Audiofiele High-End nonsens.

Dit topic is gesloten

evdweele

Overleden

Op 7 januari 2016 20:19:21 schreef dijkmane:
wtf is dit dan : http://www.akikoaudio.com/akiko-audio/audio-accessoires/37-akiko-audio…

tuning stick ?

die marketing stagiar heeft zich wel uitgeleefd op de text, gevuld met superlatieven.

Je vraagt je af hoe iemand zoveel onzin uit zijn ramplank weet te persen.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Op 7 januari 2016 18:37:27 schreef Tidak Ada:
Dan maar psychotherapeut worden >:)

Nee, niet psychotherapeut maar hifitherapeut!!!

Klinkt ook wat duurder en mag je de declaratie wat opschroeven (om de schroefjes weer vast te zetten), je moet alleen wat creatief zijn met de declaratie-code die je declareert.

Op 7 januari 2016 21:49:38 schreef evdweele:
[...]Je vraagt je af hoe iemand zoveel onzin uit zijn ramplank weet te persen.

Ja, maar ze zijn wel paramagnetisch en in zwarte hars ingegoten!!!
(Kun je NIET zien wat er werkelijk in zit, ik denk helemaal niks, alleen maar 2 draadjes en veel hars)

[Bericht gewijzigd door Roches op donderdag 7 januari 2016 22:09:24 (33%)

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!
High met Henk

Special Member

owh, dan worrdt ik high end therapeut: nog meer geld in het laatje: 1000 euro per uur...

ik heb al een hele goed therapie bedacht.
Warm voetenbadje. Kabbelend water, (Po in de buurt houden). oorkleppen op en ondertussen sla ik af en goe op een gong of rammel wat met belletjes...
ik vraag me alleen af of ik die mensen voor die tijd nog onder een (KOUDE??) douche moet zetten om ze te reinigen, vooralleer ik ze los laat in de clean room therapie ruimte (anders komen de geluidsgolven niet goed aan..

uiteraard zijn de plafonds en wanden met akoestisch materiaal bekleed (iemand nog eierdozen over??)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Bah! hier wordt ik gewoon misselijk van!

Gelukkig voor een spotprijsje van 1995,-

http://www.akikoaudio.com/producten/174-akiko-audio-powerbase-quattro-…

BWAHAHAHA:

Vervolgens wordt de Quattro voorzien van een hoeveelheid tuningmix. Op speciaal verzoek kan goud en robijn toegevoegd worden aan deze mix, hetgeen zorgt voor extra warmte in het stembereik van de weergave.

Oh wacht....

Bijna vergeten de oh-zo-belangrijke WA-Quantum Chips!

http://www.hi-stands.eu/nl/wa-quantum-musical-instruments-chip-20-mm-p…

[Bericht gewijzigd door EdwinA op donderdag 7 januari 2016 22:23:57 (17%)

High met Henk

Special Member

HILARISCH idd:

hoogwaardig aluminium en gestabiliseerd met metalen blokverbindingen

let op wat alu en staal doen met elkaar elektrisch gezien. ik zie het bij mijn land en range rovers en mijn pa zijn rover P6...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Kant en klaar ingespeelde kabel; jawel iemand is het hierboven voorgestelde verkoop van oude kabel al voorgeweest.
http://www.ebay.de/itm/rubber-18meter-Germany-Kabel-cable-rubber-Klang…

Ben zelf in het bezit van een aantal klangfilm setjes en de kabel word al jaren voor belachelijke prijzen aangeboden, zeker voor de rubberen, na 40 tot 70 jaar compleet uitgeharde wit uitgeslagen haspels word erg veel geld gevraagd... mijn eigen setje staan met moderne microfoonkabel aangesloten, oogt en functioneert hetzelfde. :)

Citaat uit de aanprijzing van de tuning stick:

"Uitsluitend de randaarde maakt contact, hetgeen absoluut veilig is."

Dat dat veilig is, daar kan ik nog wel inkomen. Maar waarom zitten er dan twee draden in het aansluitsnoer? Door die tweede draad loopt de vuiligheid zeker gewoon weer terug?

Hubie

Special Member

Afgezien van het nutteloos gebruiken of verbruiken van kostbare metalen zijn dit vrij onschuldige idioten met (meestal) te veel geld.( ook goed voor de economie)
Beter als neushoorns stropen en de hoorn vermalen om dat dit goed voor de potentie zou zijn.;-)

Jinny

Golden Member

Waaruit blijkt dat een hoop mensen zijn opgeleid tot ver boven hun analitisch vermogen...
Die constatering doe ik op meerdere vlakken overigens regelmatig..

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Op 7 januari 2016 23:43:02 schreef r3m:
Kant en klaar ingespeelde kabel; jawel iemand is het hierboven voorgestelde verkoop van oude kabel al voorgeweest.
http://www.ebay.de/itm/rubber-18meter-Germany-Kabel-cable-rubber-Klang…

Dank je voor de tip! Ik heb nog een partijtje gebruikte rubber kabel. Deze wilde ik naar de stort brengen, maar ik ga ze nu in de talk zetten en verkopen.

mel

Golden Member

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
RAAF12

Golden Member

Op 7 januari 2016 22:53:19 schreef High met Henk:
HILARISCH idd:
[...]
let op wat alu en staal doen met elkaar elektrisch gezien. ik zie het bij mijn land en range rovers en mijn pa zijn rover P6...

