Hi,
Gertjan, dank weer voor de waardevolle info over de filtering,
volgens mij zal dat vele inzicht verschaffen waarom de filtering soms nodig is.
Wat betreft het Nu-Metalen doosje, graag gedaan.
Als er tijd voor is zal ik de software opstarten voor mijn geluidskaart in de meetcomputer en de respons in beeld brengen van het gelijkricht deel`.
Maar nu eerst dit, om niet te veel trafo's in deze voeding te hebben, heb ik deze middag de extra wikkelingen om de 300VA ringkern van ILP gelegt.
Dit natuurlijk na te hebben uitgezocht hoeveel WDG/Volt er nodig waren.
Ik kwam vrijwel precies op 3WDG's uit voor 1Volt, de omtrek van de kern voor 3WDG's is 50Cm.
Ik had dus voor 8V bij 230V netspanning 4M draad nodig, hier komt dan nog de aansluitlengte bij, zeg 4,5 Meter totaal per extra spanning.
Met behulp van mijn Ega 3 stukken emailledraad afgerold, daarna de drie draden aan één zijde in de bankschoef gezet ( het draad niet de Ega )
Hierna de drie draden uitgevlochten zodat deze niet meer in de knoop zaten.
Toen we de draden netjes naast elkaar hadden, de Makita gepakt en de draden getwist, ongeveer 1 slag per duim breedte.
Dan stop je de Makita en trekt even aan de bedrading, dan springt het niet alle kanten op als je het losmaakt uit de bankscgroef of Makita.
Het echt lastige werk komt hierna, het wikkelen, zorg dat de 4,5M draad vrij kan liggen over de grond en niet overal achter kan blijven haken.
Zet de eerste paar wikkelingen vast met wat goede tapen, dat is makkelijker wikkelen.
Werk netjes!!!
Rustig aan, trek geen knopen in de draden!
Voor je begint, knip vast wat stukjes goede tape af, zodat als dit nodig is tijdens het wikkelen, je de draad even kan vastzetten.
Ik heb wat dikker draad gebruikt dan direct noodzakelijk 0,7mm en de kans is dan aanwezig dat je kramp krijgt 
Dit klinkt allemaal erg zwaar en moeilijk, maar dat is nu ook weer niet zo, ik heb hier bijna altijd plezier in.
Ik heb er nog aan gedacht de bedrading met paartjes uit een goede CAT5e netwerk kabel te doen.
Het kunstof smelt hiervan rond de 120C schat ik, en dat is toch echt te laag.
Ik had geen CAT6 of beter nu beschikbaar, dat lijkt soms op teflon of een ander soort isolatie en heeft misschien een ander smeltpunt.
Bij 230V trafo input en 5-Ampere DC belasting heb ik op de drie wikkelingen ieder 8,9V als deze onbelast zijn.
De gelijkrichting doe ik met Schottky diodes voor deze wikkelingen.
Dit is ruim voldoende voor de meters, stroombron en een beetje filtering volgens Miedema 
Dit is de trafo voor de plastic isolatie er weer omgewikkeld zit.
Sorry Lucky Luke, een ander kleurtje snij mat, daar gaat je Flow Diagram...

En dan nu een "gezellig" klusje, de transparante folie om de ringkern wikkelen...
Die knip ik in drie stukken zodat het beter handteerbaar is tijdens het wikkelen.
Gegroet,
Blackdog