Show your projects! Part 27

Dit topic is gesloten

Prachtig! VFD heeft iets magisch. Heel wat mooier dan LCD of nix...
Ai! ik zal maar onder m'n bureau duiken, zeker? :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Ik bestelde toch bij een rus, daar kwamen die grote displays ook vandaan. hij had die russen op voorraad, dus waarom niet?
anders waren het inderdaad DM160's geworden :)

DM160 geeft hetzelfde effect als een IV15, dus ik heb geen arme VFD's misbruikt als spacer :o arme buisjes.

Nu heb ik IN-12, IV-22 en ICL1-1/8l gehad.
Ik wil nog eens Panaplex doen, en misschien een tweede met sideview nixies. maar waar laat je al die klokken... ;) ( onder je bureau?)

nix mis met nixies :) maar van nixies kon ik makkelijker een Avatar maken.

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!
Volgend project: funcgen met ad9833 afmaken...
Tidak Ada

Golden Member

Op 1 oktober 2013 21:38:35 schreef The Engineer:
[....]
Nu heb ik IN-12, IV-22 en ICL1-1/8l gehad.
Ik wil nog eens Panaplex doen, en misschien een tweede met sideview nixies. maar waar laat je al die klokken... ;) ( onder je bureau?)

Nog eentje met dekatrons dan? >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

@Monstervisje: er is speciale lak voor gloeilampen, misschien is dat bruikbaar.
Conrad heeft het niet meer, Voelkner nog wel: http://www.voelkner.de/products/17593/Gluehlampen-Tauchlack-Rot.html

Tidak Ada

Golden Member

Ik zou dan voor oranje kiezen en de kleur eventueel wat bij werken door toevoeging van een paar druppels rood, tot je de juiste kleur hebt...

@Zonnepaneeltje:
Bedankt voor de link!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
EricP

mét CE

Conrad heeft het niet meer

Maf. Conrad.de heeft het (nog?) wel...

Leuk als je op artikelnummer op de NL site zoek. In de URL staat nog wel de omschrijving, de pagina zegt dat het niet leverbaar is.

Ik doelde op Conrad-nederland. In de papieren hoofdcatalogus 2009 staat het nog gewoon, rood= bestnr 727520. Het heet "dompellak".

Tidak Ada

Golden Member

Hoe zit dat nu met die site van Voelkner? Ik zit een tijd te kijken en u kan ik nergens meer in en begint hij steeds om een password te gillen...

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Hewlett

Honourable Member

Op 2 oktober 2013 11:33:59 schreef Tidak Ada:
Hoe zit dat nu met die site van Voelkner? Ik zit een tijd te kijken en u kan ik nergens meer in en begint hij steeds om een paasword te gillen...

Hier geen problemen. Wellicht een tijdelijke aberratie.

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
maartenbakker

Golden Member

Er staat dat het in het Buitenland beperkt leverbaar is, en als ik zo zie is het een wonder dat het in Duitsland nog leverbaar is:

CAS NO. Description Index R-phrases %
107-98-2 1-methoxy-2-propanol 10-25
123-86-4 n-butyl acetate 25-50
108-21-4 isopropyl acetate 10-20
67-63-0 propan-2-ol 2,5-10
64742-49-0 Spezialbenzin 100/140 2,5-10
108-88-3 toluene < 5,0
67-64-1 acetone 2,5-10
78-83-1 butanol < 5,0
71-36-3 butanol < 2,5
64-17-5 ethanol < 1,5
141-78-6 ethyl acetate < 2,5

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 4 oktober 2013 11:37:44 (27%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Al eens geprobeerd met fijn staalwol weg te werken? Eventueel waterproof schuurpapier korrel 400 of 600.

Heb ik nog niet geprobeerd. De kras is echter zo miniem dat ik deze gok niet ga nemen. Op de foto is hij vrij duidelijk te zien maar in het echt moet je er om zoeken en de juiste lichtinval hebben om hem zichtbaar te maken.

Heb één opmerking, jammer van die boutjes op de hoeken. Kan je daar geen imbus in zetten, met een bol kopje. Die heb je ook in rvs.

Dat is wel nog de bedoeling. Of eventueel van die bouten met een bolle kop. Ben ze alleen nog niet tegen gekomen in de juiste lengte m3, ook bij mijn andere klokje zelfde behuizing moeten nog andere schroefjes in. daar zitten nu lelijke kruiskop schroefjes in.

Als je er nu eens een mooie eiken voet onder maakt, dan kan je daar je arduino in kwijt.

Vind ik een goed idee. Echter de qua gereedschap moet ik het hier allemaal een beetje op de oer manier doen. Een nette eiken voet zou ik niet met de hand kunnen maken zonder het juiste gereedschap. (decoupeerzaag is overleden)

Ai! ik zal maar onder m'n bureau duiken, zeker?

Zeker!

@Zonnepaneeltje, Bedankt Was dit nog niet eerder tegen gekomen. Staat op het lijstje om besteld te worden. Voor deze prijs kun je niet moeilijk doen.

