[Tip] Afzuigkap Siemens LC75951 / D-FX32-4

Allen,

Ik heb een Siemens LC75950 Afzuigkap met hetzelfde probleem dan in deze post.
Ik heb Ritmeester gecontacteerd en het probleem was opgelost in een kleine week.
Zeer tevreden met het resultaat, bedankt Ritmeester.

Michael.

I love it when a plan comes together !

De laatste tijd ook weer torretjes die sneuvelen, ondanks wat zwaardere of originele, sneuvelen ze nog. Nunog een handige tip erbij: er zit een plaats op voor een SOT-223 tor en daarop plaats ik een BCP56, een 1 Amp tor en levert geen problemen meer op. Defecte tor verwijder je in het geheel.... Ook handig als de printsporen weggefikt zijn onder de originele tor.

Die ik tot nu toe gerepareerd heb werken nog steeds. Van één weet ik dat deze zeer intensief wordt gebruikt. Bij een van de printplaten die ik onder ogen heb gehad was er eerst iemand anders mee bezig geweest aan de hand van dit topic (nee, niet die hier boven). Alle spoortjes naar de transistor waren weggebrand door soldeerprutswerk.

[Bericht gewijzigd door ritmeester op woensdag 3 augustus 2016 07:36:29 (51%)

I love it when a plan comes together !

Misschien geluk of wel een goede transistor. Maargoed, de plek was gereserveerd dus wel makkelijk om een BCP56 in te zetten. gaat nooit meer stuk....Overigens geld voor meerdere types afzuigkappenmet een NEFF besturing er in

[Bericht gewijzigd door smd op woensdag 3 augustus 2016 19:35:27 (20%)

@ Ritmeester. Zojuist een mail naar je gestuurd. Ik hoop dat jemig ook wil helpen met de soldeerklus.

I love it when a plan comes together !

Top service van Ritmeester.
Afzuigkap draait al een week naar volle tevredenheid,.

Mocht Ritmeester ooit geen tijd of zin meer hebben, naderhand zag ik ook deze optie nog: http://www.euromaxx.nu/products/neff-miele-afzuigkap-printplaat-defect…

Tja, wat moet Ritmeester hier nu nog op zeggen?

Ritmeester maakt deze printplaten altijd voor €30.- plus wat het de gebruikers waard is. Dit varieert inderdaad van gebruiker tot gebruiker.

De beide verzendkosten zijn voor de gebruiker en als de gebruiker het beetje handig inpakt kan het ook nog verzonden worden als een brievenbus doosje.

I love it when a plan comes together !

Dus zolang Ritmeester dit wil doen adviseer ik dit zeker!
Low pricing, high service :)

doe het voor een 10tje, te weten dat het torretje maar 18 cent kost is 30 wel snel verdiend.

Tja, Miele vraagt iets van € 320.- . Ik heb dit topic bedacht en geschreven om mensen te helpen. Velen kunnen dit zelf of kennen iemand die dit kan en sommigen niet.

Het is dan ook altijd maar afwachten wat je binnen krijgt. Compleet versmeerde printplaten waar het vet letterlijk vanaf druipt en printplaten waarvan de printbanen in rook zijn opgegaan. Ik maak ze allemaal voor dit bedrag. En absoluut keurig en netjes.

Dat er een website is die er met dit idee ervandoor gaat moeten zij weten. Vrije markteconomie.

I love it when a plan comes together !

Ik doe het ook ,reinigen is een koud kunstje met een ontvetter en een kwastje. Euromaxx is een bedrijf die er echt van moet leven.. en ik ben ook geen BCC.

Ha allen,
Probleem is voor mij heel herkenbaar. Afzuigkap doet het af en toe helemaal niet meer.
Nu lees ik de oplossing met printplaat alleen waar vind ik deze en hoe verwijder ik de printplaat?

Alvast bedankt om deze leek verder te helpen.

Gr.

Mijn Siemens afzuigkap had een vergelijkbaar probleem.
Soms deed ie het wel soms niet.

De module ie eenvoudig te vervangen, maar kost € 350,-.

Na veel zoeken op internet vond ik www.spares4appliances.co.uk

Hier kostte dezelfde module € 141,- incl vrachtkosten.

Besteld, vervangen, opgelost.

Bedankt voor snelle reactie.
Kun je ook vertellen hoe ik de printplaat kan verwijderen?

Gr.

In mijn geval was het een hele module (met de printplaat erin).
Geloof niet dat de printplaat apart te bestellen was.

[Bericht gewijzigd door Pvhelden op vrijdag 3 maart 2017 12:42:28 (27%)

Sine

Moderator

Op 3 maart 2017 12:33:58 schreef Rmpn:
Bedankt voor snelle reactie.
Kun je ook vertellen hoe ik de printplaat kan verwijderen?

Die zit boven achter de mantel, kwestie van de stekker volgen, die gaat er rechtstreeks naartoe.

Een nieuwe transistor van 80ct er in en je bent weer in business.

Op 13 september 2016 18:49:56 schreef smd:
doe het voor een 10tje, te weten dat het torretje maar 18 cent kost is 30 wel snel verdiend.

Beste,
Geld dit aanbod nog steeds?
Onze afzuigkap is er ook ineens mee gestopt
ik kan niks vreemds vinden en ik hoop dat het dmv
Het vervangen van het beroemde torretje opgelost is.
Hoor het graag van u.

Mvg,
Anton

Nog steeds, geen punt. Email me maar

[Bericht gewijzigd door smd op dinsdag 21 maart 2017 19:01:42 (24%)

Hallo,

ook ik heb het probleem met Siemiens afzuigkap LC75950 dat op deze forum al een paar jaar wordt besproken. Na een minuut ofzo slaat de afzuigkap af. Daarna niets meer. Ik ga vandaag nog de printplaat eruit halen en deze bij Euromaxx te Wijchen laten repareren. Woon er vlak bij. Ben blij met deze forum.

Mvg Paul

I love it when a plan comes together !

IDD Euromaxx doet ze ook vaak, redelijke prijs voor een bedrijf zag ik op hun site.

Gisteren gereviseerde printplaat geplaatst in Siemens afzuigkap. Hij werk weer.

Hallo, Ik heb ook deze problemen met onze afzuigkap. Alleen ik ben niet technisch, is er iemand die mij kan helpen in de omgeving van Heerenveen? Uiteraard tegen betaling.

Vriendelijke groet Sjonnie.