Op 30 oktober 2013 09:02:22 schreef fred101:
Binnenkort ook verkrijgbaar: tapered luidsprekelkabels van ozon vrij chirurgisch koper. Die werken als natuurlijk bandpass filter. Natuurlijk moeten ze wel 1 x per maand door mij opnieuw gecalibreerd worden. Maar dat is slechts 500 euro. Ik weet het, zo goedkoop zal dat wel niks zijn maar in combinatie met de notenhouten afstandhouders welke laser getrimmed worden aangepast aan uw luisterruimte is het geluidsverschil zo significant dat u het niet zult geloven. Uw high end vrienden zullen stik jaloers zijn.
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Op 29 oktober 2013 09:17:45 schreef Tidak Ada:
[...] Correctie: ....willen laten misleiden....
Juist.
Dus daarom moedig ik dit soort praktijken van harte aan; geld moet rollen, dat is goed voor de economie!
Al die super-audiofiele installaties klinken voornamelijk heel erg goed omdat een lege portemonee beter meeresoneert dan een gevulde.
evdweele
Overleden
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Als iemand geld over heeft om zich illusies te laten aansmeren moet je vooral niet proberen om hem die illusie te ontnemen.
Het is vergelijkbaar met de aankoop van een Land Rover als boodschappenwagentje om er stapvoets mee door de Amsterdamse P.C.Hooftstraat te rijden.
Op 30 oktober 2013 13:37:26 schreef Sonytech:...die super-audiofiele installaties klinken voornamelijk heel erg goed...
Mijn collectie MP3'tjes klinkt beter op een paar PC speakers.
--edit--
@antoine hieronder: ik was de
vergeten. Bij deze: 
[Bericht gewijzigd door GJ_ op (13%)]
Op 30 oktober 2013 14:01:41 schreef GJ_:
[...]Mijn collectie MP3'tjes klinkt beter op een paar PC speakers.
Nou nee, daar heb ik werkelijk nog nooit goede van gehoord.
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Op 30 oktober 2013 13:52:20 schreef evdweele:
Het is vergelijkbaar met de aankoop van een Land Rover als boodschappenwagentje om er stapvoets mee door de Amsterdamse P.C.Hooftstraat te rijden.
Kom je daar weleens, fred?
Hoi,
Ik ben mijn hifi installatie aan het uitbreiden. Ik wil via een modulator samen met een high pass low filter een verbinding maken met de 9e parrallele universum. Ik heb vernomen dat daar extreem goed geluid aanwezig waardoor ik zelfs boven de 20gigaherz de geluiden kan horen. Iemand een idee of dit in een chip te verkrijgen is? Onder de 1000 euro lijkt me niks van goede kwaliteit. Kan ik deze sampleën?
Alvast bedankt
,
BJ2
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
De 9e dimensie ? dat is zoooo eighties... Ik lever alleen nog maar kwatsmodulators voor de Schrodinger C.A.T. dimensie. Je weet pas hoe het klinkt als je er bent geweest.
Oke. Naja ik heb vernomen op een HIGHfigh forum dat via een 1e dimensie glasvezel verbinding het geluid uit de 9e dimensie opgewaardeerd kan worden waardoor mijn eithties high figh set weer helemaal hip is en retro. Is het een idee om die verbinding door te trekken naar jou cat dimensie en daar een modulator te bouwen die gebruik maakt van super nova's en dan een kleine dwerg gebruik als resonatie crystal voor de arduino? En de arduino dan het geluid moduleert voor de speaker?
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
kwatsmodulators... prachtig!
