Mijn laatste displeejtjes...

Anoniem

Prachtige dingen was er zo verkocht van heb er zelf ook ma 6 besteld type 4 blauw

en om dan ma gelijk met de deur in huis te vallen zoek ik dan gelijk een manier om een klok van die dingen te maken maar dan met een optie erin dat de klok ook een text bericht kan weergeven

ik ben moimenteel bezig om mijn 12e lanparty te organiseren samen met 2 anderen en we hadden al een id om een bord te maken met ons logo gegraveerd in plexiglas en dan laten verlichten door RGB leds maar een groot displey met daarin de text LanXP2 lijkt me ook super strak

dus de vraag is dan hoe kun je een text bericht en klok combineren op 1 display en waar kan ik een schema vinden om een klok te maken

er is slechts 1 ding waar ik mee zit en dat dat er geen uC in moeten zitten niet dak nie van die dingen hou maar momenteel niet in staat ben die krengen te programeren

Anoniem

Op 16 november 2004 22:30:17 schreef Turbokeu:
Yessssss !!!!
De postbode heeft eindelijk mijn 4" (101.2mm) displays van LC LED Inc.
aan de voordeur afgezet... :D

Hoelang heeft het geduurt voordat je de displays in huis had ?

Turbokeu

Golden Member

Op 17 november 2004 01:06:29 schreef STARTOURS G24T:
[...]
Hoelang heeft het geduurt voordat je de displays in huis had ?

6 werkdagen (via airmail).
In feite 5 dagen want de (Belgische) post was één dag in staking (+ nog 11 november der tussen)...

CD :)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Turbokeu

Golden Member

Op 17 november 2004 00:54:53 schreef STARTOURS G24T:
Prachtige dingen was er zo verkocht van heb er zelf ook ma 6 besteld type 4 blauw

Ook de 4" displays?
Ga mij een 12-tal van de 2.3" (57mm) blauwe bestellen van zodra ze in voorraad zijn, die zijn al groot genoeg...:D
Ook wat blauwe ronde LEDs van 8 en 10mm voor de (knipperende) secondenaanwijzing tussen de displays.

en om dan ma gelijk met de deur in huis te vallen zoek ik dan gelijk een manier om een klok van die dingen te maken maar dan met een optie erin dat de klok ook een text bericht kan weergeven
dus de vraag is dan hoe kun je een text bericht en klok combineren op 1 display en waar kan ik een schema vinden om een klok te maken

er is slechts 1 ding waar ik mee zit en dat dat er geen uC in moeten zitten niet dak nie van die dingen hou maar momenteel niet in staat ben die krengen te programeren

Wil je ook tekst op je 7-segment displays dan zit je verkeerd (hexadecimaal kan nog).
Voor karakters heb je 15-segments displays nodig.

Heb lang gezocht naar "stomme" klokchips (zoals de MM5314, 5316 e.a.), ofwel onvindbaar, ofwel héél duur.
Dus weinig andere keus dan een µ-controller te gebruiken...

Ben volop bezig een 6-digit PIC16F876 LEDklok aan't ontwikkelen (één met DCF77 module, en één met I²C PCF8583 Real Time Clock/Calendar + Li-batterij, dus met tijd- en datumaanduiding).

Heb al een paar schema's klaargestoomd, nu is de firmware aan de beurt. De routines voor autonome 24H-klok, DCF77 decodering, gemultiplexte 7-segment LED aansturing heb ik al van vorige projecten.

Ter voorbeeld (met RTC):
http://www.turbokeu.com/myprojects/ledclock/led-clock%20rtc%20ca4.gif

en met DCF77:
http://www.turbokeu.com/myprojects/ledclock/led-clock%20dcf%20ca4f.gif
Let op: dit zijn nog géén definitieve schema's...

CD :)

Edit: Schema's zijn aanklikbaar (PDF)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Ik vind geen info hoe je die DCF-module moet aansturen :(

ELEKTRONICA WIKI // Wiskunde is "hip" // http://www.physics2005.org/ 2005 Year of physics! // "In science there is only physics; all the rest is stamp collecting."

ku*IA*ch

Sow ,mooi schema turbokeu, waarmee heb je die gemaakt ?

Op 17 november 2004 18:47:42 schreef Mr GAmba:
Sow ,mooi schema turbokeu, waarmee heb je die gemaakt ?

Vond ik ook al.

ps. Je krijgt die BC327's niet dicht met die 9V voedingslijn

[Bericht gewijzigd door ikkedus op woensdag 17 november 2004 19:16:04

Turbokeu

Golden Member

Op 17 november 2004 18:47:42 schreef Mr GAmba:
ku*IA*ch

Sow ,mooi schema turbokeu, waarmee heb je die gemaakt ?

Circuitmaker 2000 (en een hoop user macro's voor de onderdelen).

CD :)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

@ turbokeu, zou je misschien een paar foto's kunnen maken als ze branden?

