Je mooiste meetapparatuur. Deel 3

Dit topic is gesloten

ik heb ook de fluke 867 grafische meter , maar die werkt nog uren na een maand stil te hebben gelegen ondanks de 14 jaar oude nimh accu's . ( was makkelijk voor het fixen van de 123 )

de klok die altijd fout staat had ik al gemerkt ook de taal en andere instellingen zijn steeds weg . ik kon hem flashen zag ik ( er is een softupdate van de 123 ) maar dan heb ik flukeview nodig en ik heb alleen de optische kabel ervan . maar dat lost toch niks op verder .

waar rook was, werkt nu iets niet meer
fred101

Golden Member

http://www.hamforum.nl/download/file.php?id=2643&mode=view
Mijn nieuwste aanwinst. Een 50.000 count Agilent U1252A multimeter. Ik twijfelde tussen de Oled en deze maar de zichtbaarheid bij daglicht was schijnbaar slechter van Oled en het accu verbruik veel hoger.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

is een mooi helder metertje die agilent ,ziet er wel schoon uit tov de fluke, haal daar maar eens een doekje over dan ziet ie er ook weer als nieuw uit .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Pak meteen het hele hok even mee, zal vast nog meer stoffige apparatuur te vinden zijn >:)

If you want to succeed, double your failure rate.
help

Golden Member

Op 2 oktober 2010 11:21:03 schreef testman:
is een mooi helder metertje die agilent ,ziet er wel schoon uit tov de fluke, haal daar maar eens een doekje over dan ziet ie er ook weer als nieuw uit .

Flukes zijn nou eenmaal gevoelig voor zwart worden en dat is volgens mij ook niet echt gemakkelijk weer te reinigen. Vrijwel alle Flukes bij ons op 't werk zijn zwart geworden :P zal ook wel aan de werkzaamheden liggen in omgevingen met veel rubber, roet, vet blijf je ook niet schoon.

ik had ook zat fluke's die een garage achtergrond leken te hebben , maar de meeste gaan met afwasmiddel al schoon , sommige al met een vaatdoek ( vuil hecht slecht op siliconenrubber ) en de erge kun je met wasbenzine ook schoon krijgen .

waar rook was, werkt nu iets niet meer
fred101

Golden Member

De mijne was ooit echt zwart na 10 jaar in een garage. Een black edition dacht ooit iemand hier op CO :-). Na heel veel poetsen was hij weer min of meer geel.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

dergelijke zwarte aanslag is vrij eenvoudig te verwijderen. Neem een droog doekje met een paar druppels afwasmiddel, en wrijf dit over de vlekken heen, net zolang totdat het is ingetrokken, herhaal dit een paar keer. Er is nog maar zeer weinig resultaat zichtbaar. Maak de doek vervolgens iets vochtig en poets alle zwarte rommel er maarzo af. Dit werkt omdat al het zwarte vet is, en dat wordt opgelost door afwasmiddel met water.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Tidak Ada

Golden Member

Ik heb ook weer eens wat nieuws. Niet omdat ik het echt nodig had, maar omdat het ding zo mooi van lelkijheid is! Echt Engels Conservatisme ;)

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/lcrbrug.jpg
Marconi TF1313 RCL bridge

Het is een oudere versie met een chopperversterker (mechanische chopper) aan de ingang van de brugversterker. De handleiding en service doc moet ik nog zien te pakken te krijgen (wie heeft er een voor op de scanner?). Heb wel eentje van de TF1313A, maar die heeft geen chopper meer en zal ook op andere punten afwijken (o.a. de meter en de handvatten).
Het instrument ziet er verder goed uit: Weinig gebruikssporen.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik die van Fred?
Zo niet, dan heeft hij er ook een, dus misschien...

I'm not a complete idiot -- Some parts are just missing.
fred101

Golden Member

http://www.hamforum.nl/download/file.php?id=761&mode=view
Dat is de mijne, ik heb de TF1313a, een iets later model. Tidak heeft mijn manual al. Zijn fijne LCR meters.

