Hi, leesvoer deze keer 
Vandaag tussen mijn werk door de onderdelen uitgezocht die nog bij het ovendeel moeten komen.
Daar ik weinig ruimte heb, zijn een paar onderdelen in het smd formaat.
Dat gaat lastig worden te solderen als je geen printplaat hebt, een normale print bedoel ik dan, met sporen er op.
Deze onderdelen komen er in SMD op.
Het IC de LM10.
R3a-b, dit is een weerstandsnetwerk van 2x 10K, klein en goed stabiel.
Dit netwerk bepaald ook voor een flink deel de stabiliteit van de oven, dat is die 4 Euro wel waard, dit is toch een 1-stuks project.
R1, R2, R3 en R4 zijn van een klein type, wel "through hole" en 1% of beter.
Het huisje is ongeveer 6mm lang en de dikte ongeveer 3mm.
Laatste versie ovenschema

Hier nog wat uitleg over de oven schakeling.
Het eerste deel van de schakeling, bestaat uit deel-a van de LM10.
Dit is een opamp met intern een 200mV referentie aan de +ingang, deze aansluiting is niet naar buiten toe gebracht.
Alleen de -ingang en de uitgang van de opamp zijn beschikbaar.
Door R1 en R2 wordt de versterking op 25x ingesteld, dit resulteerd in een spaning aan de uitgang van ongeveer 5V.
De nauwkerigheid hangt af van de interne 200mV referentie, deze varieerd tussen de 190 en 210mV volgens de datasheet.
De LM10 in mijn breadboard heeft 199,2mV en die is dus heel keurig.
De precise spanning aan de uitgang is niet zo belangrijk, het is belangrijker dat de weerstanden van de brug die gevoed wordt uit de 5V goed zijn.
Ik heb voor de NTC van AVX gekozen omdat ik deze al een keer had toegepast en er nog een op voorraad had.
Ik heb hier nog een mooier type liggen, maar die ga ik later gebruiken in een ander project.
De 5V uit het referentiedeel wordt opgesplits door R3a+b, en hier staat dus ongeveer 2,5V op en wordt toegevoegd aan de +ingang van het opamp deel van de LM10.
Aan de -ingang hangt de NTC en de tegenkoppel weerstand R4.
R3, die ook aan de -ingang zit bepaald de temperatuur, de waarde heb ik bepaald aan de hand van een lijstje van AVX, die het weerstandsverloop laat zien bij verschillende temperaturen.
Ook heb ik een testje gedaan met mijn "Component Heater" dit is een kastje met een voeding, LCD meter 10slagen pormeter en een kabel met hieraan een powerfet.
Op die powerfet zit ook een temp sensor, nu kan ik met de potmeter de temperatuur instellen die ik wil en zo 39C instellen en de NTC tegen het koper van de powerfet aanhouden
en de multimeter geeft dan de weerstandswaarde aan, dus zo kom ik aan ongeveer 56K 
R4
R4 bepaald de maximale gain die mogelijk is zonder dat de schakeling een LFO wordt.
De waarde kan nog iets hoger, maar ik wil natuurlijk een veiligheids marge hebben.
Er komen ook nog meer onderderel aan de andere zijde gemonteerd en dunne aansluitdraden.
Deze onderdelen veranderen allemaal de termische balans.
Uit testen die ik heb gedaan met de stroom begrensing zoals hier met Q1, de BC817 is gebleken
dat het voorkomt dat de schakeling op een hoge frequentie gaat genereren als hij in werking treed.
Dit is het beste op te lossen zoals in mijn schema met R6 de basisweerstand, die hier 220 Ohm is.
R8
De waarde van R8 heb ik bepaald door na te denken wat de maximal stroom is die er mag lopen in koude toestand
en de tijd dat de oven temperatuur stabiel wordt.
En veel lagere waarde kan ook als er stroom voldoende beschikbaar is, maar dat is niet altijd gunstig.
Door de zeer snelle verhitting krijg je veel mechanische stress en een flinke "Overshoot" van de temperatuur.
Ook kan je ovenregeling er knap instabiel van worden en weer alleen met grote tijdcontanten gedempt worden.
Oventjes maken is niet makkelijk, tenminste, de gene die goed stabiel zijn, je leert er op allerlij gebieden veel van.
Q2
Voor het geval dat het niet geheel duidelijk was, de powertransistor BD137P is een geheel plastic type, er is geen isolatie nodig zoals ik hem gemonteerd heb.
Ook is hij met opzet bijna in het midden geplaats, waar ook de meeste warmte door de dikkefilm weerstand wordt opgewekt.
Zoals op een vorige foto te zien was zit de NTC in het midden vlak tegen de transistor aan.
Zonder de BD137 op de oven te plaatsen ging maar een kwart van de energie die werd opgenomen naar de oven.
De rest werd door Q2 de BD137 gedissipeerd.
De stroom die de oven trok was ruim 65mA, en nu zit ik onder de 20mA en dat is ruim onder mijn doelstelling.
Het is me dus gelukt bijna alle condensatoren uit dezeschakeling te houden, behalve C1 over de voeding, ik heb geen keuze hierin.
Nu hopen dat morgen de onderdelen binnen komen en ik jullie de afgebouwde oven kan laten zien, daarna gaat er weer een klodder blauw lijm overheen 
Gegroet,
Blackdog