Senseo slaat af of beetje in kopje HD7810

maartenbakker

Golden Member

Op 41672 na zijn dat inderdaad allemaal nummers die niet van Philips zijn. 1023 lijkt me de datumcode. 41672 zullen de laatse 5 cijfers zijn van de 12NC waaronder de print intern bekendstaat.

Wat is het typenummer van de koffiezetter?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

typenummer van de koffiezet weet ik niet meer, deze zit al lang in de kliko, enkel de print en het netsnoer heb ik nog.

Ik weet wel nog dat de aan/uit-knop aan de voorzijde in het midden stond(onder de kan) dus het kan een HD7566 zijn.

edit: Het printje van de aan/uit-knop heb ik wel nog

Hier een foto:
http://i46.tinypic.com/pnc68.jpg

De koffiezet was wel MADE IN POLAND, dat is het enige dat ik mij kan herinneren van de sticker.

De printplaat lijkt qua lettertype,onderdelen,opstelling verdacht veel op deze.

Hallo allemaal, ik heb een vraag over de c'tjes in de Senseo. Philips vindt dat de 470 uF C ook moet worden vervangen door een zwaardere 680 uF. Heeft iemand dat nodig gevonden?
Heb vandaag mijn 0.47 gechecked, was 0.15 !! Ook een gele DAIN. Apparaat is 5 maanden oud.

Op dit tijdstip wil je toch "echte koffie" geen "senseless" ? :P

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

@relaydog: als je apparaat 5 maanden oud is heb je toch nog garantie?

Ik heb hier een HD7825/60/A made in Poland met nr 11391 52.
Deze stopt er op willekeurige momenten mee, of ie nou aan het opwarmen is of aan het koffie zetten. De ene keer loopt ie lekker door en de meeste keren gaat het aan/uit ledje gewoon uit wat niet de bedoeling is. Wat ik me afvraag is of de garantie van deze produkten 2 jaar is. Zo ja, dan zal ik 'm bij een philips service center aanbieden en zo niet dan vermoed ik een defecte condensator. Maar 2 jaar heb ik juist?

Ja ach, dat is dan ff niet anders, net een ticket aan laten maken en daar gaat ie dan. Hopenlijk voor een niet al te lange tijd dan.
Als ie idd ouder dan 2 jaar had geweest had ik zelf wel de condensatortruuk willen doen maar dan kan dan altijd nog.

Hier een 7810 uit 2009 met een Dain condensator die ook terug gelopen was in capaciteit.apparaat viel af en toe uit.470nF was teruggelopen naar 300nf

nieuwe Carli X2 condensator erin gesoldeerd en de zaak werkt weer.

Mijn print is identiek aan die van Breitsma.

Wie weet doet Philips dit met opzet zodat ze meer senseo's verkopen?

Met dank aan CO gaat nu iedereen zijn defecte senseo claimen :P

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Zal me niets verbazen..net als een ander groot Koreaans elektronica merk met hun elco's waardoor veel tv's en andere apparatuur na een paar jaar al defect raken.

Mijn senseo werkt in ieder geval voorlopig weer.

Inmiddels m'n Senseo al weer terug van de E-care reparatiedienst en idd is de condensator vervangen. Al met al toch een snelle actie van dit bedrijf. Na 2 weken weer werkend terug onder garantie. Daar kunnen (helaas) velen een voorbeeld aan nemen.

Ik had ook een Senseo HD 7860 met het probleem dat deze direct na het begin een kopje koffie te leveren afsloeg (zich zelf uitschakelde) Ik heb de condensator van 0,47 uF vervangen door een nieuw exemplaar (600 volt) en het apparaat werkt weer als nieuw.

Weer eentje gered!!! En voor een paar kwartjes weer werkend binnen twee weken!!

Ik heb hier nu ook een defecte HD 7860 (Quadrante). Met de symptomen van een defecte condensator.

Weet iemand of de condensator van Dick Best erin past? *Klik* of moet er een ander type condensator in?

Op je kamer ligt geen rommel, buiten op straat ligt rommel.

Op 24 februari 2013 13:54:25 schreef CCFL:
Ik heb hier nu ook een defecte HD 7860 (Quadrante). of moet er een ander type condensator in?