Ik heb laatst een doosje besteld, maar vreemd genoeg werkte maar de helft?
benleentje
Golden Member
Op 30 oktober 2013 00:09:51 schreef fred101:
En hij is een expert want hij heeft een pro-fanta-cube set ultra-silence boxen op wuppy dempers,
Die sluit je toch het beste aan op een zere tolerance no power amplifier met een rendement van 0%?
guidob
Overleden
Op 30 oktober 2013 01:37:02 schreef Uranium:
[...]Is dat beter dan deze rubidium klok voor cd spelels?
http://www.benl.ebay.be/itm/Supper-Low-JITTER-Clock-8-4672Mhz-Rubidium…
Dat is pure misleiding. Los van de discussie of een low jitter klok in je cd speler uit maakt of niet, deze specifieke rubidium bakken hebben uit zichzelf veel jitter. Er zit een DDS chip in die op de goede "audio" frequentie wordt gezet. Voor audio niet beter (of zelfs slechter) dan het originele kristal aangesloten op één van de signaal verwerkings ic's (decoder/filter).
De 10MHz only versie is beter, maar ook maar zo zo.
De overtreffende trap dan maar: http://www.hififorum.nl/index.php?topic=15587.0
Als je wil weten wat de audio freaks er van vinden, ff zoeken op audiofreaks.nl naar "gehakt".
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Op 30 oktober 2013 18:27:34 schreef SparkyGSX:
kwatsmodulators... prachtig!Ik heb laatst een doosje besteld, maar vreemd genoeg werkte maar de helft?
Oh, sorry, ik zie nu dat ik je per ongeluk een Heisenberger-monolator heb gestuurd. Je weet nooit welke helft het doet. Dat werkt vooral verbazend goed in stille pasages. Ik zal het goed maken, als je 495 euro overmaakt mag je hem terugsturen.
Op 30 oktober 2013 19:09:22 schreef guidob:
De overtreffende trap dan maar: http://www.hififorum.nl/index.php?topic=15587.0Als je wil weten wat de audio freaks er van vinden, ff zoeken op audiofreaks.nl naar "gehakt".
Brrrrr, 'kreatief met kurk', maar dan in negatieve zin.
@all: Het is een waanzinnig topic, maar hou aub een serieuze ondertoon. Bashen is maar heel even leuk.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (47%)]
fred101
Golden Member
Is dat serieus van die kurk ? Bizar, bijna voodoo met die vogelveren tussen die kurk. Wat zat er achter die platen, de IQ-meters ?
Edit, oeps, dit wordt zelfs door vele zeer serieus genomen: http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=17335.15 een topic van meer dan 200 paginas !!
[Bericht gewijzigd door fred101 op (37%)]
Op 29 oktober 2013 03:10:11 schreef hadv:
Doet mij allemaal denken aan gitaristen die 100 euri uitgeven voor een 'monstercable' kabeltje van 40 cm tussen hun effectenkastjes...terwijl de bedrading in de gitaar en binnen in de effectpedalen gewoon 'unshielded' zijn (gooi-maar-op-Stratocaster met single coil pick up's).Kijken met je ogen naar het prijskaartje in plaats van luisteren met je oren naar het resultaat...als het duur is zal het wel goed zijn en als ik het geld heb uitgegeven kan ik toch niet gaan toegeven dat het net zo klinkt als met een kabel van 5 euro (in de psychologie heet dat cognitieve dissonantie).
Ooit ging ik nieuwe luidsprekerkasten kopen. Dagen gezeuld met platen en cd's naar de luisterruimte van RAF in A'dam, maar toen had ik wel drie favorieten.
Mijn vriendin kon niet geloven dat ik het verschil tussen die kasten kon horen, dus ze stelde een blinddoek test voor. Nou ja, blinddoek, ik zat met mijn rug naar de kasten en zij bediende het paneel. Ik haalde ze er allemaal uit, ook toen ze er één, veel duurder, koos die niet in mijn lijstje stond. Het gaat om je OREN. Niets is beter dan een blinddoek test: als je het niet hoort is het, althans op dat moment en voor jou, niet waar.Overigens verschillen natuurlijk de oren van mensen behoorlijk sterk. Ik hoor verschillen die anderen niet horen en andersom.
