Elektrische keuze bougies.

Henry S.

Moderator

Op 22 juni 2011 22:14:45 schreef Damic:
En blijkbaar zijn de print kroon stenen nog een andere maat dan ik heb op pcb staan :/ .

Gaatjes op 5mm raster, connectors op 5.04mm raster, been there ;)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Gaatjes staan op een ander raster (<5mm), connectors zijn 5mm raster

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Ik denk dat ik ergens een denk fout heb gemaakt. Ik heb voor EN poorten gekozen maar ik vrees dat het NEN poorten moeten zijn, dit omwille dat de bobijnen altijd onder spanning moeten blijven staan en als hij moet ontladen naar 0 moet worden getrokken.

Ook heb ik een scoop beeld kunnen maken over de primaire kant van 1 van de bobijnen.
http://i63.photobucket.com/albums/h148/fragme_dmc/electronics/dis/P1050644.jpg

Geheugen steuntje voor mijn eigen: 4011 = 4 NEN poorten

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Ik heb vandaag onder mijn virtuele voeten gehad van Paul W. dat de IGBT's dat ik had gekocht om die Ford Focus ecu te herstellen, niet zouden werken omdat het gewone IGBT's zijn. Ook als ik er een diode zou over zetten, dat dit geen goed idee is.

Dus waarschijnlijk zal ik het ontwerp wat moeten aanpassen en 1 van de volgende IGBT's in de plaats zetten, IRGB14C40LPBF of IRGS14C40LPBF (TO-220 of D2-Pack)

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Na 3 jaar en nog altijd niet getest, was ik gisteren avond even aan't nadenken en volgens mij heb ik een probleem gevonden bij de eerste start.

Omdat het zo'n oud topic is even een kort overzichtje:
Motor type: rotatie motor m.b. Wankel
Doel: volledige elektrische ontsteking

Denk piste:
als je de motor aflegt en dan terug start weet de ontstekings module niet waar de motor staat (voorste of achterste rotor) en zal er dus een kans bestaan dat de verkeerde rotor word ontstoken (ik moet nog eens zien of dat het geen backfire kan veroorzaken, maar vermoed het niet), maar de oplossing zou zijn om het B-stuk van de 4013 te gebruiken als een soort start uitstel.
Dus zolang de voorste rotor niet aan de beurt is geweest zal er geen ontsteking volgen. Het zal dan waarschijnlijk een andere EN cmos chippie worden met 3 ingangen per EN-poort of een EN poort erachter.

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar