het grote interessante aanbiedingen topic deel2

Dit topic is gesloten

Tidak Ada

Golden Member

Ik heb hele oude (1970) en die zijn van mooi heder polystyreen ('hardplastic'). Ze zijn nog allemaal gooed op wat barstjes na.
Ik vind juist die zachte vervelend, omdat je er niet goed doorheen kan kijken....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
maartenbakker

Golden Member

Ik ben groot liefhebber van de Mars-kastjes zoals Conrad ze heeft, en zoals Hema ze vroeger van net iets beter materiaal liet maken bij wellicht dezelfde fabriek (iemand enig idee welke fabriek dat is?).

Ik heb wel eens een keer een schadelade, maar niet zo vaak dat het materiaal me als zijnde zwak zou beginnen op te vallen. Je moet er natuurlijk niet op gaan zitten, en ook niet met harde voorwerpen tegen de kast stoten (dat heeft me wel eens 'handvatjes' van lades gekost. Tegen de tijd dat ik een webshop open, zal ik ook dergelijke kastjes inclusief accesoires zoals reservelaadjes in het assortiment op proberen te nemen, want aan dat laatste ontbreekt het bij Conrad helaas een beetje. Als ik ze in Hema-kwaliteit kan vinden zou het helemaal mooi zijn, maar zie de fabrikant maar eens te achterhalen...

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 19 oktober 2010 22:22:04 schreef Tidak Ada:
Ik heb hele oude (1970) en die zijn van mooi heder polystyreen ('hardplastic'). Ze zijn nog allemaal gooed op wat barstjes na.

Ja, die barstjes vind ik dus niks, dan lijkt het meteen weer oude rommel. Misschien waren ze in 1970 nog wat dikker? Ik prefereer in ieder geval de 'soepele' versie.

Ik vind juist die zachte vervelend, omdat je er niet goed doorheen kan kijken....

Daar heb je wel een punt, alleen is dat in mijn geval niet zo belangrijk aangezien ik de lades label en ze eruit pak als ik wat nodig heb. Daarbij is de lade nu ook weer niet geheel diffuus, als je weet wat je kunt verwachten kun je door de lade heen wel zien of dat klopt.

Op 19 oktober 2010 20:40:36 schreef Henry S.:
en maken een irritant schraapgeluid :P

*rilling over rug*

Opbergkoffers bij de Aldi: €5.99

Die zijn altijd handig, maar daar moet je er dan eigenlijk een stuk of 10 van pakken en dan is de prijs me weer net niet gunstig genoeg.

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Ik denk dat dat 'gereedschapsrek' met die open magazijnbakjes dat Aldi voor €19,xx aanbiedt interessanter is....

@Jochem
Ach, alles heeft zo zijn voor en nadelen.
Iig zitten die barstjes bij mij niet in het zicht en een stuk goed transparant tape aan de binnenkant houdt het bakje weer jaren bruikbaar. Het staat bij mij niet in de woonkamer :+ dus....

@henry
Daat heb je na een paar jaar geen last meer van. Dat is het voordeel van presbyacusis (oudhorendheid)

@maartenbakker
Misschien bij de Overtoom??

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
fred101

Golden Member

Op 20 september 2010 14:52:08 schreef alex278:
[...]

Gut, ik wist niet dat we lange tenen hadden.

Maar lees de volgende keer wat beter, want m'n reactie van zondag 19:12 ging helemaal niet over de spullen die ze bij troostwijk aanbieden (die kon ik zelf prima vinden, dank je), maar over iets heel anders; Agilent heeft blijkbaar een network/spectrum analyser (o.a. de E4406A, maar ze hebben vast nog wel meer modellen) uitgebracht die gericht zijn op de markt voor mobiele telefonie. Ik heb soortgelijke dingen wel eens vaker aangeboden zien worden, maar dat waren dingen die hopeloos beperkt waren qua frequentierange (700-800MHz en 1.2-1.4GHz, bijvoorbeeld), en 'dichtgetimmerd' zaten qua mogelijkheden.
Die E4406A daarentegen schijnt het hele frequentiegebied te doen van 7Mhz tot 4 GHz, en alleen verschillende 'personalities' te hebben voor het testen en decoderen van signalen die gebruikelijk zijn bij mobiele telefonie. Die dingen verschijnen zo nu en dan voor dumprijzen op ebay ($1000-$1300), en dan wordt 't wel interessant...

