Op 10 mei 2011 18:36:01 schreef Dstaal:
Hoe kan ik me opgeven voor een beginners bag?
Het heeft geen haast, doe rustig aan :)
Echt een top idee!

Gewoon mailen!

@Hadv:Bedankt voor het begrip, maar het fustreerd mij een beetje, dat ik hier bijvoorbeeld 10.000 condensators heb liggen, en blij mag zijn, dat ik 10 verschillende waarden in een doosje kan stoppen.
Een volle schoendoos aan bc547 en bc548 maar verder alleen enkele strips met powertransistoren waar een beginner weinig aan heeft.
En ik weet dat er een gigantische partij aan verschillend materiaal aanwezig is.
Hetzelfde geld voor die SMD reels, wwarvan ik van sommige waarden 3 on-aangebroken spoelen heb liggen van dezelfde waarde, en in van de weerstanden maar kleine strookjes van verschillende waarde heb.
Als alles netjes gesorteerd op een rijtje stond, was het een kwestie van even met de schaar en bakjes rond lopen, maar dat is hier niet het geval.

Een ware goudmijn aan componenten, maar dat kost tijd om te ontginnen. Neem de tijd, het is zonde als het weggegooid wordt.

Het is als een kind loslaten in een grote snoepwinkel waar hij/zij maar moeilijk een keus kan maken.

[Bericht gewijzigd door Kareltje op (11%)]

kun je anders ook neit van alle componenten een foto nemen, die op je site zetten, elk component info bijzetten en ze een specifieke code geven. dan laat je iedereen z'n eigen grabbags samenstellen voor zover dat kan ?

vb ik wil:

20ag 10 keer
5s 43 keer

etc ?

Jaaaaaa, eindelijk iemand die dit zou willen komen doen???
Neem 2 weken vakantie, kom die foto's maken en op een site zetten, en je mag gratis 10 grabbags uitzoeken.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (53%)]

Op 10 mei 2011 19:00:44 schreef pieter?:
kun je anders ook neit van alle componenten een foto nemen, die op je site zetten, elk component info bijzetten en ze een specifieke code geven. dan laat je iedereen z'n eigen grabbags samenstellen voor zover dat kan ?

vb ik wil:

20ag 10 keer
5s 43 keer

etc ?

Dat is ongeveer gelijk aan het beginnen van een webshop, en het zal je vies tegenvallen hoeveel tijd daar in gaat zitten.
Voor 10 grabbags ga ik geen 2 weken vrij nemen.

Op 10 mei 2011 18:51:15 schreef Kareltje:
Een volle schoendoos aan bc547 en bc548 maar verder alleen enkele strips met powertransistoren waar een beginner weinig aan heeft.
En ik weet dat er een gigantische partij aan verschillend materiaal aanwezig is.
Hetzelfde geld voor die SMD reels, wwarvan ik van sommige waarden 3 on-aangebroken spoelen heb liggen van dezelfde waarde, en in van de weerstanden maar kleine strookjes van verschillende waarde heb.
Als alles netjes gesorteerd op een rijtje stond, was het een kwestie van even met de schaar en bakjes rond lopen, maar dat is hier niet het geval.

Een gouden regel van de 'grab-bags' is dat niet alles meteen een doel hoeft te hebben. Zolang het een andere gouden regel niet overtreedt: De inhoud moet altijd meer waard zijn dan de kostprijs.

Laat je niet gek maken en maak er een mooie mix van.

Hier ook wel interesse in een aantal bags.
Zowel SMD, beginner, als 74xx en 40xx logica.
Vooral die laatste is interessant aangezien ik daar bitter weinig van heb.

Op Rosmalen had ik je al horen vertellen dat je veel spul hebt, maar zoveel... :9

De timing kon (in mijn ogen dan toch) ook iets beter, aangezien ik pas tijdens de zomermaanden vakantiewerk ga doen :+
Maar verder chapeau dat je dit wil doen (en wss dan nog in je vrije tijd) _O_

Op 9 mei 2011 08:09:27 schreef Jochem:

Bij de C'tjes zie ik bijvoorbeeld 15pF, 18pF, 27pF, 30pF en 33pF, terwijl er elders in het bereik weer een hoop gaten vallen. Ik heb die kleine pF C'tjes zelden nodig, en zo wel dan doet het er meestal niet zoveel toe of ik 27pF of 30pF gebruik.

Dit is voor mij persoonlijk. Hoe ervaren anderen dit?

