De "teller" van iedere auto geeft de afgelegde afstand aan, en de snelheidsmeter de huidige snelheid, dus de grootheid is altijd hetzelfde, maar niet iedere auto gebruikt dezelfde eenheid; in alle geciviliseerde landen zijn dat natuurlijk kilometers en kilometers per uur, maar er zijn nog wat holbewoners die mijlen gebruiken.
Gaan we het dan ook hebben over millivoltage en nanoamperage als de verwachtte waarde kleiner is, en ohmage, faradage, en henrytage voor weerstanden, condensators en spoelen? Als "voltage" en "amperage" acceptabel zijn, moeten de anderen dat ook zijn, als je consequent bent.
@Sine: ik bedoelde inderdaad het weergeven van het setpoint vanaf de potmeter, en het omschakelen zou inderdaad met een analoge multiplexer kunnen, of met een wisselcontact op het relais als je die toevallig nog over hebt. Als je een meter gebruikt met een eigen meetweerstand is dat natuurlijk lastiger dan wanneer je dat signaal vanaf de bestaande weerstanden pakt, aangezien de schaal de automatisch klopt en beide signalen dezelfde referentie delen.
@Jinny: als het goed is, zijn die twee printen helemaal gescheiden van elkaar, en zou enkelvoudig afschakelen genoeg zijn. Echter, als je toch dubbelpolige relais hebt, kan het natuurlijk geen kwaad om beide polen te gebruiken.
@RVL-Electronics: het uitschakelen (kortsluiten) van de stroombron lijkt me ook een prima methode: dit heeft als voordeel dat je bij het inschakelen waarschijnlijk minder transients krijgt, en eventuele condensators in de aangesloten schakeling redelijk subtiel opgeladen worden.