Hier maar eens een projectje van mij.
Al tijden was ik op zoek naar een platform waar ik een nRF24l01 en een display aan kon hangen, tot er laatst een couponcode was van Texas Instruments waarbij ik 3 Stellaris Launchpads kon bemachtigen voor nop. (ben werkzoekend en geen uitkering meer, dus vergeef mijn gierigheid)
Nadat ik de launchpads binnen had moest ik natuurlijk op zoek naar een programmeer-omgeving en die heb ik gevonden in ENERGIA. Volgende probleem was dat ik "C" nog niet machtig was, maar nu na 2 weken lukt het me al aardig, wel een steile leercurve kan ik zeggen omdat ik normaal in picbasic programmeer en vroeger pascal en forthran heb geprogrameerd.
Maar ik heb het voor elkaar gekregen om een ili9320-display en een nRF24l01 aan de launchpad te koppelen en aan een andere een nRF24l01, een LM335 en een DS1307.
Hiervan heb ik een draadloze temperatuurlogger gemaakt, welke een hystogram, de huidige gemiddelde temperatuur van de laatste 60 seconden en de tijd weergeeft (tijd is op de foto's nog niet geimplementeerd).
Hierbij wat foto's:
Op de Stellaris Launchpad zitten trouwens de processoren LM4F120H5Q waarvan de datasheet onder NDA is, dus voor mij niet te bemachtigen....
Het touchgedeelte van de ili9320-display wil ik later nog aansluiten en programmeren...
Software op aanvraag beschikbaar.....
Groet,
Roche