Mr. Digital
slimme mensen vinden oplossingen, genieën vinden problemen.
Op 17 maart 2010 20:45:23 schreef lampje25:
heb het programma ook gedownload.
mijn systeem is er echter wel trager door geworden...
Wel vreemd, want zelfs als het programma geheel is afgesloten blijft hij nu zelfs traag..@Precious roy: wil je mij een mailtje sturen? ik heb ook wel wat kennis van vb (.net)
jouw email is namelijk niet openbaar...
Hoe kan dat nu ... kijk eens of er resources blijven hangen in de task manager ?
Misschien moeten we het project op een svn (assembla) plaatsen en enkele mensen uitnodigen om hier mee aan te werken.
Edit: of we beginnen gewoon opnieuw en maken er een ASP.NET MVC project van.
Dit lijkt me een leuke webapplicatie!
Misschien doe ik dat wel eens als ik ooit nog is tijd vind (zwangerschap vriendin, avondschool, verhuizen en dat soort zaken ..)
Als er hier mensen zijn dat wat van C#, ASP MVC, entity, mysql kennen met wat tijd over dan starten we toch gewoon een (svn) projectje ?
Ik hoor het wel 
[Bericht gewijzigd door Mr. Digital op (25%)]
Boudie
Vervangen DOOR.
Mijn voorstel:
Doe dit in C++ en maak gebruik van de Qt toolbox van Nokia (Trolltech) http://qt.nokia.com/
Eén van de grote voordelen daarvan is dat je 1x het programma schrijft en het vervolgens, zonder verdere aanpassingen, kan compileren onder Linux, op Mac OS/X en zelfs onder Windows... 
Deze toolbox is volledig open source en, voor niet commercieel gebruik, helemaal gratis.
Ze hebben een, eveneens gratis, IDE: Qt Creator.
edit:
MySQL lijkt me OK. Is voor alle belangrijke platforms beschikbaar EN en is voor iedereen gratis te verkrijgen.
Toch belangrijk als je liever onderdelen koopt dan software... 
[Bericht gewijzigd door Boudie op (17%)]
Op 24 maart 2010 20:19:45 schreef Boudie:
Mijn voorstel:
Doe dit in C++ en maak gebruik van de Qt toolbox van Nokia (Trolltech) http://qt.nokia.com/Eén van de grote voordelen daarvan is dat je 1x het programma schrijft en het vervolgens, zonder verdere aanpassingen, kan compileren onder Linux, op Mac OS/X en zelfs onder Windows...
Deze toolbox is volledig open source en, voor niet commercieel gebruik, helemaal gratis.
Is inderdaad een goeie. En voor commercieel gebruik tegenwoordig ook gratis te gebruken, geloof ik, aangezien men het ook onder de LGPL licentie aanbiedt.
MySQL lijkt me OK. Is voor alle belangrijke platforms beschikbaar EN en is voor iedereen gratis te verkrijgen.
Toch belangrijk als je liever onderdelen koopt dan software...
SQLite misschien ook een interessante optie. Mozilla, Skype en Adobe maken er onder andere gebruik van in een aantal grote pakketten.
Hmm best interessant., maar ik gaan hem nu afmaken met de ideeën die ik heb en dan gaan ik later kijken of ik zin hem om het opnieuw te schrijven :}.
Mr. Digital
slimme mensen vinden oplossingen, genieën vinden problemen.
Op 24 maart 2010 20:19:45 schreef Boudie:
Mijn voorstel:
Doe dit in C++
Eén van de grote voordelen daarvan is dat je 1x het programma schrijft en het vervolgens, zonder verdere aanpassingen, kan compileren onder Linux, op Mac OS/X en zelfs onder Windows...
Wanneer je er een webapp van maakt hoef je toch helemaal niets te compileren voor andere os'en ...
Dan zit je natuurlijk wel met een hosting probleem 
DiverAlpha
Diep nadenken is een kwestie van de goede baan uitkiezen
Dat is op te lossen door hem lokaal op je computer te laten draaien
usb webserver (freeware) is vanaf een usb-stick al te draaien en ondersteund php en MySQL, is ook nog eens een appache- en smtpserver.
Scheelt trouwens ook weer in kosten voor een host die mogelijk down is op het moment dat je de app wil gebruiken...
