Ebay heeft 'm :
http://www.ebay.com/itm/MC1032P-MOTOROLA-1976-16-PIN-DIP-VINTAGE-MC103…
ik weet niet hoe echt deze is...
fripster
electron920
Everything should be as simple as possible, but not simpler.
Ja deze series zijn moeilijk te vinden ik heb wel oude data boeken dit heb ik ook nog 100-MHz AC Coupled Dual J-K Flip-Flop.
Ik kom hier op omdat in de microwave counter het zelfde gedaan wordt dat is de HP5316 geloof ik.
Op ebay is ie nog te koop 10,- Euro incl.verzendkosten af USA.
Gr Henk.
@ fripster,
Je was me voor 
haasje93
Golden Member
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?
Ik heb gekeken en gezocht.
Ik heb manuals gevonden van de 5300A/B 5304a 5305a 5310a
Zelf heb ik de
5300A, 5304A, 5310A en misschien binnenkort nog wel wat maar dat is helaas geen 5303a.
miedema
Golden Member
@fripster
Had ik gezien.... uit de VS met 13 dollar verzenkosten.
Eerst zeker weten of dit het gezochte IC is, dan bedenken hoe graag ik deze Counter wil repareren. Het is een leuk hobby projectje, mooie klassieke HP techniek, maar ik zal deze counter toch niet echt gaan gebruiken...
@ Hugo
Dank voor je moeite!
Helaas is ook dit het 5300A manual, zonder enige info over de 5303A.... 
Het is hetzelfde manual als waar Lexy eerder mee aankwam. Blijft slordig / makkelijk van Keysight om op de 5303A pagina naar een incorrect manual te linken.
@ haasje93
Dank voor het kijken en zoeken.
Jouw manuals heb ik inmiddels ook gevonden. Helaas zijn die modulen zo anders dat ik er niets zinnigs uit kan afleiden mbt de 5303A....
Erg fijn dat jullie moeite doen om me verder te helpen!
We zoeken vrolijk verder 
groet, Gertjan.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
MC 1032P staat op eBay USA http://www.ebay.nl/itm/MC1032P-MOTOROLA-1976-16-PIN-DIP-VINTAGE-MC1032…
Kost €2,61 (plus € 11,38 verzendkosten
) Oeps dat had fripster al gezegd. 
Maar deze is alleszins acceptabel en dichtbij:
eBay Frankrijk: (#191711277096)
€1,60 plus € 0,96 porto (slechts 2 stuks resterend !!)
miedema
Golden Member
Ha Tidak,
Die Amerikaan hadden we het hier al eerder over.
Op e-bay.fr vindt ik onder jouw nummer een MC33067P.
Dat is een high performance zero voltage switch resonant mode controllers designed for off–line and dc–to–dc converter.....
groet, Gertjan.
Op 19 oktober 2015 20:46:05 schreef fripster:
ik weet niet hoe echt deze is...
Ziet er echt uit.
@Miedema: Het is zo'n ebay koopje, of $100 kwijt aan een broker.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Gertjan, ik wilde blijkbaar te graag er een voor je vinden... Jammer, maar dan blijft alleen die Amerkaan over.
Sorry voor de dooie mus 
[message=1759012,Op 19 oktober 2015 20:32:43 schreef miedema
Dat zal het ook niet makkelijker maken om een MC1032P te vinden...
Ik ken iemand die de datasheet heeft die in dat dikke groenige Motorola boek staat. Ik zit in het buitenland, maarik zal hem even mailen.
edit
Helaas zijn de databoeken verloren gegaan toen de toenmalige eigenaar veel te vroeg gestorven is. Rip Hans, van Broeksma Electronica.
miedema
Golden Member
Even een update van de voortgang....
- Ben blijven zoeken naar een datasheet van de MC1032P. Niet gevonden. Hopelijk krijgt RAAF12 nog wat boven water....
- Hele berg Motorola MECL databoeken doorgespit.
Downloaden gaat aanmerkelijk sneller dan lezen....
Wel interessant, maar heel weinig info gevonden. Die MC1032 is kennelijk niet populair geweest, en maar kort gemaakt.
Net voldoende bits and pieces gevonden om een idee van de functionaliteit (AC gekoppelde J-K flip-flop) en een vermoedelijke pin-out te hebben.
