Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 4

Dit topic is gesloten

Op 12 oktober 2009 02:49:00 schreef free_electron:
[...]Binnenkort post ik ook nog wel eens een update ... eerst nieuw speelgoed naar huis sleuren.. ( we verhuizen naar ene nieuw gebouw en er vliegt een en ander weg .. een paar trektopnix beesten (600 reeks met instavu en DPO), een paar hp dingen (8112 en een 16500c) en nog een tros ander spul.. ik heb me al aangeboden om 'vuilbak te spelen >:) )

Hier is nog een vuilbak kandidaat, "will collect", Jetblue JFK-SFO is de grote kost niet :)

Jammer genoeg doen we geen R&D waar ik werk of waar ik de laatste 7-8 jaar gewerkt heb. Wel heb ik in Europa een HP165x LA, een paar tek scopen, fluke scopemeters enz. gekocht.

Een mixed signal zou nu goed van pas kopen, ben aan het overwegen om zo een geintegreerd Rigol ding te kopen.

Suffering from wiseass oneliner blackout

@ Tidak Ada: ik dacht dat het PE was, tenminste een paar jaar geleden was dat nog zo.. Misschien dat het de laatste paar jaar veranderd is. Je bedoelt toch dat plastic dat ze gebruiken voor gras-hopen mee af te dekken? (inkuilen)

Ik heb toch jaren met dat spul gewerkt ;)(maar niet voor daken :) )

Is weer lekker off topic :( Dus ik reageer hier niet meer op: kwade modjes ;)

"Ben nog een N00B, maar dat is al aan het veranderen ;)

Op 12 oktober 2009 02:49:00 schreef free_electron:
... ik heb me al aangeboden om 'vuilbak te spelen >:) )

Hahaa! Dat heb ik overlaatst ook meegemaakt. Jammer genoeg nog geen meetapparatuur/labospul maar wel een hoop vermogenelektronica, onderdelen, koelmateriaal etc. dat gedumpt werd... Natuurlijk recht in de kofferbak van de wagen, en afgeladen vol naar huis :-p
Goed gevoel, dat wel ;-)

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Tidak Ada

Golden Member

Op 12 oktober 2009 21:21:26 schreef Fredjuhh: Is weer lekker off topic :( Dus ik reageer hier niet meer op: kwade modjes ;)

Lijkt me anders best adequate info voor TS :) Het kan hem een flinke schadepost schelen!!
Zo kwaad zijn de modjes nu ook weer niet, tenminste, als je niet te te lang doorzeurt. Daarom stop ik nu ook :P

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

zo vandaag toch maar dat plastic gekocht en een pak isolatie dat ik tekort kwam :P

doe ik het zo goed ? plastic aan de onderkant...
http://picasaweb.google.nl/technokaas/Schuurtje#

DIPLOMA: asistent monteur nivo 1, monteur consumenten elektronica nivo 2. CERTIFICAAT: witgoed monteur, vca, rijbewijs B/AM......en zwemdiploma A, mijn eerste gerepareerde apparaat was snaartje vervangen in onze cassette speler toen ik 9 jaar was. :)

Ja, ziet er goed uit, nu de raggels voor het gips en je bent klaar: ziet er toppie uit ;)

"Ben nog een N00B, maar dat is al aan het veranderen ;)

Op 12 oktober 2009 23:38:03 schreef Fredjuhh:
Ja, ziet er goed uit, nu de raggels voor het gips en je bent klaar: ziet er toppie uit ;)

haha ok beters, en er komt spaanplaat op het plafond inplaats van gipsplaat

DIPLOMA: asistent monteur nivo 1, monteur consumenten elektronica nivo 2. CERTIFICAAT: witgoed monteur, vca, rijbewijs B/AM......en zwemdiploma A, mijn eerste gerepareerde apparaat was snaartje vervangen in onze cassette speler toen ik 9 jaar was. :)
Tidak Ada

Golden Member

"Professioneel" :)
Maar waarom geen gips? Is een stuk brandveiliger.

Alhoewel, die houten keet is natuurlijk al lekker brandbaar 'an sich'.
Is chipwood of spaanplaat veel goedkoper dan gips??

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op dinsdag 13 oktober 2009 10:35:11 (83%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Volgens mij is gips goedkoper

If you want to succeed, double your failure rate.

Wellicht gebruikt topicstarter geen gips omdat het nu eenmaal niet uitblinkt qua stevigheid als wand. Probeer bijvoorbeeld maar eens een gevuld raaco kastje, schap of monitor steun te bevestigen. Dan moet je weer met balkjes op bepaalde hoogtes achter het gips gaan werken.

Wat wel kan natuurlijk is op de spaanplaat weer gips schroeven, dit wordt in de bouw vaak gedaan als men een wat steverige muur of plafond wil hebben.

bprosman

Golden Member

Wellicht gebruikt topicstarter geen gips omdat het nu eenmaal niet uitblinkt qua stevigheid als wand. Probeer bijvoorbeeld maar eens een gevuld raaco kastje, schap of monitor steun te bevestigen. Dan moet je weer met balkjes op bepaalde hoogtes achter het gips gaan werken.

Dit is met de moderne bevestigingsmiddelen (lees de juiste pluggen) tegenwoordig helemaal geen probleem meer. Mijn halve huis is gips (hout-skeletbouw) en hang zonder problemen zware zaken op zoals boekenplanken , een 42 kilo wegende plasma etc. zonder balkjes.

Groeten, Bram

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Het gaat om wat hij tegen het plafond spijkerd.
Ik kan me niet voorstellen dat je daar Raaco kasten aan wilt hangen.

