Opruiming elektronica'verzameling' Deel 2

Dit topic is gesloten

Hoei, sorry :P Keramische filters van 455 KHz, precies zoals het plaatje van Hewlett. Zoals je merkt zijn het niet onderdelen waar ik mij veel mee bezig houd :P

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!
Schimanski

Golden Member

Ik had wat rode LED's nodig en vond in Deurne tussen de vele LED's zakjes met 25 stuks. Nu wilde ik ze gebruiken en verbaasde mij over het feit dat ze bij 1.8V geen licht geven.

In doorlaat meet de LED 1,7V en in sper 0,6V. Aangesloten op de labvoeding met stroombegrenzing op 25mA langzaam de spanning opgedraaid. Wat blijkt bij 5V doet de LED het met een 50% duty cycle ;) Het blijken dus knipperleds te zijn.

Voor andere mensen die ook zo'n zakje hebben meegenomen. Het zijn onderstaande type's met een duidelijk zichtbaar klein zwart blobje.

http://www.uploadarchief.net/files/download/blink-led.jpg

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
Sine

Moderator

Jep, daar had ik een vorige keer al een handje van meegenomen

Altijd handig.

chuckie

Honourable Member

@Schimanski
Hoeveel rode leds wil je hebben?
In de CO voorraad hebben we er nog een slordige 50000 liggen.
Heb toen ook een rol overgenomen, kan daar een stelletje vanaf halen en stuur ik ze wel op...
Mail me maar indien nodig.

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
Tidak Ada

Golden Member

Ik denk dat Deurne hierbij vergeleken peanuts is....

https://youtu.be/x8nbHYOc8ns

Helaas moet je de halve wereld rond om er te komen!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Hewlett

Honourable Member

Ja, het is in ieder geval beter gesorteerd :-)

Wanneer gaan we trouwens weer eens die kant op?

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
Jinny

Golden Member

Niet te snel aub, zit voorlopig nog dik in de lappenmand...

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Het is al weer bijna mei. Het zou toch wel fijn zijn nog voor de zomer een dagje Deurne te plannen.

Jinny

Golden Member

Ga ik niet trekken met half mei nog een operatie......

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Je kunt ook bestellen (bij CO collega's)... En het zal ook wel niet de laatste Deurne zijn, toch?

[Bericht gewijzigd door markce op woensdag 29 april 2015 20:44:39 (39%)

Alex P

Golden Member

Ben vrij nieuw hier - wat is er in Deurne? Rosmalen in het klein?

[edit] Ah, gevonden.

[Bericht gewijzigd door Alex P op donderdag 30 april 2015 07:39:22 (16%)

Zo'n ding heet SCHAKELENDE, niet "geschakelde" voeding.
Tidak Ada

Golden Member

Meer iets als het filmpje hierboven, maar dan 'primitiever' en minder georganiseerd.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
pietplof

Golden Member

Wij mogen rustig aannemen dat Schimanski, samen met de eigenaresse van de fraaie spullen, ons op tijd laat weten wanneer er weer een strooptocht aanstaande is.
Ik ben al aan 't sparen.

festina lente
Henry S.

Moderator

En Kareltje, maar die heeft het zo te lezen druk.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Hewlett

Honourable Member

Beetsterzwaag ligt alweer achter ons. Ik begin zo langzamerhand ontwenningsverschijnselen te krijgen :-)

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
pietplof

Golden Member

Een ietsepietseltje overdreven lijkt mij deze opmerking.
Ik heb de spullen uit Beetsterzwaag nog maar nauwelijks bekeken maar .... Het wordt zo langzamerhand wel weer tijd voor een tochtje richting ,,de Peel".
Vanavond heeft Haasje mij weer wat lichter gemaakt zodat er weer 5 à 6 kubieke centimeter ter beschikking is voor nieuwe rommel ( lees: uitdagingen).
Mijn docentschap is na morgen ( nog 45 minuten theoretische elektriciteitsleer) afgelopen, onze badkamer is bijna gerenoveerd, de tuin begint er voorzichtig verzorgd uit te zien, de temperaturen stijgen , Tidak is bijna terug en onze vacantie begint ergens medio augustus dus..... Heb ik binnenkort tijd; nou?!

festina lente
Bert_Camper

Golden Member

Ik heb ook zin in een tochtje naar Helenaveen of Deurne.

maartenbakker

Golden Member

Ik hoop op Helenaveen, nu het caravanseizoen begonnen is moet dat toch wel lukken.

Zolang het maar niet 26 juni is, dan heb ik keuze uit een kraampje op de NVHR of op een Game-event (met computerspul, niet met radio's) dus dat is al 100% drukker dan handig :P

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Hewlett

Honourable Member

Op 3 juni 2015 23:24:03 schreef pietplof:
.....
Vanavond heeft Haasje mij weer wat lichter gemaakt zodat er weer 5 à 6 kubieke centimeter ter beschikking is voor nieuwe rommel ( lees: uitdagingen).
.....

Ik las dat als kubieke meters, waarom weet ik niet precies. :-)

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
pietplof

Golden Member

Zodra er sprake is kubieke meters is uw bejaarde CO collega definitief omgevallen en zijn zijn zonen bezig zich door de electronikabrei heen te spitten.
De uitvoering van deze onvermijdelijke gebeurtenis heeft echter geen haast aldus de oudste van genoemde zonen.

festina lente
haasje93

Golden Member

Als er weer naar het zuiden gegaan word houd ik mij aanbevolen. :)
Wat betreft die 6 kubieke centimeter, word binnenkort getoont.

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?
Tidak Ada

Golden Member

Op 4 juni 2015 02:19:12 schreef maartenbakker:
Ik hoop op Helenaveen, nu het caravanseizoen begonnen is moet dat toch wel lukken.

Zolang het maar niet 26 juni is,....

Voor mij zou 21 juni de eerste gelegenheid zijn. Maar of mijn busje dan al voldoende gereinigd zal zijn, is een andere vraag. Het rood aan de buitenzijde begint momenteel een aardig woestijn uiterlijk te krijgen >:)

Overigens is 26 juni NHVR ook een interessante optie!

Voor de liefhebbers: In Helenaveen is een aardig SVR-kampeerterreintje te vinden.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
pietplof

Golden Member

Ach Tidak, zolang het geen roest is...
Kamperen , dass war einmal.
Tegenwoordig verblijven wij in drie sterren etablissementen met king size bedden.
Natuurlijk het is decadent maar wel aangenaam

festina lente
benleentje

Golden Member

Overigens is 26 juni NHVR ook een interessante optie

!

http://www.nvhr.nl/agenda.asp

Moet dat niet 27 juni zijn en nvhr? Want ander weet ik niet wat je bedoelt?

ohvr? oude handel verruilen?
nhvr? nieuwe handel verruilen?
nvhr Nieuwe handel veel ruimte?

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
Alex P

Golden Member

Op 4 juni 2015 22:48:56 schreef benleentje:
ohvr? oude handel verruilen?
nhvr? nieuwe handel verruilen?
nvhr Nieuwe handel veel ruimte?

Nederlandse Vereniging voor de Historie van de Radio wellicht?

Zo'n ding heet SCHAKELENDE, niet "geschakelde" voeding.

Dit topic is gesloten