[Bericht gewijzigd door DiverAlpha op (22%)]
Hey Hallo,
ik denk ik ik zeg nog even omdat ik een tijdje niks heb laten horen hier over. maar ik ben hier nog me bezig en zodra ik het rustiger krijg met school zal ik de nieuwe versie posten. hij is bijna af maar heb niet echt tijd om bugs er uit te halen als die gevonden worden :} dus nog even wachten :}
Beste allemaal,
Aan aantal van jullie zullen hier blij mee zijn. Maar ik ben zo goed als klaar met de volgende versie van de stock manager. Ik zal vanavond even een paar foto's laten zien. En dan morgen of overmorgen zal hij te downloaden zijn.
Grietjes,
Edit:
Hier zijn ze dan. ik heb er voor gezorgd dat zo goed als alle data snel en makkelijk te vinden in is in de main form. wat hier als eerst te vinden is.
je kan in files je bestanden beheeren zo als foto's schemas enz
en bij description kan je geheugen steuntjes naar je zelf maken opslaan of gewoon uitleg van hoe het component werkt.
ik bijna alle kritiek die ik met het vorige versie heb gehad aangenomen en zo veel mogelijk als gevraagd aan gepast.
en hier dus een item toevoegen.
[Bericht gewijzigd door Precious roy op (12%)]
ElektronThomas
Denk simpel, doe moeilijk
Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe versie, binnenkort wil ik mijn opslag uitbreiden. Het zou wel fijn zijn als ik dan alles kan bijhouden, want ik heb een aantal dingen liggen maar weet niet waar.
ja de bedoeling was dat ik hem de download ging zette... maar ja had een groot bug gevonden met het zoeken :} dus daar was ik me bezig maar nog niet echt tijd gehad om het af te maken. dus geef me nog een dag of 2 :} ...
heb je nog de functie toegevoegd om een hele reeks weerstanden of condensatoren in één keer in te voegen. Ga echt niet elke weerstand apart doen, terwijl het simpel te implementeren is.
nee maar ik vraag er maar 2 euro voor. valt mee toch ;}
Edit:
hij zal te vinden zijn op mijn site: http://www.r-junk.com/
maar hij is nog niet helemaal af.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (37%)]
Fredjuhh
"Ben nog een N00B, maar dat is al aan het veranderen ;)
Op 14 juni 2010 16:40:17 schreef Precious roy:
nee maar ik vraag er maar 2 euro voor. ;}
Uhh, dan krijgen de Beta testers dus ook uitbetaald he?!! Of ze kunnen een gratis versie krijgen 
oh was ik het vergeten te zeggen... zij moeten 2 keer zo veel betalen :} haha nee mensen die hier in deze topic goede raad hebben gegeven mogen hem gratis van mij hebben.. :} stuur maar een berichtje naar mij toe en dan wanneer hij te koop is dan krijg je een download link.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (28%)]
Joeri de Man
LED there be light
Ik heb nog een ideetje. Kan je bij de weerstand en condensators een automatische afbeelding maken.
Dat je bij een weerstand van 1 ohm ook een afbeelding ziet met de juiste ringen. Hoeft niet mooi te zijn als het maar duidelijk is. En van de condensators kan je ook aangeven hoe de notatie op de condensator is.
Nog wat ideeën:
Aangeven wat de grid van het component is, en het geschikte vermogen/spanning
hmm denk dat dit ook maar op me (to do list) moet komen... :}
maar wat is\bedoel je met : grid van het component
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (69%)]
dat is namelijk heel handig als je printjes gaat ontwerpen. Dan hoef je niet elk component steeds te meten.
Voor de notatie zou ik deze dingen nemen:
5%, drie ringen
1%, vier ringen
smd weerstanden getallen (102 = 1k, 8r2 is 8,2 ohm en 330 is 33
keramische condensatoren met getallen
Wat betreft de info ivm de shape, de pinnen, ed.
Zou het niet handiger zijn om bij iedere component een uittreksel van de datasheet te tonen?
Dan heb ik meteen alle correcte info mbt shape, dimensies, ed
Eigenlijk zou een ingebouwde pdfviewer nog handiger zijn denk ik
Op 14 juni 2010 21:57:12 schreef Precious roy:
hmm denk dat dit ook maar op me (to do list) moet komen... :}
Zet dit even bovenaan: http://www.circuitsonline.net/forum/faq#replys
Quotegedrag, of beter gezegd het misbruik van de quotebutton, daar hebben we het eerder over gehad...
Wat misschien ook handig kan zijn is een knop met de tekst "-1" en als je er dan opdrukt dat je aantal dan met 1 verminderd.
En dan ook misschien met "-2","-3","-4","-5".
Als je dan een bv. weerstand nodig hebt dat je dan niet die aantallen gaat moeten aanpassen maar er gewoon even op drukken.