Hallo,
Wie kan mij helpen. Heb hier een 42pf996 liggen met een defecte voeding. Er komen totaal geen spanningen uit behalve de standby-spanningen. Dus ook geen Vs en Va spanningen. Dit is een SDI voeding met een Fujitsu panel. Dus geen samsung voeding die je in een testmode kunt zetten.
Heb uit de service manual blz.19 repair tips voeding beginnen te meten.
Even iets overzichtelijker.
Toestel start even op led wordt blauw na enkele seconden gaat het standbij lampje rood knipperen. De hele tijd door is geen error code.
Stand-by Supply
1. 400V present? Aanwezig
2. +9V_STDBY, +5V_STDBY, and 25V_HOT present? aanwezig
Preconditioner
1. Relay 1450 and 1440 on = switch on and supply on
(LATCH= H high and STANDBY= L low. aanwezig
2. 400V or rectified mains present on item 2616? aanwezig
3. 40V present on item 2664? is 30V
4. 15V present on item 2662? is 20V
LLC Supply
1. 25V_HOT (from Stand-by supply) present? aanwezig
2. 25V_HOT_SW (from Preconditioner) present? dus te laag 30V
3. 17V on pin 15 of item 7001 present? is 12V
4. Vcego= H and LATCH= H?
5. Vrs present? (Vrs=Vs/67).
6. Remark: Vs_unswitched = 65V when switch 7050 is open.
Va Supply
1. Vs_unswitched present?
2. 30V on item 3133 present?
3. Vsa_control= L (Vsago=H and Vs_lowlim= H
4. Vra present? (Vra=Va/48).
Vcc Supply
1. Vs_switched present?
2. Vccgo= H? (Vcego= H.
Vs (switched)
1. 95V present on cathode of item 6054?
2. POK= H; and Vsa_control= L? (POK= H; when Vs, Va,
Vcc, 12V, and 8V6 are above their lower limit
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (18%)]
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Even helemaal je meetwaardes negerend, maar als ik een Samsung plasmavoeding onder ogen krijg dan ga ik eigenlijk altijd eerst voor de blauwe foliecondensator (2u2?) ergens in het midden. Ben even kwijt welke van de twee het is, maar de ene is heel vaak capaciteitsloos terwijl de ander wel goed blijft. Pas daarna ga ik elders meten, als het nog nodig is. Ik hoop dat ik nu de juiste voeding in gedachten had.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (13%)]
Hallo,
Op de eerste plaats bedankt voor het meedenken. Maar je hebt de verkeerde voeding in gedachten. Het is geen samsung voeding. Het is de lj44-00101c niet. Zit een Fuijitsu panel is.

Zón voeding is het. De pijlen en kleuren op de elc's zijn niet van mij op internet gevonden
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (32%)]
Is duidelijk een echte hoor, ik bedoel dus een philips voeding 
Kijk of toestel stroom gaat trekken.
Haal de audio los BEIDE stekers!
Indien dan nog niet starten dan de testmodes welke hier voor FM24 gebruiken.
Kunnen heel gemene voedingen zijn !!!
Ik zou het zaakje eerst eens warm stoken na het bovengenoemde te hebben doorlopen.
Ook deze toestellen komen nu regelmatig met problemen rodnom de kleine elco,s.
Kijk ook eens wat het toestel in SDM doet.
Men denkt altijd de voeding defect maar dat hoeft dus niet.
Mogelijk is wanneer je alles doorlopen hebt je Logic control module defect.
In dat geval heb je vette pech, deze is NLA
Beide audio stekkers heb ik er al vanaf gehad even als ambilight stekkers geen resultaat. Heb het hele zakie ook al warm gestookt.
Heb een ander goede SSB erin gehangen ook geen resultaat, doet precies hetzelfde. Dus moet echt in voeding zitten ook stekker van Y-Z sus losgekoppelt zijn er nog geen spanningen ook niet eventjes.
Ga nu ff op zoek naar testmode voor FM24. Heb je nog suggesties wat vaak defect gaat in deze voeding muv de elco's
Hoi kun je me de manual van de fm24 toesturen of kan ik die ergens downloaden van atyourservice
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (10%)]
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Ik dacht bij SDI gelijk aan Samsung, zo heet hun beeldbuizen-, plasmaschermen- en accuafdeling namelijk.
@kloosterman: Even http://www.circuitsonline.net/forum/faq#topickicks lezen?
Zoef de Haas.
Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
Even de zoekfunctie gebruiken, dan komt er een relaas wat ik zelf bij een soort gelijke reparatie heb vermeld en daar ook de werking van de voeding bij gezet. Als Y-sus board is ontkoppeld of het x-sus board, dan werkt de voeding niet meer. Daar zitten optocouplers aan die een feedback naar de voeding geven en deze aan de gang houdt. Vermoedelijk het logicboard defekt, daar komen 2 signalen af die de voeding opstarten. Door deze signalen te immiteren door een vaste spanning er op te zetten kan men de voeding stand-allone laten werken en zo de voeding testen.