Heel toevallig is dit de foto waar mijn fluke , toen nog in de "black edition" uitvoering, opstaat :-)

[Bericht gewijzigd door fred101 op zondag 3 oktober 2010 07:41:35 (24%)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Tidak Ada

Golden Member

Ja, helaas is de schakeling in het schema van Fred sterk gewijzigd t.o.v. het voorgaande model. Met name het ontbreken van de chopper.
De manual van de TF1313A heeft in ieder geval geholpen om de vrij gecompliceerde setspannings instelling (4 aparte jumpers en een jumper bord, dat ook nog eens omkeerbaar is) op 230V in te stellen.
De ingewanden zien er nog goed uit, ook de elco's!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 2 oktober 2010 21:07:27 schreef Tidak Ada:
Ik heb ook weer eens wat nieuws. Niet omdat ik het echt nodig had, maar omdat het ding zo mooi van lelkijheid is! Echt Engels Conservatisme ;)

toch maar ook even deze topic postkicken ik heb hier nog ook een mooi ding staan . weet alleen bij god niet hoe hij werkt . volgensmij gemaakt door potel
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/marktplaats%20025.jpg

achter op het ding staat dat ie 2.5kv AC en DC doet . en hij is ook nog mooi lelijk ook .

[Bericht gewijzigd door Henry S. op vrijdag 8 oktober 2010 19:48:29 (1%)

expert in percussive maintenance
fred101

Golden Member

Stond van de week op MP ;-) mooi ding

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

ja ik weet niet hoe ik hem aan de praat kan krijgen ...

[Bericht gewijzigd door Henry S. op vrijdag 8 oktober 2010 19:48:44 (56%)

expert in percussive maintenance
fred101

Golden Member

Zou toch niet moeilijk moeten zijn. Lijkt gewoon een multimeter uit de jaren 50. Het idee als een AVO8. Download daar maar een manual van, dat zal wel bruikbaar zijn. Wil je AC meten dan zet de DC schaal op AC en met de andere, de DC knop kies je het bereik.

De rest van de knoppen kan ik niet lezen. Voor weerstand zal er wel een of meer batterijen in moeten.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Tidak Ada

Golden Member

Heb inmiddels een Manual van mijn 'Macaroni' en bovendien een lang gezochte doc van mijn Farnell D30-2 voeding!

@florick
Hmmmm :9, de geur van oud leder!!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
fred101

Golden Member

http://www.hamforum.nl/download/file.php?id=2645&mode=view
Met trots kondigen wij de komst van onze nieuwste familie uitbreiding aan. Ze weegt 1,5Kilo, is 22,6x13,2x7,6cm groot. Ze is wat kleiner dan de gemiddelde plugin maar in blakende gezondheid. Ons baasje is er ook erg blij mee.

http://www.hamforum.nl/download/file.php?id=2647
http://www.hamforum.nl/download/file.php?id=2646

De groetjes van papa 7704 en mama 7603

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Je hebt daar een mooie collectie Tek scoops fred :9~

Ik vind die 7000 serie echt heel mooi, bijzondere plug-ins ook voor te verkrijgen. Ik heb zelf een Tek 2235 en TDS3034, maar misschien dat ik mijn collectie ook nog ga uitbreiden met wat analoge scoops, gewoon voor de verzameling. Eigenlijk gaat er niks boven zo'n analoge bak met echte draaischakelaars :-P

[Bericht gewijzigd door Henry S. op vrijdag 8 oktober 2010 19:49:31 (46%)

This is the world we know best, the world of madness

ik moet zeggen dat ik toch mijn toetsenbord volkwijl als ik dat zie .

expert in percussive maintenance
Henry S.

Moderator

Dan moet je eens een bezoekje brengen aan het inner sanctum van Fred.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
pa3gws

Golden Member

ik moet zeggen dat ik toch mijn toetsenbord volkwijl als ik dat zie .

Dat is zeer slecht voor je toetsenbord.
Vergeet niet dat Fred vreselijk veel kosten heeft moeten maken voor het verstevigen van de vloer van zijn hobbyhok.
En ook voor het verzwaren van de fundering van zijn huis.>:-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
rbeckers

Overleden

Ik heb die mooie verzameling van Fred gezien.
Leuk die kleine Tek!

fred zijn fundering verzwaren , hij kan gewoon al jaren de achterdeur niet meer open krijgen :P . werkt de kleine tek ook op 12v ? het is echt zo'n portable ding voor op de baan .

waar rook was, werkt nu iets niet meer
fred101

Golden Member

Nee, hij werkt op 230V of op het ingebouwde accu pack.

Ik heb gewoon een stapel 535's onder mijn hok staan als extra steun. Dit is scoop nummer 13. Ik had er meer maar twee zijn ge-emigreerd naar Limburg.
Hij stond bij vraag en aanbod en ondanks dat er op MP al meer voor geboden was mocht ik hem voor een heel vriendelijk prijsje overnemen.

Ik moet hem nog even goed nakijken en calibreren, hij werd vanmiddag om een uur of 4 gebracht, maar na wat kleine ingreepjes lijkt alles weer goed te functioneren.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Dit topic is gesloten