Ja ik ken ze wel die sjonnies, trek je de kofferbak los, staat daar een gouden zekering je te gemoed te blinken. als je dan verder kijkt zie je de aanvoerdraad naar voren lopen, gat zonder rubber in het schutbord en rechtstreeks op de accu. als je opmerkt dat die zekering op de verkeerde plek zit en onder kap moet, kijken ze je dom aan en lachen je uit, das niet mooi man.
Je krijgt de keus, of opzouten met dat ding bij mij van de dam, of ik knip de zooi bij de accu af en je bent welkom
Heb er al te veel af zien branden !
Wacht dacht je van een camperbouwer die 2 groepen van 4x 50W halogeen lampjes in het plafond in bouwt, alles doorgerijgt op 1 0,75mm2 speaker kabeltje. Ook een opmerking over gemaakt; reactie, s niet gevaarlijk het is maar 12 V , Ampères hadden niet van gehoord
@Capri, het gaat er niet om of je de + of - van de accu eerst los maakt, maar altijd de kabel die aan het chassis zit !
Ook hard geleerd door horloge op dynamo/starter, metalen band rood gloeiend, en een paar verbrande vingers van de andere hand om proberen de vergrendeling/slotje los te trekken. Dat was een tevergeefs poging; deze was vakkundig aan elkaar gelast. na het koelen onder de kraan eerst EHBO aan collega verleend , die was bij het zien van zijn stokje gegaan litteken nog altijd zichtbaar.