Mooi hokje zo Jochem, lekker ruim netjes opgezet. Je mechanische hoekje, komt daar ook een draaibankje en een freesbankje in? Is wel erg handig hoor.
chuckie
Honourable Member
Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
Mooi hokkie Jochem, maar in je vorige huis mocht je nog binnen?
Verbannen naar de achtertuin?;)
Maar hoe doe je de conditionering van de "shack"?
Elektrisch verwarmd Of zo?
Anders kun je geen koolweerstanden meer gebruiken, die driften teveel onder temperatuurschommelingen...
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Wat een RUIMTE (nog) en een orde!
Maar ik had van jou eigenlijk niets anders verwacht 
Jammer dat je niet aan een plaats voor een monitor hebt gedacht, maar misschien heb je iets aan zo'n ding van NEC uit Helenaveen:

Die kan je vast nog wel ergens tussenproppen. Het schijnt RGB te zijn.

Mooie ruime plek en lekker prive zo buiten het huis in je eigen gebouw. Wat beteft een computer zou ik gewoon een laptop met draadloos klavier en muis nemen op een zwaaiarm, net als je scopes, maar dan aan de andere kant van de werktafel. Ik zie ook een HP, dat is goed 
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Dan kan hij net zo goed een wireless netwerkkaart in die PC onder zijn bureau (ook HP?) steken, die draaloze keyboard & muis combi van jou en een flatscreen aan die draaiaram.
Maar misschien is Jochem (terecht) niet zo geporteed van een draadloze netwerkverbinding.
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
De laptop staat voorlopig binnen handbereik, en voor langdurig computerwerk zit ik toch binnenshuis (zolang er nog geen blagen zijn heb ik nog een slaapkamer als 'kantoor' ingericht).
Aan de andere zijde van de Jerker staat nog een opzetkast op het ladenblok, misschien dat een arm aan die kant teveel in de weg zit, maar het is nog in overweging.
@Hewlett: de HP benchmeter is een echt circuitsonline-apparaat - eerder stond hij bij Sine en bij fred101 op de plank 
De computerkast in beeld is een Dell, maar ik heb ook nog 3 HP's staan, haha.
Op 19 oktober 2013 01:27:32 schreef chuckie:
Mooi hokkie Jochem, maar in je vorige huis mocht je nog binnen?
Verbannen naar de achtertuin?;)
Ja, met een schop onder m'n kont het huis uit!
Nee hoor, ik ben er erg blij mee. Zoveel ruimte gaat binnenshuis niet, zeker niet met zo'n handige opslag erboven.
Wat betreft de conditionering is het door de vorige bewoners prima geïsoleerd (beter dan het huis zelf
) en is de CV vanuit het huis doorgetrokken naar deze ruimte, waar vloerverwarming in ligt.
Op 19 oktober 2013 01:04:12 schreef Lambiek:
Mooi hokje zo Jochem, lekker ruim netjes opgezet. Je mechanische hoekje, komt daar ook een draaibankje en een freesbankje in? Is wel erg handig hoor.
Als dat soort gereedschap gunstig geprijsd op m'n pad komt, zal ik het zeker overwegen. Maar voor nu nog geen prioriteit.
haasje93
Golden Member
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?
Dat is een mooie werkplek, waar kan je eigenlijk die blauwe mat kopen die op je bureau ligt? esd toch?
Die ESD matten kun o.a. bij Farnell krijgen, een goed merk is Vermason
ESD bench mat
Ik zie nu dat je er wel een vaste telefoon verbinding hebt, dan is er dus al een buis met een kabel en kun je er makkelijk een utp kabel bijtrekken. Het gazon hoeft niet op de schop, dat scheelt veel werk 
Mooie werkplek Jochem, leuk zo'n tuinhuisje! Ruimte genoeg voor uitbreidingen. Links mooi ruimte voor een laptop en devprint (ik heb geen idee wat je digitaal uitspookt), zoals je zelf al aangeeft is de hoogte van de lage tafel beter voor typewerk.
En nu aan de slag, dat showprintje kan natuurlijk niet 
Op 19 oktober 2013 12:07:15 schreef Jochem:
Als dat soort gereedschap gunstig geprijsd op m'n pad komt, zal ik het zeker overwegen. Maar voor nu nog geen prioriteit.
Een kolomboormachine zou ik sowieso overwegen.
Seb-PCB80
ik hou van toestellen ombouwen, hacken, en afbreken om met de componentjes ander toestellen te bouwen,ontwerpen, prototypes te maken
GerardMonique
soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
Alleen de soldeerstation zal zo niet lang op de tafel blijven staat, en kijk uit naar de print boven de mini-PC-scherm.
En is dat dikke blauwe met zwarte snoer ook een warme soldeerbout?
Verder wel klein en vol, kan je er wel bij zitten betreft je benen, vooral je knieën.
