HVSP is heel anders. Belangrijk is dat er een hogere spanning gemaakt moet worden. Da's dus een stapel "nieuwe onderdelen". Verder is het volgens mij altijd een PARALLEL protocol, dus met meer dan de 6 pins waar de seriele programmeer dingen over kunnen. Al met al niet een simpele "uitbreiding" op de bestaande print. Natuurlijk alles kan, maar het is niet een logische uitbreiding of zo.

HVSP parallel? Waar staat volgens jou die S voor dan? :P

Het kan ook op een ATtiny13 (als target), dus zoveel meer pinnen zal het niet nodig hebben. Waarschijnlijk zes inclusief de 12V op de reset pin.

HVSP heeft inderdaad weinig met ISP te maken, maar een Atmel STK500 kan ook ISP, HVSP en HVPP (voor bv. de ATmega328p). Voor HVPP heb je wel een twintigtal pinnen nodig.

EUHHHH effe helpen S = SERIAL

Hmm. Is er ook een HV Serial protocol? Ik dacht dat die S ergens anders voor stond en dat HV (bij atmel) altijd parallel was. Anyway, ik probeer het te voorkomen dat ik het nodig heb en dat lukt tot nu toe prima. :-)

Op 14 augustus 2011 22:21:31 schreef Riktw:
de beschikbare kits, hoeveel kosten die?

AVR bordje zit op 12 euro, de ZIF PCB kost 5.50. Beiden bedragen inclusief verzenden.

Zo straks ga ik de laatste pakketjes assembleren en morgen de eerste batch posten.

De HSVP variant wordt eventueel nog gemaakt, maar dat hangt af van hoe deze IA door jullie wordt ervaren :-)

Zometeen meer updates van mijn kant.
Belangrijke update:

Deze IA loopt op zijn einde, zometeen post ik de laatste versies van de eerste gepubliceerde handleidingen en zal dan ook nog de installatie manual toevoegen.

De status op dit moment:

Deelnemer	AVR	ZIF	Ontvangen	Verpakt
bitbanger	2	1	 € 29.50 	ja
Henry S.	1		 € 12.00 	
STIN088		1		 € 12.00 	ja
Echoflex	2			
kombucha	1	1		
Lord Anubis	1	1	 € 17.50 	
Sjoerd Kreyns	1	1	 € 17.50 	ja
Giovanni S	1		 € 12.00 	ja
High met Henk	1		 € 12.00 	ja
Tjans		1	1	 € 17.50 	ja
Kofi		1		 € 12.00 	ja
Roel Smits	1	1	 € 17.50 	ja
Willie26	1	1	 € 17.50 	ja

Henry S.: ik wacht nog op je e-mail met adresgegevens
Echoflex, Kombucha: jullie betaling is nog steeds niet binnen. Graag reactie.
Lord Anubis: je hebt mail ivm je extra verzoek.

De 9 pakketjes die ik tot nu toe heb samengesteld gaan morgen op de bus.

Binnen deze IA zijn nog over:
4 AVR programmers
2 ZIF printjes
Als de betaling van Echoflex en Kombucha niet binnenkomt worden deze aantallen respectievelijk 7 en 3.

Update:
Nu zijn ook alle documenten gereed, te weten:

Vanzelfsprekend ben ik benieuwd naar jullie feedback en verbetering voor bovenstaande documenten.

Zo, het postkantoor heeft 11 pakketjes in ontvangst genomen. Laat me even weten of jullie het hebben ontvangen en wat jullie denken van de manier van verpakken?

pakje is binnen, super verpakt.
moet je ook best wat tijd gekost hebben.
bedankt voor de service.

oei oei, print niet goed?
aangekomen bij het solderen van de kristal viel het me op dat de printsporen niet goed geetst zijn (denk ik)
alle eilandjes van de kristal liggen aan massa.
zie foto:

http://www.uploadarchief.net/files/download/resize.jpg

wat nu?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (57%)]

Hey Willie, dat ziet er niet goed uit. Ze zijn allemaal 100% electrical checked. Dit zou dus geen probleem moeten zijn.

