Vergelijking PCB fabrikanten

Dit topic is gesloten

Op 18 mei 2011 09:42:34 schreef Rob M.:
Best interessant die buitenlandse PCB fabrikanten maar besteld iemand ook wel eens bij een Nederlandse fabrikant? Ook voor grotere oplages (50+)?

Ja, bij Ramaer, Cyner en Vermeulen, moet er dan wel bij zeggen dat dat niet voor de hobby is.

Heeft al heel wat gesloopt en er soms iets van geleerd.

Fabrikant: PCBCart
Aantal besteld: 30
Afmeting (in millimeters): 90x90mm
Prijs per stuk (in euro): €4,17
Verzendkosten (in euro): €25
Levertijd: 14 dagen
Bruikbaarheid: 30/30
Kwaliteit: perfect
Specificaties: Tracks zijn 0,25mm (=10 thou), minimale afstand 0,2mm en vias 0,8mm.

Doel:
Een microcontrollerbordje voor Chroma - een interactieve installatie.

Opmerkingen:
Alles erop en eraan: silkscreen aan twee kanten, gold plating en wit soldeermasker. In het midden zit een QFN-package. De print is erg mooi afgewerkt en precies aan de maat. Silkscreen varieert een beetje qua dikte - op sommige printplaten zit het wat strakker dan andere.

Het ging een keer mis, en toen kreeg ik netjes een mailtje dat ze een nieuwe batch gingen doen en dat de order een paar dagen later zou komen.

http://chroma-interactive.com/images/chroma-pcb-thumbnail.jpg

Interactieve installatie Chroma - 2-5 juni Oddstream Nijmegen

Ziet er mooi uit. Heb je misschien een close-up van het midden? Hoe is het met de uitlijning van boorgaten en via's? Hoe klein is je kleinste via?

If you want to succeed, double your failure rate.

Gister een order geplaatst bij PCB Cart. Kreeg naar aanleiding van mijn vraag hoe ik panelizing bij hun het meest optimaal kan uitvoeren, binnen 10 uur een email terug met een voorstel. Zeer klantvriendelijk tot nu toe! Zeker vergeleken makepcb.

Zal foto's plaatsen als de panels binnen zijn.

PCB's hierboven zien er inderdaad top uit, ben ook erg benieuwd naar de close ups!

[Bericht gewijzigd door LED-Maniak op zaterdag 21 mei 2011 11:02:08 (13%)

Zijn dat aanwijzingen waar wij ook wat aan hebben, of ging het heel specifiek om jouw panel?

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 18 mei 2011 15:31:03 schreef Stijnos:
ik vind het een zeer goed punt dat ze hun formaten hebben aangepast, alleen de minimale 10 stuks is wat iritant.
Snap het wel vanuit hun productie oogpunt, maar heb nou 4x printjes besteld als proto en 4x kan ik 7 printjes in de kast gooien om te verstoffen, uiteindelijk zijn ze per stuk dan nog duur :)

Vergeet dan niet de optie "Vraag & Aanbod"!!!

Indien b.v. Klein is Fijn de printen van zijn nieuwe UV-lichtbak die hij op overeenkomstige wijze over had gehouden, te koop had aangeboden, zou er vast wel een koper te vinden zijn geweest!

Op 21 mei 2011 11:52:45 schreef Jochem:
Zijn dat aanwijzingen waar wij ook wat aan hebben, of ging het heel specifiek om jouw panel?

Is redelijk algemeen en standaard voor mensen die het regelmatig doen. Mijn PCB's zijn klein(34x15mm) en ik wou niet dat ze zomaar gaten gingen boren voor de contouren(welke afgeschuinde hoeken hebben).

Ik heb ze de print gestuurd en zij kwamen met een panel voorstel:
2*5 printen. Schuine hoeken uitfrezen en de rest dmv v-scoring. Scheelt weer kosten omdat de panel nu kleiner is(ze hoeven geen mousebits te plaatsen en rondom te frezen).

Over 2 a 3 weken zouden ze binnen moeten zijn, dan zal ik laten zien wat ik bedoel :)

klein is fijn

Moderator

Op 22 mei 2011 18:21:34 schreef ronw:
Indien b.v. Klein is Fijn de printen van zijn nieuwe UV-lichtbak die hij op overeenkomstige wijze over had gehouden, te koop had aangeboden, zou er vast wel een koper te vinden zijn geweest!

Sterker nog, ik had kopers maar wilde de printen niet kwijt. Dus ik heb de ontwerpen gegeven.

Op veler verzoek een close-up van het midden van de print. De 100nF condensator is 0603, in het midden een QFN 16 en rechtsonder TQFP 32 en de rest is 0805.

http://chroma-interactive.com/images/chroma-pcb-front.jpg

Ik heb er (nog) niet zoveel ervaring mee, maar volgens mij is dit best aardig toch?

Interactieve installatie Chroma - 2-5 juni Oddstream Nijmegen

ja hoor :)
beetje jammer van de silkscreen van de voorschakel weerstanden voor die 3 led`s.
Ben erg benieuwd wat de functie van die ding gaat worden.
Rare vorm en dan die 4 gaten etc, maakt me erg nieuwsgierig

Productiedatum 11-16, middenapril?

Hoe breed zijn je draadjes dat je tussen een 0603 condensatortje door durft? Heb je het in Eagle ontworpen? Welke condensator heb je dan gekozen?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

De print is inderdaad midden april gemaakt. Het schema is in KiCAD gemaakt. Dat beviel me een stuk beter dan Eagle. De standaard libraries in KiCAD zijn alleen niet zo netjes en de print moest snel de deur uit - vandaar de lelijke silkscreen.