Ik sluit me bij Henry aan. Die tussen liggende waardes zouden uiterst
prettig zijn. Heb nu wel een soort van assortiment maar een hoop
waardes missen :(

Op 10 mei 2011 19:06:37 schreef Kareltje:
Jaaaaaa, eindelijk iemand die dit zou willen komen doen???
Neem 2 weken vakantie, kom die foto's maken en op een site zetten, en je mag gratis 10 grabbags uitzoeken.

Dit was niet algemeen bedoeld hoor, maar meer het feit, dat er gevraagd werd om foto's te maken van alle componenten.
Het is als foto's maken van alle plantjes op een braakliggend terrein, en deze bij naam op een site te zetten, onmogelijk dus.
Sorry voor mijn, nogal rare reactie daarop.

Ik wou, dat ik een echt goede overzichtfoto kon maken, zodat iedereen weet waarover ik het heb.

Helaas is Beek en Donk een beetje te ver voor mij, anders zou ik best af en toe een hand willen toesteken.

Op 10 mei 2011 20:36:24 schreef Kareltje:
[...]
Dit was niet algemeen bedoeld hoor, maar meer het feit, dat er gevraagd werd om foto's te maken van alle componenten.
Het is als foto's maken van alle plantjes op een braakliggend terrein, en deze bij naam op een site te zetten, onmogelijk dus.
Sorry voor mijn, nogal rare reactie daarop.

Ik wou, dat ik een echt goede overzichtfoto kon maken, zodat iedereen weet waarover ik het heb.

had ik in nl gewoond, wilde ik best wel wat vrije tijd opofferen aan zo'n dingen. het is immers geen zinloos werk

maar ik woon in belgie ...

edit:
heb je al nieuwe bags- foto's van bags ?

Bedankt allen voor het aanbod voor hulp in de grabbags, maar ik ben er inmiddels in geslaagd de eerste series grabbags naar tevredenheid samen te stellen.

Versie 1 bestaat uit van alles wat, bedoeld voor de beginnende hobbyist maar ook voor de meer gevorderde knutselaars onder ons.

Versie 2 bestaat vooral uit HF-componenten, spoeltjes, diverse transistors, oscillators, condensators, trimmers etc.
Weerstanden zitten in deze doosjes niet bij.

Sommige hoeveelheden lijken wat onlogisch, maar dat komt door de hoeveelheden die ik hier heb.
Van sommige componentjes heb ik er maar 10-tallen, van andere tussen de 10.000 en 50.000

De SMD liefhebbers moeten even geduld hebben.
Hoewel ik Zaterdag weer een volle krat met spoelen meegebracht heb, is dit zo'n arbeids intensief werk (labels fotograferen etc.) dat ik de andere grabbags eerst in orde wou hebben.

De eerste versies verschijnen zo op V&A
Het zou erg fijn zijn als jullie de bevindingen van de inhoud even hier laat weten, dan weet ik ook of ik goed bezig ben.

hoe lang denk je dat je nog werk zult hebben?
ik heb het namelijk druk met school, en zou pas rond juli iets kunnen kopen, omdat ik dan pas tijd heb.

btw: heb je nog foto's van die nieuwe bags ? :)

Super! Ik ben wel benieuwd wat er nou ongeveer inzit. Meer of het niet alleen bestaat uit dingen die ik al heb liggen.

Op 15 mei 2011 19:21:02 schreef pientertje:
Super! Ik ben wel benieuwd wat er nou ongeveer inzit. Meer of het niet alleen bestaat uit dingen die ik al heb liggen.

Het blijft natuurlijk altijd een verrassing.
Voor de een is het een welkome aanvulling, voor de ander een goede start, ik kan niet bij iedereen in hun voorraadje kijken.

@ Pieter: foto's zullen er wel komen, maar de ene grabbag is de andere niet.

Ok, nog één vraagje dan. Heeft het zin om meerdere grab-bags van dezelfde soort te bestellen? Of anders gesteld zitten er van veel onderdelen weinig in of van weinig onderdelen veel?

Op 15 mei 2011 19:47:00 schreef pientertje:
Ok, nog één vraagje dan. Heeft het zin om meerdere grab-bags van dezelfde soort te bestellen? Of anders gesteld zitten er van veel onderdelen weinig in of van weinig onderdelen veel?

Het heeft 'nu'nog geen zin om 2 bags van dezelfde soort te kopen.
Ik heb net een reeks met dezelfde inhoud gemaakt.

