Nieuw laser en dergelijke topic deel 4

Dit topic is gesloten

"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)

Kan je ff een spatie zetten tussen "deel" en "4"?

Hello, I'm a signature virus. Please copy me into Hello, I'm a signature virus scanner. I succesfully deleted your signature virus.

Op 24 december 2004 10:00:16 schreef Thomas:
Kan je ff een spatie zetten tussen "deel" en "4"?

gedaan van de andere delen ook

"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)

dan zal ik me vraag nog is herhalen:

heeft er hier iemand een idee hoe je de scan angle van mijn speaker scanning systeempie kan verhogen ???

Op 24 december 2004 11:27:46 schreef Electrogek:
dan zal ik me vraag nog is herhalen:

[...]

hangt er vanaf hoe je ze opgebouwd hebt

Hoe dichter de duwstang bij het draaipunt zit, hoe kleiner het moment hoeft te zijn bij de wens voor een bepaalde draaihoek.

Never argue with idiots, they drag you down to their level and beat you with experience...

Vandaag even snel een DAC controller in elkaar geknutseld:

http://www.expandctss.com/upload/index.php?page=download&file=DAC%203.jpg

Helaas nog geen laser en galvo's in mijn bezit :-( dus de scoop maar gebruikt:

http://www.expandctss.com/upload/index.php?page=download&file=DAC%201.jpg

http://www.expandctss.com/upload/index.php?page=download&file=DAC%202.jpg

Ledfreak, heb je ondertussen al een 3e koper voor de Dreamlaser 050F gevonden ?? Ik wil verder !

Voor het geld van die scope had je een hele mooie set galvo's met driver en een hele fijne laser kunnen kopen :)

Never argue with idiots, they drag you down to their level and beat you with experience...

No way. Als jij mij een laser, galvo's en driver kan leveren voor het geld dat ik voor de scope (2e hands) betaald heb doe ik meteen zaken met je !

ik heb uit een oude computer 2 'propellertjes' gehaald, nu wil ik deze laten draaien, er een spiegeltje opplakken en dan met mijn laser erop schijnen. maar ik weet niet hoe ik die 'propellertjes' laat draaien. op de 'propellertjes' staat onder andere '12 volt' nu heb ik de twee draadjes die eruit komen op een 9 volt batterij gehouden maar hij ging niet draaien. en ik heb geen batterijen die hoger zijn dan 12 volt, dus hoe laat ik de 'propellertjes' draaien zonder nieuwe batterijen te kopen?

Op 25 december 2004 18:27:27 schreef l a s e r:
ik heb uit een oude computer 2 'propellertjes' gehaald, nu wil ik deze laten draaien, er een spiegeltje opplakken en dan met mijn laser erop schijnen. maar ik weet niet hoe ik die 'propellertjes' laat draaien. op de 'propellertjes' staat onder andere '12 volt' nu heb ik de twee draadjes die eruit komen op een 9 volt batterij gehouden maar hij ging niet draaien. en ik heb geen batterijen die hoger zijn dan 12 volt, dus hoe laat ik de 'propellertjes' draaien zonder nieuwe batterijen te kopen?

propellertjes ?? fentilators ??

Wat dacht je van aansluiten op een computervoeding ??
Ow een het zou niet zo mooi efect geven ben ik bang ...

ze zien er uit als propellortjes maar het zijn blijkbaar dus fentilators ( weer wat geleerd ;) ). Ik ben niet zo technisch, dus hoe moet ik ze aansluiten op een computervoeding? (de computer waar ik de fentilators uit heb gehaald is helemaal kapot.) Is er geen andere manier om de fentilators te laten draaien?
ik heb al spiegeltjes op 2 oude knex motortjes gemaakt en daar met de laser op geschenen en dat effect was best mooi. Ik heb geen andere motortjes meer op de fentilatoren na, dus ik wil de fentilatoren laten draaien zodat ik nog meer andere figuren kan projecteren.

Op 25 december 2004 11:32:53 schreef mp3jay:
No way. Als jij mij een laser, galvo's en driver kan leveren voor het geld dat ik voor de scope (2e hands) betaald heb doe ik meteen zaken met je !

Hahaha, in dat geval heb wel interesse in jouw scope!!! ;) Ik weet wat ie nieuw kost...

Never argue with idiots, they drag you down to their level and beat you with experience...

Ik heb nu een DAC proberen te bouwen ( http://www.amelink.net/laserpage/download/DAC_25_noTTL.pdf ) Zonder het veiligheids circuit, maar ik heb ook een ander schema, en er zitten een paar kleine verschillen tussen, kan iemand zeggen of dit schema wel klopt, of moet ik mijn printje gaan ombouwen?