Het bordje doorstond succesvol de DRC. Tracks zijn 0,25mm (=10 thou), minimale afstand 0,2mm en vias 0,8mm.

Wat de print precies doet hou ik nog even geheim :). Voor een tipje van de sluier kun je kijken op http://chroma-interactive.com

Interactieve installatie Chroma - 2-5 juni Oddstream Nijmegen
free_electron

Silicon Member

die footprint voor de qfn lijkt me verrekte klein... zeker dat die juist is ?

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Yep! Ik heb inmiddels 22 werkende exemplaren. De accelerometer in kwestie is de Freescale MMA8453Q.

Interactieve installatie Chroma - 2-5 juni Oddstream Nijmegen
Henry S.

Moderator

Op 24 mei 2011 09:55:35 schreef DiMension:
Ik heb er (nog) niet zoveel ervaring mee, maar volgens mij is dit best aardig toch?

De silkscreen is wat verschoven, daar hadden wij (MAH en ik) ook mee te maken, maar verder is de kwaliteit goed.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

De kwaliteit van de silkscreen varieerde ook best veel per printplaat. Er zaten een paar hele dikgedrukte tussen, en een paar die een stuk beter gedefinieerd waren. De beste zijn natuurlijk al lang voorzien van componenten en gesoldeerd.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 24 mei 2011 23:39:33 (32%)

Interactieve installatie Chroma - 2-5 juni Oddstream Nijmegen

Op 22 mei 2011 21:00:29 schreef klein is fijn:
[...]Sterker nog, ik had kopers maar wilde de printen niet kwijt. Dus ik heb de ontwerpen gegeven.

Zou dat niet een idee zijn voor CO??? Het adverteren met een mee-lift actie voor PCB's?

Zoiets als de UV-lichtbak PCB is voor velen van interesse. En ik heb nog wel meer printen gezien die interessant zijn.

Stel dat je er zelf maar 2 of 3 nodig hebt, maar er 10 of meer kan bestellen, dat zal de kosten drukken!?

Verder lijkt het mij een positieve zaak voor CO...

Trouwens, ik hou mij ook aanbevolen om dit ontwerp te ontvangen. Mijn eigen lichtbak-design wordt bij lange na niet zo fraai als gehoopt.

Henry S.

Moderator

Op 24 mei 2011 19:29:18 schreef DiMension:
De kwaliteit van de silkscreen varieerde ook best veel per printplaat. Er zaten een paar hele dikgedrukte tussen, en een paar die een stuk beter gedefinieerd waren.

Er zit idd wat variatie in, hier en daar wat royaal met de kwast.

Op 24 mei 2011 23:32:06 schreef ronw:
Zou dat niet een idee zijn voor CO??? Het adverteren met een mee-lift actie voor PCB's?

Dat werkt maar een enkele keer, vaak zijn het specifieke printen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Het zou beter werken dat iedereen voor x bepaalde tijd een ontwerp kan inleveren en dat deze dan in een panel gemaakt worden. Daar betaal je extra voor maar volgens mij altijd nog minder dan losse pcb's. Net zoiets als batchPCB heeft bedacht: computer rekent de optimale panels uit, als er 1 m2 besteld is, wordt hij bij fabriek besteld. Met wat goede afspraken kom je dan een heel eind.

Maargoed.. of dat interessant genoeg is, geen idee.

Leuk voor degenen die overweg kunnen met de PCB-ontwerp programma's en Gerber files kunnen inleveren, maar niet voor de kluns zoals ik die alle printen in CorelDraw maakt...

Dat is een kwestie van tijd en moeite er in stoppen om het te leren. En dat kan iedereen.
Vaak is het meer een kwestie van prioriteit.

Koop hier uw kristallen bol - in 2008 ga ik m'n projecten afmaken, echt waar ....... nouja in 2009 dan ..... ehh 2010 ....

vraag me af of dat zoveel goedkoper wordt. Die pcb boeren handhaven hetzelfde princippe.
Je bent dan zowieso weer extra verzendkosten kwijt, denk dat het allemaal niet zo heel veel op zal leveren.

FYI: Seeedstudio heeft een foutje gemaakt bij mijn printen. Ik had $10 betaald voor "100% E-check". Bij binnenkomst: 5 printjes zijn getest en gemarkeerd als getest, maar de andere 7 niet. Even geklaagd en mijn $10 teruggekregen.

Voorlopig twee bestukt en die werken. Natuulijk wel de ge-e-checkte genomen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Fabrikant: PCBCART
Aantal besteld:40 stuks
Maat: 100x120 mm, dubbelzijdig
Prijs per stuk: 3,50
Verzendkosten:37,50
Levertijd: 9 dagen
Bruikbaarheid:40/40
Kwaliteit: Prima

Doel: Aansturing en regelen lucht wtw voor woningen
Opmerking: Snel vraag en antwoord via mail.

Op 24 mei 2011 23:32:06 schreef ronw:
Zou dat niet een idee zijn voor CO??? Het adverteren met een mee-lift actie voor PCB's?

Zeker om op verzendkosten te beknibbelen zo dat geen slecht idee zijn.

Ik heb zelf een prima ervaring met PCBcart, dat waren printjes van ongeveer 3x4cm met verder niet veel bijzonders - maar de kwaliteit was uitstekend. Enige minpuntje was een niet helemaal mooi gezaagd hoekje aan elke printplaat: hier stak een klein stukje uit.

Dit topic is gesloten