Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 4

Dit topic is gesloten

man man man, en jij verdient al zulke bakken geld daar ... althans, ik verdien ze ook maar ik krijg ze niet ;)
Wat jij daar aan apparatuur noemt staat hier in het hele bedrijf bij elkaar nog niet!

If you want to succeed, double your failure rate.

Daar hebben meer bedrijven last van hoor... Heb zelf bij zo'n tent gewerkt: als er 'serieus' gemeten moest worden moesten de spullen van huis mee komen. Stel je voor dat het geld kost...

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

Herkenbaar :-)

[Bericht gewijzigd door Henry S. op vrijdag 16 oktober 2009 19:03:50 (91%)

Werken hier nog geen 20 man, dus het is wel een beetje logisch. Daarbij: wat echt nodig is wordt gewoon aangeschaft, maar ook niet zomaar meer dan dat.

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Wij maakten altijd ons jaarbudget *) op door nieuwe voedingen en generatoren aan te schaffen. Computers ging niet, die werden door een commissie beoordeeld en die werkte nog met mainframes......

Moest wel, anders kregen we volgend jaar minder.... :(

[Bericht gewijzigd door Henry S. op vrijdag 16 oktober 2009 19:04:02 (33%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

ja ,herkenbaar en zeker bij ( semi ) overheid zo. dan wordt er even een centraal 100v systeem aangeschaft voor een bouw van 150mtr lang , en omdat de zenders niet blijven zitten in de tuner is het systeem ( met 75 speakers )niet meer dan 20 uur gebruikt en kan 10 jaar later er weer uit en kostte 45.000 gulden .

en dan vind iedereen de awbz duur , hoe zou dat komen ????

maar op mijn huidige werk is het ook weinig . ik kwam er en moest gereedschap gaan keuren , wat nog nooit gedaan was en op meetgebied was de aldi beter voorzien . en de enigste fluke ligt nu ook bij mij wegens een gescheurd lcd display , want een holster was te duur .

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Henry S.

Moderator

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

zo daar ben ik weer :D
heb een week niks aan de schuur gedaan :P
vandaag ff de plafond af gemaakt en gelijk ff geverft,,
morgen nog een laag er overheen en dan kan ik beginnen met stroom aan leggen :P

de foto's
http://picasaweb.google.nl/technokaas/Schuurtje#

DIPLOMA: asistent monteur nivo 1, monteur consumenten elektronica nivo 2. CERTIFICAAT: witgoed monteur, vca, rijbewijs B/AM......en zwemdiploma A, mijn eerste gerepareerde apparaat was snaartje vervangen in onze cassette speler toen ik 9 jaar was. :)

Kijk, dan heb ik nog een foto, als je landbouwplastik gebruikt zou hebben :
Dat gaat er na verloop van jaren zo uitzien:(even voor de duidelijkheid: dat zat als dakpansgewijs onder de panlatten van de dakpannen, ter voorkoming van stuifsneeuw/water lekkage)Niks meer van over dus ;)
http://www.loonbedrijfklaver.nl/co/dak.jpg

Maar je hokkie ziet er wel leuk uit zo, zeker nu alles geverfd is ;)

Pas op: verf is nog nat :)

[Bericht gewijzigd door Fredjuhh op zondag 25 oktober 2009 21:07:58 (18%)

"Ben nog een N00B, maar dat is al aan het veranderen ;)

Op 25 oktober 2009 20:40:47 schreef Techno Turk:
zo daar ben ik weer :D
heb een week niks aan de schuur gedaan :P
vandaag ff de plafond af gemaakt en gelijk ff geverft,,
morgen nog een laag er overheen en dan kan ik beginnen met stroom aan leggen :P

de foto's
http://picasaweb.google.nl/technokaas/Schuurtje#

mooi mooi dat wort een lekker licht hokje

* Tinus016 moet ook maar eens op zoek gaan naar een betere plek dan in een hoekje in de garage.

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
Tidak Ada

Golden Member

Op 25 oktober 2009 20:52:32 schreef Fredjuhh:
Kijk, dan heb ik nog een foto, als je landbouwplastik gebruikt zou hebben.....

Da's nou precies zoals het NIET moet!!!
Als je het zo doetkrijg je condens aan de binnenzijde van het plastic, je dakbeschot blijft nat en gaat rotten!!