Of anders gesteld zitten er van veel onderdelen weinig in of van weinig onderdelen veel?

Ligt aan de beschikbaarheid van de componenten die ik hier heb.

Van sommige componentjes heb ik er maar 10-tallen, van andere tussen de 10.000 en 50.000

Maar verwacht geen volle doos met 7 segment displays of instelpots.
Het is gewoon een leuk gevarieerd pakketje met 2 gaatjesprintjes veel diverse componentjes en enkele leuke dingetjes erbij.

Ligt die loods ook kort bij de grens? Been en Donk is maar ~35km van bij mij thuis, dus als je een helpende hand nodig hebt op een zondag namiddag ofzo wil ik gerust komen helpen. Of ik kan wat grabbags meenemen om in België op de post te doen zodat er geen extra verzendkosten zijn voor de Belgen ;)

voor het versturen: kiala punt, 4 euro per pak spotgoedkoop

Vandaag zijn de eerste grabbags op de post gegaan, die hopelijk morgen ergens op de deurmat liggen.
Ik zou het leuk vinden, en er lering uit trekken, als je de bevindingen even hier post.

Maar ik moet helaas weer om wat geduld vragen, ook voor diegene die al betaald hebben.
De aanloop van die grabbag is zo enorm, dat ik ze niet allemaal meteen af kan handelen.
Ook mijn fout, ik had mij beter voor moeten bereiden.
Ik heb een fulltime baan (gelukkig)en heb alleen de avonduren maar ter beschikking, die deze week ook nogeens voor een deel nodig zijn voor een reklamespotje met Robot Max.

Dus mensen, alle bestellingen hoop ik z.s.m. af te kunnen werken, mij excuses voor de vertragingen.

De eerste grab bag is binnen hoor, ik ben aangenaam verrast.

ik ga nu even foto's uploaden waar Karel om vroeg:)

http://img855.imageshack.us/img855/9201/foto0205.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/9344/foto0206mm.jpg
http://img689.imageshack.us/img689/8564/foto0208iq.jpg
http://img855.imageshack.us/g/foto0205.jpg/

ik heb overigens versie 1 besteld

owja, een opmerking naar Karel,
het is belangrijk om de pakketjes goed dicht te tapen (is nu ook goed gebeurd maar omdat de pakketten met de gewone post meegaan krijgen ze toch wat te verduren dus is het wel belangrijk)

overigens zijn er voor zover ik het zag geen kapotte componenten, alleen wat kromme pootjes.

dus mijn conclusie: Goed gedaan Karel! :D

[Bericht gewijzigd door DutchEngineer op (31%)]

Hier is ook de grab-bag binnen (versie 1)
Ik was aangenaam verrast door de hoeveelheid en wat er allemaal in zat,
ik heb het allemaal in een grote schaal gegooid en ben het gelijk gaan sorteren!
Ik ben dingen tegen gekomen die ik nog nooit heb gezien, dus het is maar mooi dat we het 'wat is/doet dit' topic hebben!

Postbode had wel een beetje moeite met het pakket door de brievenbus te gooien :P
Maar verder is er niets beschadigd, alleen van een paar weerstanden en condensatoren zijn de pootjes een beetje verbogen, maar dat maakt verder niet uit!

[Bericht gewijzigd door Dstaal op (27%)]

Gelukkig tevreden 'klanten' :)

Ik zie hierboven wat het doosje tijdens de reis heeft moeten doorstaan.
Ik zal er zeker meer zorg aan besteden, aan het plakwerk.
Het enige nadeel is, dat het doosje precies 32 mm is, de maximum dikte voor brievenbuspost.
Zelfs de tape was bijna teveel om die dingen in de tnt bus te krijgen. 1mm dikker, en ik kan het vergeten.

Ik heb vandaag een flinke partij weerstanden binnen gekregen, en probeer in de volgende bags een redelijk assortiment samen te stellen.
De hele E24 reeks zal nog wel niet lukken, maar kom wel in de buurt.

ik bedoelde meer dat zoals het nu zat het goed ging
maar er dus niet minder op moest.

was niet bedoeld als dat het te weinig was;)

ik wacht met smart op de volgende serie:D

Op 19 mei 2011 17:40:15 schreef RS2^Racer^:
ik wacht met smart op de volgende serie:D

Same here ^^

[Bericht gewijzigd door Dstaal op (23%)]

Hoi Karel,
gaarne een grabbag HF (in afwachting van de SMD!).
Laat even weten hoe ik moet betalen.