Rosmalen 2011

ik ben al een kleine uurtje thuis

mijn buit:
2x Co voeding kitjes
4x bananepluggen voor voeding (€2,-)
een GeForce 8600GT videokaart (€8,-)
Flexis devkit van Henry (€15,-)
2 baco 32x16 ledschermen voor (€10,-)
soldeerpunt (€5,-
entree geld (€7,-)
--------
ik was in totaal kwijt €47,-

Vanmorgen wat later dan normaal normaal vertrokken. Iets wat we beter niet hadden kunnen doen.. De A58 was ter hoogte van de vlaktetunnel afgesloten, dus omrijden.
Aangekomen bij het Autotron bleek P1 'vol' te staan, dus op naar P2. Eerst een half uur in de file gestaan waarna we aankwamen. Gelukkig ruimte zat dus hup spullen gepakt en richting de zaal proberen te lopen.
Dit ging niet door een gesloten hek. We moesten maar even op de pendelbussen wachten.
Omdat deze ook vast stonden maar besloten weer terug te sjeezen naar P1 waar waarempel plek voor de deur was :)

Enfin:
Leuke dag gehad, veel mensen van o.a. CO en het Nederlands Forum over Oude Radio's gesproken :)

Aanwinsten:
-2x 120mm fans van CO (had er nog wel een paar kunnen gebruiken!)
-0805 R-set van CO
-Zak met elco's
-breadboard-draad
-vulcaniserende tape
-2x Axon Matrix studio displays. Blijkt nog een RS485 converter voor nodig, dus nog even verder zoeken!
-nog wat klein grut

De 24V voeding is niet meer gelukt, degene die ik vond waren of te licht of extreem duur..
Gelukkig belde Franssel mij tegen de middag nog even op, dus dat is ook afgehandeld. (Jochem nog bedankt voor je moeite!)
Misschien lag het aan mij, maar volgens mij waren er dit jaar extreem veel handelaren en waren de prijzen behoorlijk hoog!
Verder was vandaag de auto leger op de terugweg dan op de heenweg, dus dat is positief voor het thuisfront :)

Dit jaar de grote camera thuisgelaten, en een compactcamera meegenomen. Dus wat minder(e) foto's van vandaag:
http://fotografie.tubefreak.nl/overig/radiovlooienmarkt_rosmalen2011/

Tot volgend jaar!

zonder prutsen kom je nergens!

Was voor mij de eerste keer, en ik ben niet ontevreden terug gekomen.

Veel losse onderdelen gekocht
instelpotmeters
metaalfilm weerstanden
Transistors
ic's
een voltmeter(Paneel)
Schakelaars
een kleine voeding 9V (€ 2,-)
ntc weerstanden

Leuk om een keertje mee te maken, en is zeker voor herhaling vatbaar.

Op 12 maart 2011 16:58:40 schreef VanDee:
Het ontbrekende stukje zoeken en (goede) lijm doet wonderen.

de stukjes heb ik nog, maar je kan wel merken dat het plastic in de jaren flink is verhard en dus broos:

http://i17.photobucket.com/albums/b94/timberleek/12032011786.jpg

en de bovenkant:
http://i17.photobucket.com/albums/b94/timberleek/12032011787.jpg
http://i17.photobucket.com/albums/b94/timberleek/12032011788.jpg

en de voorkant was zo:
http://i17.photobucket.com/albums/b94/timberleek/IMAG0077.jpg

edit
verkeerde voorkant

Há ik heb ook een mooie buit moet ik zeggen.
- Kapotte oude retro functiegenerator
- Grote PC behuizing
- 64*256 grafisch schermpje (€2, wow)
- 2*16 karakter schermpje
- Banaan female inbouwdingen
- Twee 50VA trafo's voor een euro
- 22000µF 63V elco voor mijn labvoeding in aanbouw
Ende een zakje tie-wraps. :P

Een banaan schillen met een vork is slimmer dan een cactus pellen met een afwaskwast. ©Graafvaag
Sorry Voor de schrijf fouten maar ik heb dysorthografie
help

Golden Member

Ben nu al weer bijna een uurtje thuis ... ofwel reizen met het OV duurt best lang.

De buit van deze dag:
http://www.janfernhout.nl/CO/THMB_Buit_Rosmalen2011.JPG

# 2 CO-voedingkits en 2 PCB's
# 5 dikke koeblokken @ €0,50 per stuk
# 3 netsnoeren voor de laptopvoeding e.d. (zo hoef ik niet elke keer de stekker uit de WCD te halen)
# 4 ENORME lcd's van 2*40 @ €5,- per stuk
# Netwerkkabeltester €5,-
# Meetsnoerenhouder @ €3,-
# Wat 19" materialen ...
# Ringkern 22V 160VA
# Fon Accespoint, en nog wat losse electronica van de CO stand

Vandaag ook nog een tijdje bij de stand rondgehangen leuk om ook de mensen aan de andere kant van het forum in real life te ontmoeten.
Al met al een wat mij betreft geslaagde dag !