Groetjes Hans.
En zo komen we dus op de stand alone werking van de voeding
Wanneer uw mail box groot genoeg is dan kan ik je deze in ziijn geheel versturen.
Bij Hans waren er destijds wat problemen.
Een stukje er van heb ik ook op het forum gezet hetgeen afdoende zou moeten zijn.
Wat Hans zegt klopt, met de repair methode kan je dus de logoc control uitsluiten, soms lukt dit ook door de relais door te verbinden , gaat de tv dan spelen dan kan de logic defect zijn.
In dat geval , tja reflow misschien?
Hoi zou j me dit misschien kunnen mailen. Denk dat mijn mailbox wel groot genoeg is.Alvast bedankt
Kan max 20MB weet niet als dit genoeg is.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (19%)]
Op 4 januari 2010 19:46:24 schreef martijn A:
Wat doet kloosterman van niet goed henry?, ik zie dit niet zo snel, maar dat kan ook aan mij liggen
kloosterman vergeet steeds de edit.
Dus @kloosterman: Denk er even om!
Op 5 januari 2010 00:01:05 schreef kloosterman:
Hoi zou j me dit misschien kunnen mailen. Denk dat mijn mailbox wel groot genoeg is.Alvast bedanktKan max 20MB weet niet als dit genoeg is.
Ik ga deze week voor je op zoek
Zoef de Haas.
De afbeeldingen met de stand-alone heb ik nog opgeslagen staan, dus kan ik eventueel zo verzenden, als Don daar geen bezwaar tegen heeft. Het schema is helaas zoek geraakt en de bestanden die ik daar nog van heb geven alleen maar wartaal.
Groetjes Hans.
Hoe meer informatie hoe beter, des de groter is de kans van slagen.
Zie alle info hopelijk wel in de mailbox verschijnen.
Zoef de Haas.
Hey don heb jij voor mij misschien het schema voor het stand alone draaien. Is het voor me iets duidelijker.
Alvast bedankt,
Alfred
Zoef de Haas.
Zijn die dan niet ontvangen? Ik heb ze wel verstuurd naar de e/mail in je profiel en ze zijn niet terug gekomen.
Groetjes Hans.
Elders over fm 23 of fm 24 heb ik de procedure geplakt welke voldoende is om de voeding stand alone te krijgen.
wanneer je hem niet kan vinden dan zal ik hem opnieuw plaatsen.
BIJ DEZE DUS.
Short circuit On/Off switch, pin 1 and 2 connector 319.
Connect VCEGO (p13) and VSAGO (p15) of CN307 to a +2,5V from the +3,3v STBY SW.
For a regulated output voltage, connect test point VRS (pin 7) and VRA (pin 9) of CN307 to + 1V. Connect to the two solder island near connector 307 (flex foil connector).
Load +3,3V stby with 15 Ohm resistor (I must be 0,2A).
Load Vs with Lamp on CN323 pin 10. (lamp220V/75W I =176mA (82,3V))
Vs Min load between 0,1 to 0,5A, Max load = 0,5A
Load VA with lamp on CN 323 pin 1. (lamp 220V/100W I = 200mA (53,6V))
VA Min load between 0,1A to 0,5A Max load = 2A
Load Vcc (5V) with resistor 8,2 Ohm, the Max load for VCC = 7A.
Load 3V3 with resistor 3,3 Ohms or 1,5 Ohm
Connect power supply to mains, by connector 308.
Hallo iedereen,'
Iedereen bedankt voor de reacties. Heb de voeding stand-alone laten draaien. Alle voltages waren aanwezig. Dus voeding toch goed. SSB board was ook goed. Dus bleef nog een ding over: Logic board. Besteld bij philips en voila, toestel speelt weer.
Je hebt geluk dat die er nog was, heb al velen moeten afkeuren vanwaar het logic board er niet meer was, gaat om het/ nummer
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
heb vandaag een 42" philips fm24 binnengehad , die moeilijk startte en uitviel soms . heb volgens andere topics de voeding voorzien van nieuwe elco's en de elco naast de tea1507 ? van 220 uf verhoogd naar 470uf .
ook zat de spanningsregelaar bovenaan de print waar 2 smd dioden onder de print zitten los in de soldeer . dit leek hitte kan dit door rotte 100uf uf 50v elco's komen erlangs ? ook de 2 elco's van 10uf op de xsus vervangen .
nu werkt hij zo te zien prima , echter komt er zo nu en dan een groene pixel in beeld , steeds ergens anders en is ook meteen weg dan . heeft dit een oorzaak of is dit 1e model kinderziektes ?
hij heeft 13225 draaiuren en is van okt 2002 . ik heb 25 kleine elco's tot 220uf vervangen , is dat goed ?