Ook gekeken naar de mogelijkheid om de de MC1032 door modernere MECL te vervangen. De MECL 10.000 serie leek een goede optie. Gaat niet lukken.
- Aan de teller gemeten.
Aan de ingang van de defecte 10 deler komt in alle gevallen het correcte signaal binnen.
Als ik het door 10 gedeelde signaal aan de uitgang van de 10 deler simuleer door het te injecteren krijg ik de correcte uitlezing op het display.
Hieruit kan ik concluderen dat het missende IC de enige fout in de teller is.
- Met behulp van de gevonden vermoedelijke pin-out van de MC1032 en de print een schema getekend van de 10 deler:
Dit ziet er wel geloofwaardig uit. (mijn wereld is analoog, dus ik moest diep graven voor flip-flops) 
Volgens mij klopt het met wat Henk bedoelt.
- Henry had natuurlijk gelijk. Ik heb alvast een paar van die e-bay MC1032's binnen gehengeld. Die laten natuurlijk wel een paar weken op zich wachten....
Deze counter is natuurlijk te beperkt om echt te gaan gebruiken. Maar het is te leuk om deze oude HP techniek te repareren om het te kunnen laten....
En ik blijf nieuwsgierig naar dat 5303A manual....
groet, Gertjan.
blackdog
Golden Member
Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige (Goethe)
Hi Gertjan,
Leuk topic en prachtige techniek.
Waar ik vooral in geintresseert ben is je schema teken software, kan je mij daarvan een link sturen? 
Netjes en duidelijk getekend!
Gegroet,
Bram
Tidak Ada
Gertjan zei toch al dat van de analoge is ...
't Zou dus een met analoge computer met OpAmps gedaan kunnen zijn 
miedema
Golden Member
Ha Bram!
Ik kan merken dat je daar al flink ontspannen begint te raken 
Maar zo links en rechts op CO kan ik zien dat het toch moelijk los te laten is.....
Maar genoeg offtopic...
groet, Gertjan.
Thevel
Golden Member
Als je het nog niet hebt gevonden, PDF met veel info over de MECL series.
http://bitsavers.informatik.uni-stuttgart.de/pdf/motorola/_dataBooks/1… (17,8Mb)
MC1032 staat er ook in, helaas zonder pin nummers.
miedema
Golden Member
Ha Thevel,
Bedankt voor de heads-up! Inderdaad had ik bitsavers al leeggeplunderd. 1 van de betere bronnen.
Het boek waar je naar linkt was inderdaad het interessantst. En met èèn regel over de MC1032 leverde het toch weer een snippertje informatie op (Er staat ook nog een voorbeeld in van een counter met MC1032, maar dat is totaal anders dan de HP schakeling.)
De MECL II serie, waar de MC1032 in zat, is al snel opgevolgd door MECL 3 serie. En dan nog, in het 1968 databook wordt de MC1032 nog niet genoemd, in het 1974 boek al niet meer, en gaat het vooral over de (dan) nieuwe MECL 3 en MECL 10.000 series.....
groet, Gertjan
Tidak Ada
Hoi Gertjan,
Heb je al een poging gewaagd op het HP-forum, of trap ik weer een open deur in?
https://groups.yahoo.com/neo/groups/hp_agilent_equipment/info?yguid=80…
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
http://www.hpl.hp.com/hpjournal/pdfs/IssuePDFs/1971-08.pdf
Voor de zekerheid, je zult hem wel kennen. Gaat helemaal over het 5300 systeem, maar vooral over de IC technieken waar het mee gebouwd is. De 5303 wordt ook besproken (pag 8).
Ik heb al mijn manual links geprobeerd maar de 5303 is er onbekend.
Je zou Dave van Artek kunnen proberen. Ik heb bij hem twee keer een manual pdf gekocht. Hele goede kwaliteit. Als ze niet op de site staan moet je hem mailen. Geen idee waar hij ze vandaan haalt maar in mijn geval (het tweede manual waar ik ook niets van kon vinden) had hij het binnen een paar dagen gevonden en gescanned in heel goede kwaliteit voor 10 dollar.
Ook http://www.electronicsandbooks.com heeft veel manuals (hij is ook af en toe op CO actief)
Ik heb een HP-5326, dat is ook zo'n zeldzaam geval. Het manual heb ik toen na lang zoeken via de HP groep gevonden. http://www.pa4tim.nl/?p=1248 (voor wie dat ooit zoekt, de pcb fotos zijn gemaakt door Tidak, het manual staat er als pdf bij.