Totale beginner

Golden Member

Was weer een hele leuke beurs,

Mijn buit:
wat keramische condensatoren (€0,5)
2 4,8V 2700 mAH gloednieuwe NiMH batterijpacks van Varta (€5)
een DVB-T stick met AB (€20)
een Kenwood CD speler (€25)
een hele hoop kleine komponentjes (€8)
10 snoertjes met krokodillenklemmetjes (€2)

Ik heb lang staan kijken naar een Phillips Logic analyser voor €50, hij zag er heel goed uit. Bij het testen bleek echter dat het apparaat falend RAM geheugen had en niet meer wou doorstarten. Dat heb ik dan maar laten zijn voor wat het was.

De Tesla Coil bij de CO stand was leuk om te zien.

Mvg,
TB

naar die grote lcd's heb ik ook nog zitten kijken. Het lijkt me wel leuk om stroom, spannings en temperatuurmeting voor mijn dubbele labo via een uC meten en op een groot lcd printen.

Maar ik moet me eerst gaan verdiepen in de adc en lcd aansturing met een uC.

tegen die tijd is er wel weer een beurs;-)

Op 12 maart 2011 18:39:20 schreef Piet elektro:
-2x Axon Matrix studio displays. Blijkt nog een RS485 converter voor nodig, dus nog even verder zoeken!

Ik dacht dat je die kon omschakelen van RS485 naar RS232, of misschien dat ze dat niet allemaal hadden?

Van de beurs zelf heb ik weinig gezien, even snel overheen gelopen. Voornamelijk toch de voorraad naar huis mee te nemen spullen aan het verkleinen geweest.

Vandaag ook voor het eerst geweest samen met nog 2 forumleden en vond het goed.
Kheb mij goed kunnen inhouden:
- 2*16 lcd display
- 40*2 extreem groot display (zoals help :p)
- enkele headers

Ik ben dan nog een oscilloscoop gaan ophalen in den bosch voor 20 euro.
Is wel een goeikoop raar modelletje maar werkt.
Ideaal voor rare zaken te meten zonder dan men digitale scoop stukgaat als er iets mocht foutlopen :p

Als iets echt niet wil werken dan is de hamermethode de enige oplossing! :-)

Zo, inmiddels ook al weer even thuis na een geslaagde dag Rosmalen.
T mooiste was toch wel de tesla coil op de co stand zie hier foto's

Foto1
Foto2
Foto3
Foto4

Mijn buit:

1X Helle grote display van 2X40 Voor mijn DCF77 Klok
2X Helle grote display van 2X20
2X CO voeding kits
1X CO voeding print voor een maatje van me
2X meet snoertjes met knijper
3X SUBD 25P connectoren

@Help Thanks! Toen ik dit displays kocht lag dat er niet bij. Was er van uit gegaan dat het een standaard display was. Dat is het dus ook, allen heeft hij een negatieve contrast spanning nodig.

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Ik ben vandaag ook voor het eerst geweest, en mag zeggen, "tot volgend jaar"
Leuk om met andere forumleden eens live een babbeltje te kunnen maken.

help

Golden Member

Voor de mensen die ook de grote 2*40 LCD's hebben gekocht.
Ik had eventjes een foto gemaakt van de aansluitgegevens die erbij zaten dus heb deze maar even overgetypt.

code:


1	Vss	0V	Ground (-)
2	Vcc	5V	Supply voltage for logic and LCD(+)
3	Vcc	Var. v	Contrast 3-4 Volts below GND (Negative !)
4	RS	H/L	Register Selection
5	R/W	H/L	Read/Write Selection
6	E	H/L	Execute data-transfer (positive pulse)
7	DB0	H/L	Data bit 0
8	DB1	H/L	Data bit 1
9	DB2	H/L	Data bit 2
10	DB3	H/L	Data bit 3
11	DB4	H/L	Data bit 4
12	DB5	H/L	Data bit 5
13	DB6	H/L	Data bit 6
14	DB7	H/L	Data bit 7

Let wel op, volgens mij zijn de pinnummers niet gelijk aan de normale telling van deze connectors !

Wel jammer dat ze geen backlight hebben.

Als iets echt niet wil werken dan is de hamermethode de enige oplossing! :-)
Shiptronic

Overleden

ZO, ook al weer thuis, iedereen bedankt voor de geslaagde dag !

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Alweer een tijdje terug; de buit viel mee, ik heb me een beetje in kunnen houden.

