Ik had iemand aan mijn stand die om FKP vroeg. Waren jullie dat? Helaas werd toen net mijn klant bestolen en zijn we het gesprek kwijtgeraakt.
Ik heb toen nog gezegd dat de Vishay MMKP (voorheen BC Components en daarvoor Philips, van de fabriek in Roeselaere, nu helaas gesloten en ingeruild voor een plek in een goedkoop-lonen-land) zeer pulsvast zijn. Ze kunnen twee tot drie keer een overspanning aan gedurende korte tijd, hebben versterkte aansluitingen aan de folies, zijn erg goed. FKP is misschien wat kleiner van omvang. De MMKP zijn ook in hogere spanningen verkrijgbaar. Ik heb misschien nog wat voor je liggen. Voor een dank-je post hier doe ik veel....
Warmteontwikkeling hoor je niet teveel te hebben in een condensator. Je verliesfactor hoort zo gekozen te worden dat het niet erg warm wordt, anders gaan je parameters aan de haal. Als temperatuur invloed heeft op de verliesfactor (weet ik niet) zou je zelfs thermal runaway kunnen krijgen. Vuistregel mbt temperatuur: je moet het altijd (net) vast kunnen pakken met je vingers. Waarbij me het even uitschakelen van je ozonsproeier wel verstandig lijkt.
MKH lijkt me zeker niet geschikt als je pulsvormig werkt. Je moet echt condensatoren nemen die voor pulsbelasting gemaakt zijn, die hebben een betere mechanische opbouw. Zie http://www.vishay.com/docs/28124/mmkp383.pdf voor een hoop informatie.
Welke capaciteit heb je nodig? Hoeveel stuks?
Ik wil anders wel eens meekijken. Heb je een schema of gegevens?