Het "wat is/doet dit onderdeel" topic Deel 4

Dit topic is gesloten

Beste mensen, nu jullie allemaal terug zijn van de beurs wil ik mijn vraag nog een keertje onder de aandacht brengen.

Kan er ons iemand vertellen op wat we moeten zoeken om de correcte benaming van deze stekker te vinden? We zoeken het type, het is met schroefdraad op de buitenkant, geen bajonet aansluiting.
Wij zoeken de contrastekker.

Link naar foto

Alvast bedankt!
Xavier

Er zijn 10 soorten mensen, degene die binair begrijpen en degene die het niet begrijpen.
Tidak Ada

Golden Member

Lijkt mij op iets uit de Bulgin 'Buccanneer' serie, hoewel ook Amphenol en anderen dit type maken. Kijk eens in op de site van Conrad. Die levert gelijkwaardige connectors (ronde connectoren IP67 serie 692 en 693).

Bij nader inzien lijkt me dit een gewone 13 polige aanhagerconnector.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik wou dat meer chips in zo'n doorzichtig jasje zaten... :)

De term "photo interrupter" komt bij mij op, maar dat slaat meestal op die lichtsluisjes zoals die bv. binnen een bal-muis gebruikt worden. Dus geen idee of je daarmee verder komt.

Kun je geen schema / service manual van die printer vinden? Zo ja, staat dat onderdeel daar misschien wel met naam & toenaam in.

Ik heb een onderdeeltje uit een Mercedes tempomat wat ik niet helemaal thuis kan brengen: http://www.uploadarchief.net/files/download/onderdeeltje.jpg

Ik dacht aan een zekering, maar die zijn meestal kleiner

Er staat op: KDE in het midden + 22|40 - bovenop T2 EK onderop

Aan de zijkanten staat niks, het is ongeveer 1,2 cm hoog

[Bericht gewijzigd door Zylar op dinsdag 26 maart 2013 09:16:51 (22%)

Elco 22uF 40V? alleen het merk KDE ken ik niet.

Hoe zit het onderdeel in de schakeling?

Damn the torpedoes, full speed ahead!

maar het merk ROE wel!
voorbeeld http://www.ebay.com/itm/50PCS-22uF-40V-ROE-EK-vintage-bakalite-audio-c…

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 26 maart 2013 12:39:21 (40%)

maartenbakker

Golden Member

Zo, die verkoper durft! Beetje veel leugens in 1 zin. Vintage = stuk, bakelite = plastic, audio = ontkoppel.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

KDE is dacht ik een keurmerk.

Meep! Meep!
Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Op 26 maart 2013 11:03:31 schreef maartenbakker:
Zo, die verkoper durft! Beetje veel leugens in 1 zin. Vintage = stuk, bakelite = plastic, audio = ontkoppel.

ze werden veel veel gebruikt als "ingangs" C voor de LTP (differentieeltrap). O.a. door Quad. vandaar de 'mythe'. Vaak zijn ze nog prima, overigens :) vrij stevig.

Henry S.

Moderator

Ondertussen zijn ze erg onbetrouwbaar geworden, zeker als ze verkleurd zijn direkt vervangen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Anoniem

In B&O gingen ze ook regelmatig stuk...

Ok bedankt ze gaan er uit idd, (KDE had RDE moeten zijn, KDE is de linux omgeving) maar was dus idd ROE, zullen deze worden had ik nog een vraagje:

http://www.uploadarchief.net/files/download/onderdeeltje2.jpg

Ik weet dat het een 4,7 uF 40V cap is van siemens ( infineon), maar is dit een gewone electroliet of een tantaaltje?

Henry S.

Moderator

Dat is een zeer oud Siemens produkt, vermoedelijk een tantaal (in tegenstelling tot de witte uitvoering). maar voor de zekerheid moet je er de zaag in zetten.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
StijnN

Golden Member

Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een tantaal. En inderdaad is deze serie veelal kapot.
Overigens heb ik van die goddelijk klinkende Roederstein elco's van hierboven ook al diverse exemplaren moeten vv.

A person who never made a mistake never tried anything new.
guidob

Overleden

Op 26 maart 2013 10:31:06 schreef powerflux:
maar het merk ROE wel!
voorbeeld http://www.ebay.com/itm/50PCS-22uF-40V-ROE-EK-vintage-bakalite-audio-c…

Als ik die foto goed bekijk en dan vergelijk met 2 exemplaren die hier rondzwerven, dan denk ik dat ze nog nep zijn ook. De onderkant ziet er niet goed uit.

caps/tantaaltjes uit het jaar toebak, new old stock in china. Mmmm..

Koopje: 2x 22/40 ROE en 1x 100/16 siemens nu 25 euro :) wel gebruikt

maartenbakker

Golden Member

Nou, ik denk dat die onderkant ook nog wel van tijd tot tijd verschilde. Vermoedelijk was het toch een beetje experimenteren met die dingen en uiteindelijk is dit model er toch een keer uitgegaan.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik heb hier een onderdeel uit een Senseo HD7810, het zat achter naast de waterbak.

Het enige wat op het onderdeel staat is "12".

Het heeft een capaciteit tussen de 0.040nF en de 0.045nF

Weerstand meet oneindig, ook met een magneet in de buurt.

Hier een foto van het onderdeel.

Edit: Ik heb hier ook een 47 Ohm, 5% weerstand uit een defecte koffiezetter.

De dikte van de weerstand is 4,55mm, en de lengte is 15mm.
De dikte van de pootjes is 0,70mm.

Hoe weet ik hoeveel Watt deze is?

[Bericht gewijzigd door Luckyboy op donderdag 11 april 2013 15:33:16 (28%)

Sonytech

Overleden

Volgens de exploded view uit de Service Manual lijkt het me item 18, de waterniveau-sensor.

Als ik het goed heb wordt die bedient door een magneetje dat op een vlottertje in de watertank zit.

De weerstand schat ik op 3 Watt.

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."

Misschien niet echt elektronica maar wie weet, wat is dit?

http://img441.imageshack.us/img441/6122/imag0042r.jpg

Wie weet wat dit is dan? Misschien iets van een elektronenmicroscoop ofzo? Ik heb zoiets nog nooit gezien, dus het is een wilde gok.

http://146.139.72.70/mjpg/video.mjpg

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Helaas werkt de link niet.

AXIS Media Control which enables streaming video in Microsoft Internet Explorer, has not been installed or could not be registered on this computer. To install or upgrade the
AXIS Media Control , you must have Administration rights on this computer and you must answer Yes
when asked if you wish to allow the installation. AXIS 206M can also be configured to show still images.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
waar rook was, werkt nu iets niet meer

Dit topic is gesloten