Lichtmis 2011

Ik ben nog nooit bij Lichtmis geweest, maar zo te zien was het erg gezellig. Heb wel geprobeerd om erbij te kunnen zijn, maar dat is helaas niet gelukt...jammer, want als ik die touchscreens zo zie...is er iemand die er 'toevallig' eentje over heeft? :+

Ik ben ook nog nooit bij Lichtmis geweest, maar de foto's in dit topic zeggen genoeg, het ziet er weer rete gezellig uit, allemaal.

Tja, Karel, ik kan maar 1 ding zeggen: volgende keer in de auto springen :)

Op 25 september 2011 00:12:25 schreef testman:
die bbc automaten stammen nog uit de 80's toen die b, c ,d, g , k karakteristieken nog niet een standaard waren . ik weet dat er veel l uitvoeringen in huisinstallaties van siemens zitten dus zal het gelijk zijn aan b karakteristiek.

Oh, ik dacht dat het er gewoon NOG later uitklapte dan K. Maar als het vergelijkbaar zou zijn met B dan wordt het ineens een mooi bruikbaar automaatje voor het hobbyhok (selectief achter B16 van de huisinstallatie).

wel grappig dat dit net als radio is , in mijn idee zag henry s er eerder als hugo uit. het is toch wat anders in het echt :)

Nu jouw verschijning nog, je schittert alsmaar door afwezigheid :D

If you want to succeed, double your failure rate.

Was een gezellige dag super weer natuurlijk.
Niet veel gekocht oud chassis met veel HF smoorspoelen €2
2 zakjes elco's.
Een paar National databoeken gratis.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

het nadeel is dat veel van die markten in het noorden des lands zijn en ik geen auto heb , veel verder als een 20km ga ik niet met de brommert . ben ook zo sociaal als een pantoffel dus kom op dit soort evenementen bijna nooit.

de laatste keer was in hapert in 1999 waar ik nog steeds een afx voeding van heb.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Schimanski

Golden Member

Ik heb info over de indicatorunit die ik kocht. Het is een Indicator Type 73 van de AI MK-VIII radar (Airborne Intercept) uit de nightfighters. Komt uit 1942 en was o.a. gemonteerd in de Mosquito's en Bristol Beaufighter. Het is een 10cm (3GHz) radar. Hij is wel "veramateuriseerd". Er zijn wat knoppen geplaatst op plaatsen waar voorheen connectors zaten.

Het grappige is wel dat alle connectors e.d. in de doos met onderelen liggen die ik ook kocht. (zie mijn eerdere post)

Op het net is wel wat info. O.a. in deel 3 van Chris Poole's artikel over fabrikant ECKO, daarin staan ook foto's

Hier nog een link, onderaan staat een animatie van de werking.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

er lijkt toch wel redelijk wat aan geknutseld te zijn. Wel lastig hoor, dat ze vroeger nog geen vierkante/rechthoekige buizen konden maken..

@jeromino, ik heb nog gedacht of ik er gewoon 1 mee zou nemen. niet gedaan, mijn gewone pc heeft het onlangs toch begeven.. eerst daar maar wat nieuws voor..

[Bericht gewijzigd door MAH op zondag 25 september 2011 12:21:22 (37%)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Ach, ik had er gewoon zelf heen moeten gaan :) Toch verbaast zo'n prijs voor een touchscreen wel, want op ebay/mp vind ik niets dat er op lijkt...

Tja, ook ik wist zeker dat ik die dingen nog voor het x-voudige zou kunnen doorverkopen als ik voor het 2e, 3e, 4e etc. exemplaar geen toepassing zou vinden. Maar je moet uitkijken met dat soort handelaars-gedachtenkronkels, want voor je het weet sta je zelf met zo'n kraam op de markt.

Helaas voor Jeronimo dus.

PS: Op samenkopen.net wordt dat spul dan ook gigantisch gehype't. Tweedehands touchscreens uit gokkasten enzo gaan voor bedragen weg waar m'n ogen van uitpuilen. Bedenk dat een nieuw multitouchscreen in 21" widescreen voor ongeveer 250 euro te krijgen is. Dan lijkt me eenzelfde formaat 2e hands zo'n 150 euro waard, een 19" 1280x1024 ouder en flink gebruikt model komt dan op 40 euro in mijn optiek. Als je het dan over een schermpje van 800x600 hebt in dit formaat (14"?) met single-touch en zichtbare slijtplekken (vermoedelijk waar de kassa-'knoppen' zaten), dan is 10 euro weliswaar schappelijk, maar 30 zou teveel zijn.

Maargoed, het feit dat ik er een meenam, is dat ik het voor die prijs inderdaad zelf ook te mooi vond om te laten staan. De discussie met vrouwlief heb ik inmiddels afgerond (ze snapt niet wat ik er mee moet) en ik heb een mooi spele-ding erbij.

