Ik heb er inderdaad ook een voet op gezet en het is een dip14.
De voet is zo ie zo niet slecht, want wat te lang verwarmen kan je ic al beschadigen vooraleer hij in gebruik is.

Haha, nu ben ik eindelijk zover dat ik de stap heb gezet om een poging te doen de aangegeven onderdelen te vervangen..... en nu krijg ik hem niet open.

Iemand nog tips?

Groet,

Richard.

Jammer maar helaas...
Ik heb gisteren na 1 maand van perfect werken terug dezelfde fout moeten vaststellen...
Ik had er ic voetjes in geplaatst, dus snel terug andere ic's erin... Maar na enkele uren: opnieuw onweer...

Iemand nog een idee wat dit kan veroorzaken?
En waarom het een maand terug goed ging...

Voor de de-montage: buitenste schroeven van de achterplaat verwijderen en evt. langs binnen (woofer kan langs onder verwijderd worden) drukken...

mvg,

Nick Nuyts

All,

Ik was aan het denken dat het misschien een van de caps kan zijn bij de ingang, gezien het vervangen van de opamp het probleem een maand verholpen heeft...
Houd dit steek? Iemand toevallig een vermoeden welke cap er dan defect zou kunnen zijn?

Beste allemaal,

Ik heb precies het zelfde probleem. De versterker opamps heb ik vervangen, maar het probleem blijft!

Ik was aan het denken dat het misschien een van de caps kan zijn bij de ingang, gezien het vervangen van de opamp het probleem een maand verholpen heeft...

Wat bedoel je met caps? Dan ga ik hier voor ff op onderzoek uit!

gr wouter

P.S. bij mij heeft hij het geeneens een maand volgehouden!

Wat voor voeding zit er in ?

mischien even een plaatje posten ?

caps=condensators.
Ik heb de ontkoppelcondensator voor het (low level-) stereoinput gedeelde verwijderd en sindsdien blijkt hij het weer prima te doen :).
Vraag mij af of ik deze nog zou vervangen. Ik gebruik toch de mono sub ingang, dus heb deze toch niet nodig...
En ondertussen zijn we toch weer al enkele weken verder zonder onweer :)...

Beste Nuyts,

Zou jij misschien even een afbeelding van deze actie kunnen posten?
Dan haal ik in iedergeval niet de verkeerde weg!

gr wouter

Beste Wouter,

gezien mijn huidige agenda is dit nogal moeilijk momenteel, maar ik probeer er werk van te maken en laat je iets weten.

Beste allemaal,

Ik heb ook problemen met mijn TS7 subwoofer. De subwoofer maakt het geluid van een hart, paar dreunen...dan even stil...dan weer de zelfde dreunen... en dan weer stil...enz. Dit doet de subwoofer zonder dat deze aangesloten is aan de versterker en dit is ook het enige wat hij doet.

Zou dit het zelfde probleem kunnen zijn?

Ik heb er totaal geen verstand van en ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Alvast bedankt,

Jasper

Beste Jasper,

dit lijkt me nog een ander probleem.
Wat doet de led op de sub?

Beste Nuyts,

Allereerst bedankt voor je snelle reactie! Het Led-lampje brandt helemaal niet...Ik heb deze subwoofer meegekregen bij de surround-set die ik tweedehands heb gekocht. Ik wist dat deze defect was in de hoop dat ik hem kon maken.

Mvg,

Jasper

Een ander probleem, maak dan aub even een nieuw topic aan.

Op verzoek van de moderateor heb ik een nieuw topic aangemaakt:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/100518

Beste mensen

ik heb nu het zelfde probleem maar nu met mijn harman en kardon TS11.
Ik heb deze uit elkaar gehaald en wil nu de IC gaan bestellen met voet.

Alleen wil ik hier mee nog even wachten tot dat ik weet welke Caps ik moet verwijderen of moet vervangen.

Heb zelf al even gekeken omdat er word gesproken over een caps weg halen op de stereo ingang. Maar volgens mij heb ik meerdere stereo ingangen op de ts 11 zitten.

