Senseo slaat af of beetje in kopje HD7810

Ik denk dat een BT134W wel zal werken. https://www.reichelt.nl/?ARTICLE=110748&PROVID=2788 Zo niet eentje zoeken met een kleinere gatestroom. Als die bestaat.
edit:
hieronder deze kan ook en is zelfs equivalent http://nl.farnell.com/ween-semiconductor/act108w-600e/triac-ac-switch-…

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op 27 maart 2018 16:35:05 (32%)

Even een update;

Vanmorgen via MP een "Donor" (HD7828 /50 /B) opgehaald welke zou lekken.
Technisch lekt er niets, wellicht hadden ze hem eens moeten schoonmaken ;-)

Ding moest toch open om de body schoon te maken, dus gelijk maar gekeken wat Q2 nou is.

Q2 = W521 108W6E

Op 27 maart 2018 02:58:13 schreef RAAF12:
Ik denk dat een BT134W wel zal werken. https://www.reichelt.nl/?ARTICLE=110748&PROVID=2788 Zo niet eentje zoeken met een kleinere gatestroom. Als die bestaat.

Dat lijkt inderdaad wel een goede vervanger..

Op 21 maart 2012 15:13:56 schreef Tidak Ada:
Hé, leuk dat die opdruk zichtbaar is. Zeker een zwaar metaal in de drukinkt ;)

Zelfgemaakte apparatuur of op het werk gdaan ?

Het is geen opdruk bovenop de condensator maar zit in het plastic geperst, waarschijnlijk wordt de gele behuizing in een spuitgietmachine gemaakt en zit de naam en logo in de matrijs. De Röntgenfoto's staan in de draad. https://www.circuitsonline.net/forum/view/101530/4

op de rontgen foto eigenlijk niets te zien, maar DAIN is wel troep. Bij ons apparaat (HD7840) is alles wel defect geweest, maar nog niet de conensator. Origineel Philippos

Arco

Special Member

Op 19 september 2015 18:58:22 schreef smd:
Maar hoe kom je aan een geprogrammeerd PIC ??

Is geen PIC, maar een Holtek HT46 processor...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Was info van Philips service center destijds, vals voorgelogen dus Arco. Anyhow, moet ook geprogrammeerd worden!

maartenbakker

Golden Member

Waren er niet meerdere varianten?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Als je een bericht schrijft staat er linksonder Bijlages en upload, daar is een bestand te kiezen. Dan uploaden en dan is te kiezen om het bij de tekst te plaatsen. Toevallig net wat weerstanden besteld voor dit fotogenieke moment :-)

Oeps, verkeerde bericht....

Diamon

Golden Member

Heb thuis een Krups Dolce Gusto (model kp2107) van een collega staan. Deze heeft een drukknop, die eerst rood is en wanneer gereed, de drukknop groen licht geeft.
Systeem wordt zelden groen, wanneer groen dan werkt die op dat moment correct.

Er zitten ook de gele DAIN 0.47k 275v x2 en 0.22k 275v x2 condensatoren in.

Krups heeft dus ook het Senseo syndroom.

vergeten

Golden Member

Dan heet het toch het Krups syndroom :)
Vrijwel elk apparaat waarin een seriecondensator voor voeding direct uit de netspanning wordt "misbruikt" krijgt vroeg of laat dat syndroom.

Het zou eigenlijk beter "seriecondensator-syndroom" kunnen heten. :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Henry S.

Moderator

Op 27 maart 2018 11:19:15 schreef Spiky:
Ding moest toch open om de body schoon te maken, dus gelijk maar gekeken wat Q2 nou is.
[bijlage]

Q2 = W521 108W6E

ACT108W-600E

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
maartenbakker

Golden Member

Op 3 september 2019 20:27:55 schreef vergeten:
Dan heet het toch het Krups syndroom :)

Dan zou je het het Krups Kaputt moeten noemen, alliteratie is een essentieel deel van de naam van het syndroom ;)

Seriecondensatorsyndroom voldoet wel aan de regel van alliteratie. Als ik een paar jaar terug kon in de tijd en me toen bewust realiseerde dat het Senseosyndroom al bestond als economisch verschijnsel was ik daar misschien voor gegaan.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 3 september 2019 21:40:10 (32%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 21 januari 2012 18:43:03 schreef Tidak Ada:

Het kniestukje zit met een gewone schroefdraad, maar vast passend, in het pomphuis geschroefd. Het 'zeefje' kun je met een pincet als schroevendraaier uit het pomphuis draaaien, het zit met verende nokjes bevestigd, die in de schroefdraad passen. Daaarachter zit een rubberen kogletje met een veertje, wat er net 180° gedraaid in moet (foutje van mij). De rest spreekt, denk ik, voor zich...

En da's nu net het rubberen kogeltje waar ik ook twijfels over had omdat ik niet had gezien hoe het uit de houder viel bij uit elkaar halen.

In je foto lijkt het alsof het kogeltje+veertje in Paint eruit is gehaald en 180graden is gedraaid...

Dus is de foto nu goed of niet??? 8)7 _/-\o_

Ik heb hem zo in elkaar gezet, rubberen dopje links, veer rechts richting uitgang van het water (iets andere pomp, maar is denk ik niet van belang) :

Reden was deze foto van VOOR het uit elkaar halen waar ik de rubberen kogel denk te zien zitten. Het kan schaduw van de veer zijn, maar daar is het denk ik te donker voor.

Hier is wel duidelijk te zien dat de veertjes dezelfde kant op moeten zitten. Dus zoals op jouw (aangepaste?) foto en zoals ik het in elkaar heb gezet.