze want ik heb nieuwe printen besteld
1 Harman kardon - sub-ts11
051-B00012A-E - CLAS D MODULE (*VERVANGER*)
1 Harman kardon - sub-ts11
051-A00404B-E - PCB AMP ASSY
maar op de print die ik niet nieuw heb zitten ook twee tl 074 dus nu ben ik bang om mijn nieuwe printen aan te sluiten.