(Sorry voor de vele quotes Anders werd het denk ik onduidelijk op wie ik een reactie zou geven)

haasje93

Golden Member

Voor de boutjes zou je eens bij bijvoorbeeld Fabory kunnen kijken.

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?

Even een kleine update. Alles past er in. Ik heb er voor gekozen om alle pinheaders te verwijderen zo dat alles nog iets kleiner is geworden. Lings onderin zit de arduino nano. En gelukkig werkt alles, had niet graag tussen al die draden moeten zoeken naar de fout.

Bedankt haasje93, zo te zien zit hij ook in de buurt. Denk dat ik daar maar eens langs ga als de bouwmarkten het niet hebben.

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-SV37IU77.jpg

[Bericht gewijzigd door MonsterVisje op vrijdag 4 oktober 2013 16:35:14 (17%)

haasje93

Golden Member

Graag gedaan, als het goed is kan je er als particulier kopen.
Mijn ervaring met de bouwmarkten is dat ze zulk soort dingen niet hebben.
Ziet er trouwens mooi uit, wat ik alleen jammer vind is dat de zijden tegen elkaar gevouwen zitten en dat het niet een geheel is.
Wat waarschijnlijk met dat plaatwerk ook lastig is wil je het mooi houden.

[Bericht gewijzigd door haasje93 op vrijdag 4 oktober 2013 17:38:25 (43%)

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?
Tidak Ada

Golden Member

Je zou ook dopmoeren bovenop kunnen gebruiken....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;

Kun je M4 kwijt ?
Ik heb alle mogelijke boutjes moertjes ringen lenskop-schroeven noem maar op op voorraad liggen, maar vanaf M4 (uiteraard in rvs)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Ik heb nog wel een paar M3x8 rvs met button kop en imbus voor je over, moet je me even een pm sturen met je adres.
Deze kun je bij de bouwmarkt wel vergeten, hebben ze niet.

@ The Engineer :
Ik ben al een tijd op zoek naar dat zwarte semi-transparante kunststof. Mag ik weten waar je dat besteld hebt ?

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...
Tidak Ada

Golden Member

Kijk eens bij leveranciers van plexiglas (rookkeleur)
'Echt' zwart kan per definitie niet transparant zijn :*

Wat wil je er mee? Contrastfilter? Denk dan ook eens aan Polarizing-sheet.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op vrijdag 4 oktober 2013 23:14:10 (35%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;

Mini-projectje, aangezien mijn DC-load een kapot lampje had op z'n (momentary) schakelaar die de load moet activeren. Soms toch wel handig om de status te zien.

Echter, ik had niet zo'n ML-7387 lampje, dus even opgezocht wat dat voor 'n ding is: 28V en 40mA las ik op internet.

Uitgerekend wat een ledje dan zou moeten doen, en dan kwam ik met 1 weerstand een beetje in de knoei met dissipatie. Dus aan elke poot een 820 ohm weerstand, en dan kom je ergens in de buurt van 16 mA uit, en dientengevolge ook ruim onder de 1/4 watt die zo'n weerstandje mag verstoken.

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/imag1123.jpg http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/imag1125.jpg

Niet echt daverend veel licht, hoewel dat (getuige de power-knop) met het originele gloeilampje misschien ook al niet zo was. Het is echter wel te onderscheiden of hij aan of uit is, als ik ooit een witte LED achter de hand heb dan zet ik die er misschien nog wel in.

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/load_active.jpg

(Alle foto's klikbaar)

If you want to succeed, double your failure rate.

@Gadget_inc, 4mm zou ik eventueel wel kwijt kunnen. Belangrijkste is even de lengte Heb je ze ook van +15mm lang?

@2N3055 Ik ben bang dat 8mm lengte niet genoeg is voor dit klokje omdat een aantal printjes gestapeld zijn. Bij mijn andere klokje zou 8mm wel moeten kunnen (dit is 1 grote print)zou ik er 4 van je over mogen nemen?

@jochem
Ik heb hier nog 1 CN7387 lampie liggen mocht je intresse hebben

duck-tape does miracles...so do I

Oxurane,

Ik heb die hele plaat op maat laten maken (incl. polijsten en boren) bij http://www.ru58.nl/. de communicatie ging wel wat stroef, het duurde zeker 5 weken nadat ik contact op had genomen voordat hij eindelijk gemaakt was. ik denk dat het bedrijf meer voor grotere orders is toegespitst. Maar de kwaliteit is prima en in totaal ( dus ook met verzenden) kostte het zo'n 30 euro.

Eventueel zoeken op " Plexiglas Smoke" oid werkt ook.

Op 1 oktober 2013 12:27:13 schreef Lambiek:
[...]
Heb één opmerking, jammer van die boutjes op de hoeken....

he, lambiek, ga je hem nu ook al lastig vallen ;)

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!

Dit topic is gesloten