Om zeker te zijn het volgende even doen:
- multimeter op de laagste ohmstand
- weerstand meten tussen de twee gaatjes voor het kristal (als deze waarde 1 geeft is er niets aan de hand, krijg je wel een zinnige waarde dan is er kortsluiting)
- verder ook even meten tussen ieder kristal gaatje en een ground-punt. Een ground-punt vind je bij, op je foto, de bovenste gaatjes van de condensatoren. Ze zijn te herkennen aan de vier baantjes die vanuit zo'n gat lopen. Je ziet ze ook links onder op je foto de min van de led alswel van de condensator.

Graag asap reactie, wil je me trouwens alvast de foto toe sturen zodat ik deze ook naar de PCB boer kan doorzetten? Ik vrees nl met grote vrezen.

edit:
als ik je goed begrijp heb je slechts de weerstanden en dioden er op zitten? Mocht het niet goed zijn dan weet ik wat ik je opnieuw toe moet sturen.

probleem opgelost, krijg van Roel een nieuwe print met (de reeds door mij ingesoldeerde) onderdelen toegestuurt, super geregeld.

Met Willie26 is het nu opgelost. Voor mij een leerpunt om vooraf de PCB's zelf ook maar te controleren.

Voor de geen die de soldeerbout nog niet ter hand hebben genomen, controleer de PCB even op fouten. Het is voor mij makkelijker een nieuwe PCB toe te sturen. Excuses voor het eventuele ongemak.

Op 15 augustus 2011 13:32:54 schreef significant:
Henry S.: ik wacht nog op je e-mail met adresgegevens

Ik mail je later vandaag, ik kan nu niet bij m'n mailbox, maar ik heb geen haast.

Mijn setje is ook binnen, ziet er goed uit, ook mooi verpakt.
Printjes even goed bekeken, zie hier gelukkig geen fouten op zitten.

Bedankt voor de goede service!

Ik heb hem ontvangen de ziff en de programmer alle twee mooi ingepakt in bubbleplastic is kijken of ik binnekort tijd hem om te gaan bakke

ziet er goed uit wat k hier binnen heb, maar vanavond maar niet studeren.

Hallo,

Ook hier de zif socket netjes verpakt ontvangen.

Echter een tip voor het verzenden van de Atmega8
doe deze niet in de zelfde buubeltje folie.
want dan bestaat de kans dat ze stuk gaan.
denk dan aan het ESD verhaal.

nee een stukje ic koker met 2 eindstopjes of een stukje tape.

of esd schuim waar je ze in kan steken.

Voor de rest helemaal toppie.

Zal het van het weekend is gaan bekijken.

mvg,

computerman30

Alles netjes ontvangen,goede service!
Bedankt dat je aan mijn verzoek gehoor hebt gegeven!
Komende dagen eens tijd vrij maken.

Het nasturen van de 2e progger heeft geen haast.

Bedankt voor alle reacties. Wil toch nog even een kritische noot plaatsen bij de opmerking van computerman30:

Computerman30, je hebt geen AVR ontvangen dus geen idee van hoe ik die verpakt heb.

De ZIF-sockets heb ik allemaal zelf in het PCBtje gestoken ter bescherming (de geleverde koker kreeg ik niet klein gemaakt). De 14 pins voetjes zijn geleverd in bubbelfolie te samen met overige onderdelen, zie later, omdat deze niet zo kwetsbaar is.
De 28pins voet is geleverd in een bijpassende koker omdat deze voetjes kwetsbaar zijn. Een persoon heeft er 2 op een speciaal kussentje gekregen omdat mijn koker op was. Mijn leverancier was zo fijn om deze allemaal in een zakje te mikken dus de helft was hier kapot aangekomen, maar dat terzijde. Ik heb voor verzending gebruik gemaakt van wat ik nog had liggen aan koker..
De beiden ic's hebben te samen in een daarvoor bestemd kokertje gezeten. Alle gebruikte materialen, kussentje en de kokers, zijn allemaal ESD veilig. Ze komen van Atmel of Philips in het geval van de koker, het kussentje is van corstat (www.antistat.co.uk).
Verder heb ik de overige dingetjes in bubblefolie omwikkeld gelegen op de PCB. De PCB fungeert hier dan weer als bescherming tegen onnodig buigen en overige schokken onderweg.
Dit alles dan weer in de bij jullie bekende bubbelenveloppe.

