Op 21 januari 2012 18:43:03 schreef Tidak Ada:
Het kniestukje zit met een gewone schroefdraad, maar vast passend, in het pomphuis geschroefd. Het 'zeefje' kun je met een pincet als schroevendraaier uit het pomphuis draaaien, het zit met verende nokjes bevestigd, die in de schroefdraad passen. Daaarachter zit een rubberen kogletje met een veertje, wat er net 180° gedraaid in moet (foutje van mij). De rest spreekt, denk ik, voor zich...
En da's nu net het rubberen kogeltje waar ik ook twijfels over had omdat ik niet had gezien hoe het uit de houder viel bij uit elkaar halen.
In je foto lijkt het alsof het kogeltje+veertje in Paint eruit is gehaald en 180graden is gedraaid...

Dus is de foto nu goed of niet???

Ik heb hem zo in elkaar gezet, rubberen dopje links, veer rechts richting uitgang van het water (iets andere pomp, maar is denk ik niet van belang) :

Reden was deze foto van VOOR het uit elkaar halen waar ik de rubberen kogel denk te zien zitten. Het kan schaduw van de veer zijn, maar daar is het denk ik te donker voor.

Hier is wel duidelijk te zien dat de veertjes dezelfde kant op moeten zitten. Dus zoals op jouw (aangepaste?) foto en zoals ik het in elkaar heb gezet.