Ja, al heb ik net bedacht dat ik hem eerst standaard ga maken. Als dat werkt, zal ik hem aan gaan passen. Dan is de wedstrijd dus toch nog eerlijk. ;)

Nou, niet echt! Hoe is dat nou eerlijk tegenover degenen die hun PCB of kitje zaterdag pas krijgen?!?

En vervolgens nog een hele dag daar rondhangen en dus pas 's avonds eraan kunnen beginnen !

Op 9 maart 2011 19:11:06 schreef SparkyGSX:
Nou, niet echt! Hoe is dat nou eerlijk tegenover degenen die hun PCB of kitje zaterdag pas krijgen?!?

Mischien een soldeerhoekje op de CO-stand inrichten? >:)

[Bericht gewijzigd door bjokal op (64%)]

Of afspreken dat we pas zondag om 04.00 mogen beginnen o.i.d..

Dat vind ik wel een mooie inderdaad. Ik zal even eerlijk zeggen dat ik eerst van plan was om alles pas vrijdag te posten zodat iedereen het zaterdag tegelijk zou hebben, maar vandaag kon ik even met de auto en aangezien ik de komende dagen echt al in tijdproblemen kom heb ik het zo gedaan. Dus allemaal de wekker zetten om 4.00 :)
En t gaat natuurlijk niet alleen maar om wie de snelste is maar ook wie het netst kan plaatsen/solderen.

Ik zal de onderdelen maar eens bij elkaar gaan scharrelen, vooral de trafo zal een lastige worden. Wat moet ik nou precies aanpassen voor de zwaardere versie?

@ pientertje:
Zoiets?
http://link.marktplaats.nl/428617147
Aanpassingen worden nog niet bekend gemaakt, dat komt later. Zie ook een paar posts terug.

@ MAH: Ik begin zondag denk ik pas om elf uur, eerst uitslapen. :)

[Bericht gewijzigd door Olap op (66%)]

Voor E30 heb je ze nieuw van 80VA. voorbeeldje Ik had een 120VA gebruikte op de beurs voor E10, hij had er toen nog een paar.

Ik heb geen idee wat er voor de stroomregeling moet worden aangepast. Henry is al wel bezig geweest met het instellen van de max uitgangsspanning. Ik verwacht dat het het eenvoudigst is om voor de stroommeting de shunt enkel aan te passen maar daarover kan ik geen zekere uitspraak doen.

Het was ook maar als voorbeeldje. Ik heb zelf een 8A trafo op de kop getikt voor 15 euro dacht ik.

Ben eigenlijk op zoek naar iets van 200VA. Zoiets dus:
http://hobby.marktplaats.nl/elektronica-componenten/421944011-transfor…
maar vind het een beetje duur, of is dat wel een goede prijs?

En bij amplimo heb je dit:
http://shop.amplimo.nl/product.php?id_product=149

Heb onlangs 3 ringkerns van 24V @ 3.3A met 15V @ 1,5A met galvanisch gescheiden wikkelingen gekocht, in totaal €22,50 betaald.
Iemand practisch idee voor de 15V wikkeling ?

Heb 2 kitjes besteld en wil proberen of ik het in deze behuizing kan bouwen (heb er 3 van) http://www.nasi.com/images/HP_dlt8000.jpg

Volgende onderdelen zit er al standaard in: 220V Fan en een euro stekker aansluiting. Zit er aan te denken om er nog een extra zekering voor de 220V in te bouwen.

Tjongejonge, jullie doen net of sinterklaas/de kerstman morgen langskomt ;)

Ik ga jullie straks nog gekker maken met twee bestanden.

Edit: Blijkbaar nog niet voor iedereen bereikbaar.

Haha: Je hebt niet de rechten om deze discussie te bekijken. :+

Mooie bijsluiter dat gaat echt helpen :D

Dankuwel Brian

Mooi kastje Diamon!

Die 15V wikkeling kun je natuurlijk prima gebruiken voor wat vaste spanningen via een 7815/7812/7805 en/of voor paneelmeters op de voorzijde.

Op 9 maart 2011 16:21:18 schreef MAH:
Bij de servicebalie van de supermarkt het 16jarige medewerker zojuist zwaar in de stress omdat er iemand met een stuk of 40 pakketjes binnen kwam lopen welke de weegschaal 1 voor 1 moesten passeren en een stickertje geplakt kregen. Morgen zullen de Nederlandse deelnemers hun pakketje op de deurmat vinden. Gevolgd door een stuk of 20 enveloppen die hetzelfde procedé ondergingen.
[/b]

Tot 10kg zijn pakketjes toch standaard 6,75? Al is het invullen van de track&trace formulieren een aardig werkje... En had je die 20 enveloppen niet gesorteerd op gewicht? Dan hoefde die arme jongen alleen 1 envelop met hetzelfde gewicht te wegen, en het aantal envelloppen met hetzelfde gewicht in te voeren en de zegels komen er zo uitrollen ;).

(Ik werk ook op een TNT-postpunt ;))

Die bijsluiter ziet er strak uit! Ik ben alleen bang dat ik niet tot zondag kan wachten met solderen.

De documenten zitten ook bij de sets. Wie heeft de set als eerste binnen ?:P

@loopy: ja, ik bracht alles gesorteerd op gewicht en er werd wel gesproken over de mogelijkheid om veel stickers ineens uit te printen maar niemand wist hoe dat moest.. Dus dan maar 1 voor 1 :P

heb hem al in elkaar zitten en hij werkt, nu nog de behuizing, transfo, afwerking.....

[Bericht gewijzigd door roel999 op (85%)]

Jaaaaaaaaa het is binnen :D:D:D en wat is het mooi :D. Dankjewel

Ah leuk!
Die linkjes in de pdf's doen het niet, ik krijg de melding "Je hebt niet de rechten om deze discussie te bekijken."

[Bericht gewijzigd door perceptor op (64%)]

Hier is hij ook binnen, ik ga direct beginnen!

Het printje is bijna helemaal klaar. Er moeten alleen nog twee diodes op: de 1N4148'en. Deze zitten echter niet in het doosje. Nu heb ik na een poosje zoeken nog een paar 1N4004'en gevonden in een laatje. Kan ik deze ook gebruiken?

Het lijkt me eigenlijk van wel, terwijl het wel een beetje overkill is.

[Bericht gewijzigd door Olap op (14%)]