Da's ook de reden waarom veel fohns in de stand 'koud' toch nog lauwe lucht blazen; zonder element kan de motor niet werken... ;)

Op 20 november 2015 17:03:00 schreef DK:
[...] is dat geen 2e? Zie namelijk niet echt in waarom de motor stopt als het verwarmingselement overhit, dat is teminste nog iets van koeling
Zou genoeg moeten zijn om alleen het element uit te schakelen
Of is het gewoon bezuiniging, 1 sensor voor beide

De motor kan altijd stoppen door een defect aan of in de motor.
Wordt in deze situatie het verwarmingselement niet uitgeschakeld dan komt vast de brandweer heel spoedig langs als je die beveiliging hebt overbrugd.

@vergeten eehm ja? ik weet niet waarom mijn quote erboven staat maar je schetst ongeveer de tegenovergestelde situatie. erg offtopic

@arco & thevel, bedankt, was we nooit opgevallen eigenlijk dat de meeste föhns geen zuiver koude lucht kunnen blazen

Oh, ik dacht dat de motor wat inefficient ontworpen was, en dat ie gekoeld wordt door z'n eigen lucht. De motivatie om een betere motor er in te zetten is natuurlijk afwezig.

't moet nu eenmaal goedkoop... ;)
Meeste goedkope fohns hebben maar 4 onderdelen: motor, element met temp switch, diode (voor halve kracht), meerstandenschakelaar.

Ik was in mijn laatste bericht de motivatie achter de boodschap vergeten. Is heel simpel. De beveiliging slaat aan omdat hij te heet is, dus als je hem zo gebruikt dat hij te heet wordt, moet je hem minder heet laten worden.

hoi, kan iemand zeggen van , persluchtfles 3 liter is dat zelfde als co2 luchtfles 3 liter , met kracht en niet snel leeg 15 seconden sproeien\nevel dan stopt , met water resovuoir

Is toch allemaal afhankelijk van opgeslagen druk?

Maar denk je nu ook al aan een compressor? Je 'stille' systeem wordt zo wel behoorlijk luidruchtig

Hallo , hoeveel minuten kan je met blok 9 volt batterij een sproeipomp 6 volt laten sproeien ,

Hallo, hoeveel minuten kun je met een batterij 9 v blok , een sproeipomp 6 v laten sproeien . 4 mm slang fijne sproeier

0? Of het is echt een belachelijk klein nutteloos pompje

Op 28 januari 2016 23:16:57 schreef Man Bijt Poes:
een sproeipomp 6 v laten sproeien

Een pomp die volts sproeit, dat heet toch Tesla coil ;-)

Ik neem aan dat je een 6V pomp op 9V wilt laten draaien. Ik zou zeggen, probeer het gewoon. Multimeter er tussen en stroom meten.

Mijn kristallen bol komt met 22,45768 minuten masar ik denk dat hij een beetje overbelast is door de enorme hoeveelheid informatie.

Oh, ik wilde schatten: 0.5A, 3W voor die sproeipomp.

Met ruim 30gram voor de batterij, en E=mC2, zit daar dus 2.7PJ aan energie in, en met 3W doe je daar dus 900Ts mee (give or take een paar miljoen jaar).

Op 29 januari 2016 15:12:17 schreef fred101:
[...]

Een pomp die volts sproeit, dat heet toch Tesla coil ;-)

Ik neem aan dat je een 6V pomp op 9V wilt laten draaien. Ik zou zeggen, probeer het gewoon. Multimeter er tussen en stroom meten.

Mijn kristallen bol komt met 22,45768 minuten masar ik denk dat hij een beetje overbelast is door de enorme hoeveelheid informatie.

Hoi , pompje 6 v sproeit waterstraaltje van 30 cm ver en 20 cm breed, 30 seconden ,stop met sensor, en het is meer nevelsproei effect maar batterij moet nog al kracht hebben voor die functie na 5 min. moet batterij weer opladen , misschien 2 batt.