I'm not a complete idiot -- Some parts are just missing.

op het plafond komen aleen de tl bakken meer ook niet en waarom ik geen gips plaat gebruik is omdat ik veel spaanplaat over heb dus dat kan ik dan mooi op het plafond kwijt...

ik ga straks weer verder met het plastic vast maken,
wat een prutswerk :P

DIPLOMA: asistent monteur nivo 1, monteur consumenten elektronica nivo 2. CERTIFICAAT: witgoed monteur, vca, rijbewijs B/AM......en zwemdiploma A, mijn eerste gerepareerde apparaat was snaartje vervangen in onze cassette speler toen ik 9 jaar was. :)
Tidak Ada

Golden Member

Zou kunnen als hij een takel voor 3-fasentrafo's er aan wil hangen, :* maar dat denk ik niet...................................

@Technoturk: Gebruik een nietmachine

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op dinsdag 13 oktober 2009 18:07:29 (14%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 13 oktober 2009 17:11:59 schreef bprosman:
[...]
Dit is met de moderne bevestigingsmiddelen (lees de juiste pluggen) tegenwoordig helemaal geen probleem meer. Mijn halve huis is gips (hout-skeletbouw) en hang zonder problemen zware zaken op zoals boekenplanken , een 42 kilo wegende plasma etc. zonder balkjes.

Groeten, Bram

Tja, maar kan dat direct op een blote gips (gyproc)plaat? Ik bedoel zonder achterliggende versteviging? Want die platen hebben van zichzelf toch niet echt een grote sterkte tegen doorbuigen ofzo?

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Henry S.

Moderator

Op 10 oktober 2009 18:24:16 schreef Tidak Ada:
Lekker, al die rechte muren! Dat kunnen velen niet zeggen met een ruimte onder het dak. Opslag is dan altijd het probleem :( ook het opstellen van meetaparatuur.

Idd, ik heb ook 1 rechte muur, werktafel en planken voor meetapparatuur, en de rest is schuin. En 1 schuine muur is maar bruikbaar, vol met ladekastjes.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op het werk zetten we als de muren gebruikt worden om iets zwaar tegen te hangen, eerst osb platen tegen de gyproc profielen. Daarna schroeven we de gyproc er tegen. Als je nu iets wilt ophangen hoef je gewoon een schroef in de gyproc te draaien.

Veel te weinig tijd voor mijn projecten of heb ik er soms te veel? Laatste Project = = > Router lift
Tidak Ada

Golden Member

Versteviging vindt plaats door tuimelbouten en dergelijke, waardoor er een groter oppervlak gebruikt wordt. Verder zitten er natuurlijk voldoende rachters in de wand (om de 60 of 30 cm of om de 60 cm).

De grootste kracht ligt bij een muur in de lengterichting van de plaat en aangezien die niet thixotroop is, heeft dat geen gevolgen m.b.t. doorbuiging, uitzakking, e.d.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 13 oktober 2009 18:06:26 schreef Tidak Ada:
@Technoturk: Gebruik een nietmachine

dit heb ik ook idd gedaan ja :P ik wou het eerst met spijkers doen maar dat schiet niet op dus heb ik maarme niet aparaat gepakt en was zo klaar. maar hier het resultaat nog ff
http://picasaweb.google.nl/technokaas/Schuurtje#

morgen ga ik beton halen en mss ook gelijk storten op het vloer dan kunnen de plafuizen er ook in want ik moet wel snel zijn voor dat het snachts gaat friezen....

DIPLOMA: asistent monteur nivo 1, monteur consumenten elektronica nivo 2. CERTIFICAAT: witgoed monteur, vca, rijbewijs B/AM......en zwemdiploma A, mijn eerste gerepareerde apparaat was snaartje vervangen in onze cassette speler toen ik 9 jaar was. :)
Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Hugo Welther

Moderator

Op 13 oktober 2009 23:04:30 schreef Techno Turk:
[...]

...
morgen ga ik beton halen en mss ook gelijk storten op het vloer dan kunnen de plafuizen er ook in want ik moet wel snel zijn voor dat het snachts gaat friezen....

Zou ik niet doen, zo een betonvloer op de koude grond. Daar staat dan in de winter het condenswater op. Ook trekt de kou gelijk op in de vloer in de winter.

Maak een "zwevende" houten vloer, net zoals je wanden en plafond met een dampremmende laag. De dampremmende laag direct op de grond, 2"x3" als rachels hoh 60cm en dan OSB. Ventileer wel onder die vloer.

Voordeel van een houten vloer ten opzichte van plavuizen, het is niet gelijk stuk als er wat valt.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
free_electron

Silicon Member

de jacht is goed geseest ... een 5 tal scoops. een MDA ( zeer uniek beest van HP : Modulation domain analyser ) , een paar voedingen wat signaalgeneratoren. wat development boards een tros jtag probes, stapels grafische lcd displays ( 128x32 met backlight) een philips 27 inch hdtv lcd) en bakken kablage.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
help

Golden Member

En dan nu natuurlijk een fototje .. om ons de ogen uit te steken ... :P

Kan je niet een deel daarvan naar mij sturen F_e?? Of op z'n minst een fotootje posten zodat we nog wat jaloerser kunnen worden.. :p

'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)

Op 15 oktober 2009 18:29:32 schreef free_electron:
de jacht is goed geseest ... een 5 tal scoops. een MDA ( zeer uniek beest van HP : Modulation domain analyser ) , een paar voedingen wat signaalgeneratoren. wat development boards een tros jtag probes, stapels grafische lcd displays ( 128x32 met backlight) een philips 27 inch hdtv lcd) en bakken kablage.

Er is geen rechtvaardigheid in deze wereld :(

De MDA ben ik het jaloerst op!

edit -> maar het is je gegund hoor :)

Suffering from wiseass oneliner blackout

Dit topic is gesloten