Rosmalen 2011

chuckie

Honourable Member

Geachte mede forum bewoners.

De langverwachte brief heb ik weer binnen...
Op zaterdag 12 maart organiseert de VERON afd. 'sHertogenbosch (stichting BRAC) haar 36e landelijke radio vlooienmarkt in het Autotron te Rosmalen.

Van 09:00 uur tot 15:30 uur gaan de deuren open en de remmen los bij de ruwweg 5000 prettig gestoorde electronica fanaten.
De markt is in een verwarmde en gemoedelijke atmosfeer met 320 stands op zo'n 9000 m².

Ook wij als Circuits-online beursteam zullen weer significant en duidelijk geprofileerd aanwezig zijn om CO te steunen.

Voor diegenen die (nog) niet weten wat dit evenement inhoudt, een korte beschrijving.
Op deze beurs die ooit begonnen is als vlooienmarkt voor zendamateurs, worden allerlei uiteenlopende zaken op het gebied van elektro en electronica te koop aan geboden.
Heel veel is 2e hands of gebruikt, maar ook is er veel nieuws te koop.
In ieder geval is het over het algemeen de plaats om goedkoop materiaal of gereedschap te scoren.
Zo kocht ik vorig jaar voor naar ik meen een Lindstrom zijkniptangetje (nieuw) voor €25,-.

Maar bovenal is het heel gezellig en heb je de unieke kans vele mede foristen in levende lijve te ontmoeten.
Achter de stand van CO zullen ook enkele moderators aanwezig zijn, zodat men zelf kan constateren dat ze ook maar van vlees en bloed zijn.

Ook ander loslopend CO wild als ikzelf zal om de stand springen...
Niet dat dat zo belangrijk is, maar van koffie weet ik alles net zoals High met Henk alles van koekjes weet...

Verder willen we als team vragen aan onze forumleden, om wat elektro en/of electronica materiaal te doneren voor CO.
We willen graag ook in de toekomst deze mooie site behouden zonder gestoord te worden van onevenredig grote banners, advertenties voor geslachtsvergrotende middelen en andere irrelevante zaken die de aandacht afleiden van waar het ons allemaal om te doen is...electronica en al zijn beslommeringen.

Dus heb je wat electronica materiaal over, stuur mij een mail (adres staat in mijn profiel) en als het teveel of te zwaar is om mee te nemen naar de beurs, kom ik het gratis ophalen.
Maakt niet uit waar je woont ( in Belgie of Nederland dan).

Met vriendelijke groet,
Tom (chuckie)

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
Shiptronic

Overleden

Ik doneer alweer vast mijn verkoop praatjes, en zal henk bijstaan met het koekjes probleem ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

zal eens de kast opruimen en hier kijken of ze nog wat weg te gooien hebben

K heb nog wat printen over van vanalles en nogwat.
ook van tv's, en PC's
die kan ik eventueel meenemen.
verder heb ik 2 groete dozen met vermogenweerstanden. kan ik een paar zakjes van maken,.

Ik ben zoiso weer aanwezig!

Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "
Tidak Ada

Golden Member

Natuurlijk kom ik ook.
Ik streef er naar een of andere demo klaar te krijgen (maar of dat lukt...???)

Soep?

@Chuckie
En wat als dat geslachtsvergrotendeapparaat nu eens helemaal elektronisch en zelf te bouwen zou zijn? >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
chuckie

Honourable Member

@Tidak ada
Ik heb weleens gehoord van iets met vacuumpompjes e.d..
Heb ik gehoord hoor..., echt waar!

@Timberleek
Mag in principe van alles zijn, als het maar elektro gerelateerd is.
Het liefst niet heel oude meuk waar we niets mee kunnen, maar je mag een gegeven pcb niet tussen de DIL pootjes kijken niet waar?

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
bjokal

Golden Member

Het liefst niet heel oude meuk

De glas-container maar klaarzetten dan >:)

Er staat bij mij al een "sorteerdoos" klaar met spul dat bij mij weg gaat, zit alleen nog niet veel in.
Ik kan blijkbaar moeilijk afscheid van m'n "handel" ;-)

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"

Ik heb bijvoorbeeld nog wel wat computer meuk liggen, maar er zal niet echt animo voor zijn denk ik

Anoniem

Moet ik vroeg komen wil er nog iets over zijn??

chuckie

Honourable Member

@Bjokal
Heb ik ook last van, maar ik koop altijd dezelfde hoeveel terug op de beurs, dus het resultaat blijft 0.
Hetgeen ook voor mijn budget geldt...;)

@Timberleek
Als het in losse onderdelen is, is het goed, maar complete serverkasten e.d. wordt wat lastig.
Dat hebben we vorig jaar weer gezien...

@Intake
Als je vroeg bent is er uiteraard de meeste keus, maar later op de dag tegen het einde kun je juist weer beter onderhandelen.

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde

ik ga het zeker weer proberen dit jaar, het was erg leuk vorige keer :)
mischien kan ik hier en daar nog wel wat leuks missen, maar verwacht er niet te veel van... ( die megacondensators zijn orig jaar ook niet verkocht denk ik...)

ik ga maar eens een budgetje bij elkaarsparen :D

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!
bjokal

Golden Member

@intake : Vroeg komen heeft inderdaad het voordeel dat er nog niet zo veel verkocht is. Echter, pas later op de dag komt de mooie handel van onder op de stapels naar boven.