Ik heb enkel wat laserpointertjes, niks anders:(

Ik zou me niet in kunnen denken waar ze hier (in belgië, provincie limburg) lasertjes verkopen... (en die niet te duur zijn)

[Bericht gewijzigd door Stijn S op zondag 26 december 2004 14:50:03

Hey jongens!
Ik ben in bezit van een ALC 68 laser. met een vermogen van maximaal 6 watt.

foto laser :
[/url]http://www.lampentreff.de/galerie/detailimages.php?picid=370

nu zit ik alleen met een probleem.

aan de achterkant van de voeding van de laser zit een serieele connecter (com poort)
ik weet zelf dat deze connecter ervoor dient om het uitgaansvermogen te regelen van de laser. van ongeveer 300MW tot 6 watt
en dat gebeurdt met een voedingsspanning van 0 tot 5 volt
nu moet ik dus een regelbare voeding hebben die van o tot 5 volt kan regelen. en daarbij is het heel belangrijk dat de voeding stabiel is.
Als dat namelijk niet het geval is (heb ik me laten vertellen) kan de laserbuis vrij snel kapot gaan.
Iemand misschien een sugestie,schema of iets dergelijks voor zo'n voeding !!

Dan heb ik nog een vraag!

Ik heb bij de laser een interface gekregen (vrij oud) afkomstig van laser illusions. er staat gelukkig wel bij dat deze interface ILDA ondersteund.

Nu wil ik zo goedkoop mogelijk hier een fatsoenlijke scannerset bij kopen

ik heb een beetje mijn huiswerk gedaan en de meeste links wat jullie op deze forum aanhalen is

www.jmlaser.com
www.medialas.de

Jmlaser heeft een aanbieding van scannerset M9024 voor euro 799,-
Medialas heeft dezelfde set voor 899,- te koop staan

De vraag is, weten julle nog andere site's waar scanners/galvo's te koop staan voor een beetje redelijk prijs natuurlijk. en heeft iemand al ervaringen met de jmlaser ( scannerset M9024)

Als er nog eventueel interresse is voor meer foto's van de laser zet ik ze de volgnde keer erop!

Mag er wel zo veel vermogen over de spiegeltjes van die setjes ?

Overigens vind ik 6 W CW uit een ALC 68 ook wel wat veel, of vergis ik me ? 1 W CW lijkt me wat conservatiever.

Is er geen info over die PSU te vinden op het IN ?

Op 26 december 2004 14:49:29 schreef Klasje:
Ik heb enkel wat laserpointertjes, niks anders:(

Ik zou me niet in kunnen denken waar ze hier (in belgië, provincie limburg) lasertjes verkopen... (en die niet te duur zijn)

op www.inkoopacties.net kan je een groene laserpointer kopen voor 60 euro (daar komen dan nog verzendkosten enz. bij) eigenlijk kan je niks meer bestellen maar misschien wordt er een uitzondering gemaakt (moet je maar even op het forum vragen;) )

ALC 68 is oorspronkelijk van meditec. ik heb nu met een stuurspanning van 1.5 volt een vermogen van 2.5watt. helaas is dit maar voor korte duur! omdat de voeding 1 fase is. en hij trekt bij 2.5 watt laser output 23 ampere. en dat kunne de zekeringen van 16 ampere niet lang verdragen... helaas!! maar er wordt aan gewerkt!
de voeding is trouwens begrenst tot 32 ampere dus qua vermogen van de laser zou dit op ongeveer 4 watt uitkomen.

Ik weet trouwens precies als ik de juiste regelvoeding heb. hoe ik dat aan de laservoeding moet verbinden. ik moet alleen de juiste voeding ervoor vinden. opzich niks speciaals toch 0 tot 5 volt regelbaar? ik ben alleen op dit moment nog niet genoeg bij kennis om dit met wat elektronica componente zelf te maken....
dus daarom hoop ik dat een van jullie kan helpen :-)

Als je het zelf niet kunt koop je een simpel labvoedinkje regelbaar vanaf 0 V.
Simpele zelfgebouwde voedinkjes zijn vaak niet vanaf 0 V in te stellen.

Als de benodigde stroom echter heel klein is zou je ook spanningsdelertje kunnen gebruiken vanuit een of andere Uref, bijvoorbeeld met een zenerdiode van 5V6 en voorschakelweerstand, vervolgens een potmeter om de spanning in te stellen - het geheel gevoed door een DC-netadaptertje.
Eventueel nog een C'tje tegen te veel rimpelspanning en klaar.
Komt er niet nog een voedingsspanningkje uit die connector ?

Juist omdat de ALC 68 voor medische doeleinden is is hij niet bedoelt voor continue gebruik op `vol' vermogen, net als de bekende Lexel 88. - Naar mijn informatie (laserfaq.org ed) tenminste.
Ken ook iemand die zo een buis op (op het gezicht) de zelfde PSU voor showwerk gebruikt en heel tevreden is met 1 W continue op een aantal blauwe en groene lijnen.

Meer zal er best uitkomen, maar mogelijk blijft er dan wel heel weinig levensduur over..

[Bericht gewijzigd door Aart op zondag 26 december 2004 19:29:24

Op het voedingsboard van Mylaserpage.de zit een output voor de remspanning voor de MOT-1. Is dit een 'gewone' DC spanning ? Zo ja, tussen welke waarden moet deze instelbaar zijn met de potmeter ?

Op 26 december 2004 22:48:24 schreef mp3jay:
Op het voedingsboard van Mylaserpage.de zit een output voor de remspanning voor de MOT-1. Is dit een 'gewone' DC spanning ? Zo ja, tussen welke waarden moet deze instelbaar zijn met de potmeter ?

ja das gewoon dc spanning tussen de 0 en 12 volt

Dit topic is gesloten