Kan iemand mij hierbij helpen AUB (welke caps )

Zou je kunnen aangeven waar je de onderdelen besteld hebt?

bij conrad heb ik de onderdelen besteld. Ik heb vandaag getest alleen het probleem blijft het zelfde. Ik ben nu op zoek welke cap ik moet verwijderen.

Kan iemand mij aangeven welke caps verwijdert moet worden ????

Ik had het zelfde probleem met de TS7. Gelijk als ik hem aan deed begon deze te kraken en te knallen. Na enig schroef en breekwerk, de plaat achterop er uit gekregen. Als ik de bovenste printplaat loskoppelde van de onderste, was het wel stil. Nadat ik de caps C228 (1uF, 50V), C233 (220 uF, 16V) en C234 (100uF, 16V). had vervangen op de bovenste printplaat was het probleem helemaal opgelost. Ik ben gewoon op de gok begonnen met vervangen van de caps, gelukkig na de eerste 3 al raak. Geen idee welke het precies was... :-)

Had ook dit probleem. Kraken en poppen op willekeurige tijdstippen, zelfs als de input niet was aangesloten.

Ik heb het probleem weten te isoleren rond de limiter. Deze werd ook heel warm, zelfs al stond hij op standby. Ik heb het limiter PCBtje er nu gewoon van tussenuit gehaald, en tot nu toe lijkt hij weer te werken zoals het hoort...

Even een oud topic nieuw leven in blazen met interessante info.

Ik ben met dezelfde sub bezig en staat nu al weer een aantal uren goed te spelen. De klacht van deze was ook "onweer" produceren op willekeurige momenten.

Bij mij zat het probleem ook in de limiter print.
Heb het bijgeluidensignaal ook duidelijk kunnen zien op de scope, geprikt op de connector van voorversterker print (bovenste) naar eindversterker/voeding print.
Van de limiter pcb heb ik alle condensatoren vervangen (2x 10nf, 2x 100nf, 22uF/50 en 47uF/25).
Omdat deze print strak tegen de kap zit, komen beide elko's al snel in de verdrukking. Beide elco's heb ik aan de soldeerzijde geplaatst.
De TL074 heb ik niet vervangen.

Daarnaast alle gele lijm/kit resten verwijderd die er rond die print zitten.

Update:

De sub staat weer bij mij... na een aantal weken goed spelen is het "onweer" weer terug gekomen.

Ik denk dat ik de limiter ook maar eens er tussen uit ga halen en dan een aantal weken weer testen.

Ik heb nu ook zo'n sub thuis staan met de dezelfde onweersbuien..
Nu las ik op diverse reacties dat het probleem in de limiter zou zitten.
Nu is mijn vraag Wat is het resultaat nadat de limiter is verwijderd, wat zijn de ervaringen er mee.

Wat mij opvalt is dat tijdens het knallen het relais dan in en uit schakeld.

De laatste post was van Januari 2016.

Henk

[Bericht gewijzigd door hbh op (12%)]

Op 5 januari 2016 16:01:49 schreef Mark77:
Update:

De sub staat weer bij mij... na een aantal weken goed spelen is het "onweer" weer terug gekomen.

Ik denk dat ik de limiter ook maar eens er tussen uit ga halen en dan een aantal weken weer testen.

Hallo, ik heb hetzelfde probleem. Werkt de subwoofer zonder de begrenzerprintplaat?
bedankt

Ik heb de sub als defect verkocht, dus geen idee of dat werkt.

Afgelopen weekend terug gekomen van vakantie. Stekker van het tv/audio meubel in het stopcontact en ik kreeg ineens last van de onweersbuien in de TS7 sub :'(

Ik lees hier veel verschillende oplossingen, ik ben begonnen met de stap D214, R263 en D101 los te nemen, dit geeft geen oplossing.

De volgende stap is het losnemen van de limiter zoals ik deze lees. Maar wat is de limiter eigenlijk? Is dit een printplaat, een component? Ik kan het eigenlijk niet losnemen.

Ik heb ook iets gelezen van een elco losnemen, aangezien ik ook alleen de mono input gebruik zou dit ook een oplossing kunnen zijn, maar welke elco is dit?