Zo had ik twee gitaar kasten met elk een EV luidspreker. Een 12M en een 12L. Ik hoorde het verschil niet, de gitarist die ze uiteindelijk maar allebei kocht wel (althans, dat zei hij. Ik geloof het direct, anders was hij geen anderhalf uur bezig geweest.)Al mijn effectpedalen werken met oplaadbare batterijen die alleen worden opgeladen tussen 15:11 en 16:43 uur, dat geeft een VEEEEEEEEEL beter geluid dan als je ze 's bijvoorbeeld ochtends oplaadt. 't Is maar dat je het weet.
Als gitarist die in goede kabels heeft geinvesteerd moet ik hier toch even op reageren.
De gebruikte kabel maakt wel degelijk een verschil van dag en nacht. Vroeger had ik ook de billige voorgegoten kabels. Behalve dat ze nogal snel breuk kregen, prima dienst konden doen als antenna, maken ze je geluid ook echt waarneembaar iel.
Tegenwoordig investeer ik in goede coaxidale kabel en goede neutrikspluggen. Die goede kabel kost een euro of 2 - 3 de meter. De pluggen ook zoiets.
Verschil mag je van mij zelf komen testen hier, want er is wel degelijk een groot verschil tussen een slechte kabel en een goede kabel. Net zoals er een verschil is tussen een kabel van anderhalve meter en eentje van 7 meter. Dat is hoorbaar en meetbaar.
Mosterkabel? Dat is niets voor mij. Ik wil wel goed spul, maar liefst zonder me te laten oplichten. Dus ik ben het met je eens hoor, ik wilde alleen toch even benadrukken dat je ook niet de fout moet maken om een slechte kabel te kopen, want er is kwaliteitsverschil. De in dit topic aangeboden artikelen beschouw ik zelf trouwens ook langzaam maar zeker oplichting.
benleentje
Golden Member
Een modificatie die altijd wel heel snel resultaat opleverd is ipv zilveren of gouden zekeringen er Extra trage zekeringen in de versterker te doen. Zeker voor de trafo is dit goed. Door de erg trage zekering komen de elektronen uitgerust in de trafo aan waardoor ze ook heel rustig na de gelijkrichter de elektronen opslag ingaan (elco) wie dat verzonnen heeft moet natuurlijk elop zijn. Door het plaatsen van 10 in serie geschakelde elco's zijn de elektronen nog verder tot rust zijn gekomen hebben ze verderop genoeg ruimte, energie en dynamiek en om de meest veel eisende muziek passage tot leven te brengen. De bassen worden extra diep als een bergdal en de hoge tonen helder en transparant gedragen door de ruimte tussen de tonen.
Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Wilbert78, je zet je verhaal niet echt kracht bij door "coaxiale" en "Neutrik" (een merknaam) verkeerd te spellen 
Bij een passieve gitaar met een zeer hoge uitgangsimpedantie geeft een kabel met een lage capaciteit inderdaad een hoorbaar helderder geluid. Dat kun je de "slechte" kabel niet echt aanrekenen. Die "goede" kabel gaat ook slechter klinken als je hem maar lang genoeg maakt. Bij een actieve gitaar is het verschil compleet weg. Het ligt dus meer aan de gitaar dan aan de kabel, en als je een "ouderwetse", passieve gitaar speelt, dan zul je een kabel moeten aanschaffen die daarvoor geschikt is.
Net als dat je gitaarluidsprekers niet moet aansluiten met signaalkabels (iets dat heel vaak gebeurt).
Tegenwoordig is er wel (Chinese) rommel te koop, wat ik vroeger precies toch niet tegenkwam. Afscherming van signaalkabels die slechts bestaat uit enkele sprieten koper naast de signaaldraad, of een aluminiumfolie die niet geheel rond de signaaldraad zit. Als je deze dan vervangt door "echte" afgeschermde kabel zal je wel het verschil horen.