Hopelijk hebben jullie zo een beter inzicht op mijn verpakkingsfilosofie. Als het beter kan hoor ik het graag.

Bitbanger, je doelt met je laatste statement op de USB connector die je nog te goed hebt?

Hallo,

Gisteren is ook hier het pakketje aangekomen. Alles zat (erg) netjes verpakt en de IC's zaten gewoon in een tube. Dus niets aan de hand. Ik heb nog geen tijd gehad om het printje te controleren.

Maar bedankt voor de goede service!

@significant,

Ik heb nog niet de tijd gehad alles na te kijken.
Ik dacht in de snelligheid een USB connector te hebben gezien.

Ik had 2 proggers besteld en voor zover ik nu gezien heb is er een aangekomen! ( sorry voor het geval dat ik het fout heb, zoals gezegt heb ik slechts vluchtig gekeken wat er was.)

Als ik alles nagekeken heb zal ik je laten weten hoet het er voor staat met wat er is aangekomen.
Groeten bitb@nger

Uit milieuoverwegingen (ahum) heb ik jouw twee proggers samen verpakt, scheelt weer wat bubbelfolie. Ik neem aan dat dit geen probleem hoeft te zijn?
Alle onderdelen zijn dubbel geleverd, laat me even weten als er buiten de USB connector (zoals afgesproken) er onverhoopt toch iets mist!

Alle andere, bedankt voor de reactie. Binnenkort ga ik weer een IA organiseren, vind het leuk om te doen en zo kunnen we elkaar helpen. Tips&tricks en overige feedback hoor ik dan ook graag!

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (36%)]

Ef een vraag zou je meschien een schema kunnen posten met wat waar moet (meeste is duidelijk maar de weerstanden iets minder)en ik snap de ziff pcb niet helemaal

(oeps niet goed gekeken ik zie de documentatie nu staat)

[Bericht gewijzigd door Tjans op (16%)]

@significant,

Heb intussen alles nagekeken en ben aangenaam verrast, alles is heel netjes verpakt en ben blij met de mooie printjes, connectors, cabelstjes en alles bij elkaar een compliment waard!!
Ben zeer tevreden en als mijn plannen voor de wintermaanden doorgaan dan zal ik zeker bij jou aankloppen voor een vervolg bestelling!
Alsnog bedankt.

Vrioendelijke groeten , bitb@nger

Op 18 augustus 2011 20:20:18 schreef Tjans:
Ef een vraag zou je meschien een schema kunnen posten met wat waar moet (meeste is duidelijk maar de weerstanden iets minder)en ik snap de ziff pcb niet helemaal

(oeps niet goed gekeken ik zie de documentatie nu staat)

Tjans, de ZIF zat er als het goed is al in de juiste positie in. Heb je mbv de handleiding het kunnen oplossen?

Op 19 augustus 2011 13:21:39 schreef bitbanger:
@significant,

Heb intussen alles nagekeken en ben aangenaam verrast, alles is heel netjes verpakt en ben blij met de mooie printjes, connectors, cabelstjes en alles bij elkaar een compliment waard!!
Ben zeer tevreden en als mijn plannen voor de wintermaanden doorgaan dan zal ik zeker bij jou aankloppen voor een vervolg bestelling!
Alsnog bedankt.

Vrioendelijke groeten , bitb@nger

Bedankt voor het compliment :-) Ik zie je bestelling graag tegemoet!

ik durf het bijna niet te vragen, maar, is er ook een handleiding voor als het printje niet werkt? :'(

ik heb me aan de installatiehandleiding van Roel gehouden.

mijn print wordt niet herkend in avr studio5.
driver wordt wel geinstalleerd dus de computer ziet de print wel.
ook wordt er in apparaatbeheer een usb hid getoond.
led brand niet.
enig idee waar ik moet zoeken?

Wele besturingssysteem gebruik je? Ik kreeg het ook niet aan de gang met Windows7 64 bit. Op Windows XP gaat het wel goed.