DiverAlpha
Diep nadenken is een kwestie van de goede baan uitkiezen
Ziet er erg gaaf uit. Het lijkt me zeker leuk om te gebruiken. Als je trouwens nog testers zoekt
.
Is het trouwens makkelijk om een back-up van het hele zooitje te maken? Ik herinstalleer mijn notebook zo 1 a 2 keer per jaar dus dat zou wel handig zijn. Een makkelijke manier om een simpel kopietje te maken van de database o.i.d. is ook prima.
Keep up te good work!
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Ziet er goed uit en vooral handig en overzichtelijk.
Lijkt mij een feest om te hebben ik heb nu mijn componenten wegens ruimte gebrek in een paar vakkendozen.
En iedere keer als ik iets zoek kan ik zo'n vakje leeghalen om te zoeken.
Met dit progje kan ik gewoon zien of ik het heb en waar.
Het voordeel van dit soort programma's is dat het gemmaakt wordt door en voor hobbyisten, dus echt op maat gesneden.
[Bericht gewijzigd door pa3gws op (17%)]
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Bedenk wèl dat als je ergens iets fout doet met zo'n database, dat je dan behoorlijk in het schip kunt raken. Net zoiets als wanneer je iets in een verkeerde hangmap stopt, of erger nog: tussen twee mappen in 
Het is een kwestie van héél consequent zijn en dan is het een weelde om met een dtabase te werken.
Zoals ik al eerder schreef mutaties steeds op een papiertje schrijven (Of liever nog een formulier) en dan aan het eind van de dag, of juist aan het begin de mutaties in de database zetten. Dat geeft de kleinste kans op fouten en kost de minste tijd!
Zou je het programma eens willen posten?
Want ik zou het echt wel eens proberen hoe het werkt.
En dan kan ik je dat laten weten zodat je weet wat er misschien nog verandert moet worden.
The Engineer
Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!
DiverAlpha
Diep nadenken is een kwestie van de goede baan uitkiezen
ook als het nog niet helemaal af is zou ik het evengoed eens willen proberen?
Zou je kunnen laten weten wat je hier van vindt?
Alvast bedankt
Sponcebert
Ik ben er klaar mee voor
Foto's is ook 'simpel' : Je maakt een database entry die het pad naar een foto geeft ( dus "c:\fotos\AY-3-8500.jpg" ). Bij het laden van een blad of het vernieuwen roep je een macro aan die de foto laat zien...
big bang
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Over iets bestellen dat je onwetend nog hebt liggen:...
Daarom heb ik ook 400stuks BD437 / 300stuks 1N5817 shottky en een bak van misschien wel 100stuks LM317 liggen... 
Ach, tis wel fijn achteraf als je de volle bakjes ziet.
- - big bang - -
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
heb het de laatste 2 weken heel druk gehad. volgende week word het weer rustiger dan gaan ik hem hopelijk af maken zo dat er mee gewerkt kan worden :}
dus nog heel eventjes wachten :}
big bang
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Op 29 januari 2010 22:22:44 schreef Tidak Ada:
Je kan wat meenemen naar Rosmalen
Tja, het is al snel 1H45min karren voor mij, en ik doe niet veel beursen, vlooimarkten, etc. maar het kan er nog wel eens van komen. 
Dan kunnen COers meegenieten.
Het is trouwens zo dat ik al een pak BD437 had liggen, tot ik een opkoop deed van een hoop onderdelen en wat zat daarbij: idd. nog een hoop BD437. Daar kom ik devolgende 200 jaar nog wel mee toe 
- - big bang - -
Gewoon Klaas
Henry Rolls (van Rolls- Royce): "The quality remains long after the price is forgotten,"
weerstanden kocht ik altijd niew want ik ben kleurenblind en kkan de kleurcodes dus niet zien. En elke keer voor 1 weerstand alles door te meten heb ik ook geen zin in maar nu bestel ik altijd per 10 weerstanden bij Dick Best en krijg ik ze in zo'n kartonnetje. daar schrijf ik dan de waarde op. dat scheelt me toch al gouw en euro of 3 per jaar denk ik
-
Na ik ben nu zo goed als klaar met een groot deel van de applicatie YAY! had vandaag niks te doen dus dacht ik laat ik hem dan maar afmaken. war was niet tevreden met wat ik eerder had gemaakt dus ben ik helemaal opnieuw begonnen. :} en nu een klein 12 uur constant programmeren later (wel met wc en eet pauze ;} ) het resultaat. maar goed. als je hem wilt testen dan kun je hem nu downloaden.