Op 30 oktober 2013 20:05:54 schreef Fuzzbass:
Wilbert78, je zet je verhaal niet echt kracht bij door "coaxiale" en "Neutrik" (een merknaam) verkeerd te spellenBij een passieve gitaar met een zeer hoge uitgangsimpedantie geeft een kabel met een lage capaciteit inderdaad een hoorbaar helderder geluid. Dat kun je de "slechte" kabel niet echt aanrekenen. Die "goede" kabel gaat ook slechter klinken als je hem maar lang genoeg maakt. Bij een actieve gitaar is het verschil compleet weg. Het ligt dus meer aan de gitaar dan aan de kabel, en als je een "ouderwetse", passieve gitaar speelt, dan zul je een kabel moeten aanschaffen die daarvoor geschikt is.
Net als dat je gitaarluidsprekers niet moet aansluiten met signaalkabels (iets dat heel vaak gebeurt).
Mijn spelling daargelaten mag ik hopen dat het inzicht van de mensen hier die fouten niet dermate belangrijk maakt dat het aan de boodschap afdoet.
Bij actieve elementen is het inderdaad compleet weg... dat is dan ook niet raar. Een versterker en/of buffer vpor de kabel doet dat nu eenmaal. Voor de toonpuristen zoals moi ontbreekt het bij actieve elementen dan vaak weer aan die specifieke dynamiek die ik persoonlijk zo lekker vind. Je conclusie vind ik wel fout... nee, het ligt helemaal niet aan de gitaar, want actief en passief is het appels met peren verhaal.
Voor de mensen zoals mezelf die wel op passieve single coils spelen (en dat zijn er toch nogal heel wat!) is een fatsoenlijke kabel gewoonweg een aanrader.
Ik blijf kortom toch bij mijn standpunt. Laat je niet oplichten, koop dus niet de duurste of de goedkoopste kabel. Koop gewoon voor een normale prijs een goede kwaliteit kabel. Want er zijn slechte kabels
Of ongeschikte kabels, zo je wil, waar dan wel op staat dat ze voor gitaar bestemd zijn en die in de muziekwinkel hangen.
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Natuurlijk is er verschil tussen brakke kabel en een kabel van goede kwaliteit, maar de kabels van Monster & Co waar we het over hebben, de linksgedraaide kabels met pijltjes voor de juiste richting, gemaakt van zuurstofvrij koper dat is gedolven bij maanlicht, en waar vervolgens nog een kip mee is gewurgd op een viersprong, voor slecht 300 euro per meter, is toch wel wat anders...
Ik heb het dus helemaal met je eens: koop geen goedkoop stuk rommel, maar betaal ook geen idiote prijzen voor idiote producten.
guidob
Overleden
vers uit het draadje van tweakers:
http://www.hi-stands.eu/shop/index.php?action=article&aid=22954&lang=n…
WA-Quantum Chips
WA-Quantum is een high tech bedrijf uit Hamburg dat onlangs zogeheten bio-energetische chips op de markt heeft gebracht. Deze chips zijn stukjes kunststof die op apparaten en kabels kunnen worden geplakt. Volgens de fabrikant beïnvloedt de chip de signaaloverdracht op subatomair niveau volgens de beginselen van de quantumfysica.
13 typen
Er zijn inmiddels 12 typen verkrijgbaar. Deze typen verschillen niet alleen in formaat en prijs, maar zijn ook speciaal geprogrammeerd voor een bepaalde toepassing. Zo zijn er specifieke chips voor zekeringen, condensatoren, transformatoren, toonarmen en elementen, bekabeling, luidsprekers en zelfs muziekinstrumenten. slechts enkele chips kunnen al voldoende zijn om de prestaties van een audio- of videosysteem naar een hoger niveau te tillen.
@Fred, die condensator versie lijkt me iets voor jou