Turbokeu

Golden Member

Op 17 november 2004 18:45:07 schreef Evil Aedolon:
Ik vind geen info hoe je die DCF-module moet aansturen :(

De DCF77 module moet niet aangestuurd worden.
De bitstroom aan de uitgang van de module (59 bits aan snelheid van 1 baud) moet gewoon ingelezen worden, gedecodeerd en nagezien worden (pariteit), in variabelen gezet , en dan dienen om een autonome (software) 24H-klok in de PIC om de zoveel tijd te synchroniseren.
De autonome (software) klok dient om in geval van slechte of geen DCF-ontvangst toch een valide tijdsaanduiding te hebben.

Voor meer info betreffende het DCF77-signaal:
http://www.dcf77.com
http://www.prog-link.com/dcf77/dcf77-contents.html
En vele andere...

CD :)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Turbokeu

Golden Member

Op 17 november 2004 19:13:57 schreef Mr GAmba:
@ turbokeu, zou je misschien een paar foto's kunnen maken als ze branden?

Was ik in elk geval van plan, 'k moet eerst een connector maken met serieweerstanden om de 7 segmenten tegelijk te doen oplichten (doorlaatspanning per segment is ong. 16V...)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl
Turbokeu

Golden Member

Op 17 november 2004 19:01:54 schreef ikkedus:
[...]
Vond ik ook al.

ps. Je krijgt die BC327's niet dicht met die 9V voedingslijn

'k Weet het...
Mijn originele schema was voorzien voor Common Cathode displays en NPN's (en een UDN2981 i.p.v. de ULN2003).
Vermits mijn blauwe displays enkel in Common Anode bestaan moet ik er nog een simpele oplossing voor vinden (des te meer dat de doorlaatspanning per segment zoals gezegd een 16V bedraagt - 5 LEDs in serie).

Hints zijn altijd welkom...:D

CD :)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Turbokeu, waar komt de songfile vandaan op je site ? welke is het

ELEKTRONICA WIKI // Wiskunde is "hip" // http://www.physics2005.org/ 2005 Year of physics! // "In science there is only physics; all the rest is stamp collecting."

Kan niet wachten om foto's te zien van de displays in werking...

Ben al een tijd op zoek naar fatsoenlijke blauwe 7-segment displays. Als ze een beetje mooi zijn plaats ik gelijk een bestelling daar :)

Anoniem

ik kan nie wachten tot ik die van mij binnen heb:P

foto's in de startpost werken niet bij mij :-(

kan soms iemand de foto's is doorsturen Elektronica_stynus|at|versateladsl|punt|be

[Bericht gewijzigd door Stynus op woensdag 17 november 2004 21:58:26

Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be ||| http://e-stynus.com ||| --> Automatische trapverlichting <--

no probs bij mij... (sodeju dat is pas een 7 segger...)
* The Force wordt er stil van...

May The Force be with you...

Prachtige displays.... :D Als je een hoog huis hebt hang ze aan je dak! :p

www.GoodSoft.be ==> Download gratis software of laat custom software aan gunstige prijzen ontwikkelen.
Anoniem

het schema is interesand maar ik kan geen pic's programeren ik heb wel de avr programmer gemaakt maar ik zou me god niet weten hoe ik dat moet programeren ik heb wel zitten denken om een wekker radio te kopen en enigsinds te manipuleren voor gebruik van eigen displays maar misschien in een klok dan wat te hoog gegrepen

zou het dan mogelijk zijn om een counter te maken liefst up /down maar voornaamlijk down eentje die je dan in kan stellen op bv 32 uur en dat ie dan afteld naar 0 en dan een alarm geeft

Anoniem

ik hoop trouwens dat er ook een RGB verzie van dit soort displays uit komen dat lijkt me helemaal super een seconde teller die elke seconde fade naar een andere kleur :D:P

OMFG, 7 segment displays met RGB leds, meesterlijk gewoon :9~:9~:9~

Hello, I'm a signature virus. Please copy me into Hello, I'm a signature virus scanner. I succesfully deleted your signature virus.
Turbokeu

Golden Member

Op 17 november 2004 21:28:54 schreef STARTOURS G24T:
ik hoop trouwens dat er ook een RGB verzie van dit soort displays uit komen dat lijkt me helemaal super een seconde teller die elke seconde fade naar een andere kleur :D:P

U vraagt, wij draaien...:
http://www.ledtronics.com/ds/rgb1004

CD :)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Turbokeu

Golden Member

Op 17 november 2004 19:34:27 schreef Evil Aedolon:
Turbokeu, waar komt de songfile vandaan op je site ? welke is het

Memories - Barbara Streisand.
Is een MIDI file, kan hem doorsturen als je wil...

CD :)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Turbokeu

Golden Member

Op 17 november 2004 22:27:26 schreef Turbokeu:
[...]
Memories - Barbara Streisand.
Is een MIDI file, kan hem doorsturen als je wil...

CD :)

PS: heb hier nog een paar duizenden MIDI files (voor mijn Roland SC-88 MIDI synthesizer)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"