Oproep : Van 0 en 1 tot FPGA

Ook binnengekregen! M'n complimenten Free, ziet er goed uit! Ga er morgen eens wat tijd voor vrijmaken.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Heb hem. Ziet er goed uit. Maar jammer dat hij in het nederlands is (maar dat wisten we natuurlijk op voorhand). Ik lees zulke dingen liever en vlotter in het Engels. Het was een twijfelpunt of ik hem zou kopen, maar heb het dan toch gedaan.

het boek ziet er goed en overzichtelijk uit, en zal zich zeker nuttig maken.

Sonar is meer dan Ping...

Hier ook eindelijk toegekomen:-D. Ben dus terug weg.. Ga lezen;-)

/e:
Ondertussen al aardig wat bijgeleerd. Het boek is echt een aanrader, proficiat f_e.

[Bericht gewijzigd door msicaron op maandag 5 oktober 2009 22:29:52 (42%)

'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)

wheeeee...
Mijne is ook binnen:)

Ben alleen nog in een ander boek bezig dat dus eerst uitmoet...

Op pagina 27 staat ook een foutje.

Je hebt bij Distributiviteit net hetzelfde gezet als bij Associativiteit.
Het overzicht van de rekenregels op pagina 32 klopt volgens mij wel.

stukkie uit mijn cursus

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/boleaanse_algebra_commu-asso-distributiviteit.png

ik zie toch een duidelijk verschil in die 2 op die bladzijde

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

huh?

In het boek of in mijn scan van men cursus digitale technieken van de hogeschool. (die scan is idd juist)

Op pagina 26 staat er onder de titel associativiteit:

code:

A*(B*C) = (A*B)*C = (A*C)*B
A+(B+C) = (A+B)+C = (A+C)+B

Op pagina 27 staat er onder de titel distributiviteit:

code:

A*(B*C) = (A*B)*C = (A*C)*B
A+(B+C) = (A+B)+C = (A+C)+B

e:/
(free forgive me:))
http://www.uploadarchief.net/files/download/programmeerbare_logica.png

[Bericht gewijzigd door watchout3 op zondag 18 oktober 2009 21:13:21 (13%)

klopt had hier het boek er ook bij gepakt

ik had me een beetje vergist bij het lezen van je post.

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide
free_electron

Silicon Member

Drat. Er waren verschilende problemen met de graphics. Ik zat in florida toen het finale zetwerk gedaan werd en had maar moeilijk toegang tot het origineel document. dat was een van de graphcs met problemen. ( ik maak illustraties in Adobe illustrator en exporteer als EMF. Om een of andere reden raken er soms links corrupt in word files. ( je mag geen embedded images gebruiken maar moet linken naar images ... heeft iets te maken met de DTP software die gebruikt wordt ). wordt slaat geen absoluut pad op maar ene relatief ... behalve voor sommige files waar het plots wel relatief wordt... en word s nu niet bepaald vriendelijk als die links moeten getweaked worden. je krijgt daar kop nog staart aan.
Deze is blijkbaar door de mazen geglipt.

en al bij al heb ik zelfs nog geen papieren versie van het boek...

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Op 19 oktober 2009 01:56:12 schreef free_electron:
en al bij al heb ik zelfs nog geen papieren versie van het boek...

Hehehee, maar het lijkt mij niet moeilijk voor jou om aan een gesigneerde versie te raken... ;-)

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Lucky Luke

Golden Member

Heb 'm nu ook (op elektorlive gekocht).

Leuk boek, goed leesbaar, duidelijke uitleg. Maarehm, hoeveel proeflezers heb je? (ergens online in een review stond ook iets van "goed boek maar hij moet z'n proeflezer ontslaan". Naar mijn idee zul je er eerder een paar extra moeten aannemen...).

't zijn meestal maar kleine foutjes en dan staat het in de tekst fout en in de tabel wel goed.

