Veron-Rosmalen 2012

chuckie

Honourable Member

Geachte mede forum bewoners

Op zaterdag 10 maart 2012 gaat het weer los in het Autotron te Rosmalen.
Van 09:00 tot 15:30 uur worden de horde's elekro(nica) fanaten weer losgelaten op meer dan 320 riant gevulde stands.
En ook de stand van CO zal er weer niet ontbreken.

Dit topic is bedoeld voor alle aan dit evenement gerelateerde zaken.
Ook zouden we als beursteam eens graag willen weten wat men vorig jaar gemist heeft of wat men graag zou willen zien.
Ook zijn we de mogelijkheid aan het onderzoeken om eventueel clinics te geven in de lege ruimte op de bovenring.
Jeroen heeft om het animo te peilen een poll op de home-pagina van CO gezet.
Tot nu toe is er al behoorlijk op gereageerd, dus neem aan dat het animo er zeker is.
In eerste instantie zijn we uitgegaan van clinics voor beginners (zoals ikzelf).
Misschien dat iedereen die graag een clinic zou willen volgen op dit topic aan kan geven wat hij of zij van zo'n clinic verwacht.

Ook willen we ter ondersteuning van Circuits Online weer spullen gaan verkopen op de stand.
Daarom wil ik namens het CO-beursteam weer vragen om spullen te doneren waar je zelf eigenlijk niets aan hebt.
( geen schoonmoeders en dergelijke niet aan electronica gerelateerde objecten a.u.b.).
Als je zelf niet op de dag kunt komen of het is teveel om mee te nemen, kun je mij een mailtje sturen, dan zorg ik dat het opgehaald wordt.

Groeten Tom.

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde

i'll be there :)
en ik heb nog wel wat te doneren ook... materiaal dat ik zelf niet gebruik maar zonde is om weg te gooien. zal wel weer wat zijn, waaronder een trafootje dat blijkbaar erg specifiek was.

ben nog op zoek naar een leuke freqgen, eentje die ik kan betalen. oud, nieuw, whatever... maar werkend graag :P

Roel

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!

Is er nog behoefte aan hulp bij de stand?

Vind zo'n beurs wel leuk, maar over het algemeen koop ik wat losse rommel en een enkel dingetje dat ik tegenkom.

De CO stand helpen in stand te houden lijkt me ook wel leuk/gezellig

edit:
tegen die tijd loop ik waarschijnlijk stage in eindhoven, dus de reis komt ook wel in orde ;-)

[Bericht gewijzigd door timberleek op maandag 26 december 2011 16:13:05 (19%)

Tidak Ada

Golden Member

Als gewoonlijk ook aanwezig bij het opbouwen en afbreken.
Zal eens kijken wat ik nog kwijt wil....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ook ik heb nog wel het een en ander bij elkaar te scharrelen.
Komt wel goed ;)

Waarom zijn die beurzen nooit op zondag:(
Kunnen jullie wat met 2 LCD display'tjes van het merk Wintek? Ze komen uit een pinapparaat, (Zo een: ) http://www.google.nl/imgres?q=alphyra+pinapparaat&um=1&hl=nl&a…
De nummers die erop staan zijn op de ene WD-H12068, en op de andere (iets kleinere) WD-H12067. Ik doe er niets mee dus als ze voor jullie nog iets waard zijn komen ze per post jullie kant op.

Kunnen jullie wat met 2 LCD display'tjes van het merk Wintek? Zo komen uit een pinapparaat

Er zijn altijd wel liefhebbers voor.

Als er interesse is kan iemand van de organisatie mij even een mailtje sturen naar welk adres ik het moet sturen. Dan stuur ik ze zo goed mogelijk beschermd in een enveloppe op.

High met Henk

Special Member

als volwaardig lid van het beursteam: ik kan het wel oppikken: roosendaal is hier om de hoek (ik zit in halsteren).

beter dan beschadigen door de post.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

High met Henk heeft een mailtje ontvangen.

High met Henk

Special Member

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
flash2b

Special Member

Komt er nog een rosmalen 2012 sale en trade topic ?

Zoals: rosmalen 2010 sale en trade

Hoe staat het met belangstelling voor de clinics? Ik zou denk ik wel iets kunnen geven (PIC, Jal, ARM, C, C++, ...)

Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog
Shiptronic

Overleden

@ Wouter, mensen die een clinic willen geven zijn zeer welkom, als je wil stuur even een mail naar chuckie. nemen we het vandaar verder op.

OF je stuurd de mail naar mij , dat mag natuurlijk ook ;)

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op zondag 8 januari 2012 00:15:28 (18%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Ik zal natuurlijk ook aanwezig zijn dit jaar (Word mijn 3e jaar)
Maar niet alleen als CO Lid maar ook als standhouder! Ik en DJHieper
hebben namelijk veel van school gekregen en hopen er iemand gelukkig
mee te kunnen maken.

Wat betreft de clinics:
Ik had gekozen voor AVR Programmeren, en printplaat tekenen in Eagle.

En de basis zou ik graag uitgelegd willen hebben met de AVR zoals
waar je de software vind, en hoe je een standaard schakelaar aansluit
ledje, display etc. want die mis ik nog online (Of ik zoek niet goed genoeg.)

In Eagle heb ik ook wat ervaring maar ik kan altijd bij leren ik neem aan dat dit gewoon wordt behandelt van schema > print.

Brian van der Horst

Voor ICT Problemen of Webdesign mail me;) http://www.briansservice.nl
Tidak Ada

Golden Member

Eagle is een goeie om een clinic voor te houden. Ik loop al een tijd rond of dat zelfs niet eens iets is om een seminar van te houden in een weekend, eventueel gecombineerd met andere seminar(s) om de accomodatie rendabel te maken. Lijkt me ook wat rustiger dan op een beurs...

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 8 januari 2012 14:27:57 schreef Tidak Ada:
Eagle is een goeie om een clinic voor te houden. Ik loop al een tijd rond of dat zelfs niet eens iets is om een seminar van te houden in een weekend, eventueel gecombineerd met andere seminar(s) om de accomodatie rendabel te maken. Lijkt me ook wat rustiger dan op een beurs...

Lijkt mij best een goed idee, als de belangstelling voor een Eagle-clinic redelijk groot is, zou dat beter werken, dan met een flinke kluit op de stand te staan.
Ik ben bang dat de stand een beetje overspoeld raakt door de vele belangstellenden.
De capaciteit op zo'n stand is maar erg beperkt.

ik kan waarschijnlijk dit jaar ook eens komen, andere jaren moest ik altijd werken op zaterdag. dit jaar loopt mijn 3e jaarcontract af waardoor ik 3 maanden niet hoef te werken, en laat daar nou net rosmalen invallen.

het lijkt me wel leuk om daar lekker rond te rennen op zoek naar dingen die ik denk te kunnen gebruiken

zit er ook een forum verantwoordelijke ergens in Oost-Vlaanderen?

Ik zou anders een doos stekkervoedingsjes van 9v/300 ma doneren, maar dat is een karton van 25 kg (100 stuks nieuw in doosje)

Maar bpost vraagt zowat 40 euro verzending dong...

Tidak Ada

Golden Member

Er wonen ook nog mensen direct over de grens. Misschien kun je daar wat mee?
Oost-Vlaanderen is groot, zit je in de buurt van Antwerp?

Overigens kun je stekervoedingen aan de straatstenen niet kwijt, behalve als het om speciale gaat, zoals van HP en dergelijke.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 8 januari 2012 13:49:29 schreef RoboticPro:
Ik en DJHieper hebben namelijk veel van school gekregen en hopen er iemand gelukkig mee te kunnen maken.

Heb je een lijst met items beschikbaar? Ikzelf en ik denk meerdere CO'ers zullen vast interesse hebben :)

zonder prutsen kom je nergens!

djesus ik heb er 600, dacht voor kleine PIC of AVR projectjes is 9 v 300 ma ok

@Piet elektro Ik zal van de week een lijst samen stellen, ik moet ook nog even met de organisatie mailen of dat bepaalde onderdelen mogen (PC Componenten voor onderdelen) Maar dan zal ik de link naar de lijst hier posten.

Voor ICT Problemen of Webdesign mail me;) http://www.briansservice.nl
High met Henk

Special Member

9 v 300 mA raak je wel kwijt hoor voor idd kleine projecten, maar 9 V direct op een AVR of PIC dat vinden ze natuurlijk niet leuk

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
flash2b

Special Member

9V trafo's, vooral klein, zijn perfect om 5V van te maken met een 7805.