@CCFL: Als het goed is passen er twee maten C's in de "Senseo"
maar de X2 type is belangrijker.

MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

Die ik had gelinkt is dus goed?

Op je kamer ligt geen rommel, buiten op straat ligt rommel.

Op 24 februari 2013 14:17:03 schreef CCFL:
Die ik had gelinkt is dus goed?

@CCFL: Zie hier als voorbeeld:
http://i47.tinypic.com/2hpkaok.jpg en http://i47.tinypic.com/25k28ue.jpg

Tussen pin 6 en 7 zit op twee maten de C.

MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

De grote MKP moet dus vervangen worden door een nieuwe met betere specs?
Dus de MKD X1 275 V ~ en 470 nF moet het dus gaan doen.

Sorry als ik niet duidelijk ben, maar het is mij niet helemaal duidelijk welke vervangen moet worden en welke daarvoor in de plaats moet komen.

Op je kamer ligt geen rommel, buiten op straat ligt rommel.

Op 24 februari 2013 14:33:57 schreef CCFL:
De grote MKP moet dus vervangen worden door een nieuwe met betere specs?
Dus de MKD X1 275 V ~ en 470 nF moet het dus gaan doen.

Sorry als ik niet duidelijk ben, maar het is mij niet helemaal duidelijk welke vervangen moet worden en welke daarvoor in de plaats moet komen.

Zie hier:

Op 8 januari 2013 18:14:14 schreef PL500:
Hier een 7810 uit 2009 met een Dain condensator die ook terug gelopen was in capaciteit.apparaat viel af en toe uit.470nF was teruggelopen naar 300nf

nieuwe Carli X2 condensator erin gesoldeerd en de zaak werkt weer.

MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
maartenbakker

Golden Member

Carli of Dain is waarschijnlijk lood om oud ijzer en allebei snel stuk. Om even terug te komen op de eerste vraag: De gelinkte condensator van Dick Best is op papier verreweg de beste vervanger, ALS hij past.

Ik heb een stukje terug iemand gelezen die hem er prima in kwijt kon ondanks de iets grotere maatvoering, maar ik durf dus niet te zeggen of dat voor elk type Senseo geldt.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zondag 24 februari 2013 15:42:11 (11%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
RAAF12

Golden Member

Op 24 februari 2013 14:33:57 schreef CCFL:
De grote MKP moet dus vervangen worden door een nieuwe met betere specs?
Dus de MKD X1 275 V ~ en 470 nF moet het dus gaan doen.

Sorry als ik niet duidelijk ben, maar het is mij niet helemaal duidelijk welke vervangen moet worden en welke daarvoor in de plaats moet komen.

Het hoeft niet perse een X1 te zijn een goede X2 kan ook. Maar gezien het feit dat het apparaat geen echte aan/uit schakelaar heeft zit het continue op het 230V net aangesloten. De pieken, storingen ect van andere apparaten op dezelfde groep kunnen die serie condensator beschadigen. Dit is een zelfherstellende condensator wat wil zeggen dat tijdens zo'n piek een microscopisch gaatje in de plastic film wordt geslagen.
De condensator blijft dus goed en heeft geen kortsluiting. Maar als er vele stukjes folie, het dielectricum, worden weggeslagen daalt op den duur de capaciteit van de C. Waardoor de voedingsspanning van het IC daalt tot het apparaat er de brui aangeeft.
De beste manier om het apparaat te repareren is die mooie X1 470nF C erin te zetten.

hmm ook blauw maar een steek van 27.5mm
http://www.dickbest.nl/index.php?_a=viewProd&productId=8645

Zou deze er ook in mogen (ik denk van wel):

MKP condensator X2 0,47 µF 280V~ RM22,5

Link

Aangezien ik bij DB minimaal voor 6,5 euro moet bestellen en ik bij C toch nog wat nodig heb.

Op je kamer ligt geen rommel, buiten op straat ligt rommel.
maartenbakker

Golden Member

Die mag er zonder meer in, het is alleen niet gezegd dat hij beter is dan origineel (Carli, Dain, Mex/Tenta, geen gerenommeerde merken en gebruik als seriecondensator zal niet aangegeven zijn) dus advies blijft om de stekker er bij niet-gebruik uit te trekken om zo de levensduur optimaal te houden.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."