Show your projects! Part 26

Dit topic is gesloten

Ik denk eerder aan vocht...

@Stynus Meerweten : wat ìs het ?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.

Dat ziet er wel héél sterk uit naar een bordje UV LED's voor belichtingsdoeleinden. ;) Gezien de voedingscontacten aan de vier zijden is het bordje rondom 'stackable'. ;) Kwestie van aangrenzende bordjes simpel doorlussen.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
Lambiek

Special Member

@ Stynus, Meerweten,

Mooi strak printje, dat witte is dat een folie.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

idd, is voor een led lichtbakje,
net groot genoeg om een euro kaartje mee te belichten.
de behuizing/timer zal ik zelf maken wat natuurlijk veel leuker is.
dat witte is vermoed ik een printlak (zoals je ook in het groen hebt) of hoe het ook mogen noemen.

@ tidak ada:
het is niet omdat ik stynus bedank dat je mij ook zo moet aanspreken he :D

Had even de namen verwisseld :o

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
flash2b

Special Member

Vandaag even mijn voeding gedebugged. Best wel vreemd dat zonder enig soldeer werk mijn afronding bug van mijn vorige post is opgelost. Super handig met de pickit2 (de rode module op de foto), de voeding kon de hele tijd gewoon aan blijven staan aangezien ik op de print ICSP aansluitingen (één per kanaal) had gemaakt.

http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc06297_cleaned.jpg

De display geeft nu netjes 0.00A aan als er geen stroom loopt, dus de 'bug' is opgelost. En aangezien mijn 2x16 LCD geen graden ( ° ) symbool in zijn karakterset had, heb ik dat er maar even bij geprogrammeerd via een 'eigen' karakter.

http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc06301_cleaned.jpg

They say attention is a shovel. It's time to dig 'em out.

Flash2b, is die voeding digitaal gestuurd? Dus ook via de computer te bedienen? Zo ja, heb jij hier toevallig een schema van? Ik ben al een tijdje bezig met een 12 bit DAC based voeding te ontwerpen :).

Zegt die AVR: Dat Pic je toch niet?!

Laptop is zo te zien aan het scherm (picbasic) voor ICSP van de uc.

Take care to get what you like or you will be forced to like what you get
flash2b

Special Member

@Technokiddy

Nee, de voeding is analoog gestuurd, ik heb niks aan het oorspronkelijke schema van de CO Labvoeding 2011 aangepast. Digitale deel, idd geschreven in picbasic, is puur voor de spanning, stroom en temperatuur uitlezing. Stroom meting doe ik over de originele shunt op de CO Labvoeding print, dus over de 2x 0.33Ω die parallel staan.

@Technokiddy: Pros heeft ooit een hele mooie gemaakt, deze ben ik ook aan het bouwen met mijn eigen extra features, alleen heb ik nu wat problemen met de stroomuitlezing en stroom instelling. Deze klopt niet met de werkelijk stroom die er loopt.

Don't build anything you can't take apart
Sjoerd Kreyns

Golden Member

SMD weerstandjes zoeken in grijze vloerbedekking is ook een uitdaging ... 8*1=255 ... Het nadeel van ruimte: Als je het hebt, staat het binnen de kortste keren weer vol.

Zelf ge-etst printje?
Mooi soldeerwerk hoor!

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
Sjoerd Kreyns

Golden Member

Ja. De print is zelf ge etst. De layout kan je downloaden bij elektuur. De pic is een 16F54 op deze. Origineel een 16C54.

SMD weerstandjes zoeken in grijze vloerbedekking is ook een uitdaging ... 8*1=255 ... Het nadeel van ruimte: Als je het hebt, staat het binnen de kortste keren weer vol.

Mooi ets- en soldeerwerk.
Enig minpuntje is de kroonsteen die schuin staat.

**** De beschikbare ruimte van een werkplek is omgekeerd evenredig met de grootte van deze werkplek **** AVR-Oefeningen op Electronics 4 Fun
Sjoerd Kreyns

Golden Member

Ja. Dat is omdat ik de gaatjes voor de kroonsteen op 1mm geboord heb ipv. 0,9mm

Ach, dan kan je het corrigeren als je wil dat alles in het gelid staat.
Professionele fabrikanten geven daar niet om, zoals je kan zien bij deze printen van een Philips radio. :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Lambiek

Special Member

@ Sjoerd,
Zit er netjes uit hoor. :)

@ Pros,
Ja mooi hoor, hier en daar een klodder lijm erop en klaar is kees. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Op 3 februari 2013 20:21:06 schreef pros:
printen van een Philips radio. :-)

Nou, is toch keurig zo? Creatief bezig zijn, ik moet de software nog vinden die dit voor mij kan doen. Zal er vast wel niet zijn :-)

I love it when a plan comes together !

@flash2b: ha, leuk om weer een paar van die printjes in gebruik te zien :) En een nette uitlezing erop gemaakt, mooi kastje erom, helemaal compleet. Alleen lijken de aansluitbussen wat dicht op elkaar te zitten?

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Op 3 februari 2013 15:57:52 schreef Sjoerd Kreyns:
Ik heb een RS232 naar RS485 interface gemaakt:

Inderdaad, mooi werk. Ik mis alleen het soldeer masker.

I love it when a plan comes together !
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

daar is dit topic toch voor? :)
ik vind het erg netjes, lekker zuinig met printplaat. ik prop ook alles het liefst zo dicht mogelijk bij elkaar. maarja, dat kroonsteentje...
( ik ben er ook zo een die al zijn weerstand code ringen in dezelfde richting legt, een soort dwangneurose... ;))

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!
flash2b

Special Member

Op 3 februari 2013 21:20:10 schreef MAH:
@flash2b: ha, leuk om weer een paar van die printjes in gebruik te zien :) En een nette uitlezing erop gemaakt, mooi kastje erom, helemaal compleet. Alleen lijken de aansluitbussen wat dicht op elkaar te zitten?

Aansluitbussen zitten op 19mm, perfect dus.

Op 3 februari 2013 22:06:39 schreef The Engineer:
[....]( ik ben er ook zo een die al zijn weerstand code ringen in dezelfde richting legt, een soort dwangneurose... ;))

Het kan een dwangneurose zíjn, maar Professioneeel wordt het ook gedaan, vanwege een betere afleesbaarheid en daardoor gemakkelijkere trouble shooting.
Doe je het allen voor het zicht?... ja, dan is het wat anders

Ik heb altijd last van dezelfde dwangneurose, maar nu heb ik er dus een excuus voor gevonden. "het is gewoon professioneler" >:-)

Dit topic is gesloten