Er zijn versies waar golfpijpen op kunnen.
Je kan zo zelf ook een heel eenvoudige counter maken voor lage frequenties. Een goede kwaliteit afstembare kring en de varco calibreren in frequentie. Diode detector eraan en draaien tot maximale uitslag, alleen kun je dat niet in line gebruiken. Alleen lijkt een wave meter meer op een slotted line in de in dat je echt de golflengte meet ( bij een slotted lijn in cm, terwijl er hier een micrometer zit die de resonatie ruimte verkleint en de aflezing is dus gewoon in mm. Letterlijk een golflengte meter.
Helaas heb ik nu twee van die meters maar nog niks wat die frequenties kan opwekken. Die legerversie zou met antennetje ook als veldsterkte meter moeten kunnen werken maar ik denk dat de wifi router niet genoeg output heeft ( en met 2,4 GHz net te laag in frequentie, hoewel die siver labs qua meter aflezing mogelijk wel net laag genoeg gaat) als mijn meetzender af is ( die is al heel ver, alleen nog counter, eindamp, log detector voor poweruitlezing en verzwakker ( en later nog wat meer opties) maar het probleem is dat ik nog steeds geen goede behuizing heb bedacht. Een mooie commerciele behuizing is nog al erg prijzig, eigenlijk wil ik het zo compact mogelijk houden, RBeckers lukt dat al aardig ( die bouwt ongeveer de zelfde), ik ben daar minder goed in. Het is dan de bedoeling wel daar nog een keer 2-4GHz bij te maken.