Soms moet je gewoon geluk hebben ;-)

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"
High met Henk

Special Member

* High met Henk is er weer bij.

even een balletje hier opgooien wat vorig jaar al vanuit het beurs team kwam. Is er animo om evt. een test afdeling van spullen die daar gekocht worden?

Zo ja, wat verwacht je daar te kunnen testen.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Ik heb de laatste keer niets gescoord vreemd genoeg, misschien een voorbode dat het in 2011 wel gaat lukken :P

benleentje

Golden Member

niets gescoord

JA voor de vrouwtje moet je daar ook niet zijn:P.

Ik heb vorig jaar me oude meuk weggedaan is hier niets meer te geven.

Zo ja, wat verwacht je daar te kunnen testen.

Zendapparatuur of ze het vermogen halen en de ontvangst.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
Tidak Ada

Golden Member

Op 18 november 2010 20:30:21 schreef benleentje:
[...]JA voor de vrouwtje moet je daar ook niet zijn:P.

Ik heb vorig jaar me oude meuk weggedaan is hier niets meer te geven. [.....]

Wat bedoel je nou? Meut of Meuk? >:) ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
maartenbakker

Golden Member

Ik zal wel met een stapeltje bruingoed aankomen, liefst wel waar wat leuks van te maken of te slopen is. Mijn Samsung hometheatre van vorige keer was geloof ik nog op voorraad of heeft dat ding ondertussen nog ergens een bestemming kunnen vinden?

@Benleentje: toch stonden er achter sommige stands nog best leuke vrouwtjes :P

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 19 november 2010 13:00:35 (14%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik heb hier nog een paar duizend weerstanden liggen, allerlei waardes die niet tot de E12 reeks behoren, zowel 600mW als 1W. Let wel, dit is oude stock..

Begin maart verhuis ik echter net, dus kan wsl nietzelf naar Rosmalen komen, maar moest er interesse voor zijn en iemand kan het komen ophalen (liefst nog voor eind februari, wegens de verhuis :+)... Laat maar iets weten.

Ik heb nog een tweetal dozen met nieuwe elco's van Philips en een stuk of 20 nieuwe LCD modules (2x20 characters), ik zal even verder kijken wat er nog meer weg kan.

This is the world we know best, the world of madness
fred101

Golden Member

Ik kom als het goed is wel weer om te zorgen dat Henk niet te veel koekjes eet.
Ik denk dat dat idee van Henk best leuk is. Ik heb vorig jaar voor een paar mensen buizen getest. Een bleek er dood te zijn, die ging dus gelijk terug met zijn buis.

Een leuke demo is ook wel weer grappig. Die Tesla was nog het mooiste twee jaar terug. Vorig jaar hadden Tidak en ik die kwikdampers bij. Daar hebben best veel mensen naar staan kijken volgens mij. Een leuk zelfbouw ATV bugje mischien :-)

chuckie, tegen mij zei je dat die vacuumpomp die ik jou gegeven heb voor iets heel anders was ....>:-)

Geen idee of je er wat aan hebt maar ik heb een rol met 2000 tri state octal bus transceivers ( smd)
Eventueel ook nog wel wat meetapparatuur.

[Bericht gewijzigd door fred101 op vrijdag 19 november 2010 13:34:34 (11%)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
If you want to succeed, double your failure rate.
chuckie

Honourable Member

@Scud en Blackfin
Als jullie willen dat het opgehaald wordt, stuur je adres dan naar mijn mailadres.
Dat staat in mijn profiel en zet ik hier niet neer om eventuele spybots te omzeilen...

@Fred
Uuuuh,...was bedoeld voor soldeerdampen weg te zuigen..., toch???

-edit-
Oooh, die tri-state octal bus tranceivers, zijn dat toevallig de 74LS245?
Daar heb ik er toevallig een flink aantal van nodig voor een stuk of 30 printplaten die ik opnieuw moet maken.
Een klant van mij heeft hele oude com kaarten die ik moet reverse-engineren (schrijf ik dat goed zo?)

[Bericht gewijzigd door chuckie op vrijdag 19 november 2010 20:49:48 (36%)

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde

* Tinus016 zet het in zijn agenda.

Ik heb nog een berg 24V relais leggen, interesse?? Niet nieuw meer maar werken nog prima. Tijdje terug gekregen maar doe er eigenlijk niets mee. Lijkt sprekend op deze.

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
fred101

Golden Member

Chucky: laten ze dat nu toevallig net zijn :-) ik heb twee rollen vol. (1000 of 2000 per rol, dat ben ik even kwijt) je mag ze beide van van me hebben.
Edit: Het zijn 74HC245DWR (4000x) 74LVCR2245AZQRN (1500x) 74HC245D (2000x) dus ik weet niet of die geschikt zijn.
Kan je gelijk mijn trafo's meenemen ;-)

[Bericht gewijzigd door fred101 op vrijdag 19 november 2010 21:07:13 (23%)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs