Show your projects! Part 30

Dit topic is gesloten

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!

In alle opzichten een ontzettend mooi "af" project Benadski! Kan zo de winkel in!

If you want to succeed, double your failure rate.
Lambiek

Special Member

Ziet er strak uit Benadski, erg mooi gemaakt. :) Maar ik vraag me wel af of je neefje nu aan slapen toe komt.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Op 30 november 2015 19:37:52 schreef mathias718:
Mooi werk Benadski! Ik me enkel maar inbeelden dat je neefje daar heel blij mee zal zijn.

Ik hoop van niet, dan kan ik 'm zelf thuis neerzetten. :P

Op 1 december 2015 09:25:56 schreef Lambiek:
Ziet er strak uit Benadski, erg mooi gemaakt. :) Maar ik vraag me wel af of je neefje nu aan slapen toe komt.

Hehe, daar hoef IK me geen zorgen over te maken... >:)

Op 1 december 2015 08:25:32 schreef Jochem:
In alle opzichten een ontzettend mooi "af" project Benadski! Kan zo de winkel in!

Ja, zou ik bijna doen. Maar teveel andere projecten lopen op dit moment...

EDIT: Oja, nog wat tips bij het gebruiken van de WTV020 module:

-Als het anders kan, gebruik 'm niet.
-Anders de volgende dingen in acht nemen:
-Gebruik alleen SD, geen SD*C.
-Let op dat de micro-SD een bultje heeft op de achterkant, zoniet moet er een transistor overbrugd worden die de voeding van de kaart schakelt.
-Formatteer de SD met de SD formatter tool.
-Zorg dat je WAV files gebruikt en dat je max. signaal niet over de -6dB heen komt.
-Zet de samples eerst om naar ad4 formaat voordat je ze op de SD kaart zet.
-Alle bestanden moeten genummerd zijn. 0000.ad4 t/m 9999.ad4 is toegestaan.
-Gebruik alleen de asynchrone afspeel functie van de arduino lib, synchroon werkt niet omdat de busy pin niet jofel is.
-De I/O is een soort van 5V tolerable, gebruik weerstanden van minimaal 470 Ohm tussen 5V uC en module.
-Geen volumeregeling, het is aan of uit. (Of ik heb het fout gedaan, niet veel tijd in gestoken).

Voor de rest is het best een leuke module voor het geld.

[Bericht gewijzigd door Benadski op dinsdag 1 december 2015 16:43:21 (40%)

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

Vandaag heb ik rev. C van mijn NanoLiPo in elkaar gezet.

Ik heb een Arduino Nano nodig die op een LiPo kan lopen. En ook de LiPo kan laden vanuit de USB.

  • Arduino Nano 8 MHz, ATMEGA328 processor
  • Stroomverbruik in slaapstand 160 nA
  • Loopt op de LiPo voedingsspanning, maar door een jumper kan hij ook op 3,3V lopen. Dat kost echter 8 µA extra in de slaapstand.
  • Reset blokkering, zodat de processor niet reset als de USB wordt verbonden.
  • Referentie op de PCB om nauwkeurig de voedingsspanning en de LiPo spanning te kunnen meten.
  • Referentie kan uitgeschakeld worden om stroom te besparen.
  • Als hij in slaapstand zit, kan hij wakker worden door een interrupt als de USB verbonden wordt.
  • RX en TX LED, Power LED en LED op P13
  • Laad indicatie d.m.v. een LED
  • ICSP programming header, Mini USB B
  • Afmetingen 5cm x 2,5cm, 0603 en 0805 SMD componenten

http://i66.tinypic.com/2i9i9fm.jpg

ziet er goed uit, welk IC heb je gebruikt voor het laden? En heb je ook een diep ontlaad beveiliging?

fred101

Golden Member

Op 1 december 2015 17:02:57 schreef JBerg54:

Ik heb een Arduino Nano nodig die op een LiPo kan lopen.

Waar zijn de pootjes dan ? >:-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Lambiek

Special Member

Zo weer een klein iets van mij. We hebben een nieuw toilet nodig, dus het wordt nu een hang toilet. Ik heb hier een afzuiging voor gemaakt, de afzuiging gaat via de spoelpijp. Iets dat je wel vaker ziet tegenwoordig.

De besturing.
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/toilet_1.jpg

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/toilet_7.jpg

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/toilet_2.jpg

De ombouw van een Geberit UP100.
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/toilet_3.jpg

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/toilet_4.jpg

Hier zie je het T-stuk dat tussen de standaard spoelpijp is gezet, hier zit via de pvc pijp de ventilatie op.
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/toilet_5.jpg

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/toilet_6.jpg

De werking is als volgt: Als je binnen komt moet je op een puls drukker drukken om het systeem te starten, (deze komt boven het bedienpaneel van de spoeling) je kan met de zelfde puls drukker ook het systeem uit zetten. Als je klaar bent en je trekt het toilet door dan stopt de ventilatie voor +/- 30 sec. Na die 30 sec gaat het systeem weer aan voor +/- 1 min, dit is de na ventilatie. Het toerental van de ventilator kan je op de print instellen, zowel de hoofd ventilatie als de na ventilatie. Als iemand de ventilatie aanzet zonder het toilet door te trekken, dan blijft de ventilatie voor max 25 min draaien en gaat dan uit.

Hier heb ik de ventilator vandaan, met het reukfilter, en het T-stuk.
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=w…

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Op 1 december 2015 18:02:51 schreef RVL-Electronics:
ziet er goed uit, welk IC heb je gebruikt voor het laden? En heb je ook een diep ontlaad beveiliging?

Het laad IC is een TP4056. Ik had eerst een MCP73831, maar dat bleek heel erg instabiel.

De diep ontlaad beveiliging heb je zelf in de hand. Doordat er een onboard reference is, kan de voedings- en/of LiPo-spanning heel nauwkeurig gemeten worden en kan de software zelf een punt kiezen om te gaan slapen.

Lambiek

Special Member

Op 1 december 2015 18:56:27 schreef Gadget_inc:
Nu heb je natuurlijk wel iemand heel droevig gemaakt

Van mij mag hij het namaken hoor. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
miedema

Golden Member

Ha Lambiek,

Je fotootjes zijn zo klein (ook als ik er op klik) dat ik eigenlijk niet kan zien wat je gemaakt hebt.
Jammer....

groet, Gertjan.

Op 1 december 2015 19:17:06 schreef JBerg54:
[...]
Doordat er een onboard reference is...

Wat heb je daarvoor gebruikt?

Mijn thuis is waar mijn Weller staat

Op 1 december 2015 20:52:43 schreef Pertinax:
[...]
Wat heb je daarvoor gebruikt?

Er kan een LM4040 of TL431 op. Die zijn in verschillende nauwkeurigheden te krijgen.

De ADC in de ATMEGA328 is maar 10 bit, dus nog nauwkeuriger heeft weinig zin.

Maar .. op een externe referentie doet de ATMEGA328 het wel beter dan op de referentie via de voedingsspanning. Zeker als je eerst de referentie meet, en meteen daarna de analoge ingang. En resolutie beter dan 5mV bij 3,3V voeding, is dan zeker haalbaar.

Lambiek

Special Member

Op 1 december 2015 20:44:04 schreef miedema:
Je fotootjes zijn zo klein (ook als ik er op klik) dat ik eigenlijk niet kan zien wat je gemaakt hebt.

Ik moest ze verkleinen, anders kon ik ze niet plaatsen. :)
Maar als je ze aanklikt kan je onder beeld en uit zoemen ze iets groter krijgen.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Als je binnen komt moet je op een puls drukker drukken om het systeem te starten, (deze komt boven het bedienpaneel van de spoeling) je kan met de zelfde puls drukker ook het systeem uit zetten. Als je klaar bent en je trekt het toilet door dan stopt de ventilatie voor +/- 30 sec. Na die 30 sec gaat het systeem weer aan voor +/- 1 min, dit is de na ventilatie. Het toerental van de ventilator kan je op de print instellen, zowel de hoofd ventilatie als de na ventilatie. Als iemand de ventilatie aanzet zonder het toilet door te trekken, dan blijft de ventilatie voor max 25 min draaien en gaat dan uit.

Mooi gemaakt, lijkt me wel een prettig systeem.

Maar ik had persoonlijk wel iets geautomatiseerd met een aanwezigheids sensor, of schakelaar in de bril.
Om nu eerst op een knop te moeten drukken voor een grote boodschap?

Tidak Ada

Golden Member

Lambiek krijgt u nu geen kouwe, eh..., dinges :o tijdens de boodschap? >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

@Tidak Ada
Naah, die moet toch af en toe ook eens gelucht worden ;)

Vertel welk probleem je wilt oplossen, niet met welke oplossing je een probleem hebt.
Lambiek

Special Member

Op 1 december 2015 21:39:35 schreef minimax:
Maar ik had persoonlijk wel iets geautomatiseerd met een aanwezigheids sensor, of schakelaar in de bril.

Daar heb ik niet voor gekozen, omdat wij hier allemaal gaan zitten. Dus ook voor een kleine boodschap.

Op 1 december 2015 22:03:19 schreef Tidak Ada:
Lambiek krijgt u nu geen kouwe, eh..., dinges......

Ja, dat zal de tijd leren. Je kan het toerental regelen tussen de 0 en 100%, dus even de gulden middenweg zoeken. :)

En anders moet hij maar een jas aan, zonder muts. :+

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Niet mijn project maar toch erg leuk om even te bekijken.
Dit Filmpje

RTFM, dan pas vragen...
Lambiek

Special Member

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Tidak Ada

Golden Member

Leuk speeltje, maar hoe groot is het rendement en hoe groot is de maximale afstand? tussen de spoelen?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 2 december 2015 13:18:46 schreef Tidak Ada:
Leuk speeltje, maar hoe groot is het rendement en hoe groot is de maximale afstand? tussen de spoelen?

ehh.. genoeg om een lampje op te laten branden? +)
Ik heb werkelijk waar geen idee.

RTFM, dan pas vragen...
Tidak Ada

Golden Member

Maar ik bedoelde hoeveel watt slurpt om dat lampje te laten branden. Maar ik begrijp wel dat je het niet weet, want het is maar een YouTube filmpje...

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
pa3gws

Golden Member

Het is zo te zien een schaalverlichting lampje.
Die zal zo rond de 100 mA zitten bij pak hem beet 8 of 12V.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Dit topic is gesloten