Show your projects! Part 21

Dit topic is gesloten

dat geeft zo'n leuke originele tattoo op je borst :) k'zou er een stuk t'shirt aan de binnenkant tegenmaken , want dit gaat zeker jeuken of krassen.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

stuk t-shirt zit er al aan vast genaaid :) + een vakje voor de 9 Volt batterij haha. toch blij met mijn moeder die zo aardig is om dat voor me te naaien!

grtss

De bijna klare microwave detector gebaseerd op de LTC5508 en LM3914 als bargraph display.

Eerste test was meteen raak! De microwave oven is zo lek als een zeef! En de straling is prachtig gepolariseerd! Door het draaien van de antenne varieert de sterkte van het signaal van nagenoeg nul tot volle schaal.

Ook de mobiele telefoon geeft een duidelijk signaal. Maar daar is de antenne in principe niet voor aangepast.

http://www.uploadarchief.net/files/download/microwave-sniffer.jpg

Bijna klaar omdat er nog een trimpotje vervangen moet worden.

(Sorry, maar het upload archief schijnt defect te zijn. Mijn foto wenst niet geresized te worden tot max 600 pixels hoogte. Blijft vaststaan op 889 pixels...)

[Bericht gewijzigd door ronw op zondag 20 februari 2011 22:48:23 (23%)

Op 20 februari 2011 16:10:49 schreef TheBasher:
[...]

Ja heb er 3 opzitten voor elke ring 1 PIC. Heb behoorlijk wat IO
nodig.
Elke demux heeft 4 databits en een enable welke ook wordt aangestuurd door de PIC. Per cirkel : bit0,bit1,bit2,bit3,enable1-15,enable16-30,enable31-45,enable46-60.
En een puls ingang waar hij op telt.

Ik heb een 18F442 gebruikt, met flink wat logica, zonder schuifregisters. 168 led's: 60 seconden, 60 minuten en 48 voor de uren (elk kwartier een led).

Just find out what you like and let it kill you
Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Wat doet het... ??

Gokje, een scope clock? :-)

Iets dergelijks heb ik ook eens gebouwd.
De lichtopbrengst van de buis was alleen een probleem bij mij(te weinig Hsp vermoed ik)
Wel leuk spul om mee te hobby`en

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SPNRSR7O.jpg

Grtz,
Max

sine bouwt een logogenerator van een duitse detectiveserie als ik het zo zie. met een erg oude ronde scopebuis die er toch wel nos uitziet .... damn , wordt je wel schiewnierig van :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

't lijkt nu meer op een paskruisje dan op een klok ;-)

Is de jouwe van Jan Wuesten of van Dieter?

@ TESTMAN:
Een nierziekte?

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zondag 20 februari 2011 23:55:25 (13%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

schiewnierig ofwel nieuwschierig , mensen uit zeeland zijn ook altijd de laatsten om dit te weten ... :)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 20 februari 2011 22:33:55 ...
(Sorry, maar het upload archief schijnt defect te zijn. Mijn foto wenst niet geresized te worden tot max 600 pixels hoogte. Blijft vaststaan op 889 pixels...)

Zou je mij daar een bug-melding van willen sturen? Wat heb je gedaan / hoe is het te reproduceren. Ik lees hier regelmatig mee, maar zie niet alles. Beter niet in dit topic, om het niet verder te vervuilen, maar per mail of in het forum van de site.

Tidak Ada

Golden Member

Op 20 februari 2011 23:59:49 schreef testman:
schiewnierig ofwel nieuwschierig , mensen uit zeeland zijn ook altijd de laatsten om dit te weten ... :)

Pas op hè, niet uitglijden als je er in trapt :P

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Sine

Moderator

Een scope klok in wording inderdaad, die hardwarematig met een sinus / cosinus generator cirkels en lijntjes kan tekenen.
Wat je daar ziet is het hele ding, er komt 12V binnen op het headertje rechts onder, en alles daar recht boven doet de voeding. 6.3~, +-5, +5, +50, +250, en -1100V
Er zit een Atmega8 op die nu een testpatroontje staat te tekenen als hardware test. Nu de software nog.

Dit geeft net wat "analogere" cijfers dan die gehakkelde vector displays en dat is net wat passender voor zo'n buisje.

Dit overigens na een projectje van David Forbes
http://www.cathodecorner.com/sc200c.html

Tidak Ada

Golden Member

lijkt me geen projectje meer, zeker de software !