Gekocht:
- 2 CO voeding PCB's (10 euro, vooraf betaald)
- 4 paneelmeters (bedankt Sine!) (10 euro)
- 5 stuks 10-slagen potmeters (8 euro)
- 4 buigsensors (3 euro)
- KIF zaklampje (had er al 2, maar toch!) (5 euro)
- voeding 5-28V 15A (trafo wordt gebruikt voor een 50Hz sinus omvormer, de rest weet ik nog niet) (12 euro)
- defecte 15kW frequentieregelaar @Chuckie: het is toch 1 blok met geintegreerde IGBT's of zo, stond flink bol, dus die is echt naar de haaien. Er zitten nog wel wat leuke elco's, LEM stroomsensors e.d. in, plus natuurlijk een enorm koelblok (5 euro)
- 12 stuks IRFP264 MOSFETs, 250V 75mohm 38A (10 euro)
- 12 stuks 100V / 60A schottky diodes (10 euro)
- 5 spoeltjes 1mH (1 euro)
- boel blanke dubbelzijdige printplaat (5 euro)

Maakt 69 euro, waarvan 20 euro voor CO + 10 euro voor de PCBs, dus 30 euro's (- kosten voor de PCBs) voor het forum.

Buit van m'n lotgenoot:
- bak "meuk" (handmatige boor "machine", 3x accuboormachine met brakke accu's, super-retro flitslampjes (voor lampjes voor eenmalig gebruik), handmatig popnagel geval, UV lamp voor water desinfectie, CD vernietiger, scheerapparaat, 2 ontzettend lelijke VOIP telefoons (PM bij interesse...), 3 aquarium verwarmingselementen (2x 50W, 1x 75W, PM bij interesse), losse WiFi antenne) (10 euro)
- flexibele askoppeling (5 euro)
- incomplete Bunsen brander (6 euro)

Dus maar 21 euro

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
flash2b

Special Member

Voor mij was het ook een leuke dag. Doordat ik helemaal bij P2 moest parkeren, nog met de pendelbus heen en weer geweest. Maar goed dat ik geen parkeerkosten daar hoefde te betalen !

Mijn buit:

10 pf en 22 pf condensators
LED display venster met filterglaasje
BNC chassis delen
4700uF/50V elco's (voor de CO voeding)
100uF/63V elco's (voor de CO voeding)
20Mhz kristallen (van de CO stand)
2 pinttrafo's (2x6 / 1A) waren gratis

Maar mijn leukste aanwinst: een Philips PM6671 met kristal-oven optie.

Heeft iemand trouwens hier de user/owner manual van? (service manual heb ik kunnen vinden)

https://www.uploadarchief.net/files/download/pm6671_cnt.jpg

fred101

Golden Member

Ook al weer even thuis, we zijn nog met de crew uit eten geweest. Het was weer erg gezellig vandaag.
Ik heb geen rondje gemaakt, geen zware apparaten meegenomen (op die Delta van Jochem na die ik geruild had tegen een HP multimeter).

Alleen een doosje losse onderdelen zoals potmeters, stekkers/pluggen, wat schakelaars, een paar van die mooie groene 7 segment leds, zakje met diverse elco' s en condensators. Van sine wat meters/displays en koelblok gehad voor de delta en de twee CO voedingen en die grappige decatron die er als demo stond. Een manneke van 10 wil hem heel graag als nachtlampje ;-) Ook twee kif lampjes gekocht, vorig jaar vergeten.

Een bosje rg50 gekregen met bnc's eraan en een grappige onbekend lampje/buisje van sine.
Ik kreeg (ik dacht van van Henry) twee zakjes jaren 70 metalcan torren, ideaal voor restauraties en vond een zakje sleepcontacten wat ik met Mans gedeeld heb. Aangezien we beide al een paar keer sleepcontacten voor HP SA's zelf hebben moeten maken.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Leuke decatron op de stand :)

De buit:
(is om te huilen :+)

- Cresta Weerstation €10
- Elco 4700µF 25V

Wie ik gezien heb:

High met Henk
la la lampje
Jeroen Vreuls
Tidak Ada
Hugo Welther
Technoob12
Shiptronic
fred101

Jeroen

Moderator

Allereerst dank aan diegenen die aan de Circuits Online stand hebben meegeholpen, en ook diegenen die er gekocht hebben uiteraard :).

De buit van mij:
http://www.circuitsonline.net/jeroen/pics/t_buit_rosmalen2011.jpg

  • Twee printplaten voor de labvoeding
  • Kitje voor PWM regelaar
  • 10 MHz kristal oven
  • 2 x 12 V / 2 A trafo (vast voor een labvoeding)
  • Buizen voedingstrafo
  • Boekjes van Elektuur: 302 Schakelingen, 273 Schakelingen en een datasheet boek
  • Stapel Elektuurs van eind jaren 70 tot midden jaren 80
  • En twee vage dingen in een nixie-achtige behuizing met twee gloei/weerstandsdraden (?)

