[IA] AVR programmers

Introductie

Na een eerste, goed verlopen, verkoopronde hier op CircuitsOnline wil ik in dit topic de animo peilen voor een nieuwe ronde.

De AVR programmer is gestoeld op het AVR-doper project. De sourcecode voor de AVR wordt van dit project gebruikt. Er is voor gekozen de printplaten zelf te ontwikkelen zodat de productiekosten zo laag mogelijk zijn. De schema's van het AVR-doper project zijn hierbij leidend geweest.

Het systeem werkt onder Windows XP, Vista en 7 en biedt ondersteuning voor zowel 64 als 32 bits. Als ontwikkelomgeving is AVR Studio 4 te gebruiken alsmede enkele andere.

Buiten de programmeer print, is er ook een ZIF bordje aanwezig in deze actie. Dit maakt het mogelijk om via de ISP header AVR's te programmeren. Zo kun je een ISP header op je printplaat overslaan, maar ook de AVR programmeren en deze vervolgens op je breadboard steken om je project te ontwikkelen.

De printen worden professioneel gemaakt bij Itead Studio. Met deze firma heb ik prima ervaringen na ruim 100 printjes. Heldere communicaties en nette printen.

Producten

AVR programmer
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/dsc03876.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/overview_components_avr.jpg
AVR programmer inclusief geprogrammeerde AVR, verder alle onderdelen zoals afgebeeld. Op een compact printje, inclusief bevestigingsgaten.

ZIF-programmer bord
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/dsc03883.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/overview_components_zif.jpg
Handige ZIF programmer voor het "low voltage" (ISP) programmeren van 8, 14, 20, 28 en 40 pins AVR's. Met behulp van de meegeleverde jumpers stel je in wat voor AVR je wilt programmeren. Je kunt de AVR daarna op je print of in je breadbord plaatsen.
Voeding via de ISP kabel (welke je bij een programmer krijgt) of extern via de kroonsteen. Laatst genoemde voedingsoptie is praktisch als je USB poort een te onstabiele 5V levert.
Op de foto waar een opgebouwd exemplaar is getoond heb ik de kroonsteen niet gemonteerd.

Documentatie
Voortkomend uit de vorige actie de onderstaande documentatie.

Kosten
Een aantal producten kan ik goedkoper inkopen, de verzendkosten vielen weer hoger uit. Gelukkig valt het onder de sommatie streep de goede kant uit: de prijzen zijn verlaagd.

De prijzen zijn als volgt, en omvatten alle onderdelen alsmede verzend en verpakkosten. Bij de programmer bordjes wordt ook een 10 aderige kabel meegeleverd.
AVR programmer: 9 8.50 euro
ZIF bordje: 7 euro

Deelnemers
Hier komt je naam te staan als je interesse hebt.
AVR programmer

  1. Damic*
  2. kombucha*
  3. Charly Uap*
  4. BMWTouring*
  5. Nburgmeijer*
  6. Tinus016*
  7. Ashleyvansteenackle*
  8. benleentje

ZIF-programmer bord

  1. Damic*
  2. kombucha*
  3. Charly Uap*
  4. BMWTouring*
  5. Nburgmeijer*
  6. Roland van Leusden
  7. Tinus016*
  8. Ashleyvansteenackle*
  9. benleentje

Doorgaan actie
De AC gaat over naar een IA als er in animo is getoond voor het afnemen van 15 producten. Ik stel voor de AC 3 weken open te houden.
Afhankelijk van hoe een en ander loopt kan bovenstaand nog aangepast worden.

Ervaringen vorige actie
Tijdens de vorige actie zijn problemen met Windows 7 naar voren gekomen welke uiteindelijk zijn opgelost. Dit is ook opgenomen in de documentatie.
Uiteindelijk had iedereen een werkend exemplaar en heb ik tot op heden nog geen klachten ontvangen.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tot zover de informatie, heb je vragen of opmerkingen dan hoor ik dat graag.
Bestellingen ook via een reactie, je krijgt dan een e-mail met verdere informatie zodra de IA start.

free_electron

Silicon Member

stop je er ook de Atmel 6 pins ISP connector op ?

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Doe mij maar beide ;) gelukkig heb je een mail gestuurd anders had ik het zelfs niet gezien.