'k wil eventueel wel een lijstje bijhouden met pagina en regelnummers van foutjes die ik tegenkom? (Als ik er niet al overheen lees, ik schrijf ook niet foutloos. Maar b.v. op blz. 57 net boven de eerste figuur staat 19 ipv 10. In de tabel klopt het wel. Zulk soort dingen. (heb er meer gezien, ben niet vooraan in het boek begonnen))

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Ach, ik heb het opgegeven :p (lees: had er papiertjes tusen gestoken maar daar zijn er al een deel van foetsie)
Verder door staan ook nog fouten.;)

Evt wil ik ook wel proeflezer worden bij komende boeken :)
Beginnende elektronici vissen er miss meer fouten uit omdat ze nog niet alles kennen en dus aandachtiger lezen.

free_electron

Silicon Member

vreemd. i blame MS word ...
Volgens Word zijn er geen spellingsfouten.

als het over 'content' gaat: geef eens wat feedback. Het kan zijn dat er efrgens iets door de mazen van het net geglipt is en dan kunnen we dat rechtzetten.

die fout op pagina 57 klopt inderdaad. tikvautje ( 0 en 9 staan verrekt dicht op een keyboard... )

De verkeerde figuur moet bij het zetwerk gebeurd zijn. mijn sourcedocument klopt wel ... het probleem is de aanlevering van data.
alles moet aangeleverd worden als word document met gelinkte images. Zij (de drukker) trekken dat binnen in InDesign en dan moet men manueel de figuren inpassen ( vandaar gelinkte files : ze kijken in de bron file met word en zoeken da de bijpassende figuur uit de meegeleverde images ( die moeten in EMF formaat zijn). het probleme is de paden die niet altijd goed staan. Word kan niet overweg met relatieve image links. je moet dus de ganse directory structuur recreeren...

om dit soort miserie in de toekomst te voorkomen heb ik nu zelf InDesign aangeschaft. Ik maak alle tekeningen in Illustrator (AI formaat), importeer de tekst in InDesign , zet alles juist en exporteer dat naar print-ready PDF. Dan komt er niemand meer aan.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Heb je nooit \mathrm{L\!\!^{{}_{\scriptstyle A}} \!\!\!\!\!\;\; T\!_{\displaystyle E} \! X} overwogen?
Daar kun je snel en overzichtelijk een mooie lay-out mee maken. Print ook direct naar pdf...

.. en latex houdt zelf de referenties en verwijzingen bij.

Op 21 november 2010 23:41:54 schreef alex278:
.. en latex houdt zelf de referenties en verwijzingen bij.

Word ook, dus die opmerking is void

Ik ben programmeur! geen electronicus! http://www.daantimmer.nl/ Er is een ontwerp! nu nog inhoud :-)
free_electron

Silicon Member

Latex? waarom zou ik zelf latex gaan schrijven ? das gelijk nu nog volledige websites maken door met notepad html uit te schrijven...

Latex is alleen een opslagformaat he .. net zoals html of xml.

De vraag is dan: zijn er goeie editors die latex genereren ? (onder windows ? met een full blown grafische drag end drop interface ? die overweg kunnen met allerhande grafische formaten ( zodat ik stukken schema en pcb layout can copy en pasten vanuit andere tools ?

tzal me weer een knoeiboel worden.... enne pdf aanmaken... der is pdf en PDF he. al die gratis pdf generatoren zijn rotzooi. ( freepdf , cutepdf ). ders schrot altijd wel iets waardoor de boel in de prak draait. zend het naar adobe pdf en de problemen zijn weg ...

trouwens de editor is niet het probleem. ik heb een full blown licentie van adobe cs5 gekocht dus ik heb alles van indesign, illustrator , dreamweaver , premiere, after effects , photoshop , alle toeters en bellen. en ik heb ook een office 2010 Professional.
ik ben volledig compatible om kopij aan te leveren.

in Word heb ik een template gemaakt en de typesetting gebeurt daar dus ook automatisch.

Proeflezers zijn een deel van de oplossing maar dat wordt ook weer een probleem... Hoe selekteer je ze ( ik heb er nodig op taal (grammatica en zinsbouw) gebied maar ook op technisch gebied ) En hoe bescherm ik mijn werk ? onder NDA ? ik ben niet bereid om zomaar mijn bronbestanden vrij te geven , noch om pdf files ( zelfs geen versleutelde, het duurt 2 seconden om dat te kraken en de print lock en watermarks te verwijderen...) vrij te geven.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Lucky Luke

Golden Member

Op 22 november 2010 02:11:13 schreef free_electron:
(onder windows ?)