Oa. Audi en BMW gebruiken ook aluminium en staal in 1 auto. Toch hoor ik daar nooit iets over corrosieproblemen. Zou er isolatie tussen zitten?

Jinny

Golden Member

Daar zit wel degelijk iets tussen, een goede isolatielaag.
En afsealen......

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Dat aluminium moet natuurlijk wel linksom worden gegoten in een met tegengepoolde spanning gevoede oven en rechtsom gefreesd. Dit geeft een beter bereik in de hoge frequenties.

Mvg Rieks

High met Henk

Special Member

Idd daar zit iets tussen, maar tussen die 2 staat een elektrische lading en die is behoorlijk afhankelijk van de alu oxide en de temp uit mijn hoofd.

De kast zelf ruist dus al als een malle

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Mooi stekkerblok!

Ben overgestapt van energie leverancier, klinkt veel beter nu, zeker met deze tafeldoos ;-)

mel

Golden Member

wel oppassen dat de groene stroom niet bedorven is >:)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Dok

Golden Member

Hoezo groene stroom bedorven, zet je het stekerblok toch in de koelkast?

Wie niet horen wil moet TV kijken.
High met Henk

Special Member

Oei..

Cryo temperaturen. Das altijd goed

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
maartenbakker

Golden Member

Op 8 januari 2016 19:28:39 schreef RAAF12:
[...]

Oa. Audi en BMW gebruiken ook aluminium en staal in 1 auto. Toch hoor ik daar nooit iets over corrosieproblemen. Zou er isolatie tussen zitten?

Bij Alfa Romeo zaten er koppakkingen tussen. Die door het verschil in uitzettingscoëfficiënt niet altijd heel bleven, dus motorblok voorzichtig warm laten lopen was wel aan te raden. Hoe ze bij zulke constructies corrosie voorkomen, weet ik eigenlijk niet.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Nou ik heb zelf mijn audio installatie gekoeld. Maar kreeg last van het lazy electrons effect. Hierdoor wordt de electronen massa paperig en gaat moeilijk door de kabel. Ik heb dit opgelost door jaren te experimenten en ben op een ideale audio temperatuur van -100 graden Celcius uit gekomen. Mijn audio installatie is ook geplaatst in een gekoelde box die temperatuur en geleidings vrij is opgehangen in een magnetisch veld in de woonkamer.

RAAF12

Golden Member

Op 8 januari 2016 21:37:23 schreef maartenbakker:
[...]Bij Alfa Romeo zaten er koppakkingen tussen. Die door het verschil in uitzettingscoëfficiënt niet altijd heel bleven, dus motorblok voorzichtig warm laten lopen was wel aan te raden. Hoe ze bij zulke constructies corrosie voorkomen, weet ik eigenlijk niet.

Ik lees hier dat die constructie weer verlaten wordt
http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/next-bmw-5-series-will-be-s…

Ik heb ook geen idee, schroeven, lassen, popnagelen of lijmen???

edit

bonded and riveted staat er in het artikel.....
klink (geen pop) nagels en lijm.

EricP

mét CE

Bij Alfa Romeo zaten er koppakkingen tussen. Die door het verschil in uitzettingscoëfficiënt niet altijd heel bleven, dus motorblok voorzichtig warm laten lopen was wel aan te raden. Hoe ze bij zulke constructies corrosie voorkomen, weet ik eigenlijk niet.

Niet alleen bij de Italianen. Het trucje heet 'koelvloeistof'. Geen electrolyse meer...

Voor de carrosserie: inpakken die handel. Men noemt het 'verf'.

Aan boord van jachtjes kom je nog wel eens RVS / alu combinaties tegen. Dat lukt misschien op binnenwater nog een beetje, maar zodra het 'zout' gaat worden, houdt dat op. Op de Noordzee is het al zeuren, zodra je naar de Med gaat, kun je het vergeten.

Op 7 januari 2016 16:21:57 schreef blurp:
[...]
Ben je niet in verwarring met intermodulatievervorming?

[...]
Sampling is heel lineair. Of ik het linker en rechter kanaal nu analoog optel of digitaal, het resultaat is hetzelfde. (mits ik aan het Nyquist-criterium voldoe; modulo een beetje quantiseringsruis)

Aliasing krijg je door samplen, dat is niet-lineair. Maar in een ontvanger kun je zeker ook aliasen maar dan noem je het spiegels. Overal waar je met frequenties werkt die niet-muziekeigen zijn dus.

Een kromme versterker die niet schakelt zal inderdaad alleen intermoduleren. Maar de tuner kan ergere dingen doen.

Kwantiseren is niet-lineair. Vandaar dat Nyquist zijn criterium opstelde. Je neemt grote stappen, absoluut niet lineair, maar in tijd, niet in spanning. Tegen de nyquistfrequentie heb je ook al signaalvermindering.

Bmw last alu aan staal heel apart.

Op de site van Rik Stoet staat een link naar deze jongens

http://www.essentialaudiotools.com/products.html

Nou had ik Stoet toch redelijk hoog staan...

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

Dit topic is gesloten