Je hebt VNA SNA en SA met tracking generator. Een SA is zo bruikbaar, een SNA is in feite een SA met TG maar soms wordt er een wobbulator mee bedoeld, met een moderne kreet vaal signal analyser. Ze werken dan met diodetectors en breedbandig. VSA is ook wel een vector signal analyser, iets uit de kabel netwerken en mobiele communicatie. Een soort breedbandige SA die ook modulatie vormen en powermetingen kan doen. Niet echt een vervanger voor een SA, zeker geen VNA en je hebt er vaak speciale actieve probes bij nodig. Ze hebben zover ik weet geen tracking generator of andere sweep uitgang.
Een VNA is een vector network analyser. Deze zijn niet zonder meer te gebruiken. Je heb meestal een calibratie kit nodig, een testset, normaliser, en soms gematchte kabelset ( bij een externe referentie ontvanger uitgang) verder directional couplers. Bij de oudere ook nog aparte sweepgenerators. Al die randaparatuur is het probleem. Koop je een leuke VNA voor 2000 euro dan ben je voor een bruikbare calibratie kit nog zomaar 1000 euro kwijt, een paar honderd tot 1000 euro voor een test set en dan de rest nog, als je dat al kan vinden. Ik zoek al drie jaar naar een betaalbaar bnc calibratie kitje. De goedkoopste complete met specificaties ( anders heb ik er niets aan) was 1250 euro.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Op 19 oktober 2010 15:51:35 schreef Jochem:
Klopt, als ik daarop vertrouwde had ik de vraag niet gesteld :)
Ik hoopte dat iemand het recent bij de praxis gezien had.

Ben net even bij Praxis geweest.
Zijn gelukkig de zachte laden.

I'm not a complete idiot -- Some parts are just missing.

Werd je niet aangekeken toen je daar zat te voelen?:+

If you want to succeed, double your failure rate.
Henry S.

Moderator

Op 19 oktober 2010 22:22:04 schreef Tidak Ada:
Ik vind juist die zachte vervelend, omdat je er niet goed doorheen kan kijken....

P-touch labelprinter ;) En zo goed kan ook niet in die bakjes kijken. Ik heb beide en prefereer de zachte. Alleen ben ik met zachtplastic ook de mist in gegaan, afgebroken handgrepen. Maar dat was goedkope meuk.

Op 20 oktober 2010 07:37:09 schreef Jochem:
Die zijn altijd handig, maar daar moet je er dan eigenlijk een stuk of 10 van pakken en dan is de prijs me weer net niet gunstig genoeg.

Ik zou geen 10 van die koffers willen, doe me dan maar een Raaco, toch wat praktischer, maar voor er bij is het wel wat. Voor boutjes/moertjes etc.

Op 20 oktober 2010 13:44:23 schreef Tidak Ada:
@henry
Daat heb je na een paar jaar geen last meer van. Dat is het voordeel van presbyacusis (oudhorendheid)

He! Watte?

Dat geluid gaat me 20 jaar later nog steeds merg door been...

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Vervolg van het scoolbord en krijt trauma uit m'n jeugd, dat gaat ook nooit meer over zelfs al is de gehoorzenuw volledig daar de vaantjes.Brrrrr!
Mac.

Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.

Op 20 oktober 2010 13:56:10 schreef fred101:
[...]

VSA is ook wel een vector signal analyser, iets uit de kabel netwerken en mobiele communicatie. Een soort breedbandige SA die ook modulatie vormen en powermetingen kan doen. Niet echt een vervanger voor een SA...

Misschien wel, misschien niet..! Ik heb besloten om dat nu eens en voor altijd uit te vissen en heb een VSA (toevallig de Agilent E4406A) gekocht. Met de bedoeling ofwel deze, ofwel mijn HP8590 SA te verkopen. Indien de fondsen het zouden toelaten wil je ze natuurlijk allebei, maar dat is particulier - en echtelijk - moeilijk te verantwoorden. Tenzij je Fred heet natuurlijk :)

De VSA is nog onderweg, en ik hoop dat hij goed werkt (gekocht zonder garantie), maar een echte RF Agilent van een paar jaar oud met een kleurenscherm, en een frequentiebereik tot 4GHz, wil ik toch wel eens onder handen nemen.

Het enige nadeel van een VSA (vs. YIG gebaseerde SA) dat ik heb kunnen ondervinden (met het lezen van specs) is dat de span beperkt is tot enkele tientallen MHz, maar je krijgt er heel erg veel voor in plaats: time domain, smalband, digital modulation quality, enz. analyse.

Ook ombouwen tot een SNA is niet mogelijk wegens de afwezigheid van sweep, zoals je al gezegd had, maar een VNA moet je toch hebben, en dan heb je automatisch een SNA.

Mijn ervaring met het bouwen van zenders en ontvangers is dat je eigenlijk enkel een panoramisch - zeer breedbandig - overzicht wil om te kijken of de niet-lineariteiten stokken in de wielen steken, en daarvoor heb je best een "gewone" SA. En ook, waar harmonischen en mengproducten zich zouden moeten bevinden is eenvoudig te berekenen, dus dat moet eigenlijk niet het grootste probleem zijn. Maar voor de rest werk ik toch altijd met een span van een paar honderd KHz tot MHz om oscillatoren te inspecteren of het signaalpad te volgen.