Waarom per se Windows?

Had de industrie niet iets tegen dingen die maar door 1 leverancier gemaakt worden? Nou zal Microsoft wel niet zo snel failiet gaan (to big to fail, maar we kennen dat...), maar het blijft afhankelijk zijn van 1 leverancier... Met erg restrictieve licentievoorwaarden. Ik snap niet dat "men" dat allemaal gewoon klakkeloos slikt...

Duablboot Linux kost niks extra en als 't niet werkt boot je gewoon Windows. De tijd dat Linux nerdonly was en alles via de terminal moest is ook voorbij. Bovendien, uhm, volgens mij mag eenieder die langer dan een jaar op CO randhangt zich met trots nerd noemen... De goeie soort uiteraard.

Enige is nog dat allerhande software alleen op Windows draait...

Proeflezers zijn een deel van de oplossing maar dat wordt ook weer een probleem... Hoe selekteer je ze ( ik heb er nodig op taal (grammatica en zinsbouw) gebied maar ook op technisch gebied ) En hoe bescherm ik mijn werk ? onder NDA ? ik ben niet bereid om zomaar mijn bronbestanden vrij te geven , noch om pdf files ( zelfs geen versleutelde, het duurt 2 seconden om dat te kraken en de print lock en watermarks te verwijderen...) vrij te geven.

Alle lezers als proeflezer, fouten laten doorgeven, corrigeren in 2e druk?

D'r zit nog een foute figuur in trouwens, blz 123, figuur 140 en 142 zijn hetzelfde, 142 moet wat anders zijn.

En op blz 122 is een R een T geworden 5e regel van onder. Dat veranderd een NOR gate in een NOT gate... Uiteraard klopt het schema wel gewoon, en de rest van de uitleg eveneens.

Dergelijke dingen pakt een spelling jekker niet, die kijkt alleen offer noch vouwtjes sein... As hut een bes taan de wort is dan zuurt dien erg is o ver! (cheque desem laste zin maar)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Op 22 november 2010 02:11:13 schreef free_electronEn hoe bescherm ik mijn werk ? onder NDA ? ik ben niet bereid om zomaar mijn bronbestanden vrij te geven , noch om pdf files ( zelfs geen versleutelde, het duurt 2 seconden om dat te kraken en de print lock en watermarks te verwijderen...) vrij te geven.

Met goeie reden. De meeste eBook stores (Amazon en Apple moeten natuurlijk weer tegen wringen) gebruiken Adobe Content Server 4 DRM, en dat is toch nog niet gekraakt. Hoewel het een kwestie van tijd kan zijn natuurlijk... De boeken die jij schrijft houden jaren hun waarde, dus dat maakt het al niet makkelijker. Sommige boeken van Jan Axelson bijvoorbeeld kan je makkelijk vinden, hoewel die in principe nergens in cleartext te krijgen (zouden moeten) zijn.

Ik heb ook met jouw probleem gezeten (niet met boeken, maar met andere beschermde data) en ik heb het zo opgelost: eerst laat ik een NDA tekenen (meestal geen probleem), en dan lever ik mijn content in bitmap formaat aan, én watermark iedere kopie voor iedere ontvanger afzonderlijk. En vermits je naam op je kopie staat, heb je al een goeie reden om ervoor te zorgen dat het niet op Pirate Bay terecht komt. Je kan watermark SW kopen die zo goed werkt dat het praktisch niet mogelijk is om de sporen te verwijderen. Ik gebruik Bytescout watermarking pro, kost maar $39 of zo.

Tot nu toe heb ik geen lekken gehad. Het is wel wat moeilijker voor de lezer (de bestanden zijn nogal groot) en het maakt het wat minder aangenaam om te lezen (het contrast is niet 100% zwart op wit, maar donkergrijs op lichtgrijs en daar dan de watermark over), maar je kan het wel printen en dan is het goed leesbaar.