Sine, ik heb even gekeken voor een datasheet voor de kristal oven, maar volgens mij is het een custom ding. De fabrikant is in ieder geval deze. Dit is het typenummer: EO 374.8037.00-LF. Jij zei dat er een redelijk standaard pinout voor die dingen is? Anders moet ik eens met de fabrikant mailen.

guidob

Overleden

Op 12 maart 2011 23:36:02 schreef fred101:Ik kreeg (ik dacht van van Henry) twee zakjes jaren 70 metalcan torren, ideaal voor restauraties

Kon ik wel eens hebben meegenomen, had nog wat meer bij me dan die trafo's. :-) 1 zakje met 2n2905 toevallig?

Mijn buit:
zakje elco's (gratis grabbelton ergens midden in de zaal)
smd weerstanden van CO
kleine teledyne hf relays (GHz spul blijkbaar)
kleine netwerk switch
paar tek 7000 plugins, maar niet van een handelaar ;-)

Wel gekeken naar wat meetapp, maar vond de prijzen aan de erg hoge kant. Moet wel leuk blijven en dat was het niet. Snap dat niet helemaal. Zo verkoop je niets en kan de hele zooi aan het eind van de dag weer retour. En van een aantal apparaten zag je het er aan af dat ze al een tijdje van beurs naar beurs waren gezeuld. Lijkt me niet bevorderlijk voor de werking. Geen leuke betaalbare functiegenerator helaas. Wel getwijfeld bij een mooie HP die voor mijn toepassing wel erg upmarket was. Toch maar niet.

Die logic analyser voor 50 euri had ik ook gezien. Maar geen pods en wel errug groot. RAM error is wel te verhelpen denk ik.

Vraag aan CO om een voeding te ontwerpen die 12V trafo nodig heeft. Dan kan ik die volgend jaar dumpen bij jullie :-)

@geek: doosje afgegeven en je had geinformeerd. Helaas lag het er nog toen ik later terug was bij de stand. Ff vragen waar het is gebleven (blauw doosje met tekst @geek erop).

O ja, en ook een leeg plastic potje voor vloeistoffen in te doen (zaten de CO smd weerstanden in). Maar eens gaan gebruiken voor het oorspronkelijke doel en eens langs de huisarts. Wellicht onlangs een verkoudheid op de blaas opgelopen :-(

chuckie

Honourable Member

Ook weer thuis, eerst nog even in de regen uitladen...:(
Maar dat mocht de pret niet drukken, het was weer heel gezellig en het lijkt ieder jaar weer gezelliger te worden.
Misschien omdat men elkaar steeds beter leert kennen.

We hebben met het team nog even gegeten bij van de Valk, waar we zeer wantrouwend bekeken werden, maar het lukte om een tafel te krijgen...

En hier mijn bescheiden buit..., ik heb nog lang niet de hele beurs gezien, maar als je goed kijkt kun je leuke dingen vinden.
Het meest tevreden ben ik met de digitale schuifmaat, waarmee ik nu snel een footprint in Inch'es kan maken en de breadboard exp. printjes waarmee je veel sneller leds en schakelaartjes op een breadboard kan prakken om te testen.

Met dank aan Sine voor het mij bezorgen van een voetschakelaar voor mijn printboor en de 1% C voor het afregelen van mijn nog te bouwen capaciteitsmeter.
http://www.uploadarchief.net/files/download/foto%27s%202010-2011.jpg

-edit-
@Guibob
Dat doosje heb ik hier, moet toch nog het een en ander posten aan bestellingen, kan het dan naar Geek opsturen.
Dan moet Geek even zijn adres naar mij mailen.

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
guidob

Overleden

Hij moet maar even aangeven of hij er iets mee kan (6802&6821/Z80/8085/2 static rams). Anders maar per post aan mij retour :-)

klein is fijn

Moderator

Ook nog even snel showen:
http://www.kleinisfijn.nl/co/rosmalen/img_0123_s.jpg

Waaronder:
3 56mm steppers van 1.7V 2.8A, mooi voor een toekomstige CNC
2 ERA trafo's van 12V 16VA en minder dan 48mm breed, perfect voor de UV LED lichtbak
LED matrix met 18x18 (=324) RGB LED's
2 solenoid luchtkleppen
hoopje afstandsbussen
handje Phoenix connector spul, altijd handig
Twee Zalman CPU fans voor wat peltier testjes
En een complete lineaire geleiding waar vrij makkelijk een Z-as voor een CNC van gemaakt kan worden.