Dus over een paar dagen valt hier een Agilent E4406A in de bus.

(Zoals Alex al eerder schreef: het zijn "koopjes", dus ik denk niet dat het een OT post was.)

Suffering from wiseass oneliner blackout
fred101

Golden Member

Hmm, ik heb geen digitale SA tot 4GHz, maar ik heet dan ook geen Bert ;-)
Ik zeg niet dat het ding niet bruikbaar is. Allesbehalve lijkt me maar alex schreef:

Agilent heeft blijkbaar een network/spectrum analyser (o.a. de E4406A, maar ze hebben vast nog wel meer modellen) uitgebracht die gericht zijn op de markt voor mobiele telefonie

Mijn verhaaltje was eigenlijk om het verschil tussen network en spectrum analysers uit te leggen

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Op 20 oktober 2010 18:36:26 schreef Henry S.:
Ik zou geen 10 van die koffers willen, doe me dan maar een Raaco, toch wat praktischer, maar voor er bij is het wel wat. Voor boutjes/moertjes etc.

Ja, en voor meeneem-onderdelen. Je kent het wel, AMP faston-spul om een autoradiootje van een kennis in te bouwen, schroeven voor reparatie van het tuinhek, etc. Hoewel zo'n Raaco best van de muur kan, pakt het toch wat lastiger 'even' mee. 10 koffers is misschien overdreven, maar een stuk of 4 krijg ik er wel vol.

If you want to succeed, double your failure rate.

Was een goed idee:
http://i54.tinypic.com/34hgbxh.jpg

Er slingeren nog wat doosjes AMP connectoren door het huis die komen er later nog bij.
Voor 6 euro geen slechte koop. Helaas waren er nog maar 4. Hopelijk komen ze nog eens terug bij de Aldi.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op zondag 24 oktober 2010 20:09:10 (45%)

joopv

Golden Member

Over Aldi gesproken: gisteren was ik in een aldi en daar lagen in de "afgeprijsde restpartijen" bak:

- een plastic webcam-microscoop setje met 10/60/200x vergroting en een 1024*768 webcam, voor 19 euro. Leuk voor de kids of misschien wel voor SMD inspectie.

- een medion fotocubus/klok/alarm/mp3/video/foto speler. Erg leuk apparaatje, voor 20 euro.

Ik had van beide items 1 exemplaar gekocht, maar ik ga morgen nog even terug denk ik.

Wie nog niet over een laserprinter beschikt om z'n layouts af te drukken, moet hier eens kijken. Daar kan geen Aldi of Lidl tegenop... ;-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
echtepino

Golden Member

Nou ja zeg... wat is de 'catch'?
Geen drums en cartridges meer te krijgen?

Word lid van de Benelux DX Club

A € 6,- voor een lazer jet dat kan niet. Zal vast een foutje zijn

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Lijkt me een fout, dat kunnen ze nooit voor die prijs leveren, net zoals die Otto LCD TV.

Haha ik ben benieuwd, de lazer is besteld :D. Toch vermoed ik dat het 600 euro moet zijn.

LED there be light

't Is een printer die je normaal meer dan 1500 euro betaalt. Dus ja, het zal wel een foutje zijn.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Nou ik zie er de lol wel van in. Ga hem bestellen. Kijk wel of ze hem leveren :d

Edit: het bestellen lukt ook nog :)

[Bericht gewijzigd door Tinus016 op zondag 24 oktober 2010 20:15:21 (20%)

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
maartenbakker

Golden Member

Met het verschil dat de Pechwood/Vestel die Otto leverde nog realistisch geprijsd was, terwijl 6 euro voor een dergelijke HP overduidelijk niet klopt. In het eerste geval zijn afgesloten koopovereenkomsten gewoon geldig, in het tweede niet.

@hieronder: 1,34 is inderdaad net een stukje voordeliger. Zie hier de zegeningen van stuiterschipperende webshops en een groothandel die per ongeluk verkeerde prijzen doorstuurt. Mooi stukje interactie van de software die automatisch de winstmarge berekent ook :P

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zondag 24 oktober 2010 20:15:00 (36%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
fred101

Golden Member

Jammer dat HP agilent is geworden, een leuke digitale HP VNA voor 10 euro ofzo lijkt me ook wel wat.

Wel toevallig dat het twee keer het zelfde apparaat is. Misschien E-pay praktijken. Komen er nog 1498,= verzendkosten bij :-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Dit topic is gesloten