Radiomarkt Jutberg 5 mei 2016

Schimanski

Golden Member

Ik heb andere verplichtingen en laat dit jaar Jutberg voorbij gaan.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

Nah, met wie moet ik dan met de porto meeluisteren :P

If you want to succeed, double your failure rate.
Shiptronic

Overleden

@ Piet, als je de grond beginselen aan haar moet uitleggen , is dit natuurlijk een uitgelezen gelegenheid om haar mee te nemen op een field trip naar de Jutberg.

@Jochem, geen Porto mar heb wel skype ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Ja of we Whatsappen wel even Ship :)

If you want to succeed, double your failure rate.
Schimanski

Golden Member

Nah, met wie moet ik dan met de porto meeluisteren :P

Gebruik Echoklink en download even de app voor je telefoon om mee te luisteren.

/e: Foutje, vergeet maar. Zonder call krijg je geen authenticatie.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
Hewlett

Honourable Member

Whaaaaat... jullie niet radioactief? :+

Ik ben het met Shiptronic eens Pieter, gewoon meenemen, dan kan die jonge dame gelijk helpen sjouwen; iets met het bijbrengen van haar parate kennis over krachten e.d.

Volgens mij werkt Echolink alleen na activatie en daarvoor heb je een papiertje nodig.

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
Henry S.

Moderator

Op 4 mei 2016 13:34:37 schreef Jochem:
Ik kom vroeg, rond 9:30 of misschien zelfs al wat eerder.

Ik ben er rond 10:00

Op 4 mei 2016 13:47:30 schreef Hewlett:
Ik heb altijd wel een porto bij me en ik ben qrv op pi2nos tenzij het oeverloze geklets op die tegenwoordige landelijke repeater te veel wordt, dan gaat de boel uit.

Dan kan je beter PI2NON gebruiken ;)

Er schijnt een lokaal relais actief te zien.

PI2JUT, 430.0625MHz

Op 4 mei 2016 14:50:56 schreef Jochem:
Nah, met wie moet ik dan met de porto meeluisteren :P

Je mag bij mij wel even meeluisteren ;)

Echolink verwacht idd een copy van je kaartje.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
blackdog

Golden Member

Hi,

Als het goed is ben ik er ook, met vriendin :-)
En dan zonder portofon want mijn vriendin klept al genoeg!

Gegroet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Hugo Welther

Moderator

Ik zal een bamiporto meenemen voor PI2JUT.
Wij zijn er ergens tussen 10:00 en 10:30uur.

We komen elkaar vast wel tegen. Zo groot is het niet.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
pietplof

Golden Member

Shiptronic, hewlett; Haar meenemen naar een plaats waar jullie los rondlopen?
Dan krijg je meteen de situatie die het beste is te verwoorden met: ,, totaal off topic"
Neen mannen dat gaat niet door.
Wij beginnen om 10.00 uur met het samenstellen van krachten, daarna ontbinden van krachten, vervolgens een lichte lunch, dan snuffelen aan batterijen, serie en parallelschakelingen, lampjes, a en v meters. De dag wordt afgesloten met de cicelbeweging , je weet wel 2.pi.omega enzovoort en zo verder.
Ach ik zal jullie missen.
Gelukkig is er met een paar weken ,,Beetsterzwaag"

festina lente
bprosman

Golden Member

Gelukkig is er met een paar weken ,,Beetsterzwaag"

Helaas mn visum is verlopen :-(

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Haha, al ik het zo lees ben je daar beter mee af, kon daar wel eens "Beesterzwaag' worden.

Allemaal veels te druk voor mij, ik hou het maar op zaterdag met het brave gepruttel van "de Hollandse karrendag", kijken of er ook nog leuke generatoren en of schakelborden aan hangen.

bprosman

Golden Member

Inmiddels alweer terug.

Gezien :
Henry S, De gebroeders Welther, en nog een paar anderen (sorry dat ik de namen niet onthouden heb :-(. Volgens mij ook Jochem gespot.