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Mans, heb je al gekeken bij deze site? Hij gaat over Duitse communicatie, maar het Rotterdamgerät wordt er dacht ik ook in besproken.
Verder deze links:

http://www.radarreturns.net.au/
http://www.radarworld.org/hans1.html

Verder ken ik wel lieden, die zich met WW-II radar bezig houden.
Een in de UK en een in Australië. Als je wilt kan ik je wel introduceren.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 25 september 2011 09:54:02 schreef testman:
het nadeel is dat veel van die markten in het noorden des lands zijn en ik geen auto heb

En toch wonen er sowieso twee CO'ers in Helmond die over het algemeen naar die beurzen gaan, alleen zijn die dit jaar ook alle twee niet geweest.

@RoelA, Helmond is goed. Mail me ff hoe laat en waar en zo.

fred101

Golden Member

Leuk die fotos met bekende gezichten. Krijg al zin in Rosmalen.
Mans, gaaf ding heb je daar gescoord. Zit een zelfde schakelaar op als op de T1154. Heb je al een vergunning aangevraagd voor een radar schotel in je tuin ;-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Op 25 september 2011 19:39:08 schreef fred101:
Leuk die fotos met bekende gezichten. Krijg al zin in Rosmalen.

Welke datum is rosmalen ?

Groet

Leren kan je alleen maar door te Doen
Blue Sky

Cableguy

Ik heb een schakelende voeding van 12 volt, een bluetooth usb stick en een lcd display gescoord. Ik heb Henry ook gezien maar dat zag ik pas nadat ik de foto's had bekeken :)

Waar rook is, is stroom
Hugo Welther

Moderator

Op 25 september 2011 19:47:44 schreef falaigai:
[...]

Welke datum is rosmalen ?

Groet

code:

Zaterdag 10 Maart 2012
37ste  Landelijke Radio Vlooienmarkt. 

De markt wordt weer gehouden in het Autotron te Rosmalen van 09.00 tot 15.30 uur.
Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Schimanski

Golden Member

[OT]

Op 25 september 2011 14:30:49 schreef Tidak Ada:
Mans, heb je al gekeken bij deze site? Hij gaat over Duitse communicatie, maar het Rotterdamgerät wordt er dacht ik ook in besproken.

Tidak, ik ken Arthur Bauer persoonlijk. Binnenkort ga ik weer bij hem langs, een soort reparatie/knutsel dag.

Rotterdamgerät: dat is de H2S radar met 10cm magnetron die de Duitsers uit een, bij Rotterdam, gecrashte Stirling haalden. Er is ook nog een Meddo Gerät (Meddo is een kleine buurtgemeenschap bij Winterswijk). Daar is een B17 down gegaan. Duitsers vonden daar de H2SX (US AN/APS15) radar met 3cm (10GHz) magnetron. Het is ze nooit gelukt om het magnetron goed na te maken. 't werkte wel, maar niet zo goed als het origineel.

Cover H2S documentatie.
http://www.uploadarchief.net/files/download/h2s-cover.jpg
[/OT]

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

Zo, ik behoor ook weer tot de levenden, het ging een beetje mis toen ik, bij Mans uit de auto stapte. Gaat nu weer beter!
@HmH, jongen, bedankt voor de belangstelling, dat doet mij goed, maar onkruid vergaat niet hoor! ;-)

De buit was gering maar nuttig; een stel 10 slagen potmeters, een handvol BNC chassis delen (kom ik altijd tekort) en een tweetal dubbel gelagerde, zwaar verzilverde Jackson afstemcondensators.

En LBNL wil ik iedereen bedanken voor deze uiterst gezellige en zomerse CO dag!

[OT]
@Mans,
H2S? Dat is een wel zeer onwelriekend gas!

Op 24 september 2011 17:00:25 schreef help:
Al weer even thuis en gelijk even de 'buit' getest.

[afbeelding]
2x 12" touchscreens eentje direct op 230v de ander gebruikt een losse 12V drivers waren simpel te vinden. Voor de mensen die er ook één gekocht hebben http://www.elotouch.com/Support/Downloads/dnld_archive.asp (Jochem !) prijsstelling was trouwens bijzonder goed en zelfs daar kon nog wat vanaf. Heb er uiteindelijk €15 voor betaald (€7.50 dus per scherm)
O.

Bedankt voor het uitzoek werk met drivers. Ik heb er ook 1 gekocht, maar nog geen tijd om te zoeken.

Overige buit : 2 motoren met vertraging en positie encoder.
2 ringkern trafo's voor de CO voeding.
1 thermostaatje voor een ventilator sturing
2*6 BCD encoders.

1 pannekoek :p

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.