Als ik een manual heb gevonden wat niet op de gebruikelijke sites staat dan zet ik het op de door mij 3 meest gebruikte manual sites. KO4BB, (http://www.ko4bb.com/manuals/ ) Kurt's archief (
http://exodus.poly.edu/~kurt/manuals/ ) en Bama (http://bama.edebris.com/manuals/ )
wielklem
RTFM, dan pas vragen...
Het zal mij inderdaad niet verbazen als Frans de handleiding of misschien zelfs wat onderdelen voor de counter heeft liggen.
Hij is hier ook lid.
miedema
Golden Member
@ Tidak
Helemaal geen open deur, maar een uitstekend idee!
Ik heb net geprobeerd ze te mailen, maar je moet eerst toegelaten worden als lid....
@ fred101
Inderdaad ken ik dat HP journal. Uitstekende artikelen over de achtergrond van deze serie counters!
Op jouw aanraden heb ik contact gezocht met jabo49. Hij is zeer vriendelijk & behulpzaam. Is aan het zoeken.....
Bij Artek staat de 5303A niet op de lijst. Als het verder niks wordt zal ik ze een mailtje sturen. Ziet er uit als een goede club met hart voor hun manuals (schema's scannen in 600dpi
)
Nog even gekeken naar je HP-5326. mooi ding! Ik heb hier nog een HP 5340A 18GHz Counter met nixies. Zal ik eens een foto van maken.
@ fred101 & wielklem
De site van Electronics and Books had ik al afgestruind. (een uitdaging op zich!) Geen manual, maar wel vond ik ergens een documentje waar uit zou blijken dat daar een papieren exemplaar zou moeten zwerven. Ik zal Frans mailen.
groet, Gertjan
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Atek is een minibedrijfje van Dave en zijn vrouw, een pensionado die zo zijn pensioen aanvult.
De HP group is een yahoo mailing lijst, helaas geen echt forum. . Ik ben daar ook lid. Ik log af en toe in. Ik liet altijd alle mails van deze en de Tek group binnenkomen. Er is veel kennis maar ik vind het mailinglijst gedeelte niet handig. Soms kreeg je >100 mails per dag van die 2 groepen samen waar ook nog eens de meeste leden actief zijn in beide groepen. En als er weer eens een ebay of yahoo-zeur topic wordt gestart, vaak zet de poster het ook nog eens op beide groepen, dan kun je de serieuze vragen vergeten. Die sneeuwen dan compleet onder.
wielklem
RTFM, dan pas vragen...
Mooi!
Je moet hem zeker even mailen.
aardige man en heeft stapels met data.
succes!
we zien het eind resultaat hier natuurlijk wel weer voorbij komen 
miedema
Golden Member
Ha Fred,
Ik ben er erg voor om kwaliteits mini bedrijfjes te supporten!
Ik heb net geprobeerd lid te worden van de HP group.
Als dat lang duurt of ingewikkeld wordt zou jij misschien die 5303A vraag daar kunnen stellen.
(maar laten we eerst kijken of het mij binnenkort lukt)
Inmiddels via e-bay bericht gekregen dat die MC1032's onderweg zijn.
Even offtopic: Was gister nog langs bij René. Mijn (voor mij) nieuwe HM1004-2 vergeleken met die van hem. Bandbreedte gemeten, bleek 150MHz -3dB. Niet slecht voor een 100MHz scope. Zet wel even een stukje in het mooiste meetapparatuur topic.
groet, Gertjan.
Hallo Gertjan,
Je hebt van daag post gekregen.
De 5304A_Frequency Counter (500MHz) Operating and Service Manual_0534-90006.
Succes er mee
miedema
Golden Member
Beste JaBo49,
Ik waardeer het zeer dat je er veel moeite voor hebt gedaan om te proberen het manual voor me boven water te krijgen!
Daarvoor dank.
Maar..... Jouw manual is voor de 5304A, en mijn counter is een 5303A..... 
Na bestudering van schema en partlist blijken beide counters helaas ook heel anders van opzet. De 5303A gebruikt de Motorola MECL technologie, de 5304 gebruikt TTL.
Ik blijf zoeken......
groet, Gertjan.
Edit: Jan stuurde een vriendelijk mailtje. Had een typfoutje gemaakt, en blijft zoeken.