Buit :
De spanningsslof die je op alle radiomarkten tegenkomt.
Twee kunsstof kasten ~A4 formaat en zo'n 15cm hoog voor mn inschakelvertraging voor de scheidingstrafo met wat magneetschakelaars.

Een "Voeding" 12V 250VA (trafo + gelijkrichter) lijkt uit een caravan / camper oid te komen.

Een "Voeding" die gestript is van binnen, er zit alleen nog de trafo in, brugcel en elko. 2 x BD137 op de achterkant. Metertjes zijn ook beschadigt, maar goed, was 12 Euro en wordt donor voor een CO2016 voeding waarschijnlijk.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Inmiddels ook terug van de Jutberg. Alleen Henry gezien geloof ik. Was voor mij de eerste keer. Gekocht: 3 stuks 9V printtrafotjes, een 70W mini PC voeding, Arduino display shield, een paar SMD-DIL printjes en wat 1 Eur zakjes.
Eigenlijk best weinig, wat een prijzen soms daar! Het is wel een aardige markt, ook door het weer.

Ik ben ook weer terug. Behalve een paar varistors (wat ik al dacht en niet nodig had, maar nog een kleine hoop had dat het NTC's waren voor inrush current limiting) heb ik niks gescoord.

Wel een leuke dag, gezellig gepraat en met dit weer een prima uitje gehad.

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Zo, de rust is weergekeerd op de Jutberg.

Eindelijk doet het internet het ook weer sinds onze aankomst, gisteren.
Het was een stille markt. Heb daardoor veel en gezellig met CO-ers zitten kletsen over van alles, behalve elektronica. Dat is het grote voordeel van de Jutberg. Je hebt er meer gelegenheid voor.

Aanvankelijk alleen een 12V 1A een netvoedingkje voor de CO-klok gekocht voor 1(nieuw), maar niet de SMA/SMB 75Ω connectors voor RG179-U kabel kunnen vinden.
Na de "tea-party" nog wat rondgeneusd en twee buisjes in een ongewone omhulling gekregen van een verkoper, die om een praatje verlegen zat.
Uiteindelijk nog 50Ω SMA afsuitweerstandjes van de "Duitser met de Grote Hoed" gekocht en een incompleet apparaat met een handig kastje voor 2€ bij een andere kraam.

Zit nu lekker voor mijn tentje te laptoppen.
Morgen ander vertier.

Marc, ik heb jou gemist (waar was je?), verder iedereen de hand geschud.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Hewlett

Honourable Member

Ja, ook inmiddels al weer een paar uurtjes thuis. Het was een mooie dag en een leuke markt. Ik ben van 08:30 tot 12:00 op de Jutberg geweest en van CO alleen Tidak (verschillende keren) en Blackdog met z'n vriendin gezien en even gesproken. Zoals gebruikelijk heb ik verder helemaal niemand van CO gezien.

Ik ben nog niet helemaal de oude en nog steeds herstellende van het Rhinovirus, ik ben nog steeds doof en m'n stem is nog niet opera waardig :-) Ach, zo'n radiomarkt dat moet wel kunnen.

Toch nog wat gekocht. Ja, daar gaat het om.
http://www.uploadarchief.net/files/download/hewlett-jutberg-2016-1.jpg
- een vintage 1972 R&S tuner 30Mhz-2.7Ghz EZFU, dat ding hoort bij een R&S meetset die ik niet heb en die ook nooit zal hebben. Gekocht om de HF inhoud en er zitten 8 Ronan GR-116D Nixies met voetjes in.
- een HP652A test oscillator, deze machines laat ik nooit staat en het is de zoveelste. Werkt uitstekend.
- een Delta D5-10 voeding, 5V 10A
- een kastje met daarin een kleine 800mA variac en een 24V trafo plus gelijkrichter

http://www.uploadarchief.net/files/download/hewlett-jutberg-2016-2.jpg
- zo'n 50 stuks HT6264-70 8kB SRAM en een stang met TL16C450 UART
- 10 stuks BC component beker elco 22000µF 63V nieuw
- in een vlaag van verstandsverbuistering een rol 3M flat cable, tja
- voor de inhoud 4 voedingen compleet met ringkern trafo 36V 4.4A, netfilter etc.