Technoturk heeft het correct uitgeverd: Plastic aan de BINNENZIJDE van de isolatie en daaronder de afwerking.
Geen condens, schimmelvorming en rotting.

Helemaal mooi is het om het plastic aan de binnenzijde van het dakbeschot te monteren en de isolatie aan de buitenzijde. Dan moeten de panlatten wel opnieuw gemonteerd worden OP de isolatie.
Technoturk heeft alleen helemaal geen dakbeschot, maar alleen golfplaten......... Dus hij zit goed volgens KOMO

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Da's nou precies zoals het NIET moet!!!
Als je het zo doetkrijg je condens aan de binnenzijde van het plastic, je dakbeschot blijft nat en gaat rotten!!

Ben ik niet helemaal met je eens: dit plastiek was bedoelt als dampdoorlatend, en alleen om vocht tegen te houden.
Ik wil wel even stellen: dit dak was NIET geisoleerd hoor, en het was ook niet een geheel: plastik lag dakpans gewijs.....

Je gaat me toch niet vertellen dat het plastik gewoon aan de binnenkant tegen het dakbeschot geniet had moeten worden ?? :)

Maar ik ben het met je eens dat Techno turk het goed gedaan heeft ;)

Alleen had ik zelf nog tussen het plastik en de platen nog een paar raggels gedaan (extra luchtspleet: betere isolatie)

[EDIT] maar dat had ik al geschreven:

Ja, ziet er goed uit, nu de raggels voor het gips en je bent klaar: ziet er toppie uit

Alleen zijn het nu houten platen i.p.v. gips..

[Bericht gewijzigd door Fredjuhh op zondag 25 oktober 2009 22:37:41 (11%)

"Ben nog een N00B, maar dat is al aan het veranderen ;)

onder het motto OSB is goed voor alles.

vandaag de laatste van 100 platen opgewerkt. nog een stuk 5 rest

Tidak Ada

Golden Member

Op 25 oktober 2009 22:34:13 schreef Fredjuhh: Je gaat me toch niet vertellen dat het plastik gewoon aan de binnenkant tegen het dakbeschot geniet had moeten worden ?? :)

Precies! Aan de binnenkant, maar alleen als je de isolatie buitenop doet, natuurlijk. Je kan dan zelfs nog een plastic (beter: asfaltpapier) laag op de isolatie leggen, omdat die niet met de warme, vochtige binnenlucht in aanraking kan komen.

Alleen had ik zelf nog tussen het plastik en de platen nog een paar raggels gedaan (extra luchtspleet: betere isolatie)

Een kleine ruimte tussen dakbeschot en plastic kan geen kwaad, maar is niet noodzakelijk, vermits je de dampremmende laag ook werkelijk dampdicht maakt: Naden afplakken en eventueel de nietjes ook. Is bij TT niet strikt nodig omdat hij geen dakbeschot heeft.

Bij mij zit het al ruim 30 jaar zo en alles is nog perfect in orde.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

haha wat een discussie over dat isolatie :D maar ben blij dat ik het goed heb gedaan en dat co ook bestaat, Want anders had ik niet eens dat plastic gebruikt :P.

maarja vandaag heb ik de plintjes aan de boven kant erop gemaakt... onderkant kan ik nog niet doen omdat ik op het beton wacht.
dus verder ben ik nu begonnen met het egte grote werk (stroom) :P

oja heb ook een zibro kacheltje gekocht :D ik ben er nu al tevreden mee :P 5 min voel je het warmte al

hier de foto's http://picasaweb.google.nl/technokaas/Schuurtje#

DIPLOMA: asistent monteur nivo 1, monteur consumenten elektronica nivo 2. CERTIFICAAT: witgoed monteur, vca, rijbewijs B/AM......en zwemdiploma A, mijn eerste gerepareerde apparaat was snaartje vervangen in onze cassette speler toen ik 9 jaar was. :)

Achja, die kachel zag ik pas nog ergens in een folder staan. Wat een spreiding van de stopcontacten, zitten die nergens kasten in de weg? Heb je al een beetje een indeling in gedachten voor de ruimte?

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Ziet er lekker uit TT !!
Dat belooft wat voor de toekomst met al die projecten die er ontwikkeld zullen worden.
Ik zou alleen van die balken genomen hebben om WCD's in te monteren.
Die IP44-ers zijn dan misschien volgens de regels op z'n plaats, maar je blijft met een warboel van bekabeling zitten, waardoor je heel wat ruimte van de muur verspeelt voor het ophangen van schappen en andere dingen. Bovendien vind ik die klepjes in een experimenteer situatie irritant.

