Blackdog, de band is opgesplitst met 10 elkaar overlappende VCOs van minicircuits. Hij kan over het bereik van de VCO sweepen (instelbare beginfrequentie en span)
De AM modulatie gaat via de pindiodes maar dat moet nog wat bijgeschaafd worden. FM via de Vtune. Maar ik ben daar nog niet helemaal tevreden over. De externe modulatie is nu voor AM maar eigenlijk is FM zinvoller dus dat verander ik nog. Maar ik gebruik modulatie maar weinig.
Er zitten diverse verzwakkers en een gainblock ter compensatie in. De filters moeten 50 Ohm zien. Dat was lastig omdat er ook geschakeld moet worden. Die metalen relais bestaan uit twee reedrelais parallel. Die heb ik gekozen omdat ze parallel gebruikt redelijk in de buurt van de 50 Ohm zaten. S11 was in ieder geval voldoende voor de filters en dat bleek uit de SA metingen. De harmonische onderdukking was nog gelijk.
S21 is wel wat hoger dan planned maar dat zit hem in het transmissie verlies van de pindiode verzwakker. Dat is pas echt voodoo. Dat stomme ding deed het los getest met een HP8640 en bij VNA metingen best goed. Ik haalde bijna -40 dB. Maar nu heb ik zo al te veel verlies, dus mogelijk dat er iets niet lekker zit (of vergeten aan te sluiten) of de capaciteit van het blikwerk gooit roet in het eten.
Ik stap waarschijnlijk over op een 0-40 dB spanningsgestuurde verzwakker van minicircuits. De powermeter hoeft dan ook maar 1 regelspanning te maken. Dat maakt het een stuk minder complex.
Omdat het al zo lang duurde en je overzicht verliest vond ik het belangrijk hem alvast in een behuizing te bouwen en werkend te hebben. Dan wat in de praktijk gebruiken, noteren wat me niet bevalt of niet lekker werkt en dan ga ik dat verbeteren. Dat is het voordeel van modulair. Zo kan ik de hele pindiode verzwakker er gewoon uit halen en er een nieuwe in zetten.
PROS: dat ATmega ding zit veilig in een hermetisch afgesloten metalen doosje, hij gilt zo hard van de schrik dat de rest er anders last van krijgt
Maar nu gaan we eerst verder werken aan een DC tot 1 MHz powermeter/analyser (spanning, stroom, vermogen, powerfactor)
Het meeste wordt analoog met waarschijnlijk een TI launchpad als uitlezing en achter een gemuxte 24bit ADC (LTC2400) voor het rekenwerk. (maar dat is nog een wild plan en moet ik nog even niet aan de software daarvoor denken eerst het analoge deel. We zijn nu eerst wat met shunts, stroomtrafos en optos en INA's aan het spelen. Rene zit met een paar hele mooie optos al rond de 1 MHz, ik kom met wat ik hier heb nog niet verder dan een paar honderd kHz.