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Op 3 april 2012 18:03:57 schreef free_electron:
stop je er ook de Atmel 6 pins ISP connector op ?

Bij het voorbereiden van mijn vorige actie is mij opgevallen dat de 6-pins lastiger te verkrijgen is.

Als dat verandert is moet je het maar laten weten. Verder is het natuurlijk eenvoudig een verloopje te maken. De meeste pennen zijn nu gewoon GND.

Update

50 cent korting voor de programmer print! Onderdelen kunnen blijkbaar nog scherper bij sommige leveranciers.

High met Henk

Special Member

mijne mag GRATIS weg...

ik kan er niets meer mee... Heb er 1 bij bitwizard gekocht..

dit ding kreeg ik neit meer aan de praat onder windows 7

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Je hebt mail

[Bericht gewijzigd door Henry S. op woensdag 4 april 2012 22:04:18 (91%)

High met Henk

Special Member

jij ook, hij heeft gewerkt, maar zie einde je vorige topic.. ik heb gewoon 2 andere (wel duurdere) programmers gekocht, maar kan me geen tijd meer verspillen.

ding heeft gewerkt maar na paar maanden ineens niet meer: dus als iemand tijd of zin heeft om te puzelen: ik heb het niet meer.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Ik moet eerlijk bekennen nadat ik HmH's problemen had gelezen dat ik via farnell zo even een ARVISP MKII heb laten binnenwaaien voor 3 tientjes en die werkt als een zonnetje. Ik heb de AVR kit nog _steeds_ niet in elkaar gezet... :$

-
Sine

Moderator

Ik blijf bij m'n mening, niet klooien gewoon het officiële ding kopen en van alle software / update problemen af zijn.

Ik ben het niet altijd met dave eens ... maar in dit geval zeker.
http://www.youtube.com/watch?v=DBftApUQ8QI#t=10m45s

Dezelfde dave, heeft ook een filmpje waar hij de pic3 programmer onderuit haalt.

Voor mij werkt deze programmer prima. Als je meer professioneel werkt zal dat misschien anders liggen.

Iedereen zijn eigen keuze :-)

Nog twee weken AC open...

High met Henk

Special Member

@significant: wil je de mijne nog terug hebben? ik doe er toch niets meer mee.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Voor mij ook beide.
Graag tzt mail/info voor betalingsgegevens.

73 ers ex PD0HCI nu YB3IPA

Voor mij beide. AVR programmer + ZIF bordje.

Zoals Charly al aangeeft:
Graag tzt mail/info voor betalingsgegevens en gebruikershandleiding(kje)?

Op 9 april 2012 16:32:49 schreef High met Henk:
@significant: wil je de mijne nog terug hebben? ik doe er toch niets meer mee.

Zullen we dit via de mail regelen?

Op 9 april 2012 17:09:53 schreef Charly Uap:
Voor mij ook beide.
Graag tzt mail/info voor betalingsgegevens.

Done

Op 9 april 2012 23:11:26 schreef BMWTouring:
Voor mij beide. AVR programmer + ZIF bordje.

Zoals Charly al aangeeft:
Graag tzt mail/info voor betalingsgegevens en gebruikershandleiding(kje)?

Done, handleiding in de startpost al terug te vinden

Schrijf me maar op voor beide bordjes.

gr,

Nick

Voor mij graag 1x ZIF-programmer bord

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Lijst bijgewerkt in TS, mist daar je naam laat het even weten!

Modjes:
zie dat het nog AC check is, kunnen jullie hier IA van maken?

Nog tot vrijdag de tijd

Update:

IA van start gegaan.

Nburgmeijer:
Kun jij met mij per e-mail contact opnemen voor de afwikkeling?

De rest heeft een e-mail gehad van mij. Eventueel geïnteresseerden e-mail even contact op nemen.

Sine

Moderator

Op 5 april 2012 08:40:38 schreef Lord Anubis:
Dezelfde dave, heeft ook een filmpje waar hij de pic3 programmer onderuit haalt.

Klopt, waarop microchip een aantal verbeteringen heeft doorgevoerd.

Ik wil er van beide ook wel een.

Grtz, Tinus.

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!