Suffering from wiseass oneliner blackout
free_electron

Silicon Member

Op 22 november 2010 18:35:36 schreef Lucky Luke:
[...]
Waarom per se Windows?

Simpelweg omdat voor 99% van alle software die ik dagdagelijks gebruik er geen versies voor lunix zijn. Dus waarom zou ik het installeren ?
( ja ik heb al verschillende keren linux geinstallerd, webserver , fileserver en om eens mee te 'spelen', maar na 2 dagen ben ik er op uitgekeken. teveel frullerij om alles deftig aan de praat te krijgen en ureon op fora te spenderen om je wifi kaartje en andere hardware te laten werken. En dan de zoektocht naar gelijkaardige (we zwijgen over gelijkWAARDIGE. the gimp zal nooit aan photoshop kunnen tippen) software te zoeken en die ook weer te moeten aanleren. Zolang dat platform zo gefragmenteerd is en ze niet kunnenen onderling overeenkomen over installer type, gui en manier van werken interesseert het mij niet meer.) En trouwens, ik heb geen zin om weer een andere operating systeem aan te leren om de zelfde software te draaien. Ik ben electronics, geen computer nerd. een pc met windows is een gereedschapskoffer. in die koffer zitten stukken gereedschap, (word, excel, indesign , illustrator, premiere, Altium designer , Quartus , IAR , Photoshop.)

Met dat gereedschap doe ik wat ik wil.

Nu ga jij mij proberen 1)niew gereedshcap aansmeren (inkscape, gimp, gEDA) waar maar halve handvaten aanstaan of waar ik zelf nog moet aan vijlen en 2) mij verplichten een andere koffer te kopen omdat die stukken gereedshcap niet compatible zijn met mijn huidige koffer...

ik heb werk te doen ... mijn gereedshcapskoffer volstaat. en cost is no issue. ik koop liever een deftig stuk gereedschap waar ik jaren plezier aan heb dan in elkaar geflansd spul wat na 2 dagen plooit of uit elkaar valt en waar je telkens het handvat terug moet op zetten.

Had de industrie niet iets tegen dingen die maar door 1 leverancier gemaakt worden? Ik snap niet dat "men" dat allemaal gewoon klakkeloos slikt...

kijk , in de grafische wereld draaien ze al 30 jaar op macintosh only... als je van 'gesloten' praat... en wat je van apple allemaal moet slikken. "we veranderen van cpu. rot allemaal op...." ja steve, dank u steve ..

Alle lezers als proeflezer, fouten laten doorgeven, corrigeren in 2e druk?

das ondoenbaar. en dan ? iedereen gratis een tweede druk ? dan scheur ik er mijn broek aan.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

hmm, ik had een paar maanden eerder moeten komen met men opmerkingen/vragen.
Want nu vind ik maar 1 fatsoenlijke opmerking meer terug, en dan nog is ze nog niet eens echt 'erg'.

Op pagina 212 gebruik je in je state-machine D als 'input' in de WHT eronder noem je die D plots I, wat voor verwarring kan scheppen.
Ook mis je de combinatie:
I X Y
1 1 1 wat moet resulteren in 'newSTATE = A'

Op 22 november 2010 02:11:13 schreef free_electron:
De vraag is dan: zijn er goeie editors die latex genereren ?

Xemacs. :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
fripster

Golden Member

er zijn supergoede editors die LaTeX genereren! Ik was het zo ZAT om te worstelen met Word, dat ik nu helemaal leip ben van LYX (www.lyx.org) Gratis, en zeeer goed. Ben helemaal om.

Nee ik heb geen aandelen!

Graphics zijn links naar bestanden en LYX maakt human readable files, dus zelf tooltjes maken gaat supersimpel (als je dat wilt, maar het is niet nodig! de edit is WYSIWYM: What you see is what you mean).
Probeer maar uit free! Je zult het echt goed gaan waarderen.

fripster

PS: draait op Windows, Linux etc etc etc. Zo hoort het!

Eens een wirehead,altijd een wirehead.... gopher://fripster.ydns.eu

Scientific Workplace genereert ook Latex. Is echter geen freeware/shareware.