MVG Gerard.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Zo'n onderlade voor je keyboard lijkt me wel handig. Ook handig om bv een lcr meter, multimeter, esr meter, griddipper enz neer te leggen. Het is dat ik ook geen monitor kwijt kan. Ik heb pas zo'n TV muur swingarm omgebouwd. Daar staat mijn laptop nu op. Dat is toch handiger dan op een uitgetrokken scope kar lade. Hij zit aan de meest linkse tafel geschroefd en als ik hem niet nodig heb zwaai ik hem de hoek in en anders kan ik hem tot naast mijn stoel trekken. Best handig.
Ik heb eigenlijk nooit een pc daar gebruikt anders dan voor mijn vna, maar ik moet zeggen dat het best handig is en als ik de ruimte had zou ik een grote monitor neerhangen. Lijkt me handig om bv schemas en tekst naast elkaar weer te kunnen geven.
Ik stoot me altijd aan de vervelende stalen ladenblokken. Ik heb dan ook al jaren niets meer onder mijn werkblad staan behalve een afvalemmer en burostoel of kruk
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Het nadeel van een keyboard lade vind ik dat je armen geen rust hebben tijdens het typen. Erg onergonomisch in gebruik dus. Wel handig voor een assortimenten schroevendraaiers en tangetjes.
Bij mijn bureau's is vaak alleen het stukje vrij waar ik zit, zowel onder als boven het bureau 
@thomas, je kan ook nog overwegen om de hoogte in te gaan en de apparatuur dan van je werkblad te halen.
Aan welk formaat zat je te denken fred zo iets?
Het is een wat oudere foto inmiddels zijn die planken volgebouwd met apparatuur
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
die stalen ladeblokken gebruik ik juist het meeste, daar ligt het handgereedschap in. heb er onlangs een rubber mat ingemaakt zodat het opruimen van de werkbank niet zo'n herrie maakt..
hetzelfde rubber maak ik er ook nog eens onder denk ik, het valt me op hoe vaak je daar onder ligt om een gevallen onderdeel te zoeken.
Tidak Ada
Op 20 oktober 2013 23:34:06 schreef MAH:
Het nadeel van een keyboard lade vind ik dat je armen geen rust hebben tijdens het typen. Erg onergonomisch in gebruik dus.[....]
Officiéel is het het meest ergonomisch als als je je keyboard iets onder je buureaublad (c.a. 5 cm) hebt als je goed in se ARBO-stoel zit. Anderzijds geldt dat ook voor je werkblad. Bureaubladhoogte is eigenlijk om te schrijven.le keybord ligt boven dat vlak en ligt dus te hoog óp je bureau. Een schrijfmachienetafel of -blad zat daarom ook altijd ruim 10 cm lager dan het bureaublad.
@TESTMAN:
Dat is jouw werkplek niet!! (Die staat immers op voedingen en accu's)
Die ladeblokken zitten vast aan het bureau, als ik ze weg haal heb ik een bureau van 15cm hoog;).
Ik vind ze ideaal, opruimen is zo gedaan, laatje open alles erin vegen en laatje weer dicht.
Het hele bureau is trouwens van staal.
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Op 19 oktober 2013 14:27:19 schreef Hewlett:
Ik zie nu dat je er wel een vaste telefoon verbinding hebt, dan is er dus al een buis met een kabel en kun je er makkelijk een utp kabel bijtrekken. Het gazon hoeft niet op de schop, dat scheelt veel werk
Als je nog beter kijkt zie je die telefoon met z'n snoer er omheen opgerold staan, zelfs het stekkertje aan het uiteinde is te zien 
Oftewel: ook die kabel moet nog in de grond.
Maar afgelopen zaterdag al flink bezig geweest en een geul gegraven, gat in de muur, etc... Dus de kabel ligt er nog niet, maar de pijp wel vast!
testman
ik zou er meteen een 1/2 of 3/4 buis inleggen, utp en cai is wel zo handig. evt nog eens bij te trekken zonder graven is ook fijn.. een extra kabeltje voor evt deurbel doorkoppelen of intercom als t eten klaar is 
En wat dacht je van een persluchtaansluiting.
Morgen gaan we bij een goede vriende een leiding leggen naar een schuurtje en jawel er komt een vier aderige ( draaistroom) kabel, een tyleenslang voor water, een persluchtleiding en een datakabel..zijn we in een keer klaar.
testman
perslucht door de grond.. zorg maar voor een aftappunt in de leiding zodat deze niet kapot vriest. leg je overigens geen 5 aderige kabel waar aarde en nul inzit?
niet alleen kapotvriezen maar ook het verzamelen van condens in de leiding onder grondniveau is een punt, krijg je bruine drab in de perslucht. cv vanuit huis is ook fijn, daar zijn speciale leidingen voor van cv slang met 100mm aan isolatie eromheen om zo in te spaaien.
[Bericht gewijzigd door testman op (46%)]