Niet op de foto. Verder bij de Belg nog wat koper gescored en daar tegenover bij EPS antennes nog een voet voor een GRP mast.

Zo, op naar Beetsterzwaag. :-)

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
guidob

Overleden

Ook weer terug. Een paar mensen nog gezien en gesproken. Even aangeschoven aan de CO tafel :) Leuke dag, zeker met zo'n weer.

De buit:

  • Prema 5000 meter
  • Delta voeding 2x12-15V Leuk voor in te bouwen bij projecten
  • Soort van netwerk hub met bnc stekkers. Wellicht ombouwen naar buffer voor 10MHz klok.
  • twee kleine raaco kastjes met inhoud, voornamelijk opamps
  • wat losse onderdelen.

Al met al leuke spulletjes voor weinig, zo opgeteld zo'n 30 euro.

De Prema is mijn tweede. Deze werd verkocht als "scanner" voor weinig. Blijkbaar wist de verkoper niet dat er een 6.5 digit DMM omheen zit :) Ding werkt opzich wel nog, maar geeft niet meer een goede waarde aan (begint wel goed, maar zakt langzaam met de laatste twee digits op 10V DC). Maar een keer onder handen nemen (elco's, batterij enz). Ziet er van binnen nog prima uit verder. LM399 wordt warm.

Snap niet dat het ding tot 2008 gekalibreerd is, maar dat ze dan een batterij uit 1983 laten zitten.

Henry S.

Moderator

Op 5 mei 2016 14:54:42 schreef bprosman:
Een "Voeding" die gestript is van binnen, er zit alleen nog de trafo in, brugcel en elko. 2 x BD137 op de achterkant. Metertjes zijn ook beschadigt, maar goed, was 12 Euro en wordt donor voor een CO2016 voeding waarschijnlijk.

Leuke kast voor een voeding, die metertjes worden schraars. Maar BD137's zien er hier anders uit ;), 2N3055's?

Op 5 mei 2016 16:18:36 schreef Tidak Ada:
Het was een stille markt.

Vond je? Ik vond het rond half 11 best wel druk op het kofferbakveld, en later bij de kantine was er filevorming.

Ik heb een kleine/lichte buit: Wat 19" aluminium profiel van Schroff, 100 spoeltjes, 50 instelpotjes, 12V plug, zaklampje, 8 degelijke tulpstekers (zo degelijk dat ik ze nog niet los heb gekregen (zo ff kijken), en een HF doosje met afstembare filters(lijkt me een duplexer voor 2m).

Bijna iedereen gezien, behalve markce en Hewlett.

Ik vraag me af wat de staat van rug van miedema is, die had me toch een bootanker te pakken.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
miedema

Golden Member

Ha Henry S.

Mijn rug is prima, want het bootanker ligt nog in de auto :-)

Hoofdscore was 'sochtends meteen om kwart voor acht, een setje peli koffertjes (http://www.peli-cases.nl/index.php?ProdGroup=PELISMALL) voor een tientje per stuk. (gebruik ik veel voor geluidsapparatuur)

Verder een Delta stroombron gevonden, dacht ik... Bleek thuisgekomen een mini labvoedinkje te zijn. (D030-0.3) Geen zinvolle aanvulling maar toch wel leuk.

Ook een Fluke 8800A 51/2 digit voor heel weinig. Werkt wel, maar heeft wel een servicebeurtje nodig. En de netschakelaar is afgebroken. Dus als iemand nog zo'n groene knop op een sloop 8800A heeft zitten hou ik me aanbevolen...

Verder wat onderdelen. multiturn pots, koelplaten etc.

Die generator van Hewlett heb ik ook nog in m'n handen gehad. Ik stond met die standhouder te kletsen, plots gleed die hele stapel weg / viel om (stond scheef) Ik kon ze nog net opvangen....

