Het project dat bij mij waarschijnlijk het langst lopend is. En moet zeggen ben wel blij dat hij nu zo goed als af is (op een paar punten na)
Eerst maar even een fotootje zo als hij was. Na al het commentaar wat ik heb gekregen van hier heb ik besloten het om te gooien.

De blauwe displays vonden een aantal niet echt mooi en daar ben ik het wel mee eens. Het paste niet echt tussen alle andere apparatuur. Gezien ik ze toch ging vervangen heb ik direct Ampere meters aangeschaft. Helaas was dit niet de beste koop gezien er geen optie was de decimale punt te veranderen i.c.m. een shunt is het bereik slecht te bepalen. Uiteindelijke heb ik er voor gekozen het bereik tot 1 A in te stellen en heb het baantje wat de punt doet oplichten doorgekrast. Wat nu op het display weer word geven zijn dan mA. Het is vrij precies met mijn multimeter en ben dan ook wel blij met het resultaat. De regelbare voedingen gaan tot 1,5A echter hij kan max 1A weergeven. Ik kom zelden boven het 1A bereik dus dit is niet zo'n probleem.
Het instellen van het voltage met de potmeters was vrij lastig Daarom heb ik deze vervangen voor 10 slagen pots. 1tje mist nog. Helaas heeft de verkoper niet geleverd wat ik had besteld. De laatste word nog nageleverd. Ook zaten er nog geen knoppen op de potmeters. Ik heb gekozen voor lekkere grote knoppen.
Het plexiglas aan de voorkant heb ik vervangen voor aluminium plaatjes. Het rack waar het in ingebouwd zit had een andere bewoner. Hierin waren een soort van rails aangebracht waarmee je een hele module er uit kan schuiven via de voorkant. Ik heb er voor gekozen dit systeem weer in te bouwen. Je kunt nu dan ook een hele module makkelijk uitschuiven wat erg makkelijk is gezien het apparaat nu al een aantal keer uit elkaar is geweest. De zijkanten zijn wel nog steeds van plexiglas dus je kan nog naar binnen kijken vanaf de boven en onderkant.
En voor de mensen die de schroefjes aan de voorkant niet mooi vinden, deze had ik nog liggen.
Ik heb helaas geen foto van de opbouw maar dit is dan het eindresultaat.