Let wel op het is nog maar een beta. dus niet boos worden als je een uur data aan het invoeren was en dat het op eens weg is. niet dat ik dat verwacht hoor :}
Tips, Bugs, GUI problemen mail mij dan maar anders word de form een beetje vol denk ik :} Hmm haha ik hoop niet dat het er zo veel zijn dat het vol is anders doen ik men werk niet goed.
Na hier link http://Link/App/StockManager/StockManager-Beta1-v0.1.rar zie volgende pagina
en veel plezier er me! Oh en een manual komt nog!
Niekski
Een rommelig bureau is het teken van een genie.
ik ga eens even kijken.
/edit:
kan het program opstarten. krijg dan een icoontje in mn systemtray.
richtclick en dan open geeft de volgende error.
/edit2:
op continue klikken heeft trouwens geen nut, dan verdwijnt het scherm maar er gebeurt niets.
[Bericht gewijzigd door Niekski op (19%)]
Tof hmm heb je de SQL server compact 3.5 geïnstalleerd ?
hmmm ik gaan even kijken wat dat is
Edit:
ja je moet dit instaleren
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=DC614AEE-7E1C…
[Bericht gewijzigd door Precious roy op (46%)]
Niekski
Een rommelig bureau is het teken van een genie.
dingetje van microsoft geïnstalleerd en het werkt.
één extra functie die me alvast handig lijkt, misschien heb ik m wel gewoon over het hoofd gezien.
is het kunnen aanpassen van een type, een subtype, een vendor, etc.
ipv het alleen kunnen verwijderen en adden, stel dat ik heel mijn voorraad uit lade1, overgooi naar lade3.
/e:
*niet vergeten te zeggen*
ik vind het een geweldig initiatief en ga het zeker een tijdje proberen te gebruiken 
/e2:
Ik bedoel, als ik in een keer de naam van lade1 wil veranderen. kan dat ook?
dus niet alle dingen in lade 1, één voor een een andere locatie geven.
en een bevestiging voordat ik iets verwijder zou prettig zijn xD
Ja er is een edit knop(je moet eerst een item selecteren en dan op de potlood knop drukken). waar je dus de lade in kan veranderen. :} en types, subtypes enz kan je gewoon aan passen. als je in de (Add) venster zit kan je op de combo boxen dubbel klikken(of bij de menu database) en dan krijg je een scherm om er een bij te doen of verwijderen. en als je weer in de add venster zit moet je f5 drukken en dat kan je verder gaan :}
Edit:
hmm ja dus een edit knop in die schermen zou je dus wel leuk vinden? ja een bevestiging, nu dat je dat zegt zou het wel handig zijn. had er zelf niet echt aan gedacht. Ik zal het in de volgende versie plaatsen.
Heel erg bedankt voor het programma te posten.
Ik zal het een tijdje gebruiken en je dan laten weten wat ik er van vindt 
Nogmaals bedankt 
Fredjuhh
"Ben nog een N00B, maar dat is al aan het veranderen ;)
Ziet er leuk uit op het eerste gezicht, maar kreeg hem in eerste instantie ook niet werkend: er gebeurde niks, dus nog een paar keer aanklikken , blijkt dat hij pictogrammen op de taak/systeembalk zet, dus die daar aangeklikt, ja toen zag ik hem 
EDIT: ja ik denk dat ik de eerste bug al tegen ben gekomen 
: The path is not valid. Check the directory for the database. [ Path = DataBase\StockManager.sdf ]
[Bericht gewijzigd door Fredjuhh op (25%)]
Fredjuhh:
Wat was je aan het doen toen je die foutmelding kreeg ?
dat je geen artikelen kan toevoegen is denk ik omdat je database niet kan vinden kan jij kijken of die bestand wel bestaat.
het hoort hier te staan. c:\..\..\waar je hem hebt staan\..\..\StockManager-Beta1-v0.1\DataBase\StockManager.sdf
[Bericht gewijzigd door Precious roy op (78%)]