Maar het leukst van vandaag vond ik de gezelligheid. Veel CO'ers gezien, veel relaxed op het terras gezeten en gepraat, lekker weer.
Prima dagje!

groet, Gertjan.

bprosman

Golden Member

@Henry,

Je hebt gelijk :+ het is een BD317.
Maar misschien toch maar de twee MJ15003G's er op die ik er voor klaar had liggen, of TIP142's ? Keuze's keuze's :-)

Helaas was een van de metertjes geneuveld :-(.

Ik heb er nog 2 liggen maar hoogstwaarschijnlijk worden het toch een paar digitale e-bayers of 7107's.

Groeten, Bram

P.S Vond t op t veld rond 11:00 ook wel aardig druk.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
blackdog

Golden Member

Hi!

Gezellige dag en eigenlijk maar heel weinig gekocht.
Wat dumpprinten met HF materiaal waar het grootste deel nu al weer in de afval container zit.
Van de printen een paar leuke IC's gesoldeerd en een handvol mil spec transitoren, wat de 2N2369 blijken te zijn, mooi voor het maken van pulsjes ;-)

Wat mooie stripjes vergulde contachten voor het maken van de verloopprintjes van zeg SO8 naar DIL.
Daar worden meestal die dikke pennen voor gebruikt, maar die passen niet in IC voetjes en de contacten die ik heb gekocht zijn hier mooi voor.
Ik kreeg met wat moeite 4 stripjes mee voor 10 Euro, wat altijd nog beter is als 8 Euro voor 1 stuks bij Farnell.
Verder nog twee grote Dial knoppen voor 10 slagen potmeters.
En twee printen met wat schakelaar met daarop binaire weerstands waarden, zag maar een DA converter met schakelaars.

Een flinke tijd hebben we aan de tafel gezeten te kleppen, foto hieronder is het bewijs hiervan, zoals Gertjan al zij, niet zoveel over electronica gehad :-)
http://www.bramcam.nl/Diversen/Koffie-Tafel-01.png

Gegroet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
bprosman

Golden Member

Wat mooie stripjes vergulde contachten voor het maken van de verloopprintjes van zeg SO8 naar DIL.

De stand naast HTF (verder richting de ingang van het terras) had diverse verloopprintjes voor SMD -> DIL voor allerlei componenten. Eigenlijk dacht ik qua styling dat het ook HTF was maar het bleek toch iemand anders te zijn.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

@Henry:
Het terras is de markt niet :P ;)

Ik doelde op het aantal lege plaatsen, zowel op het veldje, als achter het restauratiegebouwtje.
Ik miste de Engelsman met de plugjes, scharen en loepjes zeer.
Ook de Duitser met vrouw en hondje was niet aanwezig.
Daartegenover was Lucien zeer prominent aanwezig, wat hem helaas niet veel heeft opgebracht, deze keer. Omzet ongeveer een kwart van die van vorig jaar, zoals hij mij vertelde....

Ik kon trouwens makkelijk met mijn fiets het terras op en af. Dat zou vorige keren niet erg makkelijk zijn gegaan.
Misschien heb ik het drukste deel van de dag op het terras gezeten....

@bprosman, hieronder:
Die printjes zijn waarschijnlijk niet compatibel met DIL 14/16....

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op donderdag 5 mei 2016 20:42:01 (15%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Hugo Welther

Moderator

Ook weer thuis.

Naast de bekende spanningsslof, die onmiddellijk is aangepast.

Ook wat leuke zaken gevonden:

Een counter met nixie buisjes. Jaren 70 en is opgebouwd met FLJ, FLL FLZ logica.
Kocht hem voor €5,- eigenlijk voor de nixies vijf in de counter plus drie reserve Buisjes ZM1000R. Maar het werkt allemaal nog.

Een ELEX VHF/UHF ontvanger. Ik heb er al een en deze was als reserve voor de onderdelen. Metertje ontbreekt helaas, maar na het aansluiten van een speaker werkt het ook nog. Heeft wel TLC nodig.

Een aantal afstem C's waarbij de twee enkelvoudige originele AMROH Polar zijn. Die zaten beide in een vies uitziend kastje.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.