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Omdat de variant met de paralelle poort niet werkte, ben ik overgestapt op USB. Ik had toch nog enkele interne USB poorten ongebruikt op het moederbord...
USB2LCD interface
http://www.imgdumper.nl/uploads3/4d62875152947/4d62875148d00-100_5991.thumb.jpg

http://www.imgdumper.nl/uploads3/4d62877673a5f/4d62877672ea7-100_5992.thumb.jpg

http://www.imgdumper.nl/uploads3/4d6287c7bb861/4d6287c7bb47c-100_5995.thumb.jpg

[Bericht gewijzigd door Stijn S op maandag 21 februari 2011 16:43:23 (23%)

@stijn s:
De datum en tijd op het LC display haalt hij direct uit je PC via USB en is dus de lokale tijd op je PC?

Don't build anything you can't take apart

Alles wat op het LCD komt wordt gestuurd door de PC. Er komt ook de klokfrequentie en cpu load, uptime, ram gebruik... op.
Hiervoor draait het programma LCD Smartie op de computer.

Hé Sine, wat voor CRT ligt daar precies?

Website -- Slopen is ook een kunst...
Sine

Moderator

@Tidak
Software is minder spannend dan het lijkt, en da's maar goed ook want ik ben niet echt een programmeur.

Ik heb in een eerdere constructie al het eea werkend gehad.

http://www.gigawatts.nl/co/projects/scope_clock/IMG_0016-2.JPG

@Tim
Dit is een 3RP1, maar je kunt zo ongeveer elk buisje gebruiken.

Een heel makkelijke hiervoor ( heeft niet zo'n hoge spanning nodig ) is de DG7-32, die komen op marktplaats wel eens voorbij in de vorm van handykit scoopjes ( die meestal defect zijn ) die moet je voor twee tientjes of minder kunnen krijgen. Extra voordeel is dat je dan meteen de buisvoet en een hoogspanningstrafo er bij krijgt.

[Bericht gewijzigd door Sine op maandag 21 februari 2011 18:23:17 (24%)

rbeckers

Overleden

Leuk Sine!

Ik moet nog ergens een DG7-32 hebben. ;)

Op 21 februari 2011 13:41:21 schreef Sine:
Een scope klok in wording inderdaad, die hardwarematig met een sinus / cosinus generator cirkels en lijntjes kan tekenen.
[...]
Dit geeft net wat "analogere" cijfers dan die gehakkelde vector displays en dat is net wat passender voor zo'n buisje.

Waarom geen Bézier-curves? Die worden als ik me niet vergis gebruikt voor alle fonts op de computer, en het zijn gewoon derdegraads veeltermfuncties. Heel wat makkelijker uit te rekenen dan sinus en cosinus lijkt mij?

Sine

Moderator

Dat is het mooie ... de generator is volledig in analoge hardware opgebouwd, zes opampjes ... dat vreet dus ook geen CPU tijd.

[Bericht gewijzigd door Sine op maandag 21 februari 2011 19:35:15 (17%)

Ik heb die scope clock van cathodecorner ook wel eens zitten bekijken. Ben ook voornemens er één te bouwen. De DG7-5 buis (vreet 800 volt ofzo) heb ik al.

Die (co)sinus generator i.c.m. met die scaling dac's is natuurlijk wel goochem. Maar kun je die handel niet een beetje slim in een microcontroller prakken...

Website -- Slopen is ook een kunst...
Tidak Ada

Golden Member

@Timmestein:
Je krijgr die curven dan nooit zo mooi rond als met een echte sinus.

@Sine:
Je weet toch dat ik nog wat voor je heb liggen ??

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Een klein projectje voor ons pap.

Een thermostaat voor zijn kas. In de kas staat een warmte element met een LM35 als temperatuur sensor er op. Verder hangt er ook nog een omgevingstemperatuur sensor (eveneens een LM35).
Het warmte element mag maar een maximale waarde van bijv. 90oC bereiken, daarom zit daar een temperatuur sensor op om zo alles netjes te regelen door het element aan en uit te zetten.
Het element wordt verder aan een uit gezet met behulp van een SSR met nul doorgang detectie.
Uiteindelijk wordt het project nog uitgebreid met een rotary switch en een hele userinterface. Maar gezien ons pap hem toch graag wilde gaan gebruiken heb ik de beta software er maar even in gezet met een extra feature. Hij kan met de knop de backlight aan zetten (gaat automatisch weer uit naar ong. 20sec), ook kan hij de tijd resetten. Hij meet namelijk ongeveer de tijd dat het element aan staat, zo heb je een idee van het verbruik over een bepaalde periode.

http://94.100.124.8/1239600001-1239650000/1239627401-1239627500/1239627477_5_d4sT.jpeg

Binnenkant:
http://94.100.121.68/1239600001-1239650000/1239627501-1239627600/1239627524_5_L1cT.jpeg

Sorry van de kwaliteit, tevens heb ik ook geen foto van de onderkant gemaakt.. Dat ben ik vergeten..

De extra ruimte is overigens gereserveerd voor extra features zoals voor komende zomer een regeling dat de ramen automatisch open en dicht kunnen.

LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P

Dit topic is gesloten