Heb je overigens ergens aan verluchting gedacht?? Zo'n Zibro produceert nogal wat vocht en dat condenseert als de ruimte afkoelt, ook in je componenten!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 28 oktober 2009 10:36:53 schreef Tidak Ada:
Heb je overigens ergens aan verluchting gedacht?? Zo'n Zibro produceert nogal wat vocht en dat condenseert als de ruimte afkoelt, ook in je componenten!

ja ik ga nog van die vierkante luchtroosters plaatjes boven het deur.
En dat petrolium ruikje ook best goed alsje de schuur binnen komt :P maar na een tijdje merkje er niks meer van omdatje eraan gewent raakt

DIPLOMA: asistent monteur nivo 1, monteur consumenten elektronica nivo 2. CERTIFICAAT: witgoed monteur, vca, rijbewijs B/AM......en zwemdiploma A, mijn eerste gerepareerde apparaat was snaartje vervangen in onze cassette speler toen ik 9 jaar was. :)

als je er zibro-brandstof in stopt (gezuiverde petroleum) ruik je het bijna niet meer.

Verder zou ik me toch afvragem of je ziet liever een gewone thermostaatregeling wilt. Dan blijft de temperatuur wat constanter en de luchtvochtigheid ook. Toch jammer als je meetapparatuur na verloop van tijd problemen gaat vertonen.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Tidak Ada

Golden Member

Tip:
Gevoelige componenten kun je in een kast opbergen met het zij een gloeilamp, hetzij een klein verwarmingselement er in. Het principe wordt ook in schakelkasten gebruikt. Soms in combinatie met een ventilatortje om de lucht beter te laten circuleren.
ik geloof dat "C" iets dergelijks in haar programma heeft staan.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

van die kleine olie-heatertjes bedoel je. Die meestal onderaan de deur gemonteerd zitten en waar je je prima aan kan branden...

maar wat gebeurt er dan wanneer je je warme meetapparatuur uit die kast haalt om te gaan gebruiken? Dan komen ze in een andere temperatuur.
Bij de toepassing van een schakelkast is het anders omdat daar de onderdelen in blijven zitten en de deur na even onderhoud weer dicht gaat.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Tidak Ada

Golden Member

Nee, "C" levert iets dat lijkt op een tunnelkoelblok met een fan er op. Je moet ook niet te veel verwarmen, net zo dat het vocht verdwijnt in die kleine ruimte.
Ik kan me nog herinneren dat men vroeger, in de kolenkacheltijd speciale warmtelampen had om kasten en bijvoorbeeld ook een piano droog te houden (een piano ontstemt woor vochtopname van het klankbord).
Pak je onderdelen uit je droogkast, dan is inmiddels de werkruimte ook al opgewarmd.
OK, als TS een gasaansluiting had zou een gevelkachel dé oplossing zijn, maar ik denk dat dat een stap te ver is.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
elmowww

Golden Member

Eindelijk een fotoserie'tje van mijn werkplek.

Ik heb halverwege het jaar het geluk gehad dat ik flink kon uitbreidden met mijn bedrijf, dus nu loop ik hier de hele dag rond (in Veldhoven, speciaal om GJ te pesten):

http://www.eje-electronics.nl/pics/bedrijf6_t.JPG
Kantoor met een paar bureau`s en een vergadertafel

http://www.eje-electronics.nl/pics/bedrijf3_t.JPG
Overzicht werkplaats

http://www.eje-electronics.nl/pics/bedrijf5_t.JPG
Bureautje voor bedradingsklussen en wat gerommel

http://www.eje-electronics.nl/pics/bedrijf4_t.JPG
Opslaghoek (rommel :X)

http://www.eje-electronics.nl/pics/bedrijf1_t.JPG
Mannenspeelgoedje :)

http://www.eje-electronics.nl/pics/bedrijf2_t.JPG
En dit is ook belangrijk...

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
help

Golden Member

Netjes !
Alleen jammer dat ik voor de laatste twee foto's mijn scherm op de zijkant moet leggen :P

Staat daar daar nou zo'n mooie oude Philips radio op je kantoor?
Gr. Hans.

Een buizeneindtrap dat is het.

Dit topic is gesloten